Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wintersport? Waar? Waarom daar?
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Wintersport? Waar? Waarom daar?
Ga jij deze winter op wintersport? Zo ja, waar ga je dan heen en waarom kies je voor dat gebied?
Ik schrijft dit bericht uit Ehrwald, onderdeel van de Zugspitzarena. Wij zijn hier sinds zondag j.l., omdat afgelopen zaterdag ons favoriete gebied Ehrwalder Alm is geopend.
Waarom kiezen wij voor dit gebied? Voor ons hoeft een groot gebied met honderden kilometers pisten niet zo nodig. In Ehrwald en naaste omgeving liggen enkele kleinere gebieden binnen een straal van enkele kilometers: Ehrwalder Alm, Marienberg Biberwier en Grubigstein Lermoos en Wetterstein.
De reisafstand is niet erg groot, ongeveer twintig kilometer over de grens bij Füssen/Reutte. En last but not least: de vriendelijke prijzen van de accommodaties. Voor ons van belang, omdat we elk seizoen wel enkele weken in Oostenrijk zijn.
Vandaag was weer een prachtige dag met stralende zonneschijn en de vooruitzichten voor de komende dagen zijn hetzelfde. Er is ook niet veel volk op de pistes. Soms kijk ik om me heen en dan zie ik letterlijk niemand. Wel is het boven warmer dan in het dal. In het dorp komt de temperatuur niet of nauwelijks boven nul, terwijl het boven een graad of acht wordt. Voor de drukte van de kerstvakantie losbarst zal het dan ook nog moeten sneeuwen of kouder worden, zodat de sneeuwkanonnen hun werk kunnen doen. Maar tegen die tijd zijn wij al weer thuis.
Ga jij ook op wintersport? Schrijf dan hier naar welk gebied je gaat en waarom je voor dit gebied gekozen hebt.
Alvast een fijne vakantie en Schi heil.
Ik schrijft dit bericht uit Ehrwald, onderdeel van de Zugspitzarena. Wij zijn hier sinds zondag j.l., omdat afgelopen zaterdag ons favoriete gebied Ehrwalder Alm is geopend.
Waarom kiezen wij voor dit gebied? Voor ons hoeft een groot gebied met honderden kilometers pisten niet zo nodig. In Ehrwald en naaste omgeving liggen enkele kleinere gebieden binnen een straal van enkele kilometers: Ehrwalder Alm, Marienberg Biberwier en Grubigstein Lermoos en Wetterstein.
De reisafstand is niet erg groot, ongeveer twintig kilometer over de grens bij Füssen/Reutte. En last but not least: de vriendelijke prijzen van de accommodaties. Voor ons van belang, omdat we elk seizoen wel enkele weken in Oostenrijk zijn.
Vandaag was weer een prachtige dag met stralende zonneschijn en de vooruitzichten voor de komende dagen zijn hetzelfde. Er is ook niet veel volk op de pistes. Soms kijk ik om me heen en dan zie ik letterlijk niemand. Wel is het boven warmer dan in het dal. In het dorp komt de temperatuur niet of nauwelijks boven nul, terwijl het boven een graad of acht wordt. Voor de drukte van de kerstvakantie losbarst zal het dan ook nog moeten sneeuwen of kouder worden, zodat de sneeuwkanonnen hun werk kunnen doen. Maar tegen die tijd zijn wij al weer thuis.
Ga jij ook op wintersport? Schrijf dan hier naar welk gebied je gaat en waarom je voor dit gebied gekozen hebt.
Alvast een fijne vakantie en Schi heil.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- Family5
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Re: Wintersport? Waar? Waarom daar?
Leuk topic! Wij gaan dit jaar naar Filzmoos, skigebied Amadee. Vlakbij het vliegveld van Salzburg, kleinschalig en gezellig voor kinderen, maar wel met aansluiting op een groter skigebied bij Flachau Winkel. Persoonlijk vond ik in Zwitserland het mooiste skigebied bij Crans Montana: voor elck wat wils, zonnig, ruime pistes.
Ook zou ik graag nog eens in de Canadese Rockies willen verblijven. De kwaliteit van de sneeuw schijnt daar onovertroffen te zijn
. Wie op dit forum heeft deze ervaring?
Ook zou ik graag nog eens in de Canadese Rockies willen verblijven. De kwaliteit van de sneeuw schijnt daar onovertroffen te zijn

-
- Amerika-expert
Heb het niet zo op sneeuw dus geen wintersport voor ons maar vraag me wel af of er iemand naar Utah gaat? Greatest snow on earth enzo. Volgens de locals komen mensen vanuit de hele wereld naar Utah voor de wintersport maar ik heb nog nooit van een Nederlander gehoord dat hij/zij speciaal in de winter erheen ging.
Sneeuw is goed in Utah, maar ik vind de vertical drop van de meeste gebieden daar wat tegenvallen, in mijn beleving.
Ja, elk weekend ga ik op wintersport
. Meerdere gebieden; Keystone, Breckenridge, Arapahoe Basin, Vail, Beaver Creek, Aspen (niet super vaak). Ik woon op ongeveer 2.5 uur rijden van de skigebieden, en ga daarom elk weekend daar naar een appartement in Silverthorne. Sneeuw is goed de laatste weken, en heel erg rustig, als je slim kiest naar welk gebied je wil gaan.
Ja, elk weekend ga ik op wintersport

9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ga waarschijnlijk aankomende zomer in het andes gebergte skieen. Bij santiago Chili. Weer eens wat anders 

Wij gaan in maart naar de canadian rockies. Ik weet niet of we gaan skieen, eerder hiken of snowshoeing, maar ik zal een uitgebreid verslag makenFamily5 schreef:Leuk topic! Wij gaan dit jaar naar Filzmoos, skigebied Amadee. Vlakbij het vliegveld van Salzburg, kleinschalig en gezellig voor kinderen, maar wel met aansluiting op een groter skigebied bij Flachau Winkel. Persoonlijk vond ik in Zwitserland het mooiste skigebied bij Crans Montana: voor elck wat wils, zonnig, ruime pistes.
Ook zou ik graag nog eens in de Canadese Rockies willen verblijven. De kwaliteit van de sneeuw schijnt daar onovertroffen te zijn. Wie op dit forum heeft deze ervaring?

Go T@bbing!!!!
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- Family5
- Amerikakenner
- Contacteer:
Mooi vooruitzicht!
Krijgen we t.z.t. een linkje naar jullie reisverslag? Veel plezier met de voorbereidingen.

- Georgie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Saas-Fee in Zwitserland is mijn grote favoriet. We komen er al jaren. Het is ontzettend leuk voor beginners, gemiddelden en ervaren skiërs (tot die categorie behoor ik). Een groot skigebied met diverse mogelijkheden, en je komt aan het einde van de dag altijd zo gezellig het dorp in skiën. Het dorp is ook ontzettend leuk! Auto vrij en niet zo'n hela-hola dorp. Je vindt er uiteraard wel apres ski tenten, maar is ook zeker te vermijden indien dat niet jouw interesse heeft. Wel erg veel leuke winkels en heerlijke familie sfeer. Zwitserland en zeker Saas-Fee voelt voor mij altijd als thuis komen. Grote aanrader is het Dom Hotel, een erg mooi gerenoveerd hotel met ondanks de mega hippe nieuwe inrichting (met ipads op de kamer) toch echt een authentiek wintersport gevoel.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
-
- Amerika-expert
Daar waren we een paar jaar geleden, maar dan in hun zomer - van Santiago langzaam naar het zuiden met bus en boot, en dan heerlijk hiken en kamperen in Patagonia. Ik vind het er zo ongelooflijk mooi. Aaah, ik ben jaloers op je want ik zou zo terug willen.ned in MO schreef:Ik ga waarschijnlijk aankomende zomer in het andes gebergte skieen. Bij santiago Chili. Weer eens wat anders
Wij wintersporten bijna ieder weekend in New Hampshire's White Mountains en in Maine's Lakes' Region. Omdat het zo dichtbij is. Van schaatsen tot snowmobilen, en vanalles daar tussen in. Ik ga wel maar ben geen fan van downhill skien omdat de ski gebieden hier kleiner zijn, de muziek veel te hard staat, en het zo ontzettend druk kan zijn. Mijn favoriet is langlaufen.
- RNA
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mijn grote favoriet is Skiwelt-Wilderkaiser Brixental in Oostenrijk, wij zaten zelf in Westendorf. Hele grote, goed onderhouden en brede pistes, moderne verbindingen en ook buiten het skiën om veel mogelijkheden en gezelligheid. Het skigebied is dacht ik het grootste van Oostenrijk, wellicht dat het hierdoor komt maar we hebben nooit veel drukte ervaren!
Het meest bijzondere skiën vond ik big white in Kelowna, Canada. Maar dat is misschien weer iets te ver.
Het meest bijzondere skiën vond ik big white in Kelowna, Canada. Maar dat is misschien weer iets te ver.

- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Ik ga voor het Zillertal en dan met name voor Kaltenbach/Ried. Vanuit deze plaatsjes zijn de 4 grote skigebieden (Mayerhofen/Hintertux, Zillertal Arena en Hoch Zillertal) die op de skipas zitten goed bereikbaar. Zaterdagen (wisseldag) zijn nog wel eens druk, maar daarbuiten gaat het prima. Je kan er mooie tochten maken. Mayerhofen laten wij altijd een beetje links liggen, waardeloos publiek daar.
Voor dit dat is het niet handig om in Gerlos te gaan zitten. Vanuit Gerlos is de verbinding naar de andere drie gebieden slecht, dan beperk je je dus.
En natuurlijk buiten de Nederlandse en de Duitse vakanties blijven!
Meest bijzondere skiplek was voor mij de berg Jahorina in Bosnië.
Voor dit dat is het niet handig om in Gerlos te gaan zitten. Vanuit Gerlos is de verbinding naar de andere drie gebieden slecht, dan beperk je je dus.
En natuurlijk buiten de Nederlandse en de Duitse vakanties blijven!
Meest bijzondere skiplek was voor mij de berg Jahorina in Bosnië.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
- Old Faithful
- Amerika-expert
Ik ken van dit gebied m.n. het Tuxertal, nog uit de tijd dat de Lämmerbichl in Vorderlanersbach er nog niet was en er nog een éénpersoons stoeltjeslift naar de Eggalm in Lanersbach ging. De verbinding tussen Mayrhofen/Finkenberg en Lanersabach/Vorderlanersbach was er toen nog niet. Ik ben met een tweepersoons stoeltjeslift naar 3200m op de Tuxer gletsjer gegaan, wel in de zomer en niet om te skiën.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- Nati
- Amerikakenner
Als wij ooit nog zouden gaan skiën wil ik terug naar Wagrain (Salzburger sportwelt) een prachtig, redelijk sneeuwzeker skigebied nabij Salzburg.
Sinds dit jaar is er een verbinding tussen de 2 skigebieden van het dorp via een grote kabelbaan en dat maakt het extra interessant want nu kan je van Sankt Johann via Wagrain naar Flachau zonder een auto of skibus te moeten nemen. http://www.g-link.at/de/g-link/die_seilbahn
Als je de auto/skibus neemt kan je enkele kilometers verder naar Kleinarl rijden en vanaf daar kan je dan weer skiën tot in Zauchensee.
http://www.salzburgersportwelt.com/en-index.htm
http://www.wagrain24.at/
Sinds dit jaar is er een verbinding tussen de 2 skigebieden van het dorp via een grote kabelbaan en dat maakt het extra interessant want nu kan je van Sankt Johann via Wagrain naar Flachau zonder een auto of skibus te moeten nemen. http://www.g-link.at/de/g-link/die_seilbahn
Als je de auto/skibus neemt kan je enkele kilometers verder naar Kleinarl rijden en vanaf daar kan je dan weer skiën tot in Zauchensee.
http://www.salzburgersportwelt.com/en-index.htm
http://www.wagrain24.at/
- girliecathy
- Amerikakenner
Wij zijn net terug van 14 dagen wintersport in Oetz. We gaan daar altijd heen omdat we daar een huis hebben.
Er zijn tal van mogelijkheden. Sölden ligt vlak bij dus keus genoeg.
Er zijn tal van mogelijkheden. Sölden ligt vlak bij dus keus genoeg.
- LeenG
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 2
ik hou helemaal niet van wintersport maar mijn zus woont in hartje Sazlburgerland, Goldegg, vlakbij Kaprun en Sell am Zee. Maar ik ga eigenlijk nooit skieën, vind er niks aan
Sinds kort verhuurt ze ook vakantieappartementjes
Sinds kort verhuurt ze ook vakantieappartementjes
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:

- LeenG
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 2
ja, en ik ben er nog trots op ook! 

- Old Faithful
- Amerika-expert
- tcoppers
- Amerika-expert
- Contacteer:
Leen, hier nog iemand die totaal niets heeft met wintersport. Nooit gehad en ook nooit over gedacht iets in die richting te doen. 

Groetjes Theo.
Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
Ik ga altijd naar Innsbruck. Oostenrijk heeft een gezellige sfeer.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 3206 Weergaves
-
Laatste bericht door ClaireVHaut
-
- 15 Reacties