Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Kalaman: IJsland April 2015

Discussies over alle reizen die NIET naar de Verenigde Staten van Amerika gaan.
Q-BiC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Reis Kalaman: IJsland April 2015

Bericht door Q-BiC »

Moet de blogpost van vandaag nog lezen, maar heb al ff de foto's bekeken. Moet zeggen, ik ben blij dat je in mijn plaats daar de koude en de sneeuwstormen gaat gaan trotseren en mij gewoon via de foto's laat meegenieten :D Ik vond het daar in de zomer met momenten al koud genoeg (was ook al ziek vertrokken en daar 14 dagen lang eigenlijk ziek gebleven ... :/) Maar nu ik uw foto's wat zie, krijg ik toch wat meer zin in een korte, winterse reis, ooit :)

En grappig dat dat gezegde dat ik hier nog net voor je vertrek aanhaalde, zich al zo vaak heeft bewezen :mrgreen:
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

pumi100 :thumbup:

@Stijn: we zijn de Snæfellsjökull niet opgereden hoor. Eerst wilden we wel, het begin van de weg was ook sneeuwvrij, maar na zowat 100m was de weg afgezet en er lag ook een pak sneeuw. Inmiddels heb ik de route aangepast :wink: .
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door pumi1000 »

:thumbup: apart zeg met dat groene licht........ben benieuwd naar de rest van de foto's
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Nog geen tijd gehad om blog bij te werken. Wat een ellende is dat verkeer in Nl zeg, ik klaag nooit meer over de Belgische files en wát een ontnuchtering na de eindeloze, verlaten wegen van de voorbije week :( .
We zijn dus wel degelijk goed en wel thuis, waar we direct in bijna tropische temperaturen terechtgekomen zijn in vergelijking met IJsland :wink: .
Ik probeer zo snel mogelijk alles te updaten om dan reikhalzend uit te kijken naar een vergelijkbare natuur in Alaska.
En mijn zoon is ook nog een tijdje zoet met de verwerking van al die luchtvideo's :thumbup: .
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Je hebt me wel nieuwsgierig gemaakt met je laatste bericht over dat spannende avontuur, Rudi !
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Bovendien Henriëtte, was dit avontuur het gevolg van eenzelfde virus dat jullie ook hebben :wink: ...
Vandaag update ik zeker deze dag, maar er moeten absoluut enkele foto's bij, vandaar dat ik het die avond in IJsland niet meer zag zitten...
Remski
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Remski »

Brussel en Antwerpen staan anders toch bovenaan de lijst met meeste files van Europa, gevolgd door Rotterdam en Amsterdam. Maar ik kan me inderdaad voorstellen dat het een hele omschakeling is om in het drukke verkeer te rijden na die rustige dagen in IJsland. Ben benieuwd naar de foto's en de laatste blogpost.
Reizen 2015: Krakau, Sevilla, Israël, Jordanië, Oekraïne, Moldavië, Kazachstan, Kirgizië en Boedapest
Reizen 2016: Cuba, Bulgarije, Macedonië, Londen
Reizen 2017: München, Salzburgerland, Londen, Libanon
Reizen 2018: Barcelona, Sri Lanka, Madrid, VS (NO)
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Blog is bijgewerkt.
Rest nog een "nawoord" en uiteraard de vele foto's en video's.
Bedankt allemaal om ons te volgen en...tot in Alaska :thumbup: .
Henriëtte
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

kalaman schreef:Bovendien Henriëtte, was dit avontuur het gevolg van eenzelfde virus dat jullie ook hebben :wink: ...
Ik heb net jullie verslag gelezen.... inderdaad roept dit zeer levendige herinneringen op aan ons eigen avontuur van 1 maand geleden, toen wij op precies diezelfde manier vast zaten in de sneeuw richting de South Coyote Buttes. Wat leuk dat je zoveel hulp kreeg aangeboden. 't Zal een hele opluchting geweest zijn toen de auto weer in beweging kwam!
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Q-BiC
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

Er wordt wat overlegd en ze vragen of het zou helpen als ze met een aantal jongeren zouden proberen om de bus te liften en achteruit te duwen. Nou, we kunnen het maar proberen.
En dan, bij onze auto, begint mijn zoon te denken dat hij hallucineert, want niet enkel ikzelf doem terug op in de verte, maar ook nog eens zo'n 15-tal anderen...
Lol :lol: Kzie het zo gebeuren. Ik zou ook eerst eens in m'n ogen gevreven hebben, denk ik :p

Als ik zie over welke wegen en wegcondities je al gereden hebt, en nu pas muurvast komt te zitten op je laatste dag, moet je toch al ongelooflijk veel geluk gehad hebben voordien, niet? :/
En jah, AWD, ... Op zich geen prob, verontrustender is dat die diff lock niets deed....
Wel prijzig, zo'n "simpel" takelopdrachtje...

PS: "bus te liften" => foutje vermoed ik :p
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Q-BiC schreef:Als ik zie over welke wegen en wegcondities je al gereden hebt, en nu pas muurvast komt te zitten op je laatste dag, moet je toch al ongelooflijk veel geluk gehad hebben voordien, niet? :/
Wel prijzig, zo'n "simpel" takelopdrachtje...

PS: "bus te liften" => foutje vermoed ik :p
Behalve 2 jaar geleden op weg naar de KOW hebben we eigenlijk ook nog nooit échte risico's genomen. Meestal, als het een beetje tricky wordt, stappen we ook eerst uit en gaan de weg verkennen, in zin van 'hoe diep/zacht is het zand', 'hoe hoog/diep is het waar we moeten op/afrijden zonder extra rotsen te plaatsen', ... Maar ook nu was het echt niet dat we dachten van "oei, dat wordt hier wel héél moeilijk". Die diepe sneeuw was er echt van de ene seconde op de andere (je zal het later wel zien op de video van de GoPro). Er waren ook overal duidelijke sporen van recente passage. Achteraf zagen we dan dat al die sporen stopten...op diezelfde helling :? .

Bwah, prijzig, al bij al vond ik dat nog meevallen, zeker als ik soms de takelprijzen hoor in het ZW. Enerzijds waren we ook niet zó ver van de bewoonde wereld, maar anderzijds was het ook zondag.

:lol: , inderdaad Stijn, die "bus" liften zou pas hilarisch geweest zijn :lol: . Bedankt om het te melden, heb het inmiddels aangepast :thumbup: .

@Stijn: PB gezien?

@Henriëtte: de opluchting was er wel, maar anderzijds was er ook nooit reden tot paniek. Het is niet zo dat we daar écht in the middle of nowhere zaten. Vermits ik maar een kwartier moest lopen naar de weg, viel dit dus nogal mee. Eigenlijk wisten we ook 100% zeker dat we hoe dan ook hulp zouden krijgen, gewoon al omwille van het feit dat we gsm-bereik hadden. 2 jaar geleden in de Bisti's was het wel meer onrustwekkend. Mochten die Duitsers daar toen niet langsgekomen zijn met hun Wrangler 4x4, dan zouden we daar echt niet weggeraakt zijn.
We vonden het eigenlijk vooral vervelend omdat dit onze laatste avond was en we 's anderendaags al vroeg moesten vertrekken.
Henriëtte
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

kalaman schreef: @Henriëtte: de opluchting was er wel, maar anderzijds was er ook nooit reden tot paniek.
't Inderdaad wel een heel verschil wáár je vast komt te zitten. Dicht bij de bewoonde wereld en met gsm-bereik is toch heel wat anders dan ergens in the middle of nowhere, waar je soms een hele dag lang niemand ziet. Juist voor dit soort situaties huren wij altijd een satelliettelefoon als we naar het zuidwesten gaan, gelukkig hebben we die nog nooit nodig gehad. Tja, toen we vorige maand met Dreamland Safari Tours op pad gingen hebben we die satelliettelefoon in de hotelkamer laten liggen, we gingen er van uit dat de gids wel voorbereid zou zijn op dit soort situaties. (Trouwens, onze gids was Don, was dat niet ook jullie gids?) Maar helaas, hij had geen communicatie-mogelijkheden, geen planken om onder de wielen te steken, alleen maar een kleine krik en een kleine schep. Het heeft 2 uur gekost om de auto weer vrij te krijgen. In paniek waren wij ook niet, hoor. Al dacht ik wel een tijd lang dat we niet meer weg zouden komen, en dat we daar dus zouden moeten blijven tot iemand van Dreamland Safari Tours 's avonds zou denken van "Hé, waar blijft Don?"

Wij hebben inmiddels onze tickets voor IJsland ook geboekt, we hebben er erg veel zin in. Het zal er wel heel anders uitzien dan tijdens jouw reis, want wij gaan eind augustus. Voordeel is natuurlijk wel dat we de highlands in kunnen, tja dat virus gaat maar niet over...
Q-BiC
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

Henriëtte schreef:Wij hebben inmiddels onze tickets voor IJsland ook geboekt, we hebben er erg veel zin in.
Ook al... heb precies het goede voorbeeld gegeven vorig jaar lol ? :lol:
Kortom, straks ontdek-ijsland.nl, woohoow! :mrgreen: Heb ik wel gemist tijdens m'n voorbereidingen...
http://www.ontdekijsland.nl/ bestaat wel, maar is niet van hetzelfde gedetailleerde niveau als jouw site...
Blog // Photo Album
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Hopelijk toch iets droger weer dan bij Stijn, vorig jaar.
Wordt ideaal leesvoer voor ons IJsland in zomer 2016.

Begin september heb je overigens al kans op noorderlicht. Vorig jaar eerste keer op 6 september.
Hebben jullie al hotels/guest houses geboekt? We schrokken ons een hoedje toen bleek dat het schitterende Hotel Laki al grotendeels volzet was voor zomer...2016! En we schrokken nóg meer toen we de zomerprijzen kregen: 260€ per nacht, terwijl wij nu...96€ betaald hebben...

@Henriëtte: wij hadden inderdaad Don.
Henriëtte
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Q-BiC schreef: Ook al... heb precies het goede voorbeeld gegeven vorig jaar lol ? :lol:
Kortom, straks ontdek-ijsland.nl, woohoow! :mrgreen: ... http://www.ontdekijsland.nl/ bestaat wel...
Je hebt zeker het goede voorbeeld gegeven, ik heb net je reisverslag nog eens gelezen en je foto's bekeken. Ondanks dat het weer vaak niet goed was om te fotograferen (ik weet 't, dat - grote - risico lopen wij ook!), is het toch héél uitnodigend om dit ook zelf allemaal te gaan bekijken. Maar uh..... die site "ontdek-ijsland.nl" gaat er echt niet komen hoor, het vervelende is dat we tussen het plannen, reizen en schrijven door zo nu en dan ook nog ooit bij onze werkgevers worden verwacht, en daar schiet zoveel tijd in :sadcry:
kalaman schreef:Begin september heb je overigens al kans op noorderlicht. Vorig jaar eerste keer op 6 september.
Hebben jullie al hotels/guest houses geboekt?
Het noorderlicht lijkt me schitterend, maar ik vrees dat we daarvoor toch net te vroeg zullen zijn (22 aug tot 2 sept). De hotels/guest houses zijn inmiddels vastgelegd, o.a. ook 2 nachten in Hotel Laki voor 130 euro per nacht. De andere hotels daar in de buurt waren of uitverkocht, of flink veel duurder. Hoe we de dagen het beste in kunnen delen weten we nog niet, daarvoor zijn we nog te kort bezig met de voorbereidingen. Eerst maar eens even oefenen op al die vreemde namen, het klinkt hier in huize Meulenbroeks de laatste dagen alsof we een flink spraakgebrek hebben.....
Henriëtte
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Ik zag net je filmpje op Facebook..... Wij hebben vorige maand ook nog gefilmd, niet het moment waarop we vast zaten maar tijdens de omweg die we daarna nog maakten: http://www.ontdek-amerika.nl/allesameri ... buttes.mp4
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Welke kamer hebben jullie dan genomen in Hotel Laki, Henriëtte? De receptionist heeft mij zondag echt een prijs van 260€ getoond voor juli/augustus.
Er zijn echter verschillende soorten kamers: de economy (zijn eigenlijk containers met een bekleding voor), de cabins (heel basic zonder wifi) en de "luxury". Die laatste hadden wij, eigenlijk zonder het te weten. We hadden gewoon geboekt via Booking.com. Die kostte nu dus 96€ en in de zomermaanden 260€...

Wat die namen betreft: 3 woorden zal je héééél veel zien op wegwijzers: -jökull, wat "gletsjer" betekent, -foss is "waterval" en...kirkja wat uiteraard "kerkje" is... Voila, jullie zijn al helemaal mee, nu nog Eyjafjallajökull in 1 keer kunnen uitspreken en niemand hoort nog dat jullie géén IJslanders zijn... :wink:
Henriëtte
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Wij hebben een cabin geboekt, ook via Booking.com. Ik heb net nog eens gekeken, ik denk dat we geluk hebben gehad want die cabins zijn nu uitverkocht, in de periode dat wij daar zijn is alleen nog een kamer van 260 euro per nacht beschikbaar. Dat de inrichting heel basic is vind ik niet belangrijk, ik geef niks om luxe. Als 't maar schoon is en liefst een eigen badkamer heeft (dat laatste valt nog niet altijd mee, hebben we gemerkt!)

Op de naam Eyjafjallajökull hebben we vijf jaar geleden helaas al flink kunnen oefenen.... die heeft ons destijds vijf vakantiedagen gekost :cry:
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

In IJsland is het blijkbaar nogal de gewoonte om logies aan te bieden met gedeelde badkamer. Dit is ook helemaal niet aan ons besteed en is het dus inderdaad uitkijken bij het boeken.

In de cabins in Hotel Laki is er geen TV en wifi. Dat eerste is het minste van onze zorgen vermits we echt nooit die TV aanzetten op reis. Het tweede is bij dit hotel eigenlijk ook niet echt een probleem, er is immers een heel mooie én grote gemeenschappelijke ruimte waar er uiteraard wél wifi is. Bovendien heb je daar werkelijk een formidabel uitzicht op de omgeving :thumbup: .
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer