Een MiFi is een los (mobiel) apparaatje om een lokaal wifi netwerk (hotspot of accesspoint) op te zetten waarbij de verbinding met het internet gemaakt wordt via gsm (umts, 3G of 4G). MiFi is een samenvoeging van 'mobile' en 'wifi'.
Het apparaatje vaak ter grootte van een pakje sigaretten, heeft meestal een interne batterij of oplaadbare accu. Via een of meerdere verwisselbare simkaartjes worden de parameters voor de internetverbinding ingesteld. Veelal kunnen slechts een beperkt aantal gebruikers gelijktijdig gebruik maken van de wifi verbinding.
Omdat met name in het buitenland gebruik kan worden gemaakt van een simkaart van een lokale telefoonprovider kunnen de internetkosten behoorlijk verminderd worden.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Met de auto door Australië - najaar 2014
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: Met de auto door Australië - najaar 2014
Van Wiki:
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Contacteer:
Bedankt voor de uitleg Martijn. Ik zie op jullie blog dat het vaak tobben is met het WIFI, reden temeer om toch voor die MIFI te gaan.
Met zo´n MIFI kunnen we dus met onze beide iPhones, een iPad en een MacBook op internet, ook op plaatsen waar we duur betaald internet zouden moeten nemen of waar het WIFI slecht werkt. Natuurlijk kan er ook eens geen dekking op 3G of 4G zijn, maar dan houdt het gewoon op. De nieuwere MIFI-routers kunnen tot 10 apparaten aan en zijn geschikt voor 4G.
We wonen in Spanje en lopen er zelf ook regelmatig tegenaan dat we mobiel internet in Nederland missen als we een paar dagen of iets langer daar zijn. Je raakt gewend aan even snel iets opzoeken of gewoon lekker wat internetten onderweg. Voor ons is zo´n MIFI dus niet alleen voor deze vakantie, maar ook voor gebruik binnen Europa. We willen dus zelf zo´n MIFI-router kopen op 4G en zullen waarschijnlijk toch onze SIM-kaart bij Optus gaan kopen. Blijkbaar heeft Optus zelfs bereik in Hawker bij Flinders Ranges, waar we ook drie dagen zullen zitten. We weten dat de kaartjes vaak maar 30 dagen geldig zijn. We willen op het vliegveld of bij de eerste stop een SIM-kaart kopen bij een Optus-store en deze direct laten activeren. We zijn toch 42 dagen in Australië, dus zullen een keer het tegoed opwaarderen tussentijds.
Voor Alberts iPhone kopen we een nano-SIM, zodat we bereikbaar zijn en kunnen bellen. Mijn telefoon blijft gewoon op ons Spaanse nummer draaien, je weet niet wie ons toch nodig blijkt te hebben hier.
Met zo´n MIFI kunnen we dus met onze beide iPhones, een iPad en een MacBook op internet, ook op plaatsen waar we duur betaald internet zouden moeten nemen of waar het WIFI slecht werkt. Natuurlijk kan er ook eens geen dekking op 3G of 4G zijn, maar dan houdt het gewoon op. De nieuwere MIFI-routers kunnen tot 10 apparaten aan en zijn geschikt voor 4G.
We wonen in Spanje en lopen er zelf ook regelmatig tegenaan dat we mobiel internet in Nederland missen als we een paar dagen of iets langer daar zijn. Je raakt gewend aan even snel iets opzoeken of gewoon lekker wat internetten onderweg. Voor ons is zo´n MIFI dus niet alleen voor deze vakantie, maar ook voor gebruik binnen Europa. We willen dus zelf zo´n MIFI-router kopen op 4G en zullen waarschijnlijk toch onze SIM-kaart bij Optus gaan kopen. Blijkbaar heeft Optus zelfs bereik in Hawker bij Flinders Ranges, waar we ook drie dagen zullen zitten. We weten dat de kaartjes vaak maar 30 dagen geldig zijn. We willen op het vliegveld of bij de eerste stop een SIM-kaart kopen bij een Optus-store en deze direct laten activeren. We zijn toch 42 dagen in Australië, dus zullen een keer het tegoed opwaarderen tussentijds.
Voor Alberts iPhone kopen we een nano-SIM, zodat we bereikbaar zijn en kunnen bellen. Mijn telefoon blijft gewoon op ons Spaanse nummer draaien, je weet niet wie ons toch nodig blijkt te hebben hier.
Het probleem met een MiFi kopen is dat er door de gehele wereld zoveel verschillende Mhz banden worden gebruikt om 3G/4G te versturen, dat je er soms wel 100 nodig hebt.
Bijvoorbeeld; je zou denken dat als je een GSM MiFi zou kopen, die 4G ondersteunt, dat hij dan overal in de wereld werkt... Helaas niet
.
Bijvoorbeeld als je er eentje voor de EU koopt kan je die niet in de US op een 3G/4G netwerk laten lopen, maar alleen op EDGE.
Ik weet niet op welke banden Optus/Telstra hun 3G/4G signaal versturen, maar dat zou wel eens banden kunnen zijn die veel in Azië worden gebruikt, en die wij vrij weinig in Europa gebruiken.
Monique, als je een lijstje stuurt met welke MiFi je op het oog hebt, en in welke landen je hem wil gebruiken wil ik best wel even research doen voor je welke netwerken je dan kan gebruiken.
Bijvoorbeeld; je zou denken dat als je een GSM MiFi zou kopen, die 4G ondersteunt, dat hij dan overal in de wereld werkt... Helaas niet

Bijvoorbeeld als je er eentje voor de EU koopt kan je die niet in de US op een 3G/4G netwerk laten lopen, maar alleen op EDGE.
Ik weet niet op welke banden Optus/Telstra hun 3G/4G signaal versturen, maar dat zou wel eens banden kunnen zijn die veel in Azië worden gebruikt, en die wij vrij weinig in Europa gebruiken.
Monique, als je een lijstje stuurt met welke MiFi je op het oog hebt, en in welke landen je hem wil gebruiken wil ik best wel even research doen voor je welke netwerken je dan kan gebruiken.
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Menno, we denken aan deze MIFI-router:
https://www.mifiwinkel.nl/review/produc ... ategory/8/
Belangrijk is dus gebruik in Australië en binnen Europa, vooral Nederland. Spanje ook graag, want dan kunnen onze kinderen of familie hem ook gebruiken met een prepaidkaart als ze hier zijn. Voor Australië neigen we naar Optus. En wie weet gaan we ook nog eens naar de USA
Bedankt voor je input!
https://www.mifiwinkel.nl/review/produc ... ategory/8/
Belangrijk is dus gebruik in Australië en binnen Europa, vooral Nederland. Spanje ook graag, want dan kunnen onze kinderen of familie hem ook gebruiken met een prepaidkaart als ze hier zijn. Voor Australië neigen we naar Optus. En wie weet gaan we ook nog eens naar de USA

Bedankt voor je input!
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Inmiddels hebben we de MIFI-router gekocht en uitgebreid getest hier in Spanje. Werkt super!
De visa voor Australië zijn binnen, vanmorgen onze internationale rijbewijzen gehaald (ha, geen discussie alsjeblieft, ik weet het!) en precies nog zes weken te gaan op het tellertje.
Zo´n zin in!
De visa voor Australië zijn binnen, vanmorgen onze internationale rijbewijzen gehaald (ha, geen discussie alsjeblieft, ik weet het!) en precies nog zes weken te gaan op het tellertje.
Zo´n zin in!
nieuwenoord schreef:
Zo´n zin in!

Ik kan je in ieder geval zeggen dat de politie niet achter het internationaal rijbewijs gaat vragen, want daar heb ik ervaring mee. Op 4 weken zijn we in totaal 3x door de politie tegengehouden voor een alcoholcontrole (waarvan 2x zelfs in ene nationaal park).
Ter vergelijking: In Belgie ben ik 1x gecontroleerd in 20 jaar...
2004: W-CAN / 2009: ZW-USA / 2011: CHI, WY, OR, WA / 2012: NYC, CO, SD / 2013: MA, NH, ME, NB, PEI, NS / 2014: AUS / 2015: DC,TX,NM
Om je al in de sfeer te brengen (ik heb even op je route gekeken, dit zijn allemaal locaties waar je langs komt):

Cape Conran Coastal Park

Great Ocean Road (aan 12 Apostles, 's morgens in de regen)

Great Ocean Road (aan 12 Apostles, 's avonds met dreigende onweerswolken)

Koala (aan Great Ocean Road)

Mt Buffalo National Park

Cape Conran Coastal Park

Great Ocean Road (aan 12 Apostles, 's morgens in de regen)

Great Ocean Road (aan 12 Apostles, 's avonds met dreigende onweerswolken)

Koala (aan Great Ocean Road)

Mt Buffalo National Park
2004: W-CAN / 2009: ZW-USA / 2011: CHI, WY, OR, WA / 2012: NYC, CO, SD / 2013: MA, NH, ME, NB, PEI, NS / 2014: AUS / 2015: DC,TX,NM
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Partner van: Njit
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Ah, zag dat Mt Buffalo er zo uit... wij zagen hem zoTrane schreef:Mt Buffalo National Park

Ach ja..

Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Als het een troost mag zijn: aan Mt Hotham hadden wij evenveel mist als jullie als ik jullie blog zo zieSpaceAce schreef:Ah, zag dat Mt Buffalo er zo uit... wij zagen hem zoTrane schreef:Mt Buffalo National Park![]()
Ach ja..

Spaceace, volgens mij had ik jullie Mt Buffalo aangeraden. Bij deze mijn excuses daarvoor. 

Terug in Texas!
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mooie foto´s!
Ik weet dat Martijn en Linda in het najaar in Australië waren. Is er in het voorjaar ook zoveel kans op mist? Ik hoop van niet ... Albert kan slecht tegen vocht en kou. Tja, droger dan ons klimaat hier in Spanje kan niet, wij schijnen minder regen te hebben gehad dan welke woestijn dan ook in het afgelopen jaar.
Dat internationale rijbewijs eet geen brood en we wilden gewoon de gok niet nemen met onze Spaanse rijbewijzen. Gelukkig zijn we geen drinkers, dus laat die alcoholcontroles maar komen
Ik weet dat Martijn en Linda in het najaar in Australië waren. Is er in het voorjaar ook zoveel kans op mist? Ik hoop van niet ... Albert kan slecht tegen vocht en kou. Tja, droger dan ons klimaat hier in Spanje kan niet, wij schijnen minder regen te hebben gehad dan welke woestijn dan ook in het afgelopen jaar.
Dat internationale rijbewijs eet geen brood en we wilden gewoon de gok niet nemen met onze Spaanse rijbewijzen. Gelukkig zijn we geen drinkers, dus laat die alcoholcontroles maar komen

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 1654 Weergaves
-
Laatste bericht door Sandra1983
-
- 7 Reacties