Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wederom niet online inchecken (nu KLM)
Wederom niet online inchecken (nu KLM)
Wij vliegen morgen naar Johannesburg (eerste segment KLM) en dan een overstap met overnachtig van 14 uur en tweede segment naar Windhoek vanaf JNB (met BA). Nu kan het hele reisgezelschap (3 personen) niet inchecken, we zijn dan wel ingcheckt online maar krijgen een incheckbevestiging die we morgen bij de kiosk moeten inwisselen voor een boarding pass. KLM gelijk om opheldering gevraagd want vanwege die vlucht naar Amerika waar inchecken ook niet online lukte heb ik sterk het idee dat ik dit maal wederom de oorzaak ben en dat ik wellicht ineens op een soort lijst sta dat ik dingen als online inchecken niet meer mag. Van Newark terug kon ik overigens wel online inchecken. Hopelijk heb ik morgen niet weer een S op mijn boarding pass. De boarding passen van BA kunnen we niet krijgen op Schiphol maar pas op JNB, voor die vlucht kan niet online worden ingcheckt. Heeft dit er iets mee te maken? Ik checkte online in via Mijn KLM (ik ben FB member).
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Re: Wederom niet online inchecken (nu KLM)
Ik zie het probleem niet, je bent ingecheckt, dat schrijf je zelf, en moet enkel morgen de boarding pass afhalen. Dat overkomt nog wel meer mensen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Ja, denk ook dat het komt omdat we vor de vlucht naar Windhoek nog niet kunnen inchecken die is pas 1 augustus en het is nog geen 30 of 24 uur van tevoren. Maar mijn belang zit t 'm erin dat ik niet wil dat ik op een een of andere watch list sta en nooit meer online kan inchecken als ik via Schiphol reis. Als dat zo is stap ik naar onze nationale ombudsman, dan moet die de Kafka maar gaan uitdiepen.
-
- Amerika-expert
Ik zou niet weten op welke lijst je zou moeten terecht komen om niet meer online in te checken. Ik denk dat het dan al meer dan een "interpol" lijst moet gaan zijn.
Je bent veel te achterdochtig. Heb je er al eens bij stil gestaan dat dat nu net kan zijn wat je in de problemen brengt ? Je gaat je immers automatisch anders gedragen en dan wordt je er natuurlijk uitgepikt door mensen die hierop "getraind" zijn.
Je bent veel te achterdochtig. Heb je er al eens bij stil gestaan dat dat nu net kan zijn wat je in de problemen brengt ? Je gaat je immers automatisch anders gedragen en dan wordt je er natuurlijk uitgepikt door mensen die hierop "getraind" zijn.
Dat is misschien zo maar ik zou niet weten waarom ik er dan online uitgepikt wordt. Maar ik weet als privacydeskundige wel wat er achter de schermen gebeurd, spreek ook veel mensen uit het werkveld op borrels van o.a. het Ministerie van Infrastructuur & Milieu waar ik gewerkt heb. Ook bij bijv. het team integrale beveiliging. Zo heb ik mensen van de AIVD gesproken en de Rijks BVA (en natuurlijk de eigen IenM BVA die ik heel goed ken). Omdat wij weten wat er allemaal speelt (bijvoorbeeld ook het SIS systeem en de EU terror list) zijn we wel achterdochtiger als er voor ons persoonlijk signalen zijn dat iets gebeurd. Zo ken ik in mijn netwerk ook iemand van de IVIR, Axel Arnbak (semi BN'er) overigens, die in Amerika iedere keer 3-5 uur bij secondary wordt vastgehouden. Hij weet veel over terrosime, cyber security, privacy, persoonsgegevens etc. Heb hem vandaag ook meteen een bericht verstuurd of dit hem bekend voorkomt. Nu ken ik hem niet heel goed maar omdat ik een uitgebreid netwerk heb met privacydeskundigen en bijvoorbeeld een promovendes informatiebeveiliging kan het best daaraan liggen. Niet te vergeten mijn HBO bachelor scriptie ging ook over privacy maar ook in relatie tot Amerika en terrorisme.
Overigens iedereen die op de terrorist watch list staat, dan ben je nog geen crimineel/terrorist, mag niet online inchecken:Marcopstal schreef:Ik zou niet weten op welke lijst je zou moeten terecht komen om niet meer online in te checken. Ik denk dat het dan al meer dan een "interpol" lijst moet gaan zijn.
http://edition.cnn.com/2008/US/08/19/tsa.watch.list/
https://www.thetrace.org/2016/06/fbi-te ... list-guns/
http://www.fox25boston.com/news/nh-14-y ... /496611845
-
- Amerika-expert
Dat geldt voor de USA. Een land dat reeds vele jaren terug de ESTA ingevoerd heeft om vooraf screenings te kunnen doen. Daarnaast koppelen ze dit dan aan de databases van de luchtvaartmaatschappijen zodat deze vooraf weten of er iemand aan komt "waar problemen meet te verwachten zijn". Eigenlijk probeert men vooral al te voorkomen dat deze tot in de VS komen en teruggestuurd moeten worden.stormbreaker schreef:Overigens iedereen die op de terrorist watch list staat, dan ben je nog geen crimineel/terrorist, mag niet online inchecken
Diezelfde screenings gebeuren binnen Europa amper of niet, alhoewel men uiteraard meer en meer die richting begint uit te gaan.
Het zijn niet de luchtvaartmaatschappijen die toegang hebben tot een "terrorist watch list" en zij beheren nog altijd hun online check-in systeem zelf.
Dan is het wel gek want van Amerika terug kon ik wel online inchecken en ging ik zonder problemen door de TSA op Newark. Er stond toen ook geen S op mijn boarding pass. Maar op Schiphol de laatste 2 keer dus gedoe met online inchecken. Dit keer dus wel ingecheckt maar de boarding pass moeten zij uitprinten. Mag gelukkig wel gebruik maken van de kiosk.
-
- Amerika-expert
Uiteraard niet, je bent gecheckt bij het binnenkomen en verlaat nu terug het land. Men registreert je vertrek. Je moet geen toestemming krijgen om binnen te komen en er is dus niet eens een "secundary" bij terugkomst. Men kijkt alleen je identiteit na en of je pas wel echt is en van de juiste persoon.stormbreaker schreef:Dan is het wel gek want van Amerika terug kon ik wel online inchecken en ging ik zonder problemen door de TSA op Newark. Er stond toen ook geen S op mijn boarding pass. Maar op Schiphol de laatste 2 keer dus gedoe met online inchecken.
Nu blijkt al dat je de boarding pass voor je volgende trip (niet naar de US) gewoon aan de kiosk kan gaan uitprinten. Wat is dan het probleem. Je online inchecken is gewoon gelukt. Er zijn honderden mensen die nog even een boarding pass moeten halen, zeker wanneer er connecterende vluchten aan te pas komen.
Ik weet niet wat er aan de hand is, maar je slaat in ieder geval naar mijn aanvoelen geregeld de bal mis. Is het jeugdige naïviteit of iets anders ?
-