Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

wijze van reageren op vragen van (nieuwe) leden

Vragen of opmerkingen over AllesAmerika.com of deze forums? Plaats ze hier.
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

wijze van reageren op vragen van (nieuwe) leden

Bericht door sachasenne »

Dit topic is afgesplitst van het topic over dubbele posten.http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... ead#unread
Coyote schreef:
Vijf minuten is kort maar voor het verwijderen van eigen dubbel geposte berichten genoeg. En ik denk dat dit in de praktijk niet 'misbruikt' gaat worden. De enige reden die ik kan bedenken is wanneer iemand een vraag stelt en hij/zij wordt meteen 'neergesabeld'. Aan ons forumleden dus de taak elke vraag serieus te nemen.

Roland
Mod modus uit : Ik ben blij dat Roland deze opmerking maakt. Het moet me van het hart dat het de laatste tijd toch regelmatig voorkomt dat nieuwe leden vrij harde antwoorden krijgen in hun topic. Het gebeurt toch meer dan eens dat nieuwe leden verdwijnen.
Ik vergeet nooit mijn begintijd op het forum, hoe vaak ik antwoorden las waarvan ik vond dat ze grof of intimiderend waren. Het heeft dan ook enige tijd geduurd voor ik durfde schrijven. Het kan er ook mee te maken hebben dat ik als Belg minder assertief ben. Ik ben daarin niet alleen. Met de tijd ben je hier vaste klant op het forum en word je die houding wat gewend. Maar ik zal nooit vergeten hoe ik me toen voelde en als ik nu regelmatig nieuwe leden zie verdwijnen of die niet meer reageren in hun eigen topic, ben ik daar gevoelig voor. Ikzelf vind het de laatste periode er soms vrij grof aan toegaan. mod modus aan.
Groetjes,
Carine
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Re: Dubbel posten

Bericht door Harry »

:offtopic:
Ik ben het in deze helemaal eens met Carine, ik heb het laatst in een topic ook al gemeld, ik zit soms met kromme tenen te lezen hoe grof en vervelend de reacties zijn op vragen van nieuwe leden, en helemaal als ze in de ogen van sommigen een "domme" vraag stellen.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Ik heb het al meerdere keren aangegeven. Recentelijk nog. Maar elke keer wordt ik erop gewezen dat ik geen meta-discussie mag starten. Helaas. Want ik vind het wel een issue op dit forum.

Mensen lijken er vaak vanuit te gaan dat iedereen alles maar moet weten. En als ze dan een, in hun ogen, domme vraag stellen, of plannen hebben die eigenlijk niet uitvoerbaar zijn, wordt dat gelijk neergesabeld.
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Ik ben het ook helemaal met je eens Carine!
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik sta ook volledig achter jouw reactie Carine en heb het zelf ook al een aantal keren aangegeven dat ik sommige mensen te direct en grof vind reageren.
Goed dat hier nu eens aandacht aan besteed wordt. :thumbup:
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Ook mij is dit opgevallen. Goed dat dit hier onder de aandacht wordt gebracht.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Deugnieten!
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Misschien een afsplitsing waard? We gaan nu behoorlijk off topic. :)

Ben zelf ook wel eens direct maar ben ook wel benieuwd wat dan als storend ervaren wordt. De ene opmerking is de andere niet natuurlijk.

Wellicht dat we elkaar ermee kunnen helpen?

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Daar moet zeker een aparte discussie over komen, het kan niet de bedoeling zijn dat nieuwe leden afgeschrikt worden.
Al moet me wel van het hart dat sommige mensen het er wel naar maken, als je een duidelijk zinloze vraag stelt in een eerste post vol spelfouten, kan je verwachten dat de reacties wat minder positief zullen zijn......
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Ik zie inderdaad soms ook antwoorden op vragen van nieuwe forumleden waarvan ik denk "wow.... da's ook niet aardig?"

Of heel bot of in de trant van "ja, daar zijn al ik-weet-niet-hoeveel-topics-over-geweest". Dat weet iemand die net komt kijken niet toch?

Aan de andere kant weten sommige nieuwe leden soms ook wel heel erg snel de berichtknop te vinden. Ik heb zelf eerst lang gelurked hier voordat ik iets ging posten en dan weet je ook beter wat de do's and don't zijn. Daarnaast is het tegenwoordig vrij normaal om (niet alleen op dit forum overigens) om eerst even te "Googlen" voordat je je vragen stelt en krijgen mensen die dat niet doen al snel te maken met dat verzoek van forumgebruikers. Ik denk dat het ook wel een beetje inherent is aan de tijdsgeest. Informatie is tegenwoordig zo goed voor handen dat mensen verwachten dat mensen eerst wat moeite gaan doen voordat ze anderen gaan vragen. Maar dat maakt mensen ergens dus ook weer luier juist ;)

Maar het blijft lastig. Je wilt toch aardig zijn en helpen en tegelijkertijd wil je zeggen "hey joh, je mag best zelf wel wat moeite doen voor je je vragen stelt?" De toon maakt nog steeds de muziek :)
DejaVu
Amerika-expert

Re: wijze van reageren op vragen van (nieuwe) leden

Bericht door DejaVu »

Ik moet altijd lachen om de "kan dit?" topic. De reacties zijn dan "nee dat kan niet" waarop de ts weer zegt "volgens mij kan het wel". Ja vraag het dan niet...
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Het enige waar ik me echt ontzettend aan stoor is wanneer mensen vragen stellen die ze binnen enkele muisklikken zelf op het net kunnen vinden. Zojuist nog; "wat zijn de openingstijden van die en die attractie?". Dan denk ik echt; als het je nog niet lukt dergelijke informatie op eigen houtje te vinden, hoe ga je dan overleven als je straks op reis bent in de VS? :lol: Overvragen vind ik het ook.

Maar doorgaans gebeurt het best regelmatig dat (soms heel jonge) mensen hier komen met een wens om een jaar rond te reizen/werken/emigreren of wat dan ook en dan zijn veel mensen niet bepaald geduldig genoeg om gewoon vriendelijk uit te leggen dat wat men wil niet kan en dan andere opties voor te leggen.
Ik snap ook wel dat sommige mensen geïrriteerd raken van de zoveelste vraag over een onmogelijke emigratie, maar reageer dan gewoon niet. Zelf reageer ik helemaal niet meer op vragen als: "Welk hotel in SF?", meestal gevolgd door "Moet dichtbij de Fishermen's Wharff zijn". :roll:

@Coyote: als je een aantal voorbeelden wilt kan ik er best wel een aantal opsnorren. Maar daarmee zet je ook gelijk mensen weg die destijds reageerden, en dan krijg je zo'n welles-niets discussie. Dat lijkt me ook weer niet helemaal de bedoeling.
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Sommige antwoorden in dit topic zijn behoorlijk bot, met name die van Stan.Gobien en Clint.
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Helemaal mee eens, ik stoor me al een tijd mateloos aan hoe sommige leden reageren. Zo bot en direct (ook een enkeling die hier gereageerd heeft). Vandaar dat ik me ook niet meer in die topics meng en ook minder op het forum actief ben. Soms reageer ik ook gewoon via PB...
Sandy
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

RiverCola schreef:@Coyote: als je een aantal voorbeelden wilt kan ik er best wel een aantal opsnorren. Maar daarmee zet je ook gelijk mensen weg die destijds reageerden, en dan krijg je zo'n welles-niets discussie. Dat lijkt me ook weer niet helemaal de bedoeling.
Arno schreef:Sommige antwoorden in dit topic zijn behoorlijk bot, met name die van Stan.Gobien en Clint.
Laten we inderdaad a.u.b. hier geen voorbeelden gaan geven van reacties die als bot worden gezien, want het voegt in het geheel niets constructiefs toe aan de discussie (integendeel, zelfs).

Daarbij, wat de een als bot ziet, is dat absoluut niet voor een ander. Zo zie ik absoluut niets bots aan de reacties van Stan en Clint in het topic dat Arno aanhaalt - er zijn veel betere voorbeelden te vinden. (Het is, naar mijn persoonlijke mening, juist bot en weinig tactvol om leden bij naam te noemen in een discussie als deze). Het is en blijft een subjectief iets, en dat moeten we ons goed realiseren in deze discussie.

Maar nogmaals: geen voorbeelden. We weten allemaal wel waar het over gaat, dus laten we niet in zo'n discussie verzanden met het risico bepaalde leden daarmee negatief neer te zetten - dat is absoluut niet de bedoeling, en zal ook niet worden getolereerd.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

RiverCola schreef: @Coyote: als je een aantal voorbeelden wilt kan ik er best wel een aantal opsnorren. Maar daarmee zet je ook gelijk mensen weg die destijds reageerden, en dan krijg je zo'n welles-niets discussie. Dat lijkt me ook weer niet helemaal de bedoeling.
Toen begon ik een goede stoel te pakken + cola + popcorn + masseuse gebeld.

Maar toen kwam:
Dento schreef: Maar nogmaals: geen voorbeelden. We weten allemaal wel waar het over gaat, dus laten we niet in zo'n discussie verzanden met het risico bepaalde leden daarmee negatief neer te zetten - dat is absoluut niet de bedoeling, en zal ook niet worden getolereerd.
Cola teruggezet + popcorn weg + masseuse afgebeld. Daar gaat een leuk avondje...
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Ik heb nu een 'mental image' met popcorn, cola en een masseuse, en dat beeld had ik liever niet gehad... :mrgreen:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Ach, die massage werd je toch al niet happy van...
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Pete.Z schreef: Al moet me wel van het hart dat sommige mensen het er wel naar maken, als je een duidelijk zinloze vraag stelt in een eerste post vol spelfouten, kan je verwachten dat de reacties wat minder positief zullen zijn......
Zelfs dan nog kan je met wat respect antwoorden of als je dat niet lukt, helemaal niet antwoorden.
Soms heb ik de indruk dan mensen persé 'moeten' antwoorden. Als dat vaak hetzelfde onderwerp betreft kan het al eens gebeuren dat het naar de botte kant gaat. Dan heb ik ook zoiets van : reageer dan gewoon niet!

@Arno: ik heb dat topic zojuist twee maal doorlezen maar ik zie daarin echt geen botte opmerkingen, van niemand trouwens? EDIT: ik zie dat Dento er net zo over denkt.

@Rivercola: ik overvraag soms ook wat mijn eigen reis betreft, al is het bij mijn laatste reizen minder dan bij de eerste twee. Ik vraag liever wat teveel dan te weinig. Maar ook hier, als je dat irritant vind, gewoon niet antwoorden. Dat lijkt me in alle gevallen beter dan bot antwoorden.

Ik merk in dit topic dat mensen zich storen aan anderen die botte opmerkingen geven, terwijl ik het ook al van henzelf gelezen heb. Blijkbaar is die maatstaf voor iedereen anders en wellicht wordt dit net daarom een moeilijke discussie.
Maar het mag gerust een besproken worden vind ik. Liefst zonder persoonlijk te worden. Moest iemand van mij botte opmerkingen zien, mag men mij daar gerust op wijzen, desnoods via PB.

Bart (als forumlid :wink: )
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Sassya
Amerikakenner

Bericht door Sassya »

Ik wil even reageren als relatief nieuw lid. Het heeft even geduurd voordat ik iop dit forum iets anders durfde te vragen dan hulp met mijn route, omdat ik zag dat sommige topicstarters redelijk neergesabeld werden bij in mijn ogen normale vragen. En niet iedereen is even handig met de zoekfunctie, die kan dan een enorme brij aan informatie geven. Of juist niets, omdat je verkeerde spelling/term gebruikt.

Wat het extra lastig maakt, is dat digitale communicatie zoals forums, sms en email gespeend is van enige form van non-verbale communicatie en nuances moeilijk aan te brengen zijn. Hierdoor kunnen goed bedoelde antwoorden of vragen verkeerd overkomen.

De meer ervaren AA-gangers komen bij mij soms wat intimiderend over. Vooral bij off-topic discussies vraag ik me dan af of ze/jullie op een reactie van een newbe zitten te wachten. Maar dat kan ook mijn eigen gevoeligheid op dat gebied zijn hoor, ben live ook niet iemand die snel aansluiting durft te zoeken bij een bestaande groep.
Laatst gewijzigd door Sassya op 29 jun 2012, 18:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer