Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Document voor het meenemen van een minderjarig die geen lid is van het gezin

Discussies over alle reizen die NIET naar de Verenigde Staten van Amerika gaan.
Plaats reactie
Dr.Phlox
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Document voor het meenemen van een minderjarig die geen lid is van het gezin

Bericht door Dr.Phlox »

Hallo allemaal,

In de zomer willen we met het hele gezin en aanhang naar Spanje. Nu is een van de schoondochters nog geen 18 (17).
Moeten wij hiervoor een verklaring laten opmaken dat ze toestemming heeft van de ouders?
Indien ja, zijn daar standaard documenten voor?

Grz
Ton
Reisverslagen en foto's van Florida 2004, 2008, 2011, Californie 2013, rondreis West-USA 2015. rondje Denver - Denver 2018 en een week New York 2019 zijn te zien op : http://www.don-damen.nl
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Re: Document voor het meenemen van een minderjarig die geen lid is van het gezin

Bericht door michelly »

Wij hebben ook wel eens een toenmalig vriendje van dochter van 17 mee naar Spanje genomen. Ik heb er destijds geen moment bij stilgestaan of dat mocht. Ging allemaal prima. Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat dat problemen geeft.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Document voor het meenemen van een minderjarig die geen lid is van het gezin

Bericht door nieuwenoord »

Een nichtje van 14 mocht deze zomer niet alleen naar Spanje vliegen, vanaf 16 was het geen probleem volgens Transavia.

Zie hier, kinderen van 16 jaar en ouder worden gezien als volwassenen: http://service.transavia.com/app/answer ... -reizen%3F

Bij ons in Spanje stap je verder zonder enige identiteitscontrole het vliegtuig uit.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Een schoondochter lijkt mij geen probleem. Maar misschien toch een briefje van haar ouders meenemen voor de zekerheid?
toetjero
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door toetjero »

Onze dochter van 15 jaar is met 5 vriendinnen op bezoek geweest bij een vriendin in Rome.
Zij reisden zonder ouders waren met drie meiden van 15 en drie van 16 jaar.
Omdat mijn dochter incheckte met een 16 jarige gaf dat geen problemen, de 15jarige later had geboekt en niet gekoppeld was aan de boeking van de anderen, die kon niet online inchecken, maar pas op het vliegveld.
Dit was overigens bij Ryanair in Brussel.
babarage
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door babarage »

Kan me niet voorstellen dat je problenen krijgt maar aan de andere kant, het regelen is zo gepiept dus waarom niet. Kijk hier voor het formulier.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Dat is nog een vrij uitgebreid document, dat formulier. In België is dat veel beperkter. Ik ben er gisteren nog een gaan halen voor onze zoon. Gewoon zijn naam, mijn naam, naam organisatie / mensen die verantwoordelijk voor hem zijn op reis, reisperiode invullen, handtekening laten wettigen door ambtenaar van de gemeente en klaar.
Ik doe dat toch altijd. Het kost niet veel moeite en je weet maar nooit... In de praktijk heeft geen een van mijn kinderen het al ooit nodig gehad.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik denk wel dat het zinvol is als je bijvoorbeeld te maken krijgt met een ongeval of in een ziekenhuis moet zijn voor iets onverhoopts. Kwaad kan het natuurlijk nooit!
Dr.Phlox
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door Dr.Phlox »

Allemaal nog bedankt voor de reacties.
Grz
Ton
Reisverslagen en foto's van Florida 2004, 2008, 2011, Californie 2013, rondreis West-USA 2015. rondje Denver - Denver 2018 en een week New York 2019 zijn te zien op : http://www.don-damen.nl
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer