En grappig dat dat gezegde dat ik hier nog net voor je vertrek aanhaalde, zich al zo vaak heeft bewezen

Ik heb net jullie verslag gelezen.... inderdaad roept dit zeer levendige herinneringen op aan ons eigen avontuur van 1 maand geleden, toen wij op precies diezelfde manier vast zaten in de sneeuw richting de South Coyote Buttes. Wat leuk dat je zoveel hulp kreeg aangeboden. 't Zal een hele opluchting geweest zijn toen de auto weer in beweging kwam!kalaman schreef:Bovendien Henriëtte, was dit avontuur het gevolg van eenzelfde virus dat jullie ook hebben...
LolEr wordt wat overlegd en ze vragen of het zou helpen als ze met een aantal jongeren zouden proberen om de bus te liften en achteruit te duwen. Nou, we kunnen het maar proberen.
En dan, bij onze auto, begint mijn zoon te denken dat hij hallucineert, want niet enkel ikzelf doem terug op in de verte, maar ook nog eens zo'n 15-tal anderen...
Behalve 2 jaar geleden op weg naar de KOW hebben we eigenlijk ook nog nooit échte risico's genomen. Meestal, als het een beetje tricky wordt, stappen we ook eerst uit en gaan de weg verkennen, in zin van 'hoe diep/zacht is het zand', 'hoe hoog/diep is het waar we moeten op/afrijden zonder extra rotsen te plaatsen', ... Maar ook nu was het echt niet dat we dachten van "oei, dat wordt hier wel héél moeilijk". Die diepe sneeuw was er echt van de ene seconde op de andere (je zal het later wel zien op de video van de GoPro). Er waren ook overal duidelijke sporen van recente passage. Achteraf zagen we dan dat al die sporen stopten...op diezelfde hellingQ-BiC schreef:Als ik zie over welke wegen en wegcondities je al gereden hebt, en nu pas muurvast komt te zitten op je laatste dag, moet je toch al ongelooflijk veel geluk gehad hebben voordien, niet? :/
Wel prijzig, zo'n "simpel" takelopdrachtje...
PS: "bus te liften" => foutje vermoed ik :p
't Inderdaad wel een heel verschil wáár je vast komt te zitten. Dicht bij de bewoonde wereld en met gsm-bereik is toch heel wat anders dan ergens in the middle of nowhere, waar je soms een hele dag lang niemand ziet. Juist voor dit soort situaties huren wij altijd een satelliettelefoon als we naar het zuidwesten gaan, gelukkig hebben we die nog nooit nodig gehad. Tja, toen we vorige maand met Dreamland Safari Tours op pad gingen hebben we die satelliettelefoon in de hotelkamer laten liggen, we gingen er van uit dat de gids wel voorbereid zou zijn op dit soort situaties. (Trouwens, onze gids was Don, was dat niet ook jullie gids?) Maar helaas, hij had geen communicatie-mogelijkheden, geen planken om onder de wielen te steken, alleen maar een kleine krik en een kleine schep. Het heeft 2 uur gekost om de auto weer vrij te krijgen. In paniek waren wij ook niet, hoor. Al dacht ik wel een tijd lang dat we niet meer weg zouden komen, en dat we daar dus zouden moeten blijven tot iemand van Dreamland Safari Tours 's avonds zou denken van "Hé, waar blijft Don?"kalaman schreef: @Henriëtte: de opluchting was er wel, maar anderzijds was er ook nooit reden tot paniek.
Ook al... heb precies het goede voorbeeld gegeven vorig jaar lol ?Henriëtte schreef:Wij hebben inmiddels onze tickets voor IJsland ook geboekt, we hebben er erg veel zin in.
Je hebt zeker het goede voorbeeld gegeven, ik heb net je reisverslag nog eens gelezen en je foto's bekeken. Ondanks dat het weer vaak niet goed was om te fotograferen (ik weet 't, dat - grote - risico lopen wij ook!), is het toch héél uitnodigend om dit ook zelf allemaal te gaan bekijken. Maar uh..... die site "ontdek-ijsland.nl" gaat er echt niet komen hoor, het vervelende is dat we tussen het plannen, reizen en schrijven door zo nu en dan ook nog ooit bij onze werkgevers worden verwacht, en daar schiet zoveel tijd inQ-BiC schreef: Ook al... heb precies het goede voorbeeld gegeven vorig jaar lol ?![]()
Kortom, straks ontdek-ijsland.nl, woohoow!... http://www.ontdekijsland.nl/ bestaat wel...
Het noorderlicht lijkt me schitterend, maar ik vrees dat we daarvoor toch net te vroeg zullen zijn (22 aug tot 2 sept). De hotels/guest houses zijn inmiddels vastgelegd, o.a. ook 2 nachten in Hotel Laki voor 130 euro per nacht. De andere hotels daar in de buurt waren of uitverkocht, of flink veel duurder. Hoe we de dagen het beste in kunnen delen weten we nog niet, daarvoor zijn we nog te kort bezig met de voorbereidingen. Eerst maar eens even oefenen op al die vreemde namen, het klinkt hier in huize Meulenbroeks de laatste dagen alsof we een flink spraakgebrek hebben.....kalaman schreef:Begin september heb je overigens al kans op noorderlicht. Vorig jaar eerste keer op 6 september.
Hebben jullie al hotels/guest houses geboekt?