Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ineens geen toegang tot laatste ongelezen berichten :-(

Vragen of opmerkingen over AllesAmerika.com of deze forums? Plaats ze hier.
Plaats reactie
Harry-Carla
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Ineens geen toegang tot laatste ongelezen berichten :-(

Bericht door Harry-Carla »

Wij merken vandaag dat als wij op de link in de forum-mail klikken om de laatste berichten van een geabonneerd topic te lezen, dat dit niet (meer) kan :shock: Wij zien dan deze mededeling op het scherm: "Je beschikt niet over de nodige permissies om dit forum te lezen"

Wel kunnen wij het begin van het topic aanklikken maar dan moet je al het geen je al kent weer voorbij om bij de 'update' te komen :mrgreen:
Alvast bedankt voor het lezen en je eventuele bijdrage,

Harry & Carla

2009: NV, AZ, UT, CA
2012: WA, ID, MT, WY, SD, NE, CO
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Ineens geen toegang tot laatste ongelezen berichten :-(

Bericht door Jasmino »

Ik denk dat je last heb van de spammers! Het valt mij ook op dat er dit weekend enorm veel spammers actief zijn op het forum, wat een werk zullen de mods daaraan hebben... Die spammers schrijven allemaal vervuilende berichten, vaak aan het einde van een topic. Die worden dan verwijderd door een mod, en dan krijg je dat soort meldingen soms.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Ik heb al eens eerder voorgesteld om nieuwe leden eerst een berichtje te laten schrijven in het voorstel topic alvorens ze op de rest van het forum kunnen schrijven. Daarmee voorkom je dat spammers zoals gisteren, over het hele forum berichtjes kunnen plaatsen.
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Voorlopig worden nieuwe leden eerst goedgekeurd voor ze een bericht kunnen zetten. Ook dan kunnen er misschien nog tussen de mazen van het net glippen, maar is een eerste selectie toch gebeurd.
Verder is Stan er mee bezig.
Groetjes,
Carine
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Vroeger hebben we op een bepaald moment toch ingevoerd dat een nieuw lid tijdens de aanmeldingsprocedure toch een antwoord moest geven op een (typische) Nederlandstalige vraag (iets met fietsen en/of sinterklaas of zo?). Iets dat niet zomaar door google translate te halen was, omdat het een eerder cryptische omschrijving was? Is dat dan nu niet meer het geval? Want ik weet dat dat toen bijgedragen heeft tot het spectaculair dalen van spammers, aangezien de meeste uit het buitenland kwamen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

Die "fiets"vraag is er nog steeds.
Bij mij werd gevraagd hoeveel wielen zo'n ding had. :blink:
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

De spammers zijn linkbuilders. Dat zijn mensen die overal links plaatsen zodat ze geindexeerd worden door google met als gevolg dat een bepaalde website stijgt in google. Hier zitten gewoon echte mensen achter dus die beantwoorden deze vragen met gemak ;)
Harry-Carla
Amerikafan

DejaVu schreef:De spammers zijn linkbuilders. Dat zijn mensen die overal links plaatsen zodat ze geindexeerd worden door google met als gevolg dat een bepaalde website stijgt in google. Hier zitten gewoon echte mensen achter dus die beantwoorden deze vragen met gemak ;)
Klopt! Op 1 van mijn Duitse Fora staan telkens 'aanbiedingen' van Tablets in perfect Duits geschreven. Zelf krijg ik veel Spam via mijn mail-adres dat op onze website staat (niet als klikbare link overigens). Heb ook sterk de indruk dat er druk mee gehandeld wordt :evil:

Harry & Carla

kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

DejaVu schreef:De spammers zijn linkbuilders. Dat zijn mensen die overal links plaatsen zodat ze geindexeerd worden door google met als gevolg dat een bepaalde website stijgt in google. Hier zitten gewoon echte mensen achter dus die beantwoorden deze vragen met gemak ;)
Ik ken niks van dat wereldje. Maar wil je hiermee zeggen dat er dus Nederlandstaligen achter zitten die tegen betaling dus Chinese berichten/linken plaatsen?
Is het kwaad al geschied zodra die link op een forum verschijnt? Of is het enkel effectief als mensen ook daadwerkelijk op die link klikken? (dus zo lang we hier er niet op klikken, hebben ze hun doel niet bereikt)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Nee kunnen allerlei mensen zijn. NL, China, USA, India etc(ze gebruiken gewoon google translate, tenzij het perfect is dan hebben ze het laten vertalen). Het gaat ze er niet om dat jij klikt maar dat Google het indexeert. Vaak gaat dit gepaard met keywords die zij hoog in google willen hebben.

Voorbeeldje: 2 dagen geleden was er een spammer in het Chinees die een hele tekst plaatste iets van "Goedkoop hotel in Xiamen {link}, goed hotel Xiamen {link}, hotel centrum {link} etc." de keywords(waar zij hoog willen staan in google) zijn dan "Goedkoop hotel Xiamen", "Hotel Xiamen", etc.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Bah, da's pech.

Moeten we dan de aanmeldingsvraag zo cryptisch maken dat men het niet even door de google translate kan halen?
"Geef de naam van het vervoersmiddel op twee wielen dat zo typisch is voor Nederland." Hoe los je dat als Chinees (anderstalige) op?
Elke
Harry-Carla
Amerikafan

kastelke schreef:Bah, da's pech.

....
"Geef de naam van het vervoersmiddel op twee wielen dat zo typisch is voor Nederland." Hoe los je dat als Chinees (anderstalige) op?
Maar als ze dat antwoord eenmaal weten.... :wink:

Harry & Carla

Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Contacteer:

Bericht door Njit »

Ik had (via Dento) al de mogelijkheid aangegeven om een Stop Forum Spam plugin te installeren.
Die draaien wij nu ook op het Florida Forum en af en toe komt er 1tje doorheen maar lang niet zoveel meer als vroeger.

StopForumSpam is een Community oplossing. Dat wil zeggen dat als een ander Forum een spammer heeft en die meldt dat, dat deze spammer bij alle andere Fora die de plugin gebruiken geen toegang meer krijgt maar automatisch gebanned wordt.
Zie http://www.stopforumspam.com/
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Harry-Carla
Amerikafan

Njit schreef:Ik had (via Dento) al de mogelijkheid aangegeven om een Stop Forum Spam plugin te installeren.
Die draaien wij nu ook op het Florida Forum en af en toe komt er 1tje doorheen maar lang niet zoveel meer als vroeger.

StopForumSpam is een Community oplossing. Dat wil zeggen dat als een ander Forum een spammer heeft en die meldt dat, dat deze spammer bij alle andere Fora die de plugin gebruiken geen toegang meer krijgt maar automatisch gebanned wordt.
Zie http://www.stopforumspam.com/

Goed initiatief! Lijkt een beetje op de WOT Add-On voor Firefox.

Harry & Carla

kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

@njit: bundel je krachten! :thumbup:
(alleen maar hopen dan dat iedereen die mee doet, ook effectief ECHTE spammers doorgeeft, en niet iemand die hen gewoon irriteert op het forum)
Elke
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

ik geloof dat er wel een soort systeem achter zit dat iemand meerdere keren gemeld moet zijn vanuit verschillende bronnen.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Njit schreef:Ik had (via Dento) al de mogelijkheid aangegeven om een Stop Forum Spam plugin te installeren.
Martijn, Stan is hiermee aan de slag gegaan. Bedankt voor het meedenken.
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Binnen ongeveer 30min zal ik de mod installeren. Het forum zal voor ongeveer 30 min gesloten worden.

PS: Ik denk dat de spammers ergens een database hebben waar ze de antwoorden op de registratie vragen opgeslagen hebben.
Ik heb nu de vragen aangepast, maar nog steeds met manuele activatie, en merk een stop in spammers die proberen aan te melden.
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

snelle actie! :clap: :thumbup:
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

EDIT: Zonder verdere downtime nu kunnen afwerken.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer