Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Forum bijna dood?

Vragen of opmerkingen over AllesAmerika.com of deze forums? Plaats ze hier.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Forum bijna dood?

Bericht door Pete.Z »

Het valt me op dat er echt heel weinig nieuwe topics zijn, en dat er weinig wordt gepost in actieve topics, behalve door wat vaste leden.
Is het einde nu echt nabij, is het code rood?

En is er een Facebook groep waar mensen ook komen? Ik zou het best missen als dit forum ooit echt verdwijnt. :(
mtl
Amerika-expert

Re: Forum bijna dood?

Bericht door mtl »

Valt mij ook op.
Trom
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Trom »

Fora hebben het moeilijk in alle sociale media geweld. Zo is Schotland forum paar jaar geleden ook verdwenen. Er is wel een Facebook groep voor gekomen maar daar haal je veel minder info vandaan dan in een forum. Wellicht dat het voor dit forum ook te maken heeft dat de VS wat minder populair is. Dat merk je wellicht minder bij de 'vaste' kern maar wel bij mensen die voor het eerst gaan.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Of met die irritante reclames die constant verschijnen. Bij mij vooral over Key West en slaapapneu. :shock:
nwolf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door nwolf »

Kijk toch iedere dag altijd even of er iets nieuws staat.
Zou het ook heel zonde vinden als dat zo zou zijn maar denk dat zolang de reclames opwegen tegen de kosten het forum niet zosnel weg zal zijn.
Enige lastige van dit forum vindt ik dat het nogal verouderde techniek is, kan meer aansprekend maar is wat het is.
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida | 2026 California
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Eerlijk gezegd zou ik als nieuwe gebruiker waarschijnlijk ook snel afhaken nu met al die reclames die je steeds weg moet klikken.
Terug in Texas!
wouterjanS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door wouterjanS »

Ja hier is het al vaker over gegaan. Maar ik denk echt dat die (nieuwe) popup reclames de doodsteek voor dit forum gaan zijn. En dat is echt zonde. Het is super fijn dat het forum bestaat maar om dat zo te houden zij het lekker zijn als het wat aantrekkelijker wordt voor nieuwe leden. Maar ik begreep dat de eigenaar niet echt meer bezig is met dit forum?
2014: New York en DC
2023: Rondtrip door de zuidelijke staten.
2024: Rondtrip Zuidwest National parks
2027: Trip van SF naar Denver
Trom
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Trom »

De advertenties zijn ergerlijk maar redelijk te verminderen met een goede adblocker. Ik denk dat veel mensen inmiddels wel gewend zijn op allerlei sites dat er reclame is. Ook jammer dat het niet lukt om techniek te vernieuwen. Maar het belangrijkst lijkt mij dat veel fora het zwaar hebben door concurrentie van Facebook, Instagram enz. Jammer maar tis niet anders. Bovendien zijn er nog steeds veel mensen bereid om kennis te delen.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Er is ook niet echt een alternatief op bijvoorbeeld Facebook geloof ik?
De dag dat dit forum stopt omdat de stekker eruit wordt getrokken zal ik zelf een hoop mensen best gaan “missen”, in al die jaren bouw je toch een soort van band op, al ken je elkaar niet echt.

Misschien een “AllesAmerika” FB groep maken.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Die bestaat al.
Is van dezelfde eigenaar als het AllesAmerika-forum en de AllesAmerika-website.

Zie: https://www.facebook.com/allesamerika

EDIT: maar Pete, ik zie dat je daar al van op de hoogte was, zie een ouder bericht van jou:
viewtopic.php?p=1331578#p1331578
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Ben zelf lid van dit forum sinds 2011 en heb er bijzonder veel aan gehad.
Vooral ook omdat we toen vaak naar de VS reisden, nog heel veel wilden ontdekken en hier dan ook bijzonder nuttige info vonden.
Op 15 jaar tijd is er veel veranderd, zowel persoonlijk (reizen nog amper naar de VS maar wel naar andere werelddelen) als op vlak van vinden van informatie. Op het web is er nu zo'n schat aan info te vinden dat de oorspronkelijke bedoeling van dit forum soms een beetje verdwijnt.
Waar ik mij ook soms vragen bij stel is dat sommige nieuwe posters blijkbaar niet de minste moeite doen om eens zelf iets op te zoeken op internet waardoor er dan ook tot vervelens toe dezelfde antwoorden komen op vragen die al ontelbare keren gesteld werden.
Het forum zal ongetwijfeld nog wel zijn nut hebben, maar ondertussen zijn er heel wat andere (betere?) informatiebronnen bijgekomen.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

@markro dat is een FB pagina, dat is toch andere functionaliteit dan een FB groep.
Terug in Texas!
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Ik lees nog regelmatig maar ik post niet veel meer. Het is bijna 7 jaar geleden dat ik de laatste keer in Amerika was, dus de keren dat ik nog iets zinnigs toe kan voegen worden steeds zeldzamer.
Overschakelen naar Facebook zouin ieder geval één deelnemer minder betekenen, want ik doe niet aan Facebook (en andere social media).

P.S.
Ik heb met de combinatie Mozilla Firefox en uBlock Origin totaal geen last van advertenties.
Groet,

Old Faithful
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

hemmie schreef: ↑
29 jun 2026, 16:44
@markro dat is een FB pagina, dat is toch andere functionaliteit dan een FB groep.
Dank je wel voor deze correctie/aanvulling. Ik was daarvan niet op de hoogte.

Ik heb er even op geGoogled:
Wat is het verschil tussen een Facebook-groep en een Facebook-pagina?

Een Facebookpagina is vergelijkbaar met een digitaal uithangbord of etalage: het is bedoeld om te zenden en een groot publiek te bereiken. Een Facebookgroep is juist een digitale ontmoetingsplaats: het is bedoeld voor tweerichtingsverkeer, interactie en het opbouwen van een actieve community.
Vaak worden beide gecombineerd: de pagina dient als visitekaartje, en de groep wordt ingezet voor trouwe klanten of fans om dieper met elkaar in contact te komen.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door paulr »

Denk ook dat er veel andere bronnen zijn. Daarnaast ben ik zelf ook minder met reizen die kant op bezig: we gaan ook weer wat andere verre reizen maken en hebben een camper aangeschaft. En ook vanwege de politieke malaise lijkt het ons beter wat jaartjes over te slaan.
Maar ik pik er af en toe nog wel onderwerpen uit met routes waarvan ik denk dat ze “beter” kunnen en de topicstarters ook waarde hechten aan onze adviezen….
Paul
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Wat betreft de reclame, kan ik enkel aanraden om een goede adblocker zoals µblock origin te gebruiken. Dat kan ook op mobiel (toch zeker Android) in combinatie met Firefox.

Het forum draait wel op een iets oudere (maar wel stabiele) versie van phpBB.
Ik kan wel eens updates gaan doorvoeren, maar op een paar kleine aanpassingen na, zal je daar niet veel van merken denk ik.

Ik vind het forum zeker wel nog z'n nut hebben. Zeker nu in tijden van AI antwoorden overal, die niet altijd correct zijn.
Facebook gebruik ik zelf zo goed als nooit meer.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

markro schreef: ↑
29 jun 2026, 09:21
Die bestaat al.
Is van dezelfde eigenaar als het AllesAmerika-forum en de AllesAmerika-website.

Zie: https://www.facebook.com/allesamerika

EDIT: maar Pete, ik zie dat je daar al van op de hoogte was, zie een ouder bericht van jou:
viewtopic.php?p=1331578#p1331578
Klopt!
Maar zoals al gezegd werdt, dat is een pagina met in 2019 de laatste activiteit, dan is het forum opeens springlevend! :wink:
boonens
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door boonens »

Trom schreef: ↑
28 jun 2026, 10:37
Fora hebben het moeilijk in alle sociale media geweld.
M.i. ontbreekt een belangrijke nuance in je statement: kleinere, niche fora. Ik denk dat er nog altijd een grote behoefte bestaat aan fora naast social media, omdat ze veel beter geschikt zijn voor gestructureerde discussies en het verzamelen/terugvinden van informatie. Alleen heeft in de afgelopen jaren een sterke centralisatie plaatsgevonden. Veel kleinere, traditionele fora hebben gebruikers verloren aan een beperkt aantal grote platforms, zoals Reddit en Discord.

Naast deze terugloop van gebruikers, zie je de laatste jaren ook dat fora veel verkeer verliezen door de opkomst van AI. Waar mensen vroeger via Google op een forum uitkwamen om het antwoord op hun vraag te vinden, wordt de vraag nu rechtstreeks beantwoord door een AI-assistent.

Voor veel fora is die combinatie uiteindelijk niet houdbaar en start de neerwaartse spiraal: minder nieuwe leden, minder verkeer, minder nieuwe discussies/ reacties en dus een minder aantrekkelijk platform, dus minder leden/verkeer etc..
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV - NY | '25: TX - TX (part 2) | '26: AZ - LA/MS/AL/GA/FL
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door paulr »

Let wel: als je een beetje verstand hebt van een onderwerp of je maakt het chat of co iets te moeilijk, dan zijn de antwoorden vaak niet helemaal juist :D
nwolf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door nwolf »

@paulr blijft een voordeel van praten met mensen, je krijgt een eerlijk antwoord waar de huidige AI je nog steeds een wenselijk antwoord geeft als je het niet goed gebruikt.
Prima tooling ter ondersteuning, maar het kan ervaring en meningen nog steeds niet vervangen!

En dat blijft het mooie aan dit forum, iedereen wil elkaar helpen met juist dit soort dingen en helpen een betere of goedkopere vakantie te plannen :)
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida | 2026 California
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer