Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Rondreis Costa Rica

Discussies over alle reizen die NIET naar de Verenigde Staten van Amerika gaan.
Plaats reactie
Ems2012
Amerikakenner

Rondreis Costa Rica

Bericht door Ems2012 »

Hoi,

Even iets heel anders dan de VS/Canada, maar na de afgelopen 4 jaar werd het toch tijd om ook eens iets anders te zien van de wereld. Aangezien hier een heleboel reizigers zich bevinden, vroeg ik me af of iemand ervaring heeft met een rondreis door Costa Rica? We hebben zo rond de 16-20 dagen de tijd dit jaar om wat van Costa Rica te gaan zien.

Ik zie veel georganiseerde rondreizen (incl vervoer per touringcar of met eigen auto), maar ik kan weinig blogs vinden van mensen die zelf hun route gepland en gereden hebben, zoals ik gewend ben om te doen op andere reizen. Het lijkt me mogelijk om het te organiseren (vliegtickets, auto en hotels), maar hoe zit het met de wegen daar? Veiligheid (2 meiden van 25 jr)? Hoe goed is de route aangegeven? En zijn de hoogtepunten ook makkelijk zonder tour te bezichtigen cq. zijn er makkelijk tours te boeken? Wat zou een reden zijn om toch een georganiseerde tour te doen?

Zijn er daarnaast nog "must sees & do's" ?

Kortom - veel vragen en nog weinig antwoorden.. Alle tips zijn dan ook welkom! :mrgreen:

Groet,
Ems
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Rondreis Costa Rica

Bericht door Vito »

Volgens mij hoort dit in het forum reizen buiten Amerika waar ik overigens onlangs bijna eenzelfde topic heb gestart :wink:

http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 40&t=59978
Ems2012
Amerikakenner

Bericht door Ems2012 »

Uhm - oeps! :oops: Ik heb nog gezocht op Costa Rica in dit subforum.. Geen wonder dat ik niets kon vinden. :oops:
nancywittebols
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door nancywittebols »

Ben 10 jaar geleden, samen met een vriendin, 2 maanden in Costa Rica geweest. Wij hebben wel het openbare vervoer gebruikt, dat zeer goed georganiseerd is en hier en daar een beetje gelift. Nooit geen onveilig gevoel gehad, zelfs in de 2 'hotels', die ook per uur aanrekenden en duidelijk ook voor andere doeleinden werden gebruikt dan enkel slapen. :lol:
Prachtige natuur, veel beestjes gezien, vriendelijke mensen (zeker wanneer je de moeite doet om een paar woorden Spaans te spreken), lekker eten en gemakkelijk rond te reizen. De belangrijkste wegen waren over het algemeen vrij goed onderhouden (zeker in vergelijking met andere bezochte landen, zoals Uganda vorig jaar), maar of dat alles goed aangeduid stond, dat herinner ik mij niet meer. Nu, dit alles is wel al 10 jaar geleden, weet niet hoe het nu is.
Het enigste minpunt was dat, op de laatste dag, mijn vriendin haar fototoestel gestolen is op de bus. Maar dat kan in België ook gebeuren.
Tortuguero N.P., Manuel Antonio N.P. en Corcovado N.P. waren allemaal hoogtepunten, zeker omwille van de vele diersoorten die we hier gezien hebben.
ViRe
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door ViRe »

Wij zijn afgelopen zomer in Costa Rica geweest met onze kids van 3 en 7 jaar oud.
Een fantastische reis gehad, wat een prachtig land!
We hadden vooraf wel alles geboekt, dus niet op de bonnefooi. We reden zelf met een huurauto, prima te doen. De wegen zijn soms goed, soms heel slecht. Je moet rekenen op veel reistijd op korte afstanden. Je rijdt vaak niet harder dan 50 km/uur.
Wij hebben ons niet onveilig gevoeld daar en geen gekke dingen meegemaakt.
Op onze weblog staat een reisverslag: http://www.wij4tjesopvakantie.blogspot.nl
Als je nog specifieke vragen hebt hoor ik het graag!
Bezocht: LA, Oahu (Hawaii), San Francisco, New York, Florida (3x), Las Vegas
Zomer 2018: van Las Vegas naar Denver met camper
Weblog: http://www.wij4tjesopvakantie.blogspot.nl
Vaste gastblogger van https://www.gezinopreis.nl
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer