Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Informatie gevraagd over visum voor reis naar China.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Informatie gevraagd over visum voor reis naar China.
Ik ben geïnteresseerd om naar China te gaan, maar als je dacht dat een visum voor Amerika veel voorstelt, heb ik het idee dat die voor China nog wat duurder en meer tijd kost om in te vullen?!?!?
Iemand die hier meer informatie over weet in een notendop?
Andere mogelijkheid is 144 uur visumvrij reizen (mag je landen op: Shanghai, Hangzhou of Nanjing) en dan door te vliegen naar Japan, daarna naar Beijing.
Iemand die hardop mee kan en wil denken?
Iemand die hier meer informatie over weet in een notendop?
Andere mogelijkheid is 144 uur visumvrij reizen (mag je landen op: Shanghai, Hangzhou of Nanjing) en dan door te vliegen naar Japan, daarna naar Beijing.
Iemand die hardop mee kan en wil denken?
- Galapogos
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Informatie gevraagd over visum voor reis naar China.
Wat zijn je plannen? Het zal daarvan afhangen of je al dan niet een visum nodig hebt.
Vrienden van mij zijn onlangs visumvrij gegaan. Nederland -> Hong Kong -> Shanghai -> Japan. Ze gingen enkel de Disney-parken af en hadden dus voldoende aan de visumvrije verblijftijd.
Vrienden van mij zijn onlangs visumvrij gegaan. Nederland -> Hong Kong -> Shanghai -> Japan. Ze gingen enkel de Disney-parken af en hadden dus voldoende aan de visumvrije verblijftijd.
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Ik ben vorig jaar met een visum naar china gegaan. Ik had het aangevraagd via een visa bureau. Hen gewoon de nodige info gegeven (het moeilijkste was de foto, want die moest een witte achtergrond hebben en electronisch zijn en daarvoor ben ik uiteindelijk naar een fotograaf). Ik vond het de extra kost wel waard.
Was overigens een top ervaring! Mijn kort verslagje vind je op de link hieronder.
Was overigens een top ervaring! Mijn kort verslagje vind je op de link hieronder.
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik weet niet of het op dezelfde wijze gaat voor Nederlanders als Amerikanen (wij dus), maar het kost inderdaad een paar centen. Wij deden het via een door het Chinese Consulaat aanbevolen bedrijf. Dit werd aangeraden omdat het anders te ingewikkeld zou zijn, en er een hoge kans bestaat dat de aanvraag afgewezen wordt als je het zelf doet. Er komen maar iets meer kosten bij als je het via dit bedrijf aanvraagt. Met alle kosten kwam het op ongeveer $150 voor twee personen, maar dan is het visum wel 10 jaar geldig. Ik vermoed wel dat we nog wel een keer naar China gaan, we hebben genoten van onze laatste reis.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Visum aanvraag zelf gedaan via consulaat in Den Haag. Formulier downloaden, invullen en inleveren bij het consulaat. Drie dagen later weer ophalen. De kosten van een visumbureau had ik er in dit geval niet voor over. Ik woon niet al te ver van Den Haag.
Op internet is goed te vinden welke gegevens je allemaal moet weten om het formulier correct in te vullen.
Op internet is goed te vinden welke gegevens je allemaal moet weten om het formulier correct in te vullen.
- US-fanboy
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Hetzelfde als Ludwig.
Meedenken over wat voor jou het beste is (visum of visumvrij) is wat moeilijk als je je reisplannen niet vertelt,
Er is op Facebook een groep waar je ook vragen kunt stellen speciaal over China : LINK
Meedenken over wat voor jou het beste is (visum of visumvrij) is wat moeilijk als je je reisplannen niet vertelt,
Er is op Facebook een groep waar je ook vragen kunt stellen speciaal over China : LINK
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht