Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tips autohuur Ijsland

Discussies over alle reizen die NIET naar de Verenigde Staten van Amerika gaan.
chippie777
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Re: Tips autohuur Ijsland

Bericht door chippie777 »

Wanneer je op de 1 blijft is een 4x4/AWD echt niet nodig, maar wij waren er begin april en hebben in het oosten behoorlijk veel sneeuw gehad. Ik was toen heel blij met de 4x4 (Dacia Duster). Het had ongetwijfeld met een normale auto ook gekund, maar de auto's die vast stonden waren allen geen 4x4/awd's. Dus ga je in de zomer en ga je voornamelijk over de 1 dan is een normale auto meer dan prima. Besluit je ook F-wegen te gaan rijden dan zul je wel een ander soort auto moeten huren. Ga je in een periode waar winterweer kan voorkomen dan is het prettig om een 4x4 te hebben. (Ook op de 1!)
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
RuthdeLange
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door RuthdeLange »

IngridUSA schreef:
22 mar 2025, 20:32
Wij huurden via Northbound.is (erg goede reviews).
Ik ben nu aan het kijken naar de autohuur en daarom Northbound opgezocht. Zag dat dit eigenlijk een tussenpartij is net als auto europe. Alleen kun je bij auto europe het eigen risico niet afkopen en hier wel dus betere optie.
Maar bij welke maatschappij heb jij gehuurd via Northbound?

Overigens lees ik dat ze in Ijsland iets nieuws hebben: roadtax. Moet iedereen ter plekke voorafgaand aan de trip aan de desk betalen en niemand kan vertellen hoeveel dit precies is (althans dat zeiden ze bij northbound). Op basis van je reisplannen en wat anderen gemiddeld aan km reden betaal je een bedrag. Maar als je minder rijdt dan krijg je het teveel niet terug. Beetje vreemd. Je ziet het dus ook niet terug in je online boeking.
IngridUSA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door IngridUSA »

Even opgezocht, dat was Mycar.
RuthdeLange
Amerikakenner

Ik heb nu een SUV via Northbound geboekt bij Hertz, inclusief 0 eigen risico. Veel betere prijs dan bij Geysir, auto Europe of Sunny Cars. Echter road assistence zit daar niet in. Nu maakte ik in de VS gebruik van anwb (AAA) maar schijnbaar is dat niet meer van toepassing en sowieso niet geldig in Ijsland (ondanks dat ik een wegenwacht Europa Service heb maar deze geldt niet voor huurauto's heb ik nu begrepen).
Hoe hebben jullie dit opgelost? Bijgekocht?
IngridUSA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door IngridUSA »

Geen idee meer, maar ik zie wel dat ik (aanvullende?) verzekering bij Rentalcover had waaronder:
You are also covered for these costly fees...
Towing & roadside assistance costs: you are covered for any towing or roadside assistance costs following physical loss or damage to or mechanical breakdown of the rental vehicle.
RuthdeLange
Amerikakenner

Oh wat goed zeg. Dat is veel slimmer dan die zero excess verzekering via Northbound. Bij elkaar goedkoper en meer verzekerd dus ga die andere annuleren. Bedankt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer