Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Technisch (?) probleem met quoten

Vragen of opmerkingen over AllesAmerika.com of deze forums? Plaats ze hier.
Plaats reactie
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Technisch (?) probleem met quoten

Bericht door ingrid14 »

Tot voor kort kon ik een in een reactie een tekst uit een eerdere post quoten en daar kwam dan de naam van de poster bij te staan.
Nu gaat dat niet meer.
Ik kan wel nog quoten met verschijning van de naam van de poster voor ik op reactie klik.

Vb http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 36&t=62686
Hebben jullie misschien nog wat tips voor cowboy-achtige taferelen voor de kinderen?
Als je dat graag wilt, dan zou ik overwegen om Tucson mee te nemen. Moet heerlijk zijn in de winter (wij waren er in 2012 in volle zomer)
Ik vond het vroeger duidelijker als de naam van de poster bij de quote stond.

Het lukt wel nog als ik 2 vensters open, in het 2de venster een deel tekst selecteer, die dan quote, daarna opent het reactie venster waaruit ik dan de volledige tekst kopieer, inclusief de [ quote] [ /quote] vermelding. Dit alles plak ik dan in mijn reactie in het 1ste venster.

vb uit mijn eigen topic van vorig jaar http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 16&t=56334
ingrid14 schreef:Yep, hier is het mooi wit.
Ik heb als laat kerstcadeau een sneeuwman(netje) gekregen van mijn zoon.
kalaman schreef:een verzameling van alternatieven op een ruw road book
Mooi verwoord, je kan maar beter voorbereid zijn.
Zelfs voor zomervakanties zet ik teveel in het roadbook. Altijd fijn om dadelijk een alternatief voor handen te hebben dan dat je op het moment zelf nog van alles moet gaan uitzoeken.
Het gebeurt ook vaak dat we helemaal afwijken van het roadbook omdat we weer ergens veel te lang blijven hangen.

Groetjes,

Ingrid
Iemand een trucje om dit op een minder omslachtige manier te doen?

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Dutchess
Amerika-expert

Re: Technisch (?) probleem met quoten

Bericht door Dutchess »

Ja, ik merk het nu ook. Bij de "nested" quotes verdwijnt de naam van de originele poster.
Ik zie ook dat de "quote" knop is verdwenen bij het laatste bericht in een topic.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Die quote knop bij het laatste bericht is er al een aantal weken uit. Er werden echt veel te veel complete bovenstaande berichten geciteerd. Daar hadden we als mods echt een halve dagtaak aan om dat te verwijderen/aan te passen. Het staat in de forumregels dat dat niet de bedoeling is. Vooral veel nieuwe forumleden gebruikte deze knop als reactieknop. Je kan altijd nog quoten via de quote button in plaats reactie.

Ik zal dat quote in een quote verhaal even aan Stan voorleggen morgen/straks.
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

ingrid14 schreef:test quote bovenste niveau
Stan.Gobien schreef: test quote 2de niveau
Het is pas bij het 3de niveau dat het m.i. niet meer lukt.
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Dutchess schreef:Ja, ik merk het nu ook. Bij de "nested" quotes verdwijnt de naam van de originele poster.
Ik zie ook dat de "quote" knop is verdwenen bij het laatste bericht in een topic.
Ik kan toch perfect de quote knop gebruiken zonder dat namen verdwijnen. Hier slechts 1 niveau, volgend bericht 2 niveaus.
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Stan.Gobien schreef:
ingrid14 schreef:test quote bovenste niveau
Het is pas bij het 3de niveau dat het m.i. niet meer lukt.
Enkel het 3de niveau kan niet meer, dat komt omdat daar een bug mee was. In de laatste update van phpBB hebben ze dus het 3de niveau er uit gesleept.

Ik merk niet wat er bedoeld wordt met het verdwijnen van de namen?
Dat heb je volgens mij omdat je zelf de QUOTE BBCODE maakt en de niet de naam van de poster vermeldt?

En zoals gezegd, laatste bericht quote is niet de bedoeling.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door michelly »

Ik mis die quote in het laatste bericht wel. Ik wil soms een stukje tekst quoten om daar op te reageren. Dat gaat dan enkel via de quote-knop boven het antwoord waar dus geen naam in verschijnt. Maar goed, ik begrijp de achterliggende reden wel en dat jullie daar veel werk mee hebben om al die quotes weer te verwijderen.
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

@Stan : ik maak inderdaad soms zelf de code omdat ik gewoon geen icoontjes zie om te quoten

In dit topic ben ik bv begonnen met mijn reactie te typen en nu kan ik bij geen enkele voorgaande post quoten.

Ik ga nu onmiddellijk een nieuwe reactie geven, gewoon voor test.

Groetjes,

Ingrid
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Stan.Gobien schreef:
Stan.Gobien schreef: Het is pas bij het 3de niveau dat het m.i. niet meer lukt.
Enkel het 3de niveau kan niet meer, dat komt omdat daar een bug mee was. In de laatste update van phpBB hebben ze dus het 3de niveau er uit gesleept.

Ik merk niet wat er bedoeld wordt met het verdwijnen van de namen?
Dat heb je volgens mij omdat je zelf de QUOTE BBCODE maakt en de niet de naam van de poster vermeldt?

En zoals gezegd, laatste bericht quote is niet de bedoeling.
Een volledige post kan ik dus wel nog quoten via de knop " in de rechterbovenhoek van het bericht.
Maar ik krijg nu (tijdens het typen van de reactie) bij geen enkel bericht meer deze knop " te zien.

Ik krijg het niet zo goed uitgelegd :oops: , maar vroeger kon ik dit wel.
Sorry voor de lastige vragen want het zou net zo goed aan mij kunnen liggen (ben technisch niet zo sterk)

Groetjes,

Ingrid
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

In principe zou je die quote knop gewoon bij alle posts moeten zien, behalve bij de direct bovenliggende post Ingrid?
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Ik zie die knop inderdaad bij alle post uitgezonderd de laatste voordat ik op plaats reactie klik, daarna zie ik die niet meer.

Vroeger kon ik in mijn reactie meerdere stukjes uit verschillende posts quoten. Maar dat lukt me nu niet meer.
Ook als ik op de knop " klik wordt de volledige post genomen en niet enkel een stukje. (ik wis dan wel het overtollige)
(misschien daardoor ook dat er de laatste tijd ellenlange quotes in berichten zijn?)

Maar via een 2de tabblad kan ik me wel behelpen, het is alleen wat omslachtiger.

Groetjes,

Ingrid
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Ah, ik denk dat ik nu beter snap wat je bedoelt. Dus wanneer je in de pagina zit om een reactie toe te voegen, zie je onder het tekstvak ook nog de bestaande berichten in omgekeerde volgorde staan, daar stond dan vroeger ook een quote knop bij de berichten en nu niet meer?
Ik wist dat zelfs niet, ik zal dat eens testen om te zien hoe of wat.
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Ja Stan, dat is wat ik (wat onhandig) probeerde uit te leggen.
Maar ja techniek en ik gaan niet zo goed samen.

Edit: dat is wel niet pas sinds de verhuis van het forum. Ik merk het al een aantal weken.

Groetjes,

Ingrid
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Stan.Gobien schreef:Ah, ik denk dat ik nu beter snap wat je bedoelt. Dus wanneer je in de pagina zit om een reactie toe te voegen, zie je onder het tekstvak ook nog de bestaande berichten en omgekeerde volgorde staan, daar stond dan vroeger ook een quote knop bij de berichten en nu niet meer?
Ik wist dat zelfs niet, ik zal dat eens testen om te zien hoe of wat.
Via de bij de post beschikbaar zijnde quote knop kan ik deze opmerking van Stan quoten.

Nu ik dit zit te typen en naar beneden scroll om oudere posts ook in dit bericht te quoten, zie ik dat er bij die posts inderdaad geen knop zit om ze te quoten. Ik kan me niet herinneren of dat eerst wel zo was. Je kunt een quote natuurlijk wel een beetje zelf in elkaar knippen en plakken, zoals dit:
by PSVwally » Sun Jan 31, 2016 10:27 am
In principe zou je die quote knop gewoon bij alle posts moeten zien, behalve bij de direct bovenliggende post Ingrid?
Op zich bijna hetzelfde resultaat...
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Op de pagina waar je een antwoord schrijft zijn de quote knopjes terug beschikbaar.
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Stan.Gobien schreef:daar stond dan vroeger ook een quote knop bij de berichten en nu niet meer?
Gelijk maar even getest :wink: , en zie het werkt weer ! Thanks Stan.

Groetjes,

Ingrid
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer