Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Njit & SpaceAce going Down Under in 2014

Discussies over alle reizen die NIET naar de Verenigde Staten van Amerika gaan.
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Njit & SpaceAce going Down Under in 2014

Bericht door SpaceAce »

We hebben nét onze vliegtickets geboekt :hello1:

Aangezien ik hier meerdere topics voorbij zag komen voor Australië (Dieuwertje en Gerda), post ik hem ook maar. Uiteraard heb ik die twee topics al aan mijn favorieten toegevoegd, maar geenéén planning is hetzelfde. Dus hier de onze... 'er mag op geschoten worden' ;)

In april en mei van 2014 gaan we een 5-tal weken naar Australië (ofja, met de eerste halve week een stop-over in Hong Kong). Een continent waar ook een prachtige verzameling van pretparken staan, dus enorm geschikt voor Njit en SpaceAce ;)

Cathay Pacific brengt ons 18 april vanaf Dusseldorf, via Londen naar Hong Kong. Daar hebben we een drietal overnachtingen in de planning. We willen dan - uiteraard - naar Disney Hong Kong en Ocean Park. Daarna hebben we de nachtvlucht van Hong Kong naar Melbourne en vanaf daar zullen we met de auto, via Sydney naar Brisbane rijden. En dan is het alweer vrijdag 23 mei en gaan we wederom met Cathay Pacific, via Hong Kong en Londen naar Dusseldorf. Dit keer zonder stop-over, dus de terugreis zal behoorlijk lang zijn (we vliegen ook al iets na middernacht). Maar daardoor komen we nog wel nét op vrijdag de 23e aan in Dusseldorf. Dus daarna meteen door naar bed, gok ik zo :)

DAG 01: Dusseldorf - Hong Kong
DAG 02: Aankomst Hong Kong (acclimatiseren)
DAG 03: Hong Kong (Disney Hong Kong)
DAG 04: Hong Kong (Ocean Park)
DAG 05: Hong Kong - Melbourne
DAG 06: Aankomst Melbourne (acclimatiseren)
DAG 07: Melbourne (sight-seeing + pretparkje Luna Park)
DAG 08: Melbourne (sight-seeing + Philips Island voor de Pinguïn Parade)
DAG 09: Melbourne - Apollo Bay (Great Ocean Road)
DAG 10: Apollo Bay - Port Fairy (Great Ocean Road)
DAG 11: Port Fairy - Halls Gap
DAG 12: Halls Gap (Grampians NP)
DAG 13: Halls Gap - Ballarat
DAG 14: Ballarat - Echuca
DAG 15: Echuca - Albury
DAG 16: Albury - Canberra
DAG 17: Canberra - Blackheath
DAG 18: Blackheath (Blue Mountain NP)
DAG 19: Blackheath - Sydney
DAG 20: Sydney (sight-seeing)
DAG 21: Sydney (sight-seeing + pretparkje Luna Park)
DAG 22: Sydney (sight-seeing)
DAG 23: Sydney - Port Macquarie
DAG 24: Port Macquarie - Byron Bay
DAG 25: Byron Bay - Gold Coast (Seaworld)
DAG 26: Gold Coast (Warner Bros Movie World)
DAG 27: Gold Coast (Dreamworld)
DAG 28: Gold Coast - Sunshine Coast (Wet 'n' Wild)
DAG 29: Sunshine Coast (Aussie World)
DAG 30: Sunshine Coast - Brisbane (Australia Zoo)
DAG 31: Brisbane (Moreton Island)
DAG 32: Brisbane (sight-seeing)
DAG 33:
DAG 34:
DAG 35: Brisbane (auto in de avond inleveren, vliegen om 00.55 uur)
DAG 36: Brisbane - Dusseldorf (aankomst in Dusseldorf om 21.30 uur)

Nog twee dagen ergens te plannen. In eerste instantie nog gekeken of we wellicht op-en-neer konden gaan naar Ayers Rock of naar Cairns, maar we verdelen die twee dagen liever ergens tussen in met de planning 'rustdag'. Gewoon ergens een dag waar we helemaal niets gepland hebben. Wellicht een nachtje langer in Apollo Bay, zodat we naar het strand kunnen gaan (mits het weer het toelaat). En dan waarschijnlijk ook nog een extra dag tussen Sydney en Gold Coast, puur als rustdag.

De overnachtingsplaatsen tussen Melbourne, Sydney en Brisbane zijn eigenlijk uit een reisgids gehaald, dus als iemand anders betere optie heeft... laat het maar weten :)

Uiteraard gaan we ook een weblog bijhouden, zie: http://aussietour2014.wordpress.com/

Afbeelding
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
tosca
Amerika-expert

Re: Njit & SpaceAce going Down Under in 2014

Bericht door tosca »

Ik kan jullie niet helpen, maar ga jullie wel weer volgen! :thumbup:
Sluis
Amerikafan

Bericht door Sluis »

Ik hoop ook in 2014 naar Australie te gaan... Ik hou de comments en feedback dus in de gaten!

Wij hopen ook 5 weken te gaan maar dan zonder stop-over ergens omdat we ook Nieuw Zeeland willen bezoeken. Een combi-reis dus!

Mag ik vragen wat je voor de vliegtickets kwijt was. Ik ben bang dat we niet onder de 1100 Euro p.p. gaan komen :( In september hebben we een retour naar SF voor 640 Euro p.p. Wat een verschillen!
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

1056 pp als ik het goed heb (excl. boekingskosten). En dat is al erg goedkoop voor vliegtickets naar Australie. Normaal gesproken zit je rond de 1400. En ja, het is een stuk duurder vliegen dan naar de USA..Autohuur is daar ook een stuk duurder helaas.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Raafje87
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Raafje87 »

ik zag gister via ticketspy.nl zeer goede aanbiedingen voor Australie, weet niet of ze ook voor jullie data gelden? Anders ff checken!
Op naar de volgende reis... http://www.emintheusa.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Die tickets waren voor vertrek tussen 1 en 30 november 2013. Wel een mooie prijs idd..
Sluis
Amerikafan

Bericht door Sluis »

1056 Euro is 'niet al te veel' voor die bestemming inderdaad.

Ik wist niet dat de autohuur zoveel duurder is daar. We hebben nu in de VS voor september gebruik gemaakt van het 'speciale tarief' van National :) Ik had dus sowieso al verwacht dat we volgend jaar meer geld kwijt gaan zijn aan autohuur.

Maar goed, we gaan in september eerst maar eens een rondje doen in de VS en daarna ga ik me bezig houden met Australie :thumbup:

In ieder geval veel succes met de voorbereidingen Njit!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Hou je er wel rekening mee dat het down under is, dus dat alle achtbanen op zijn kop staan. :o :o

Martin
CSX
Amerikafan

Bericht door CSX »

Wat een gave trip zeg! Leuk dat jullie de Great Ocean Road gaan doen. Dat is echt de mooiste weg waar ik ooit heb gereden. Echt fantastisch mooi!!

Ik zie dat jullie op het einde nog tijd over hebben. Fraser Island is een erg mooi eiland wat je per 4WD kan verkennen. Je kunt zelf rijden en er zijn guided tours. Erg de moeite waard.

Probeer als jullie in Melbourne zijn een wedstrijdje Australian Rules Football mee te pakken in de Melbourne Cricket Ground. Elk weekend zijn er meerdere wedstrijden. Collingwood, essendon en Carlton zijn de populairste teams en trekken zo 50.000 toeschouwers. Als ze tegen elkaar spelen zelfs soms 80.000 of meer.

Veel plezier met de voorbereiding!
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

Een helicoptervlucht over de Great ocean road is een geweldige ervaring!

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Waar heb je die gedaan? Heb je toevallig een website?
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

Dat was in 2008, weet niet meer bij welke maatschappij, maar het was ergens naast de Great Ocean Road (hun helicopters waren knalgeel). Ik hield toen nog geen reisverslag bij, maar voor wat foto's kan je terecht op mijn site: http://www.usa4ever.com onder 'verre reizen'.

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Dieuwertje
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Dieuwertje »

Heeeey Njit & SpaceAce!

Wat een spannende plannen :D €1056 is nog geen misse prijs. Het kan nog veel duurder hoor... Zeker als je die lay over in Hong-Kong erbij ziet. :thumbup:

Wij hebben een stukje Australië en Nieuw-Zeeland gedaan, met eigenlijk vooral de klemtoon op dat laatste land - alvast zo wat betreft de tijdsindeling. Het stukje Australië dat we gedaan hebben, sluit wel aan bij wat jullie gaan doen. Ik geef jullie graag wat tips mee:

Sydney & omgeving

- Neem zeker eens de ferry naar Manly. Je kan hier een hele dag vullen (wandelen, winkeltjes, ...) maar je kan hier ook een half dagje doorbrengen, of enkele uurtjes.
- Neem zeker eens de bus/trein naar Bondi Beach. Vooreerst is dit zowat hét bekendste strand van Australië (en toch blijft het weinig toeristisch en een magische plek), maar daarnaast start (of eindigt) daar ook de Bondi-to-Cogee-trail, een wandelpad van zo'n 6 km lang dat je langs de rotsen en oceaan brengt. Onderweg kom je verschillende public pools tegen, die gratis zijn en die zodanig naast de oceaan liggen dat ze met het water daaruit gevuld worden. Een aanrader!

Melbourne & omgeving

- Torquay, het begin (of einde, afhankelijk van hoe je 'm rijdt) van de GOR is echt een prachtige plek. Een aanrader!
- Queen Victoria Market: super marktje, waar je zowel eten als non-eten kan kopen. Zeeeeeerr gezellig!

Algemene tip

- Voor autohuur kan je terecht bij "Jucy Car rental". Je kan hier zowel vans als gewone auto's huren. Wij vonden deze maatschappij héél competitief qua prijs. Wij waren hier heel tevreden van: steeds bereikbaar, steeds bereid informatie te geven, ...

ENJOY!!! Het is echt een prachtig land :D

Dieuwertje
Een overzicht van onze reizen en reisverslagen: http://dieudriesopreis.blogspot.com

April 16': New York
Aug 16': ZW Canda + Hawaï

New York (3x) - Zuidwesten (3x) - Noordoosten - Hawaii (2x)
Australië - Nieuw-Zeeland
Gerda&Lucas
Amerikakenner

Bericht door Gerda&Lucas »

Dieuwertje schreef:
Sydney & omgeving

- Neem zeker eens de ferry naar Manly. Je kan hier een hele dag vullen (wandelen, winkeltjes, ...) maar je kan hier ook een half dagje doorbrengen, of enkele uurtjes.
- Neem zeker eens de bus/trein naar Bondi Beach. Vooreerst is dit zowat hét bekendste strand van Australië (en toch blijft het weinig toeristisch en een magische plek), maar daarnaast start (of eindigt) daar ook de Bondi-to-Cogee-trail, een wandelpad van zo'n 6 km lang dat je langs de rotsen en oceaan brengt. Onderweg kom je verschillende public pools tegen, die gratis zijn en die zodanig naast de oceaan liggen dat ze met het water daaruit gevuld worden. Een aanrader!

Dieuwertje
Onze dochter, die nu sinds een paar weken in Australië is, heeft de eerste dagen in Sydney doorgebracht. Ze zat toen in een hostel in Manly, en vond het daar ook super leuk. Zij heeft ook de wandeling Bondi-Cogee gedaan en vond hem erg mooi en wij hebben hem dus ook al op ons to-do lijstje staan straks.

En wat betreft Melbourne: de Pinguins op Philip-island zijn natuurlijk bekend maar het schijnt dat ze bij St. Kilda ook te zien zijn, dat is dichter bij het centrum. Voor ons, voor die korte tijd dat we daar zijn dus misschien iets beter een optie.
Maar momenteel is die pier gesloten - voor ons is het dus nog even afwachten of dat gaat lukken - want volgens Nynke, die vorig weekend in Melbourne was, is hij tot/tot en met? september gesloten.
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

CSX schreef:Ik zie dat jullie op het einde nog tijd over hebben. Fraser Island is een erg mooi eiland wat je per 4WD kan verkennen. Je kunt zelf rijden en er zijn guided tours. Erg de moeite waard.
Weet jij toevallig een goede organisatie daarvoor? Het liefst willen we één dag een tour op Fraser Island doen, maar ik kom alleen maar sites tegen waar je een 3-daagse tour kunt boeken. Of wellicht een tour van twee dagen, maar drie vind ik weer iets te veel.
CSX schreef:Probeer als jullie in Melbourne zijn een wedstrijdje Australian Rules Football mee te pakken in de Melbourne Cricket Ground. Elk weekend zijn er meerdere wedstrijden. Collingwood, essendon en Carlton zijn de populairste teams en trekken zo 50.000 toeschouwers. Als ze tegen elkaar spelen zelfs soms 80.000 of meer.
Genoteerd :)

@Lilo, helicoptervlucht lijkt me inderdaad ook geweldig. Heb al stiekem tussen je foto's gekeken. Ziet er prachtig uit! De rest van de foto's ga ik van de week op mijn gemakje eens bekijken :)

@Dieuwertje en Gerda, jullie tips zijn ook genoteerd!

Dank je tot zo ver :thumbup: Als er nog meer tips zijn, horen we ze graag!
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Georgie »

Geen ervaring met Australie, wil jullie alleen even alvast heel erg veel voorbereidingsplezier wensen. Wat een gave reis!
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Dieuwertje schreef:- Voor autohuur kan je terecht bij "Jucy Car rental". Je kan hier zowel vans als gewone auto's huren. Wij vonden deze maatschappij héél competitief qua prijs. Wij waren hier heel tevreden van: steeds bereikbaar, steeds bereid informatie te geven, ...
ik zie op http://www.jucy.com.au/ enkel Campervans te huur. In NZ hebben ze wel normale auto's..
Dieuwertje
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Dieuwertje »

Njit, dat klopt nu je het hier aanhaalt. Mijn belletje gaat ook weer rinkelen ;-)

Wij reizen niet met een van maar misschien hebben jullie daar wel interesse in..
Anders zijn jullie niet zoveel met deze tip, waarvoor dan ook sorry (best wel dwaas om een tip te geven die dan blijkt tegen te slaan !)

Dieuwertje
Een overzicht van onze reizen en reisverslagen: http://dieudriesopreis.blogspot.com

April 16': New York
Aug 16': ZW Canda + Hawaï

New York (3x) - Zuidwesten (3x) - Noordoosten - Hawaii (2x)
Australië - Nieuw-Zeeland
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Wij hebben in 2009 vanuit Hervey Bay een dagtour naar Fraser Island gedaan in zo'n 4WD bus, super! Ik kan zo niet vinden met wie we dat toen gedaan hebben (we hebben dat de dag er voor geboekt op de camping waar we waren), maar zoiets bestaat nog wel. Deze bijvoorbeeld. Zowel Australia Zoo als de mooie Glasshouse mountains liggen ten noorden van Brisbane, dus dan ben je al een eind die kant op volgens mij.
Wij hebben in 2009 Sydney - Brisbane gedaan met dus nog wat noordelijker tot Hervey Bay, maar ik heb geen reisverslag. Zou ook niet zo zinvol zijn denk ik, we waren met 2 jonge kinderen.
Terug in Texas!
CSX
Amerikafan

Bericht door CSX »

SpaceAce schreef:
CSX schreef:Ik zie dat jullie op het einde nog tijd over hebben. Fraser Island is een erg mooi eiland wat je per 4WD kan verkennen. Je kunt zelf rijden en er zijn guided tours. Erg de moeite waard.
Weet jij toevallig een goede organisatie daarvoor? Het liefst willen we één dag een tour op Fraser Island doen, maar ik kom alleen maar sites tegen waar je een 3-daagse tour kunt boeken. Of wellicht een tour van twee dagen, maar drie vind ik weer iets te veel.
CSX schreef:Probeer als jullie in Melbourne zijn een wedstrijdje Australian Rules Football mee te pakken in de Melbourne Cricket Ground. Elk weekend zijn er meerdere wedstrijden. Collingwood, essendon en Carlton zijn de populairste teams en trekken zo 50.000 toeschouwers. Als ze tegen elkaar spelen zelfs soms 80.000 of meer.
Genoteerd :)

@Lilo, helicoptervlucht lijkt me inderdaad ook geweldig. Heb al stiekem tussen je foto's gekeken. Ziet er prachtig uit! De rest van de foto's ga ik van de week op mijn gemakje eens bekijken :)

@Dieuwertje en Gerda, jullie tips zijn ook genoteerd!

Dank je tot zo ver :thumbup: Als er nog meer tips zijn, horen we ze graag!
Ik ging indertijd met een guided tour mee, maar man doet het niet meer. Hij ging vanuit Noosa Heads aan de Subshine Coast. Vanuit Hervey Bay gaan veruit de meeste trips.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer