Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Lang weekend Praag

Discussies over alle reizen die NIET naar de Verenigde Staten van Amerika gaan.
Plaats reactie
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Lang weekend Praag

Bericht door Mrvanilla »

Ik zag de laatste tijd een hoop topics voorbij komen met prachtige tips over reizen buiten de VS dus voor onze komende trip naar Praag open ik ook maar een onderwerp.

Natuurlijk heb ik al de nodige info gevonden op internet maar ik was benieuwd naar wat ervaringen van anderen, en wellicht wat leuke/aparte/out of the box ideeën op te doen. We hebben twee volle en één halve dag te spenderen overigens. Alvast dank voor de input!
Groetjes,
Daniel
monique57
Amerikafan

Re: Lang weekend Praag

Bericht door monique57 »

Heerlijke stad Praag! Alleen al aan de bekende zaken zoals de burcht en karelsbrug, oude stad, gouden straatje, enz ben je veel tijd kwijt.
Erg leuk is zeker de Petrinheuvel op gaan, en eventueel ook de toren, prachtig uitzicht over de stad. Je komt dan meteen ook in de leuke wijk Mala Strana.
Wij hebben destijds een fietstocht gedaan met gids, was erg leuk. Ik weet helaas niet meer waar geboekt.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Praag is tof! Op het Europa Forum staan een aantal verslagen: http://europa-forum.nl/viewforum.php?f=40
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

He, die verslagen kende ik niet. En dat fietsen lijkt me ook erg leuk! Dank voor de tips!
Groetjes,
Daniel
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

Goedkoop bier en heerlijk goedkoop eten.
Tip ga eten bij een restaurant even buiten het centrum. Niet aan de hoofdstraten maar een zijstraatje.
Echt goedkoop en prima eten. Wij waren er in 2012.

Edit:
http://www.uparasutistu.cz/

(en nog even zoeken maar kan ik even niet zo snel vinden)
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Kijk, dat klinkt goed. Mijn Tsjechisch is wat roestig maar de menukaart was gelukkig goed leesbaar. Inderdaad lachwekkende prijzen. Thanks, Hinko.
Groetjes,
Daniel
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Contacteer:

Bericht door Njit »

En mocht je behoefte hebben aan US Food, ze hebben er meerdere TGIF's :) Zie http://www.tgifridays.cz/en/ (ook lekker voor Happy Hour met cocktails 8) )
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

Praag is een heel toffe stad! Je kan je hier dagen bezig houden en het is fijn er rond te wandelen en mensen te kijken.
Wat ook tof is, is een dag een auto huren voor een uitstap naar Kutna Hora of Theresienstadt.

mijn reisverslag kan je vinden via de link hieronder, city trips

Veel plezier!
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Tipsy_1 schreef: Wat ook tof is, is een dag een auto huren voor een uitstap naar Kutna Hora of Theresienstadt.
Dank voor de tip, Tipsy. Kutna Hora ziet er spectaculair uit. Een auto huren is niet nodig, we gaan namelijk met de auto. Mini-roadtrip. Ik ga je verslag bekijken!
Njit schreef:En mocht je behoefte hebben aan US Food, ze hebben er meerdere TGIF's :) Zie http://www.tgifridays.cz/en/ (ook lekker voor Happy Hour met cocktails 8) )
Oh dat wist ik niet. Een klein beetje Amerika in het oude Praag, dat lijk me wel wat. :thumbup:
Groetjes,
Daniel
Remski
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Remski »

Praag is een fantastische stad. Ik was er 8 dagen met kerst in 2013 en heb me er prima vermaakt.

Je hebt al goede tips gekregen, maar ik zal ook nog mijn duit in het zakje doen:
- Karelsbrug bij zonsopkomst, wanneer alle toeristen nog slapen/aan het ontbijt zitten.
- Uitzicht over de stad vanaf het Havinský Pavilon in het Letna Park, vlakbij de metronoom.
- Strahovklooster met de prachtige bibliotheken. Ook vanaf hier heb je een mooi uitzicht over de oude stad.
- Praagse Burcht. Kom hier ook 's avonds laat terug als alles gesloten is. Er loopt dan bijna niemand rond en je kunt in alle rust de verlichte gebouwen bekijken.
- De kerk Kostel Panny Marie Vitezné met een wassenbeeld van kindje Jezus van Praag. Adres: Karmeliska.
- Kampa-eiland met de John Lennon Peace Wall (hoewel die muur recentelijk wit is overgeschilderd geloof ik door een groep studenten). Adres: Velkopřevorské náměstí
- Kampa Museum als je van moderne kunst houdt. Adres: U Sovových mlýnů 2, 118 00 Praha 1 – Malá Strana.
- Náměstí Republiky
- Farmers Market op het plein Náměstí Jiřího z Poděbrad (open zaterdag 8-14u en ik geloof ook nog op 1 doordeweekse dag). Je vindt hier veel lokale lekkernijen. Vlakbij de tv-toren.
- Vyšehrad: tuinen, Brick Gate, de Leopold- en Taborpoorten, kerk en begraafplaats, St. Martin’s Rotunda. Mooi uitzicht over de stad en de Moldau.
- Petrínheuvel
- Zizkov/Vitkov-heuvel met het nationaal monument. Vanaf de bovenste verdieping van het monument heb je een prachtig uitzicht over Praag. 's Winters open do-zo 10.30-16u (laatste toegang 15.30u), hoe dat in de zomer is weet ik niet. Max 25 bezoekers op het uitzichtplatform per half uur. Adres: U Památníku 1900, Zizkov.

Qua eten/drinken:
- Bierbrouwerij Klasterní Pivovar, direct naast het Strahovklooster. Adres: Strahovské Nádvorí 301, open 11-23u. Speciaalbier, maar ook erg goed eten zoals uiensoep met bier erin.
- Restaurant Dynamo. Internationale en Tsjechische keuken. Open dagelijks 11-23u. Adres: Pstrossova 220/29, net ten zuiden van het Nationaal Theater. Ietwat felle verlichting, maar lekker eten en niet al te duur.
- Mistral Café & Restaurant. Adres: Valentinská 11/56. Ligt middenin de toeristische oude stad maar heeft toch goede prijzen én kwaliteit. Ik was dol op de witte chocoladetaart en de pasta's. Open dagelijks 10.30-23u.
- Cukrkáva limonáda. Adres: Lázeňská 7, Malá Strana. Heel lekkere taarten. Website: http://www.cukrkavalimonada.com
- Café Neustadt. Adres: Karlovo Namesti 23, Nove Mesto. Open dagelijks 10-18u. Café op de binnenplaats van het nieuwe stadhuis aan de noordoostrand van het plein Karlovo Namesti. Ingang via de straat Vodičkova.

Mijn foto's: https://flic.kr/s/aHsjQwQg1p
Reizen 2015: Krakau, Sevilla, Israël, Jordanië, Oekraïne, Moldavië, Kazachstan, Kirgizië en Boedapest
Reizen 2016: Cuba, Bulgarije, Macedonië, Londen
Reizen 2017: München, Salzburgerland, Londen, Libanon
Reizen 2018: Barcelona, Sri Lanka, Madrid, VS (NO)
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Bedankt voor deze uitgebreide info, fijn om in te duiken op een druilerige zondagmiddag! 8 dagen, waarom zo lang als ik vragen mag? Gewoon als kerstvakantie?

Schitterende foto's overigens, ook van de VS.
Groetjes,
Daniel
Remski
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Remski »

Dank je voor het compliment wat betreft de foto's :) Mijn laatste trip naar de VS is helaas weer veel te lang geleden...

Bij een stedentrips ga ik altijd het liefst een week, om zo naast de bekende bezienswaardigheden ook de minder bekende wijken te verkennen. Praag is qua oppervlakte niet heel groot, maar heeft wel een heleboel te bieden, ook buiten de gebaande paden. Aangezien rond kerst de dagen kort zijn en niet alle plekken normale openingstijden hanteren, is het wel prettig om rustig aan te kunnen doen en wat langer voor de stad uit te trekken. Een jaar daarvoor was ik 8 dagen in Londen rond kerst en het jaar daarvoor 8 dagen in Parijs. Dat is telkens goed bevallen en het is inmiddels een familietraditie geworden :)
Reizen 2015: Krakau, Sevilla, Israël, Jordanië, Oekraïne, Moldavië, Kazachstan, Kirgizië en Boedapest
Reizen 2016: Cuba, Bulgarije, Macedonië, Londen
Reizen 2017: München, Salzburgerland, Londen, Libanon
Reizen 2018: Barcelona, Sri Lanka, Madrid, VS (NO)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer