Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

City-trip Boekarest

Discussies over alle reizen die NIET naar de Verenigde Staten van Amerika gaan.
Plaats reactie
tosca
Amerika-expert

City-trip Boekarest

Bericht door tosca »

Wij hebben voor oktober een weekendje Boekarest geboekt. Waarom? Om er even lekker tussenuit te zijn en dit was zeer goedkoop :)

Iemand tips wat we echt niet mogen missen of wat leuk is om te doen?
boonens
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: City-trip Boekarest

Bericht door boonens »

Het is alweer 12 jaar geleden sinds mijn bezoek aan Bucuresti, dus er zal inmiddels heel veel veranderd zijn :lol:

Wat mij veruit het meest is bijgebleven is het paleis van Ceausescu. Alleen de verhalen rond dit groteske gebouw zijn al fascinerend. Zo wilde men het gebouw na de val van de dictator opblazen, maar de benodigde hoeveelheid springstof was zo groot dat dit niet door Roemenië kon worden bekostigd. Vervolgens wilde men het gebouw doneren aan een grote organisatie (NAVO, VN etc.) maar niemand wilde het hebben omdat de onderhoudskosten gigantisch zijn.

Verder herinner ik me vooral de karakteristieke vervallen flats met splinternieuwe Coca Cola en L'Oreal billboards, de kogelgaten in de gevels (overblijfselen van de revolutie), de vele zwerfhonden en de kinderen van 5/6 jaar oud die om sigaretten bedelden. Andere steden vond ik persoonlijk een stuk mooier (Brasov, Sibiu, Cluj), maar nogmaals...dit was 12 jaar geleden en het zal inmiddels enorm veranderd zijn.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV - NY | '25: TX Gepland: TX (deel 2)
tosca
Amerika-expert

Re: City-trip Boekarest

Bericht door tosca »

Dat klinkt hoopgevend :o
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer