Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wintersport? Waar? Waarom daar?
Re: Wintersport? Waar? Waarom daar?
Als ik zou moeten kiezen Andorra
- Iris_1982
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
Wij vertrekken zaterdag naar Solden in Oetztal, Oostenrijk. Sneeuwzeker gebied van november tot en met april vanwege de grote hoogte.
Je kan er ook naar 3 bergtoppen skiën (de Big 3) op zo'n 3500 meter hoogte (geloof ik
).
Het is een groot gebied en ligt ook vlak naast een ander gebied: Hochgurgl/Obergurgl. Je kan dus 2 gebieden combineren en dat is wel heel leuk
We verblijven zelf in Langenfeld, een schattig dorpje net voor Solden.
Daar zit ook een van de mooiste Spa complexen van Oostenrijk: Aqua Dome…..gigantische buitenbaden in een soort hoge schalen waar je 's avonds heerlijk onder de sterren kunt ronddobberen.
We vliegen vanaf Rotterdam naar Innsbruck en pakken daarna een trein en dan nog een klein stukje een regionale bus.
We vertrekken om 7:30 en om 12:30 staan we al in het dorp, echt ideaal en voor ons net zo duur als met de auto
Je kan er ook naar 3 bergtoppen skiën (de Big 3) op zo'n 3500 meter hoogte (geloof ik

Het is een groot gebied en ligt ook vlak naast een ander gebied: Hochgurgl/Obergurgl. Je kan dus 2 gebieden combineren en dat is wel heel leuk
We verblijven zelf in Langenfeld, een schattig dorpje net voor Solden.
Daar zit ook een van de mooiste Spa complexen van Oostenrijk: Aqua Dome…..gigantische buitenbaden in een soort hoge schalen waar je 's avonds heerlijk onder de sterren kunt ronddobberen.
We vliegen vanaf Rotterdam naar Innsbruck en pakken daarna een trein en dan nog een klein stukje een regionale bus.
We vertrekken om 7:30 en om 12:30 staan we al in het dorp, echt ideaal en voor ons net zo duur als met de auto
Blog: http://www.eyerisphotography.nl
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" en http://irisgoessanfran.wordpress.com/"
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" en http://irisgoessanfran.wordpress.com/"
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Wij zijn sinds zondag j.l. weer in de Zugspitzarena. Dit is de noordkant van de Alpen en die heeft dit seizoen te kampen met hoge temperaturen en een schreeuwend gebrek aan sneeuw. In het dorp is geen sneeuw te bekennen en dat is ongekend voor midden januari. Ongelooflijk dat men in staat is de pistes open te houden en dan nog in behoorlijke staat ook. Gisteren is er een paar centimeter sneeuw gevallen. Komend weekeinde wordt er meer sneeuw verwacht. Het wordt ook kouder, zodat eventueel de sneeuwkanonnen ingezet kunnen worden.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Als ik iets met wintersport zou hebben, ging ik naar de Sierra Neveda. Waarom? Omdat het maar 3,5 uur rijden is vanuit ons huis. Maar eigenlijk heb ik er niks mee.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Wij gaan altijd naar Lermoos. Heerlijk gebied waar je ook nog leuk off-piste kan gaan. Voor ons hoeft het gebied niet groot te zijn dus dan is Lermoos perfect. We snowboarden nu ruim 14 jaar en elke jaar doen we wel een keer Lermoos aan, hetzij voor een paar dagen of voor een week. Daarnaast is het voor ons nog geen 7 uur rijden, dus lekker "om de hoek".
Maar als ik mag kiezen (en de financien laten het toe) dan ga ik het liefst snowbaorden in Canada. Wij hebben daar een rondreis gedaan in westen (Vancouver, Big Star, Silver Star, Whistler) fijne poeder, super vriendelijke mensen, mooie pistes en vooral de natuur is daar geweldig! En wat ook zeer prettig was is dan snowboarders en skiers daar heel gemoedelijk met elkaar omgaan en geen gedring bij de poortjes.
Maar als ik mag kiezen (en de financien laten het toe) dan ga ik het liefst snowbaorden in Canada. Wij hebben daar een rondreis gedaan in westen (Vancouver, Big Star, Silver Star, Whistler) fijne poeder, super vriendelijke mensen, mooie pistes en vooral de natuur is daar geweldig! En wat ook zeer prettig was is dan snowboarders en skiers daar heel gemoedelijk met elkaar omgaan en geen gedring bij de poortjes.
- Old Faithful
- Amerika-expert
Nog een fan van de Zugspitzarena.
Nooit een uitstapje gemaakt naar de Ehrwalder Alm, onze favoriet?
@Nieuwenoord: Sierra Nevada wordt aangeprezen met de slogan: "'s morgens op de ski en 's middags op het strand." Dat laatste zou ook voor mij niks zijn.

@Nieuwenoord: Sierra Nevada wordt aangeprezen met de slogan: "'s morgens op de ski en 's middags op het strand." Dat laatste zou ook voor mij niks zijn.

Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Ik ben aan de Ehrwalder alm geweest. 
Had in mn kinderjaren er een 'vriendinnetje'. Ttz de toen 17 jarige poetsvrouw in het pension. We gingen er jaarlijks naar toe en heb er lang contact mee gehad. Ik herinner me de beenhouwer in Ehrwald waar je eisenbein (of hoe dat ook heet) kon kopen.
Nostalgie

Had in mn kinderjaren er een 'vriendinnetje'. Ttz de toen 17 jarige poetsvrouw in het pension. We gingen er jaarlijks naar toe en heb er lang contact mee gehad. Ik herinner me de beenhouwer in Ehrwald waar je eisenbein (of hoe dat ook heet) kon kopen.
Nostalgie

Groetjes,
Carine
Carine
- Old Faithful
- Amerika-expert
Als dat de slagerij in de Hauptstrasse was, dan is daar nu restaurant Alpenherz gevestigd. Wij gaan daar regelmatig eten.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ha, voor mij ook niet hoor. Daarom ga ik in de zomer op vakantie of zoals dit jaar in de winter naar de lente in Australië. Maar ben meer van een terrasje op de boulevard dan van het strand, hou niet zo van zand. Geef mij maar rust en bergen!@Nieuwenoord: Sierra Nevada wordt aangeprezen met de slogan: "'s morgens op de ski en 's middags op het strand." Dat laatste zou ook voor mij niks zijn.
Onze zoon vertrekt vanavond met school op skivakantie naar Wagrain (voor hem de eerste keer skiën). Hij kijkt er enorm naar uit. Hoop een klein beetje dat het hem niet te goed meevalt en we volgend jaar op zoek moeten naar een skivalkantie ( want ik verkies in de winter toch wel warmere bestemmingen)
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
We zijn een keer naar Ehrwalder Alm gereden, maar toen sneeuwde het te hard om de berg op te gaan. Ik begrijp een aanrader, dus de volgende keer maken we een uitstapje naar "jouw" bergOld Faithful schreef:Nog een fan van de Zugspitzarena.Nooit een uitstapje gemaakt naar de Ehrwalder Alm, onze favoriet?

Alkan@ Misschien moet je ook eens in de zomer naar Wagrain gaan; het is daar erg mooi en een uitgestrekt wandel/skigebied.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 3204 Weergaves
-
Laatste bericht door ClaireVHaut
-
- 15 Reacties