Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Roadtrip Italië
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Re: Roadtrip Italië
Ik vind Italië niet echt een camperland. Als je alleen van A naar B rijdt gaat het wel maar als je een plaatsje in gaat dan kom je heel snel vast te zitten. De straatjes zijn vaak heel smal en de parkeerplaatsen klein. Wij hebben al regelmatig problemen met onze Mondeo, we hebben al eens vrijwel volledig klem gestaan op een kruispunt in een dorpje en het kostte mijn man al zijn stuurmanskunst om er weer uit te komen. Ook de parkeergarages zij vaak heel smal met kleine plekken. Dat kostte ons deze vakantie een grote schaafplek op onze bumper.
De wat grotere steden die op een heuvel liggen hebben wel vaak beneden grote parkeerplaatsen en dan kun je met roltrappen of een lift omhoog.
De Italianen zijn heel aardig maar zet ze niet in een auto, dan komt het beest in ze naar boven. Ze rijden als gekken, hoe zuidelijker je komt hoe erger. In Lazio maakten ze er een sport van om constant op je bumper te hangen en dan bij voorkeur met zijn tweeën naast elkaar in te halen, over een doorgetrokken streep, het liefst ook nog in een bocht als er net een tegenligger aan kwam.
De wat grotere steden die op een heuvel liggen hebben wel vaak beneden grote parkeerplaatsen en dan kun je met roltrappen of een lift omhoog.
De Italianen zijn heel aardig maar zet ze niet in een auto, dan komt het beest in ze naar boven. Ze rijden als gekken, hoe zuidelijker je komt hoe erger. In Lazio maakten ze er een sport van om constant op je bumper te hangen en dan bij voorkeur met zijn tweeën naast elkaar in te halen, over een doorgetrokken streep, het liefst ook nog in een bocht als er net een tegenligger aan kwam.
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
@chell; ik heb je een pb gestuurd
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Dus we kunnen nog beter met onze Fiat 500 gaan dan met de SUV
?
We zijn in Griekenland gelukkig wel wat gewend qua gekken met autorijden, dat scheelt. Beetje Zuid-Europeanen eigen denk ik.

We zijn in Griekenland gelukkig wel wat gewend qua gekken met autorijden, dat scheelt. Beetje Zuid-Europeanen eigen denk ik.
-
- Amerika-ontdekker
Als je vooral van natuur houd is denk ik best een goede route maar wel erg veel om in trip te proppen. Vergeet dan vooral ook de regio ten zuiden van Turijn niet. Dat is ook prachtig.Vito schreef:Ik dacht nu aan een globale route van Stelvio-pas - Cinque Terre - Toscane- Napels/Pompeii/Vesuvius - Amalfi - Lecce - Abruzzen - La Marche, San Marino en weer terug.
Tussen Amalfi en Lecce kan je ook via Calabrië rijden wat een prachtige regio is. Om en nabij Lecce zit je dan wat minder qua natuur. Ik zou wat noordelijker rijden en via de Gargano richting de Marken rijden.
-
- Amerika-expert
Het is puur snuffelen aan Italië, ik zie het eigenlijk als een rondreis door ZW USA maar dan in Italië. Dan rijd je ook zo 4000 km.
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Maar in de USA rijdt het wel een heel stuk soepeler dan in Italië.
-
- Amerikakenner
Rijden in Italië is van totaal andere orde dan in de US. Los van het rijgedrag, zijn de wegen niet te vergelijken. Vaak slecht onderhouden, smal, afhankelijk van het gebied zijn ook de snelwegen kronkelig waardoor je niet voluit kunt. En zodra je de snelweg verlaat, gaat het tempo snel naar beneden door de kronkels, plaatsjes waar je doorheen rijdt etc. En altijd alert blijven voor de capriolen van je mede weggebruikers. Vind het een heerlijk land, maar vind het wel een stuk vermoeiender rijden dan thuis.
-
- Amerika-expert
Ach, in Costa Rica afgelopen jaar was dat echt niet anders. Daar was je al blij als je 60 km per uur haalde. En daar rijden ze ook echt als gekken. Ook zijn wij wel wat gewend met 20 x Griekenland (vallen de meeste verkeersdoden van Europa).
- Allard
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
Heel Piemonte is prachtig. Tevens het toeristisch gezien meest rustige deel van Italië. Bezoek het voordat het daar ook overlopen raaktEl_guti2 schreef:.......... Vergeet dan vooral ook de regio ten zuiden van Turijn niet. Dat is ook prachtig.

-
- Amerika-expert
Inmiddels is de kogel door de kerk en hebben wij een camper gehuurd voor juni 2019.
De eerste globale route ziet er als volgt uit: Nl - Innsbruck - San Marino - Abruzzen - Vieste - Amalfikust - Bologna - Stelvio en weer terug.
Mijn partner wil heel graag de Stelvio fietsen. Ik zit er nog over te denken om de route om te draaien omdat dit vele malen relaxter voor mij is. Anders weet ik het wel: dan staat de hele vakantie in het teken vh beklimmen vd Stelvio.
De eerste globale route ziet er als volgt uit: Nl - Innsbruck - San Marino - Abruzzen - Vieste - Amalfikust - Bologna - Stelvio en weer terug.
Mijn partner wil heel graag de Stelvio fietsen. Ik zit er nog over te denken om de route om te draaien omdat dit vele malen relaxter voor mij is. Anders weet ik het wel: dan staat de hele vakantie in het teken vh beklimmen vd Stelvio.
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat wordt vast een prachtige reis.
Wij hebben afgelopen zomer de Stelvio pass met de auto gereden en hij was prachtig! Hou wel in de gaten of hij open is, meestal is dat begin juni maar het kan ook gebeuren dat het later is.
Bologna vonden wij ook een hele mooie en levendige stad.
Wij hebben afgelopen zomer de Stelvio pass met de auto gereden en hij was prachtig! Hou wel in de gaten of hij open is, meestal is dat begin juni maar het kan ook gebeuren dat het later is.
Bologna vonden wij ook een hele mooie en levendige stad.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 3904 Weergaves
-
Laatste bericht door sep
-
- 5 Reacties