Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Help ;) op zoek naar een reisbestemming...

Discussies over alle reizen die NIET naar de Verenigde Staten van Amerika gaan.
Plaats reactie
BjornStorme
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Help ;) op zoek naar een reisbestemming...

Bericht door BjornStorme »

Na 3 jaar roadtrips te hebben gemaakt door de USA zijn we eens toe aan iets anders. We zijn nog verre van klaar in Noord-Amerika, hebben nog verschillende plannen, maar willen eens een pauze inlassen.

Dus ... we zijn op zoek naar een leuke reisbestemming voor volgend jaar periode juli/augustus. (Zijn een beetje laat door omstandigheden maar zeker dat het ons nog lukt)

Dit zijn zo een beetje de criteria:
  • liefst een roadtrip, dus self-drive, we houden enorm van onze vrijheid
  • als het enigzins kan graag mooi weer (+20°) en geen regen want hebben in België al regen genoeg :geek2:
  • buiten Europa, dit houden we voor onze kortere trips en voor later als we het niet meer zien zitten om meer dan 10u in een vliegtuig te zitten
  • natuur, natuur en liefst natuur :lol: we zijn echt geen stadsmensen buiten als het echt moet
  • vleugje cultuur is ook altijd aangenaam
  • periode juli/augustus, kunnen niet anders door werk
  • budget, we zijn amerika reizen gewoon dus budget is er wel (natuurlijk geen 10k per persoon :geek2: )
  • ik ben een amateurfotograaf, dus graag wat fotogenieke plaatsen en sterrenhemels
  • ....
Alle ideëen zijn welkom ... pretty please ... ik denk dat jullie kennis samen in het niks verbleekt tot de zovele reisgidsen en bureaus ...

P.s. Het enige idee die momenteel door ons zelf op tafel ligt is Bali - Java - Lombok ...
2015: West-USA (CA, AZ, NV, UT)
2016: NorthWest-USA (CO, SD, WY, ID, MT, UT)
2017: NorthWest USA + West-Canada (WA, MT, AB, BC)
2018: Namibië
2019: Australië
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Help ;) op zoek naar een reisbestemming...

Bericht door PSVwally »

Binnen europa als rondreis Scandinavië of de balkan. Verrassend mooie plekken om een rondreis te maken. Buiten Europa Argentinë/Patagonië, of Cambodia/Vietnam evt in combi met Thailand.

Maargoed, zoveel mooie plekken op deze aardkloot
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Wij vonden Chili ideaal voor een roadtrip. Het land is op zich ook voordelig, maar autohuur is helaas wel duur, en de tickets zullen vast ook niet goedkoop zijn. Het weer is in die tijd van het jaar wel een dingetje, wij deden in januari een roadtrip van iets meer dan 2 weken van Santiago via vooral veel vulkanen en nationale parken tot aan het eiland Chiloe om daar pinguins te zien, maar dat zal in die tijd van het jaar niet kunnen. Maar wellicht is Noord-Chili wel een optie, staat bij ons ook nog op het verlanglijstje.

Taiwan is overigens ook goed met een huurauto te doen, en in elk geval echt wat anders. Heeft mooie natuur, maar wij waren er toch ook voor de cultuur (en het heerlijke eten :-)). Wij moesten in 2010 nog wel zoeken voor autohuur, maar dat zal nu vast niet meer zo'n probleem zijn.
Terug in Texas!
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Wij zijn in Costa Rica geweest afgelopen september. Echt een geweldig mooi land met heel veel natuur en heel veel dieren. Het is een grote dierentuin maar dan in het wild, met apen, luiaards, zeeschildpadden, prachtige vogels enz.
Het is alleen wel regentijd in jouw periode. Maar onze ervaring was dat dat enorm mee viel. Een beetje zoals Florida in de zomer: eind van de dag buien. De regen heeft onze reis en activiteiten op geen enkele manier beïnvloed. De eerste 5 dagen hebben we zelfs helemaal geen regen gehad. De temperatuur ligt rond de 30 graden overdag.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Wij hadden hetzelfde dilemma en hetzelfde wensenlijstje. We zijn uitgekomen op Zuid-Afrika voor komende jul/aug. Of het wat ook leuk wordt moeten we nog afwachten maar na flink wat reisverslagen gelezen te hebben ben ik flink enthousiast!
Hier kun je mijn topic met vragen over onze rondreis terugvinden.
Galapogos
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Ik heb ooit een self-drive gedaan in die periode in Thailand. Prima seizoen en een mooie reis gehad. Ook nog eens een goedkoop land dus met een beetje budget leef je daar als een koning. Maar autorijden is daar toch wat spannender dan in Amerika. :wink:
Korsou
Amerika-newbie

Bericht door Korsou »

@ Michelly: +20 graden zal dan een lastig verhaal worden, denk ik. Het is immers winter.....
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Ja weet ik. Maar ik heb me laten vertellen dat het gebied waar wij naartoe gaan (noordoosten) ook in de winter prima temperaturen heeft. Tenminste overdag, het schijnt wel snel af te koelen.
BjornStorme
Amerikafan

Bericht door BjornStorme »

Hoi iedereen, alvast bedankt voor enkele reacties.

Costa Rica had ik inderdaad ook al bekeken en is misschien een twijfelgeval door het feit dat we inderdaad midden in het regenseizoen zitten. Zal me nog eens wat verder informeren hiervoor.

Zuid-Afrika staat ook zeker op onze lijst maar niet voor deze periode ... lijkt me toch iets te koud met temperaturen van 15 à 20 graden overdag en snachts nog veel minder ...

Door het feit dat we met deze problematiek zitten zijn we beginnen denken aan een ander scenario en dit is om niet op grote reis te gaan volgende zomer, misschien een korte uitstap naar Zuid-Frankrijk of zo, maar om te proberen een deal te sluiten met mijn vriendin haar baas dat ze een week extra verlof mag pakken in december en als dit lukt zouden we down under gaan ... enkele weken naar Australië ... 8)

Die staat namelijk helemaal bovenaan ons lijstje ...
2015: West-USA (CA, AZ, NV, UT)
2016: NorthWest-USA (CO, SD, WY, ID, MT, UT)
2017: NorthWest USA + West-Canada (WA, MT, AB, BC)
2018: Namibië
2019: Australië
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

BjornStorme schreef: Zuid-Afrika staat ook zeker op onze lijst maar niet voor deze periode ... lijkt me toch iets te koud met temperaturen van 15 à 20 graden overdag en snachts nog veel minder ...
http://www.holiday-weather.com/kruger/averages/august/
Hieruit blijkt dat het toch wel wat warmer is.

Maar jullie plannen klinken ook goed! Australië staat ook nog op onze wishlist :thumbup:
Gast

Bericht door Gast »

Zuid-Afrika of Namibië kunnen beiden met self-drive al raad ik voor het laatstgenoemde land wel een 4x4 truck aan of een 4x4 Toyota Fortuner.
Korsou
Amerika-newbie

Bericht door Korsou »

michelly schreef:Hieruit blijkt dat het toch wel wat warmer is.
Je hebt helemaal gelijk wat betreft het Noord-Oosten van Z-A.
In de Oost- en Westkaap is het aanmerkelijk kouder, maar het is een fantastisch land om te bezoeken. Gaat vast een hele fijne vakantie worden!
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door LeenG »

Hier nog een stem voor Zuid-Afrika 8)
Kaapstad en omgeving zijn dan wat frisser maar het noordoosten is prima. En voldoet verder helemaal aan je wishlist. De natuur is fenomenaal.
Ingrid1958
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Ingrid1958 »

@Michelly, wat leuk, ik ga je weer volgen, want "Zuid"- Afrika staat voor 2019 op de planning, veel plezier alvast met de voorbereidingen
1982 Florida
2005 -2020 Atlanta / Florida (4x) / California (2x/ NYC (3x) / DC / Deep South / New England

http://www.flyingtothewest.waarbenjij.nu
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Die voorbereiding staan even on hold omdat we eerst nog een paar weekjes naar Japan gaan :mrgreen:
Maar toch bedankt :thumbup:
Division
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Division »

Ik ben vorig jaar in juli naar Australië geweest. Dat is heel goed te doen in de Nederlandse zomer. Ligt er wel aan waar je zit overigens, maar ik heb in iets meer dan 3 weken de oostkust gedaan van Sydney naar Cairns via de Blue Mountains en Hunter Valley. Self-drive, dat is ook qua afstanden allemaal heel goed te doen daar. Autohuur is relatief prijzig, dus probeer dat via een Sunny Cars te doen met eigen risico inclusief etc. Vliegtickets kan je heel betaalbaar boeken door eea aan elkaar te knopen.
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer