Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegreis Dominicaanse Republiek met overstappen.
Vliegreis Dominicaanse Republiek met overstappen.
Hallo Allemaal,
We gaan dit jaar weer naar de Dominicaanse Republiek voor een 11-daagse vakantie.
5 jaar geleden ook geweest en prima bevallen in Puerto Plata.
Dit keer vliegen we voor het eerst d.m.v. overstap vluchten (connection flights).
De heen vlucht is van Schiphol naar Toronto (Canada) en vanuit daar naar Puerto Plata.
De terug vlucht is van Puerto Plata naar Newark (USA) en van Newark naar Frankfurt, vanuit daar weer naar Amsterdam.
Iemand wel eens meer gedaan?
Ik weet niet goed hoe dit in zijn werking gaat.
We hebben allebei een ESTA en een ETA aangevraagd en goedgekeurd.
Moet je de koffer van de band halen bij de overstap en opnieuw inchecken?
Mogen de koffers op slot? (we hebben beide een koffer met TSA-slot)
We hebben op overstappen op Torronto en Newark ongeveer 2 uur en 25 minuten.
Is dit dan haalbaar?
Heen vliegen we met Air Canada en terug met United.
Bij de laatste hebben we 2 overstappen.
1 op Newark en 1 in Frankfurt van 3 uur.
Ik heb een beetje zitten polsen op internet hoe de vluchten verlopen, maar soms is er wel eens een vertraging van 1 uur en 25 minuten bijvoorbeeld.
Ik heb zo'n idee dat je de overstap dan niet echt meer haalt.
Heeft er iemand tips voor het vliegen met "connection flights" .
Groetjes Robert.
We gaan dit jaar weer naar de Dominicaanse Republiek voor een 11-daagse vakantie.
5 jaar geleden ook geweest en prima bevallen in Puerto Plata.
Dit keer vliegen we voor het eerst d.m.v. overstap vluchten (connection flights).
De heen vlucht is van Schiphol naar Toronto (Canada) en vanuit daar naar Puerto Plata.
De terug vlucht is van Puerto Plata naar Newark (USA) en van Newark naar Frankfurt, vanuit daar weer naar Amsterdam.
Iemand wel eens meer gedaan?
Ik weet niet goed hoe dit in zijn werking gaat.
We hebben allebei een ESTA en een ETA aangevraagd en goedgekeurd.
Moet je de koffer van de band halen bij de overstap en opnieuw inchecken?
Mogen de koffers op slot? (we hebben beide een koffer met TSA-slot)
We hebben op overstappen op Torronto en Newark ongeveer 2 uur en 25 minuten.
Is dit dan haalbaar?
Heen vliegen we met Air Canada en terug met United.
Bij de laatste hebben we 2 overstappen.
1 op Newark en 1 in Frankfurt van 3 uur.
Ik heb een beetje zitten polsen op internet hoe de vluchten verlopen, maar soms is er wel eens een vertraging van 1 uur en 25 minuten bijvoorbeeld.
Ik heb zo'n idee dat je de overstap dan niet echt meer haalt.
Heeft er iemand tips voor het vliegen met "connection flights" .
Groetjes Robert.
Re: Vliegreis met overstappen
Allereerst: maak je vooral geen zorgen. De airline brengt jouw naar je eindbestemming, no matter what. En als er onverhoopt ergens een kink in de kabel komt lossen zij dat op. Worse case scenario is dat je, op kosten van de airline, een nachtje hotel krijgt en een dag later op je bestemming bent. Niet leuk natuurlijk, maar goed.
Voor wat betreft je connecties en bagage: op de terugweg zul je de USA binnenkomen op EWR. Dat werk qua bagage precies hetzelfde als een vlucht vanuit Europa naar de US met daar een connectie.
Je gaat dus eerst door immigrations. Daarna pak je je eigen bagage van de band, loopt langs de douane, en vrij direct daarna zet je je koffer weer op de band voor connecting passengers. Dat is niets meer dan afgeven, er staat bijna altijd iemand bij om die koffers vlot aan te nemen en voor je op de band te zetten. Het label dat er in Puerto Plata aan wordt gezet is gewoon gelabeld tot Amsterdam, dus verder zijn er ook geen formaliteiten. Je moet alleen zelf je koffer het land binnendragen.
In FRA zie je je koffer niet meer, die ligt in AMS voor je klaar op de band.
Je hebt in alle gevallen meer dan ruim de tijd voor je connecties. Voor je connectie op Newark moet je dus de US binnen. Daarvoor gelden de normale tips: kies een stoel zo ver mogelijk vooraan in het toestel en loop na het deplanen direct en vlot door naar immigrations. Heel simpel: elke passagier die achter je staat staat niet voor je in de rij en dat kan een hoop tijd schelen. Maak nooit een toiletstop onderweg naar immigrations, doe dat even in het vliegtuig voor de landing.
Voor wat betreft je connecties en bagage: op de terugweg zul je de USA binnenkomen op EWR. Dat werk qua bagage precies hetzelfde als een vlucht vanuit Europa naar de US met daar een connectie.
Je gaat dus eerst door immigrations. Daarna pak je je eigen bagage van de band, loopt langs de douane, en vrij direct daarna zet je je koffer weer op de band voor connecting passengers. Dat is niets meer dan afgeven, er staat bijna altijd iemand bij om die koffers vlot aan te nemen en voor je op de band te zetten. Het label dat er in Puerto Plata aan wordt gezet is gewoon gelabeld tot Amsterdam, dus verder zijn er ook geen formaliteiten. Je moet alleen zelf je koffer het land binnendragen.
In FRA zie je je koffer niet meer, die ligt in AMS voor je klaar op de band.
Je hebt in alle gevallen meer dan ruim de tijd voor je connecties. Voor je connectie op Newark moet je dus de US binnen. Daarvoor gelden de normale tips: kies een stoel zo ver mogelijk vooraan in het toestel en loop na het deplanen direct en vlot door naar immigrations. Heel simpel: elke passagier die achter je staat staat niet voor je in de rij en dat kan een hoop tijd schelen. Maak nooit een toiletstop onderweg naar immigrations, doe dat even in het vliegtuig voor de landing.
Re: Vliegreis Dominicaanse Republiek met overstappen.
Hallo Roelb,
Gelukkig, dat is een zorg minder.
Tja, de keus in het vliegtuig heb we niet, want we hebben economic basic.
Maar goed toch fijn om te horen dat ik me geen zorgen hoef te maken.
Wel een vraagje over het custom formulier.
Is het verstandig om bij het adres in Amerika, in te vullen "Transit to Frankfurt", of kunnen ze hier moeilijk over doen?
Groetjes Robert
Gelukkig, dat is een zorg minder.
Tja, de keus in het vliegtuig heb we niet, want we hebben economic basic.
Maar goed toch fijn om te horen dat ik me geen zorgen hoef te maken.
Wel een vraagje over het custom formulier.
Is het verstandig om bij het adres in Amerika, in te vullen "Transit to Frankfurt", of kunnen ze hier moeilijk over doen?
Groetjes Robert
-
- Amerika-expert
- Berichten: 7629
- Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
- Aantal x V.S. bezocht: 28
- Locatie: Zaventem
Re: Vliegreis Dominicaanse Republiek met overstappen.
Als je in transit bent dan is er geen adres in de VS beschikbaar om in te vullen. Heb je dan een andere keuze dan "Transit" in te vullen ? Ja, je zou natuurlijk het gewoon blanco kunnen laten.
Geen van beide kan hier een probleem vormen.
Geen van beide kan hier een probleem vormen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Re: Vliegreis Dominicaanse Republiek met overstappen.
Je vult dan "IN TRANSIT" in, dat staat ook bij de instructies aangegeven.
Re: Vliegreis Dominicaanse Republiek met overstappen.
Hallo Roelb,
Super, hartelijk dank.
M.v.g.
Robert
Super, hartelijk dank.

M.v.g.
Robert
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht