Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Sluiten van (actieve) topics
Sluiten van (actieve) topics
Ik heb nou 2 keer in korte tijd geen reactie kunnen geven op een topic omdat het gesloten was. Nu net de laatste keer in het topic over wijze van reageren naar nieuwe leden. Ik zag iets waar ik op wilde reageren, lees verder en zie dat ik niet meer kan reageren. Met alle respect voor de beslissingen van moderators maar wie bepaald of een topic gesloten moet worden? Op mij komt dat een beetje over als "jaja, hou nou je mond maar". Dat doe je toch ook niet als je met iemand in gesprek bent?
Ik begrijp sowieso niet zo goed wat de beweegreden zijn om een topic te sluiten anders dan op verzoek van de TS of als een topic constant uitnodigd tot reacties die in strijd zijn met een forumpolicy. Mensen zijn nog vollop bezig met "praten" en dan wordt er maar even voor ze bepaald dat ze nu hun mond moeten houden. Je kunt toch ook een topic gewoon vanzelf "dood" laten gaan?
Het kan volledig aan mij liggen dat ik dit niet begrijp maar ik vind het een beetje onbeschofd overkomen eerlijk gezegd. Dat is niet bedoeld aan de moderator die het topic sluit, dat is puur het sluiten van een actief topic op zich.
Ik begrijp sowieso niet zo goed wat de beweegreden zijn om een topic te sluiten anders dan op verzoek van de TS of als een topic constant uitnodigd tot reacties die in strijd zijn met een forumpolicy. Mensen zijn nog vollop bezig met "praten" en dan wordt er maar even voor ze bepaald dat ze nu hun mond moeten houden. Je kunt toch ook een topic gewoon vanzelf "dood" laten gaan?
Het kan volledig aan mij liggen dat ik dit niet begrijp maar ik vind het een beetje onbeschofd overkomen eerlijk gezegd. Dat is niet bedoeld aan de moderator die het topic sluit, dat is puur het sluiten van een actief topic op zich.
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: Sluiten van (actieve) topics
Ik had ook niet echt het gevoel dat de discussie uit de hand liep (wat een reden zou kunnen zijn om hem te sluiten).
Had ook zoiets van 'mmkay, waarom?'
Had ook zoiets van 'mmkay, waarom?'
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- Ta2 Gerrit
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
Het liep zeker niet uit de hand, maar werd wel een herhalingsfestival
, dus misschien is dat de reden geweest.
Echt bijdragen doet zo'n topic dan niet meer, maar als mensen daar verder willen kletsen, so what.
Misschien dat de betreffende Mod. een toelichting kan geven ?

Echt bijdragen doet zo'n topic dan niet meer, maar als mensen daar verder willen kletsen, so what.
Misschien dat de betreffende Mod. een toelichting kan geven ?
Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times. Onze reissite; DILLIGAF

2010 "I've been standing on a corner in Winslow Arizona"

2010 "I've been standing on a corner in Winslow Arizona"
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Ik vond het ook niet aardig dat het ineens gesloten werd.
Heb een een aantal voorstellen gedaan richting Dennis maar daar wordt niet eens op gereageerd.
Waren die nou zo raar? Dacht dat het vooral voor nieuwe leden behulpzaam kon zijn. Krijg nu de indruk dat enkel de vaste leden maar minder moeten reageren en van nieuwe leden niets verwacht wordt, jammer.
Roland
Heb een een aantal voorstellen gedaan richting Dennis maar daar wordt niet eens op gereageerd.

Waren die nou zo raar? Dacht dat het vooral voor nieuwe leden behulpzaam kon zijn. Krijg nu de indruk dat enkel de vaste leden maar minder moeten reageren en van nieuwe leden niets verwacht wordt, jammer.

Roland
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Er is natuurlijk altijd een mod, die een actie uitvoert, maar die actie is van tevoren in het mod team besproken en tenminste 3 mods moeten ermee instemmen (in dit geval waren we het vrijwel unaniem eens, vooral omdat vanuit de leden in dat topic ook gesuggereerd werd het te sluiten). Wij hadden sterk de indruk dat alles wel zo'n beetje gezegd was, maar kennelijk is dat niet het geval, dus ik zal het topic weer openen. Het vergt trouwens slechts een melding of pb aan ons mods mocht er zo'n verlangen zijn, er hoeft geen topic voor geopend te worden. Overigens wordt het sluiten van een topic per geval beoordeeld, daar hebben wij geen specifieke regels voor.Ta2 Gerrit schreef:Misschien dat de betreffende Mod. een toelichting kan geven ?
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Het ging me er niet om om het topic weer te heropenen, ik begreep alleen niet waarom het topic gesloten werd als er nog gewoon gepraat werd. Dat gebeurt toch ook niet met andere actieve topics en waarom dan wel met deze?
Omdat iemand van mening was dat er dingen herhaald werden? Dat gevoel had ik namelijk helemaal niet dus dat is vrij subjectief. Ik had nu het gevoel alsof ik in de kroeg zat met een paar mensen te kletsen en er iemand binnenkwam die riep "zo, het was gezellig, allemaal naar huis nu!"
Los daarvan, dit was ook nog eens een topic wat ook nog weleens een vervolg in de toekomst zou kunnen krijgen door een nieuw forumlid wat zijn of haar input wil geven of wanneer iemand iets op het forum tegenkomt waarvan hij of zij dat relevant vindt. Ik vond het leuk en nuttig dat aanzienlijk veel "nieuwe" forumleden hun reactie gaven in dat topic. Dat gaf wel aan dat enorm leefde onder de forumbezoekers dus om het dan te sluiten...?
Trouwens als iemand zich verveeld bij een topic (omdat hij of zij van mening is dat er herhalingen gemaakt worden) kan zo iemand toch ook een topic links laten liggen? Dat is voor mij zelf identiek aan het links laten liggen van een topic van een nieuw forumlid omdat je de vraag zo dom vindt of omdat je van mening bent dat iemand zelf wel kan Googlen.
Misschien ben ik de enige die er zo over denkt maar ik vind kritiek op een topic zelf altijd zo jammer. Als je de discussie in een topic niet leuk of interessant vindt of het onderwerp staat je niet aan of je raakt verveeld of wat-dan-ook dan hoef je dat toch niet IN het topic op te merken? Klik dan door naar het volgende topic denk ik dan.
Omdat iemand van mening was dat er dingen herhaald werden? Dat gevoel had ik namelijk helemaal niet dus dat is vrij subjectief. Ik had nu het gevoel alsof ik in de kroeg zat met een paar mensen te kletsen en er iemand binnenkwam die riep "zo, het was gezellig, allemaal naar huis nu!"

Trouwens als iemand zich verveeld bij een topic (omdat hij of zij van mening is dat er herhalingen gemaakt worden) kan zo iemand toch ook een topic links laten liggen? Dat is voor mij zelf identiek aan het links laten liggen van een topic van een nieuw forumlid omdat je de vraag zo dom vindt of omdat je van mening bent dat iemand zelf wel kan Googlen.
Misschien ben ik de enige die er zo over denkt maar ik vind kritiek op een topic zelf altijd zo jammer. Als je de discussie in een topic niet leuk of interessant vindt of het onderwerp staat je niet aan of je raakt verveeld of wat-dan-ook dan hoef je dat toch niet IN het topic op te merken? Klik dan door naar het volgende topic denk ik dan.
Ik sluit me aan bij Ziva, het viel mij ook rauw op het dak. Het is begrijpelijk dat bepaalde topics niet veel nieuwe informatie opleveren, maar zou je dan niet eerst aan moeten geven dat je als mod team een topic wil gaan sluiten omdat er niks nieuws meer gezegd wordt? Dan hebben de leden nog kans om vooraf te protesteren.
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik sluit mij er ook helemaal bij aan.
Tenzij een topic uit de hand loopt is er voor mij geen enkele reden om topics te sluiten, zeker niet als die nog heel actief zijn.
We zijn geen kleine kinderen hier die hun mond maar moeten houden omdat pa en ma er genoeg van hebben, toch?
Roland
Tenzij een topic uit de hand loopt is er voor mij geen enkele reden om topics te sluiten, zeker niet als die nog heel actief zijn.
We zijn geen kleine kinderen hier die hun mond maar moeten houden omdat pa en ma er genoeg van hebben, toch?
Roland
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Straks gaat iemand melding maken dat alles wel gezegd is in DIT topic 

Haha Roland, je verwoord inderdaad het gevoel dat ik een beetje kreeg toen ik het zag vanmorgen.
Nee maar zonder dollen, ik vind het vervelend om het te moeten zeggen omdat het nu overkomt alsof ik (weer) kritiek heb op het mod team en dat is niet de bedoeling. Sterker nog, ik heb juist enorme bewondering en respect voor het mod team en kan me bijna altijd wel vinden in de beslissingen die er genomen worden (of dat nou positief of negatief is) maar juist daarom dacht ik vanmorgen echt "huh??????"
Vandaar dat ik er een beetje probeer achter te komen middels dit topic wat er dan achter het sluiten van een topic zit omdat ik wel nieuwsgierig ben geworden. Ik begrijp dat er 3 mods achter te beslissing moeten staan om het te sluiten maar dan vraag ik me af, zit er dan ook een onderbouwde motivatie achter of is het puur op basis van persoonlijke mening?
Nee maar zonder dollen, ik vind het vervelend om het te moeten zeggen omdat het nu overkomt alsof ik (weer) kritiek heb op het mod team en dat is niet de bedoeling. Sterker nog, ik heb juist enorme bewondering en respect voor het mod team en kan me bijna altijd wel vinden in de beslissingen die er genomen worden (of dat nou positief of negatief is) maar juist daarom dacht ik vanmorgen echt "huh??????"
Vandaar dat ik er een beetje probeer achter te komen middels dit topic wat er dan achter het sluiten van een topic zit omdat ik wel nieuwsgierig ben geworden. Ik begrijp dat er 3 mods achter te beslissing moeten staan om het te sluiten maar dan vraag ik me af, zit er dan ook een onderbouwde motivatie achter of is het puur op basis van persoonlijke mening?
-
- AllesAmerika.com Webmaster
- Contacteer:
Topics mogen door mods gesloten worden als er nog gepraat wordt maar er naar hun mening weinig to geen nieuwe/nuttige informatie toegevoegd zal worden. In dit topic was vrijwel alles al gezegd (zoals ook blijkt uit het aantal nuttige reacties in de vele uren sinds het is heropend: nul) en dan is het soms nuttiger voor de mods en ook de leden om hun aandacht op andere onderwerpen te richten.
Als ik eerlijk moet zijn had ik dit onderwerp al veel eerder gesloten dan de mods uiteindelijk deden. Er werd nog zeer weinig van nut gemeld, het begon meer op een poll te lijken van "ik vind dat bot reageren wel mag" vs. "ik vind van niet". Bovendien werd er een duidelijke reden gegeven van de sluiting: er werd geen waardevolle info meer toegevoegd aan het onderwerp. Ik had daarnaast aangegeven wat de richtlijnen zouden moeten zijn om op newbies te reageren (iets dat door een zeer prominent lid hier vrijwel direct werd genegeerd, trouwens) en de rest van de discussie verviel zeer snel in een welles-nietesverhaal.
Er is zoiets als te ver gaan in het betwijfelen van alle besluiten die de mods nemen. Ik weet dat de mods op dit forum veel opener en vriendelijker zijn dan op vele andere fora, maar af en toe vraag ik me af of dat wel zo goed is want ik vind dat hier veel teveel ter discussie gesteld wordt, waardoor de mods en ook ik weer extra (en laten we wel wezen: nutteloze) tijd zitten te verspillen met het beantwoorden van dit soort topics en het heroverwegen van genomen besluiten.
Dus: mods mogen acties ondernemen zonder dat hierin elke keer tekst en uitleg over moet worden gegeven. Ondertussen moet het jullie toch zeer duidelijk zijn dat vrijwel alle modacties eerst goed intern worden besproken - er wordt echt niet over 1 nacht ijs gegaan - dus ik snap niet waarom er verhoudingsgewijs vaak iemand moet zijn die toch weer het besluit in twijfel wil trekken. Laat de mods hun taak uitvoeren: daarvoor zijn ze mods. Maak hun taak alsjeblieft makkelijker in plaats van moeilijker!
Tot slot nog even aan Roland: dat ik niet direct reageer, betekent niet dat ik je berichten niet lees en hun inhoud overweeg. Ik zou het erg fijn vinden als je dat toekomstig in je achterhoofd houdt. Je weet uit het verleden dat ik goede suggesties altijd in overweging neem en ik heb ook jouw suggesties geimplementeerd, dus zo'n beschuldigende en beledigde toon richting mij mag je wat mij betreft nu wel eens achterwege laten.
Dit is het laatste woord dat ik in dit topic kwijt wil.
Als ik eerlijk moet zijn had ik dit onderwerp al veel eerder gesloten dan de mods uiteindelijk deden. Er werd nog zeer weinig van nut gemeld, het begon meer op een poll te lijken van "ik vind dat bot reageren wel mag" vs. "ik vind van niet". Bovendien werd er een duidelijke reden gegeven van de sluiting: er werd geen waardevolle info meer toegevoegd aan het onderwerp. Ik had daarnaast aangegeven wat de richtlijnen zouden moeten zijn om op newbies te reageren (iets dat door een zeer prominent lid hier vrijwel direct werd genegeerd, trouwens) en de rest van de discussie verviel zeer snel in een welles-nietesverhaal.
Er is zoiets als te ver gaan in het betwijfelen van alle besluiten die de mods nemen. Ik weet dat de mods op dit forum veel opener en vriendelijker zijn dan op vele andere fora, maar af en toe vraag ik me af of dat wel zo goed is want ik vind dat hier veel teveel ter discussie gesteld wordt, waardoor de mods en ook ik weer extra (en laten we wel wezen: nutteloze) tijd zitten te verspillen met het beantwoorden van dit soort topics en het heroverwegen van genomen besluiten.
Dus: mods mogen acties ondernemen zonder dat hierin elke keer tekst en uitleg over moet worden gegeven. Ondertussen moet het jullie toch zeer duidelijk zijn dat vrijwel alle modacties eerst goed intern worden besproken - er wordt echt niet over 1 nacht ijs gegaan - dus ik snap niet waarom er verhoudingsgewijs vaak iemand moet zijn die toch weer het besluit in twijfel wil trekken. Laat de mods hun taak uitvoeren: daarvoor zijn ze mods. Maak hun taak alsjeblieft makkelijker in plaats van moeilijker!
Tot slot nog even aan Roland: dat ik niet direct reageer, betekent niet dat ik je berichten niet lees en hun inhoud overweeg. Ik zou het erg fijn vinden als je dat toekomstig in je achterhoofd houdt. Je weet uit het verleden dat ik goede suggesties altijd in overweging neem en ik heb ook jouw suggesties geimplementeerd, dus zo'n beschuldigende en beledigde toon richting mij mag je wat mij betreft nu wel eens achterwege laten.
Dit is het laatste woord dat ik in dit topic kwijt wil.
Die is aan mijn adres...het is geen subjectieve mening of gevoel, als je alle reactie's leest zul je zien dat mijn opmerking gebaseerd was op een feit! Waarschijnlijk omstaan die herhalingen doordat mensen slechts de openingspost lezen en dan reageren.Ziva schreef: Omdat iemand van mening was dat er dingen herhaald werden? Dat gevoel had ik namelijk helemaal niet dus dat is vrij subjectief.
Ik leverde m.i. geen kritiek op het topic maar constateerde een feit en na dat feit gedeeld te hebben heb ik me idd voorgenomen om het topic verder te laten rusten. Ik was blijkbaar niet de enige want vervolgens werd het topic gesloten, dat kun je mij niet aanrekenen, sterker nog alsof ik als voorbijganger die invloed zou hebben?!?!
Het lijkt me dat ik vrij ben om zulks op te merken IN het topic, net zo goed als dat jij vrij bent in het openen van een topic om je ongenoegen hierover te uitten.
2005:Carmel-Las Vegas-Miami-Bahama's
2008:Tucson-Las Vegas-New York
2011:San Franscisco-Monterey-Santa Barbara-Los Angeles-Las Vegas
2013:Phoenix-Los Angeles-Sequoia NP-Las Vegas
2008:Tucson-Las Vegas-New York
2011:San Franscisco-Monterey-Santa Barbara-Los Angeles-Las Vegas
2013:Phoenix-Los Angeles-Sequoia NP-Las Vegas
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wel Dennis, aangezien jij je ergenis hier neerzet zal ik het ook doen en daarmee heb ik mijn zegje dan ook weer gedaan. Het is op z'n minst netjes als er gezegd wordt dat de voorstellen/suggesties bekeken worden. Dat e.e.a. niet direct besproken wordt of wel of niet uitgevoerd wordt is helemaal niet erg maar communiceer! Laat zien dat je het gelezen hebt. En dat laatste mis ik juist bij voorstellen die ik of anderen doe. Ik heb de indruk (zo komt het over hè?) dat die gewoon steeds terzijde worden gelegd omdat er nooit een tegenreactie komt op zaken die ik of anderen voorstel. Hoe prettig zou het zijn voor ons als er tenminste gezegd wordt, 'goede suggestie, we zullen zien wat ermee kunnen doen.'Dennis schreef:Tot slot nog even aan Roland: dat ik niet direct reageer, betekent niet dat ik je berichten niet lees en hun inhoud overweeg. Ik zou het erg fijn vinden als je dat toekomstig in je achterhoofd houdt. Je weet uit het verleden dat ik goede suggesties altijd in overweging neem en ik heb ook jouw suggesties geimplementeerd, dus zo'n beschuldigende en beledigde toon richting mij mag je wat mij betreft nu wel eens achterwege laten.
Het is hetzelfde als je een tip of suggestie doet aan een nieuw forumlid aangaande een reistip en er komt geen tegenreactie, dat voelt niet leuk!
Goede communicatie met forumleden aangaande veranderingen die ons allemaal raken is zo belangrijk, daarmee heb jij je eerste winst al binnen.
Bovenstaande is geen aanval richting het modteam maar hopelijk wordt zo duidelijk waar ergenissen onder de forumleden vandaan (kan) komen. Met een beetje inspanning van beide kanten kunnen we dat zo oplossen.
Dan nog dit:
Dit vindt het modteam maar bij het betreffende topic was heel duidelijk dat de forumleden nog niet uitgesproken waren. Het zou prettig zijn als ook rekening met de forumleden gehouden werd die juist nog heel actief zijn in een topic. Waarom worden andere topics dan niet gesloten als de discussie over iets stopt en er niets nieuws ingebracht wordt? In mijn optiek kunnen er dan nog heel veel andere topics ook gesloten worden.Topics mogen door mods gesloten worden als er nog gepraat wordt maar er naar hun mening weinig to geen nieuwe/nuttige informatie toegevoegd zal worden. In dit topic was vrijwel alles al gezegd (zoals ook blijkt uit het aantal nuttige reacties in de vele uren sinds het is heropend: nul) en dan is het soms nuttiger voor de mods en ook de leden om hun aandacht op andere onderwerpen te richten.
Ik hoop dat mijn punten hierboven ter harte worden genomen, net zoals ik Dennis zijn woorden ook ter harte zal nemen.

Roland
- DVDGuy
- Amerika-expert
- Partner van: Krabbegat
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Njit schreef:Straks gaat iemand melding maken dat alles wel gezegd is in DIT topic

Ik vond het ook wat vreemd: iemand roept "nou iedereen herhaalt elkaar" en *pats* het zit op slot.
...terwijl ik net drie posts daarvoor de hele zaak had omgedraaid en een mening had gepresenteerd die ik in het hele topic nog niet had gelezen, namelijk gezien vanuit de oudgedienden. Ik vond het in ieder geval geen herhaling van de 9 pagina's ervoor.
Maar goed, ach... Ik kon er verder ook niet wakker om liggen.
...terwijl ik net drie posts daarvoor de hele zaak had omgedraaid en een mening had gepresenteerd die ik in het hele topic nog niet had gelezen, namelijk gezien vanuit de oudgedienden. Ik vond het in ieder geval geen herhaling van de 9 pagina's ervoor.
Maar goed, ach... Ik kon er verder ook niet wakker om liggen.
Mack
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
MW Drawings
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Maar zoals Dennis ook al aanhaalde: sinds het topic weer is geopend om iedereen die erover klaagde de gelegenheid te bieden verder te gaan met een discussie die blijkbaar toch nog niet was afgelopen en waar blijkbaar mensen nog héél graag over door wilden blijven praten, is er slechts één reactie gekomen, en die had niet eens inhoudelijk met de discussie te maken. Blijkbaar was het dus achteraf allemaal zo erg niet als het werd voorgedaan - anders was de discussie immers meteen voortgezet.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Geef het de tijd.
Dat er niet meteen gereageerd wordt maakt nog niet dat het heropenen overbodig zou zijn geweest.
Roland
Dat er niet meteen gereageerd wordt maakt nog niet dat het heropenen overbodig zou zijn geweest.
Roland
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
@Dento: ik denk dat de meeste mensen denken van 'laat maar'. Als je een topic sluit op het moment dat het nog loopt dan haal je het momentum eruit.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Die vind ik te makkelijk; als iets je écht dwarszit, en je echt nog zó middenin een onderwerp zit, dan zou ik er weer bovenop zitten zodra je de kans krijgt.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Na mijn reactie zou ik het juist fijn vinden als iemand van de mods daarop reageerde... Misschien was dit niet duidelijk dus dat zal ik even posten 

Mack
MW Drawings
MW Drawings