Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Gezocht leuke reisbestemming voor zo'n 5 dagen met dochter
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Gezocht leuke reisbestemming voor zo'n 5 dagen met dochter
Kunnen jullie me misschien helpen aan tips voor een leuke (steden)trip voor de laatste week van oktober samen met mijn 16 jarige dochter?
Ik wil haar daarmee (naast het kado wat ze inmiddels weet) verrassen a.s. donderdag als ze blijkt geslaagd te zijn.
Parijs, Londen en Barcelona kent ze al. Al weet ik dat ze het wel erg leuk vindt om weer naar Barcelona te gaan.
Maar ik ben nog even op zoek naar andere leuke opties.
Ze heeft absoluut helemaal niets met cultuur, oude gebouwen etc. Des te meer houdt ze van gezellige straatjes met terrasjes, de zee, shoppen (!!), lekkere restaurantjes, sfeer....
Alle suggesties zijn welkom...
Ik wil haar daarmee (naast het kado wat ze inmiddels weet) verrassen a.s. donderdag als ze blijkt geslaagd te zijn.
Parijs, Londen en Barcelona kent ze al. Al weet ik dat ze het wel erg leuk vindt om weer naar Barcelona te gaan.
Maar ik ben nog even op zoek naar andere leuke opties.
Ze heeft absoluut helemaal niets met cultuur, oude gebouwen etc. Des te meer houdt ze van gezellige straatjes met terrasjes, de zee, shoppen (!!), lekkere restaurantjes, sfeer....
Re: Gezocht leuke reisbestemming voor zo'n 5 dagen met dochter
Nice in Zuid Frankrijk.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Geen zee, maar Berlijn en Praag zijn ook erg leuke steden. Rome is ondanks de cultuur ook een erg leuke stad om een paar dagen te vertoeven.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Mee eens. Hier zou ik ook nog Budapest nog aan toe willen voegen.PSVwally schreef:Geen zee, maar Berlijn en Praag zijn ook erg leuke steden. Rome is ondanks de cultuur ook een erg leuke stad om een paar dagen te vertoeven.
Milaan is een modetopper!
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Klopt, maar eerlijk gezegd vond ik milaan toch een beetje tegenvallen. Niet iets om 5 dagen te blijven, dat zou ik altijd combineren. Misschien met Venetië?
- TwentseGijs
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
moon29 schreef:Kunnen jullie me misschien helpen aan tips voor een leuke (steden)trip voor de laatste week van oktober samen met mijn 16 jarige dochter?
Zoals PSVwally schreef, en Stefan-dg. Wil ik zelf ook toevoegen... Alles wat in het oosten ligt.
Budapest, Krakau, buckarest, Bratislava, Ljubljana, (kiev!?)
Fantastische steden vol met gezellige straatjes en terrasjes en shoppen. De meesten hebben een (grote) rivier door de stad lopen.
Maar het allermooiste is: Vaak is het een stuk goedkoper. Dus je 16 jarige dochter kan zich uitleven op eten/drinken/shoppen
Porto ligt ook aan de zee.. kun je goedkoop naartoe, erg gezellig (tapas/port etc). en je hebt er een fantastische keuze uit mooie hotels
(zoals deze: http://pousada-palacio-freixo.hotel-rn. ... tm?lbl=ggl)
En Italie he...
Rome (fantastisch/verliefd en super mode),Venetie, sicilie etc.
Het leven is als een boek, en mensen die niet reizen stoppen na het eerste hoofdstuk.
- TwentseGijs
- Amerikafan
Ben ik het helemaal mee eensPSVwally schreef:Klopt, maar eerlijk gezegd vond ik milaan toch een beetje tegenvallen. Niet iets om 5 dagen te blijven, dat zou ik altijd combineren. Misschien met Venetië?
Het leven is als een boek, en mensen die niet reizen stoppen na het eerste hoofdstuk.
New York, Washington, Miami, San Francisco, San Antonio, New Orleans, Atlanta.
-
- Amerikafan
Naast de hierboven genoemde steden zijn Valencia (met strand aan de Middellandse Zee) en Stockholm (prachtige scherenkust) ook leuk. Het zijn geen wereldsteden zoals Londen en Parijs, maar je kunt je er prima een midweek vermaken.
Reizen 2015: Krakau, Sevilla, Israël, Jordanië, Oekraïne, Moldavië, Kazachstan, Kirgizië en Boedapest
Reizen 2016: Cuba, Bulgarije, Macedonië, Londen
Reizen 2017: München, Salzburgerland, Londen, Libanon
Reizen 2018: Barcelona, Sri Lanka, Madrid, VS (NO)
Reizen 2016: Cuba, Bulgarije, Macedonië, Londen
Reizen 2017: München, Salzburgerland, Londen, Libanon
Reizen 2018: Barcelona, Sri Lanka, Madrid, VS (NO)
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Bedankt voor al jullie reacties!
Even inhakend op een aantal:
Amerika gaat het niet worden. Daar gaan we over 4,5 weken al naartoe. En eigenlijk zou ze als kado een stedentrip naar New York krijgen. Maar toen gaf ze aan eigenlijk veel liever weer naar Las Vegas te gaan. En zo is het er eigenlijk van gekomen dat we dit jaar weer naar Amerika op vakantie gaan en onze trip eindigen in Las Vegas. Als kado krijgt ze nu iets anders, maar daar wil ik dus als verrassing nog wel een tripje bij doen (hoeft niet noodzakelijk 5 dagen overigens, mag ook 3 of 4 afhankelijk van de bestemming).
Rome valt af, omdat ik daar zelf in 2013 2x ben geweest (geweldige stad overigens!!!!!). Toen onze dochter de foto's daarvan zag wist ze zeker daar voorlopig niet naar toe te willen
Ze heeft echt (zoals ze het zelf zegt) 'een enorme hekel aan oude gebouwen kijken'. Dat boeit haar gewoon echt niet. Dat heeft ze zeker niet van haar vader, want die houdt heel erg van geschiedenis en cultuur haha. Maar wellicht is het ook de leeftijd en veranderd dat nog wel.
Verder zitten er zeker diverse interessante opties bij die ik eens ga onderzoeken!!
Iemand anders attendeerde me ook nog op Lissabon, dat lijkt me ook wel een leuke stad, en met de trein blijkbaar voor 4 euro retour naar een leuk badplaatsje.
Ik ben nog nooit op Ibiza geweest, maar iemand hier enig idee of Ibiza-stad ook leuk is als combinatie stad/zee tripje? Daar is het met een beetje geluk ook nog wel lekker weer in de laatste week van oktober zo te zien.
Gr. Monique
Even inhakend op een aantal:
Amerika gaat het niet worden. Daar gaan we over 4,5 weken al naartoe. En eigenlijk zou ze als kado een stedentrip naar New York krijgen. Maar toen gaf ze aan eigenlijk veel liever weer naar Las Vegas te gaan. En zo is het er eigenlijk van gekomen dat we dit jaar weer naar Amerika op vakantie gaan en onze trip eindigen in Las Vegas. Als kado krijgt ze nu iets anders, maar daar wil ik dus als verrassing nog wel een tripje bij doen (hoeft niet noodzakelijk 5 dagen overigens, mag ook 3 of 4 afhankelijk van de bestemming).
Rome valt af, omdat ik daar zelf in 2013 2x ben geweest (geweldige stad overigens!!!!!). Toen onze dochter de foto's daarvan zag wist ze zeker daar voorlopig niet naar toe te willen

Ze heeft echt (zoals ze het zelf zegt) 'een enorme hekel aan oude gebouwen kijken'. Dat boeit haar gewoon echt niet. Dat heeft ze zeker niet van haar vader, want die houdt heel erg van geschiedenis en cultuur haha. Maar wellicht is het ook de leeftijd en veranderd dat nog wel.
Verder zitten er zeker diverse interessante opties bij die ik eens ga onderzoeken!!
Iemand anders attendeerde me ook nog op Lissabon, dat lijkt me ook wel een leuke stad, en met de trein blijkbaar voor 4 euro retour naar een leuk badplaatsje.
Ik ben nog nooit op Ibiza geweest, maar iemand hier enig idee of Ibiza-stad ook leuk is als combinatie stad/zee tripje? Daar is het met een beetje geluk ook nog wel lekker weer in de laatste week van oktober zo te zien.
Gr. Monique
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Lissabon en Porto zijn ook leuke steden. Ook wel wat oude gebouwen overigens
Ik ben vorig jaar ook een aantal dagen naar Albufeira geweest, heerlijke stranden en 's avonds lekker in de stad op het terras zitten.
Er zijn zo ontzettend veel leuke plekjes op deze aardkloot.

Ik ben vorig jaar ook een aantal dagen naar Albufeira geweest, heerlijke stranden en 's avonds lekker in de stad op het terras zitten.
Er zijn zo ontzettend veel leuke plekjes op deze aardkloot.
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ja, dat klopt. er zijn super veel leuke plekjes te vinden!! Dat maakt de keuze ook zo moeilijk
In Albufeira zijn we tijdens onze vakantie van 2013 geweest.

In Albufeira zijn we tijdens onze vakantie van 2013 geweest.
- TwentseGijs
- Amerikafan
Maar ze houd wel van leuke straatjes enzo vertelde je?moon29 schreef: Ze heeft echt (zoals ze het zelf zegt) 'een enorme hekel aan oude gebouwen kijken'. Dat boeit haar gewoon echt niet. Dat heeft ze zeker niet van haar vader, want die houdt heel erg van geschiedenis en cultuur haha. Maar wellicht is het ook de leeftijd en veranderd dat nog wel.
Ik denk dat je dan inderdaad niet "naar die oude gebouwen moet staan kijken"... maar gewoon accepteren dat die er zijn, zonder er uitgebreid naar te kijken.
Zelf vind ik geschiedenis prachtig, en kan genieten van die mooie oude gebouwen... Maar ik ga niet elke 100 meter stilstaan om de hoek van een oud gebouw te bekijken omdat daar 150 jaar geleden een oude (voor mij onbekende) schrijver woonde.
Ik vind het wel heerlijk om op een terrasje te zitten, omgeven door die oude gebouwen/ambiance.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht