Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Afvalvermaler....

Vragen of opmerkingen over AllesAmerika.com of deze forums? Plaats ze hier.
GPJ73
Amerikakenner
Contacteer:

Afvalvermaler....

Bericht door GPJ73 »

De door mij gekochte AA afvalvermaler heb ik ontvangen, nu kan ik met de klus beginnen.... :wink:

Afbeelding

Jullie horen nog van me :!:
Groeten,
Gert
Londen-VS-Canada (28 days of fun in augustus en september)
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door rene.jager »

Leuk. Ik vroeg me van de week al af, of ik de installatie gemist had. Ik wil graag een filmpje ala Huis & Tuin met het o zo bekende muziekje eronder. En of je dan verkleed gaat als Rob of Nico, dat laat ik dan aan jou over. Jou feest! Afbeelding
GPJ73
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door GPJ73 »

rene.jager schreef:Leuk. Ik vroeg me van de week al af, of ik de installatie gemist had. Ik wil graag een filmpje ala Huis & Tuin met het o zo bekende muziekje eronder. En of je dan verkleed gaat als Rob of Nico, dat laat ik dan aan jou over. Jou feest! Afbeelding
:lol: ik weet niet of dat echt de bedoeling van Dennis is :wink:
Groeten,
Gert
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door rene.jager »

Nee, ik begrijp dat hij daarna nog afvalvermalers wil verkopen. :lol:
GPJ73
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door GPJ73 »

rene.jager schreef:Nee, ik begrijp dat hij daarna nog afvalvermalers wil verkopen. :lol:
Tja.... ik denk dat het voor in mijn appartement met deze temperaturen heel handig kan zijn :!: Nu zit ik maar met mijn groenafval, in de pedaalemmer is niet echt fris... De temperatuur loopt zo op tot 25 graden :? vandaag...
Groeten,
Gert
Michigan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Michigan »

GPJ73 schreef:
rene.jager schreef:Nee, ik begrijp dat hij daarna nog afvalvermalers wil verkopen. :lol:
Tja.... ik denk dat het voor in mijn appartement met deze temperaturen heel handig kan zijn :!: Nu zit ik maar met mijn groenafval, in de pedaalemmer is niet echt fris... De temperatuur loopt zo op tot 25 graden :? vandaag...
Gooi het vanaf je balkon?
- Mike
GPJ73
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door GPJ73 »

Eindelijk... twee avonden zwoegen.... maar het resultaat mag er zijn hoewel je hem eigenlijk in actie moet zien natuurlijk....

Afbeelding

Afbeelding

De montagehandleiding ligt inmiddels bij Dennis 8)
Groeten,
Gert
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Dat ziet er cool uit hoor! Je hebt toch niet toevallig met je pink in de vermaler gezeten hè :lol: .
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
GPJ73
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door GPJ73 »

jerbia schreef:Dat ziet er cool uit hoor! Je hebt toch niet toevallig met je pink in de vermaler gezeten hè :lol: .
:lol: tja dat krijg je als je een ontwikkelaar IT een afvalvermaler laat installeren :wink: Ik had Dennis nog gewaarschuwd :) maar is niet veroorzaakt door de afvalvermaler maar door het feit dat de keukenboer zo leuk was om het zeefje vast te lijmen :twisted: in de spoelbak, dit moest ik met geweld en een mes losmaken wat dit veroorzaakt heeft :oops: eigenlijk waren het twee pleisters maar voor de foto had ik er al eentje verwijderd... :?
Maar goed ik ben er erg tevreden mee alleen spaar ik nu groenafval om het te demonstreren aan mijn bezoek. Gisteren nog heb ik maar een appel opgeofferd zodat mijn buren kon laten zien hoe de vermaler eigenlijk werkt want ze had geen idee wat het was :roll: en ik maar uitleggen dat in de VS gewoon standaard in een keuken zit.
Groeten,
Gert
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Ik heb de handleiding gisteren even bekeken en ik kan zeggen dat hij er geweldig goed uitziet. Heel professioneel en overzichtelijk geschreven en met duidelijke foto's. Heel erg bedankt, Gert! :D

Vanaf nu gaat deze handleiding mee met alle bestellingen die geplaatst worden, zodat je de vermaler vanaf nu nog makkelijker kan installeren. Ook zal ik hem t.z.t. online plaatsen.

Als je forumlid bent en je denkt naar aanleiding van Gert's verhaal erover om ook een afvalvermaler aan te schaffen, stuur me dan uiterlijk 30 juni 2007 een PBtje (via de knop onderaan dit bericht), dan doe ik je - geheel vrijblijvend natuurlijk - een speciale aanbieding. :D
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
GPJ73
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door GPJ73 »

Dennis schreef:Ik heb de handleiding gisteren even bekeken en ik kan zeggen dat hij er geweldig goed uitziet. Heel professioneel en overzichtelijk geschreven en met duidelijke foto's. Heel erg bedankt, Gert! :D
Bedankt :D voor het compliment maar jij bedankt want ik heb nu voor weinig een prachtige afvalvermaler :!:
Groeten,
Gert
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Heb 'm al jaaaaaaaaaren. Toen was het nog illegaal en volgens mij is het nog steeds niet helemaal legaal, maar wat een perfect apparaat. Voor mij geen stinkende bakjes en vliegen en maden. :roll:
Michigan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Michigan »

Corry schreef:Heb 'm al jaaaaaaaaaren. Toen was het nog illegaal en volgens mij is het nog steeds niet helemaal legaal, maar wat een perfect apparaat. Voor mij geen stinkende bakjes en vliegen en maden. :roll:
Voor zover ik heb begrepen is het nog steeds illegaal ja ;).

Wat ik niet op de foto's kan zien trouwens is hoe je hem aanzet? Of moet je dan in het gootsteenkastje zijn? Een knopje boven bij de kraan is natuurlijk ideaal ;-).
- Mike
GPJ73
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door GPJ73 »

Michigan schreef: Wat ik niet op de foto's kan zien trouwens is hoe je hem aanzet? Of moet je dan in het gootsteenkastje zijn? Een knopje boven bij de kraan is natuurlijk ideaal ;-).
Ik heb het bijgeleverde knopje (op luchtdruk) in de frontje van de keuken gemonteerd, precies onder de spoelbak. Hiervoor moest ik wel een gat van 30mm boren/frezen in mijn keuken en dat was wel even zweten want die keuken was net nieuw dus dan moet het wel goed gaan :oops: Maar ik ben er erg tevreden over en vind dit nog handiger als bij de kraan :) Maar de aan/uitknop staat wel beschreven in de handleiding maar deze is nog niet openbaar gemaakt door Dennis :wink:
Groeten,
Gert
GPJ73
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door GPJ73 »

Michigan schreef: Voor zover ik heb begrepen is het nog steeds illegaal ja ;)
Het is erg onduidelijk... ik heb wel wat gevonden op het internet maar er staat dat alles wat door het zeefje heen gaat is toegestaan, aangezien de afvalvermaler de boel vermaalt past het ook door het zeefje. Daarnaast gooien veel mensen ook groenafval weg via het toilet en dat is eigenlijk nog erger...
Maar in Nederland is het gebruik van de "groene" bak verplicht als je deze hebt gekregen. Bij appartementen krijg je die zo ie zo niet dus dan komt het bij het grijsafval terecht. Maar het bezwaar is dat als alle Nederlanders het zouden doen het rioolverwerkingsbedrijf aanpassingen moeten doen omdat ze het anders niet kunnen verwerken. Kortom ze kunnen je niet bestraffen voor het gebruik (is niet te controleren, net als wat er in het toilet gegooid wordt) maar blij zijn ze er niet mee.... :roll:
Groeten,
Gert
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

Bericht door Dennis »

De handleiding is al verstuurd naar bestellers hoor Gert. :wink: Voor wat betreft de officiele informatie die ik ontvangen heb over de legaliteit van de afvalvermaler: het kopen en verkopen en het bezit ervan is volledig legaal; uitsluitend het gebruik van de vermaler is nog niet officieel in de wet vastgelegd in afwachting van een onderzoek naar het effect op het milieu.

Echter, in de tussentijd wordt er een gedoogbeleid gehanteerd omdat het onmogelijk te controleren is of iemand de vermaler daadwerkelijk gebruikt. (Daarvoor zouden ze een agent moeten posteren in je keuken op het moment dat je de vermaler aanzet.)
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
JuJules
Amerika-newbie

Bericht door JuJules »

Hey, ik zit er over te denken om er ook eentje te kopen, maar wat ik mij afvroeg, hoe zit het met het lawaai? Is dit veel lawaai? En bespaart het echt veel afval? Dennis, mocht ik besluiter er een aan te schaffen, is er dan nog een speciale aanbieding voor me? 8)
JuJules
Amerika-newbie

Bericht door JuJules »

niemand?
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

JuJules schreef:niemand?
Dit forum mag dan wel verslavend zijn, gelukkig zijn we ook nog een beetje 'normaal' en brengen niet 24/7 achter de PC door. :lol:
Trouwens, Dennis woont in Amerika, die lag waarschijnlijk nog te slapen toen je je bericht gepost hebt.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Hoi JuJules,

Hij maakt wel veel lawaai, maar je gebruikt hem normaal gesproken een paar seconden dus dat is geen probleem. Bij ons gaat de vuilnisbak ongeveer 25% minder vaak naar buiten dan voorheen, en wij betalen per leging dit is dus een klein voordeeltje. Het is voornamelijk het afval wat normaal gesproken gaat stinken in de afvalbak wat nu door de vermaler gaat, dus veel minder last van luchtjes uit de afvalbak.

Harry
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer