Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Overstap op Hong Kong
Overstap op Hong Kong
Wij zitten te kijken naar tickets richting Shanghai. Nu is de goedkoopste optie met een overstap op Hong Kong. Omdat we in ons schema geen tijd hebben om Hong Kong aan te doen (zeker omdat we denken dat we daar echt wel een paar dagen willen blijven) zitten we nu te denken om een lange overstap te nemen en dan 1 dagje de stad te doen (vlucht komt om 6:20 uur 's morgens aan en dan 's avonds door te vliegen naar Shanghai).
Kan iemand vertellen of je tijdens zo'n overstap op Hong Kong gemakkelijk van het vliegveld kan en of het überhaupt mag?
Kan iemand vertellen of je tijdens zo'n overstap op Hong Kong gemakkelijk van het vliegveld kan en of het überhaupt mag?
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Overstap op Hong Kong
Met een overstap van een dag zou ik niet op het vliegveld blijven rondhangen haha. Ja, je kan en mag gewoon van het vliegveld. Na de douane gewoon bordjes uitgang volgen.
Er zijn ook vluchten met een overstap van bijvoorbeeld 2 uur. Maar als we de stad in kunnen dan nemen we gewoon een langere overstap 

Wij hebben zoiets 15 jaar geleden gedaan. Maar wij reisden met een groep, dus vervoer was bij ons geregeld, maar ik denk dat dat niet zo lastig is. Wij werden 's ochtends naar Kowloon gebracht, en daar 's avonds weer opgehaald en terug naar het vliegveld gebracht. Wij hadden die dag wel een hotelkamer ter beschikking, was wel erg fijn om even te kunnen douchen. Wij waren die dag ook wel erg moe, je hebt er immers al een lange nachtvlucht op zitten, maar het is natuurlijk heel persoonlijk hoe goed je daar tegen kunt. Op zich hebben we die dag een leuke eerste indruk van de stad gekregen, maar heel veel doe en zie je natuurlijk niet.
Bij ons was die lange layover overigens onvermijdelijk, wij hebben later nog een keer zoiets gehad in Kuala Lumpur, toen zijn we gewoon op het vliegveld gebleven, in het hotel daar. Ik geloof niet dat ik zelf voor deze constructie zou kiezen als ik voor hetzelfde geld ook direct door kon vliegen. Hoe lang is de vlucht Hong kong - Shanghai, heb je dan nog de kans om te slapen? Anders kom je daar wel echt kapot aan.
Bij ons was die lange layover overigens onvermijdelijk, wij hebben later nog een keer zoiets gehad in Kuala Lumpur, toen zijn we gewoon op het vliegveld gebleven, in het hotel daar. Ik geloof niet dat ik zelf voor deze constructie zou kiezen als ik voor hetzelfde geld ook direct door kon vliegen. Hoe lang is de vlucht Hong kong - Shanghai, heb je dan nog de kans om te slapen? Anders kom je daar wel echt kapot aan.
Terug in Texas!
Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Een directe vlucht gaat het sowieso worden (vanwege het grote prijsverschil). Dus een overstap op Hong Kong zit er sowieso in. Daarom dachten we, als we dan tóch moeten overstappen kunnen we er dan niet net zo goed een dagje van maken.
Opties zijn:
* Korte overstap in Hong Kong dus dan ben je het begin van de middag in Shanghai.
of
* Lange overstap in Hong Kong een een dagje de stad in. Aankomst in Hong Kong is 6:20 uur. Dan zouden we een dagje de stad in (wel een met een jetlag dan) en dan 's avonds weer doorvliegen naar Shanghai om daar dan 's avonds weer aan te komen en lekker ons bed in te duiken
Opties zijn:
* Korte overstap in Hong Kong dus dan ben je het begin van de middag in Shanghai.
of
* Lange overstap in Hong Kong een een dagje de stad in. Aankomst in Hong Kong is 6:20 uur. Dan zouden we een dagje de stad in (wel een met een jetlag dan) en dan 's avonds weer doorvliegen naar Shanghai om daar dan 's avonds weer aan te komen en lekker ons bed in te duiken

Hong Kong is geweldig!!! Met New York onze favoriete stad: zoveel energie en een bijzondere mix van Europees en Aziatisch. Als je het redt qua jetlag zou ik zeker een dagje stopover doen. Gewoon met de metro de stad in, voor een paar cent met de ferry oversteken, de langste buitenroltrap ter wereld nemen, een markt meepakken en terug naar het vliegveld. Have fun!
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Ik bedoelde inderdaad ook met direct overstap dat je direct in HK doorvliegt naar Shanghai.
Verder moet ik me overigens bij Bello aansluiten, het is alweer 15 jaar geleden dat we in HK waren, maar staat voor mij zeker nog in de top 3 van steden die we hebben bezocht. Op de terugweg een jaar later zijn we er nl 9 dagen geweest, dat was geen dag te lang!
Verder moet ik me overigens bij Bello aansluiten, het is alweer 15 jaar geleden dat we in HK waren, maar staat voor mij zeker nog in de top 3 van steden die we hebben bezocht. Op de terugweg een jaar later zijn we er nl 9 dagen geweest, dat was geen dag te lang!
Terug in Texas!
Keuze is gemakkelijker geworden omdat de vluchten die we wilden in prijs omhoog zijn gegaan. Het wordt dus gewoon een korte overstap. Je kunt tickets boeken met een overstap vanaf 1:40 uur.
Hoeveel tijd heb je nodig op Hong Kong, heb je daar voldoende aan of is het slimmer een wat meer marge te nemen?
Hoeveel tijd heb je nodig op Hong Kong, heb je daar voldoende aan of is het slimmer een wat meer marge te nemen?
Wij hadden in 2010 op de heenweg volgens mij ook een vrij korte overstap, uurtje of 2 denk ik, was zelfs met 2 jonge kinderen geen enkel probleem. Terug hadden we door vluchtwijziging ruim 5 uur geloof ik, dat vond ik echt veeeel te lang.
Terug in Texas!
Top! We hebben gisteren geboekt, overstap van 2:20 uur dus dat moet helemaal goed gaan komen! 1:40 uur vond ik toch net te krap.
Bedankt voor jullie hulp! Nu lekker de route plannen.
Bedankt voor jullie hulp! Nu lekker de route plannen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht