Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Fly & Drive Petra en misschien Jeruzalem?

Discussies over alle reizen die NIET naar de Verenigde Staten van Amerika gaan.
Plaats reactie
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Fly & Drive Petra en misschien Jeruzalem?

Bericht door Stan.Gobien »

Hoi,

Wij zouden volgend jaar in september of oktober een weekje naar het midden-oosten willen gaan.
Vooral Petra in Jordanië willen we zien en ik dacht zo dat we dat misschien met Jeruzalem konden combineren.
Maar dat is misschien wishfull thinking aangezien we met de huurauto al niet de grens over kunnen, dus dat betekent 2 verschillende huurauto's. Of we moeten vliegen tussen de 2.

of moeten we zo'n reis beter volledig in pakket boeken? Iemand ervaringen die ze willen delen?
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Fly & Drive Petra en misschien Jeruzalem?

Bericht door RiverCola »

Jeruzalem ligt niet ver van de Jordaanse grens, dus ik zou eens uitzoeken of een bus of taxi een optie is. Ik weet ook dat er vanuit Israël complete tours (met overnachting) naar Petra georganiseerd worden. Misschien dat zoiets de andere richting op ook wel bestaat.

Kan je Jeruzalem wel van harte aan bevelen als je er zo vlakbij komt! Het is een erg mooie, levendige en indrukwekkende stad met enorm veel bezienswaardigheden!
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Ik zou bij Petra graag zelf de tijd willen invullen en ook 's avonds er de sfeer kunnen opsnuiven. Daarom ben ik een beetje bang van tours. Maar misschien zijn dat wel vooroordelen.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Ik bedoel niet dat je een tour naar Petra moet doen, maar geef aan dat als die er zijn er andersom misschien ook wel 'trips' naar Jeruzalem zijn....wat het dan misschien makkelijker voor je zou maken op en neer naar die stad te reizen.
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

Ik denk ook dat met een auto de grens overgaan moeilijk wordt.
Maar Jordanie is wel een aanrader hoor - prachtig land. Ik deed het tijdens een groepsreis van een dikke week met G adventures. Heb er trouwens ook een reisverslag van op mijn site bij "andere continenten".
Petra is zeker het hoogtepunt ondanks de commercie (is minder in andere plaatsen van jordanie) - vergeet zeker de "high places" niet.
Maar ook overnachten onder de blote hemel in Wadi Rum, de desert castles, Jesus baptising site, Wadi Mujib (de locale Narrows), ... maakten veel indruk op me!
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Dit zinnetje baart me wel wat zorgen:
In Wadi Musa, het dorp aan de ingang van de toeristische trekpleister Petra, is het periodiek onrustig door gewelddadige betogingen van lokale handelaars. Aanwijzigingen van lokale politie dienen strikt opgevolgd te worden.
Bron: http://diplomatie.belgium.be/nl/Dienste ... n/jordanie
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer