Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vakantie niet naar usa, maar waar dan wel ?

Discussies over alle reizen die NIET naar de Verenigde Staten van Amerika gaan.
Valerie
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vakantie niet naar usa, maar waar dan wel ?

Bericht door Valerie »

Hmm Leen.. Ik ben niet zo Azië minded (weet niet waarom :)). Maar op zich wil ik het wel graag eens proberen (vooral omdat het ver is, helemaal anders en goedkoop (goedkoper)...
Ben wel benieuwd wat je route precies was?
En goed bevallen dus? :)
2006 - Zuidwesten
2008 - San Francisco --> New York
2009/2010 - New York
2011- Zuidwesten + Yellowstone
2012 - Zuidelijk Afrika
2014 - Tanzania & Zanzibar
2015 - Thailand
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door LeenG »

Hi Valerie,

ik dacht dat ik eerder al geantwoord had.
Wij hadden ook heel lang het idee dat Azië ons niet aansprak (vreemde mensen, vreemde talen en culturen, veel volk, druk,...) Maar toen we op zoek gingen naar een bestemming met mooi weer in februari, kwamen we toch bij Thailand uit. Forumlid RiverCola kennen we intussen al een paar jaar buiten het forum en we weten dat zij en haar vriend een gelijkaardige reisstijl hebben, en zij was ook erg enthousiast en dat heeft ons ook mee- overtuigd :thumbup:
Thailand is een ideaal land als eerste Azië-bestemming. Alle voorzieningen voor toeristen zijn aanwezig en werken vlot. We hebben op reis graag comfort; luxe hoeft niet maar wel een nette kamer met eigen douche bv. Dat vind je in Thailand heel makkelijk voor weinig geld (wij betaalden +/- 35€/nacht!) . Ik wil ook niet meer 12u op een bus zonder vering of airco zitten zoals ik vroeger in Afrika heb gedaan, dat is ook allemaal geen probleem in Thailand, je neemt gewoon een binnenlandse vlucht met een budget airline. De mensen zijn supervriendelijk en spreken genoeg Engels om te kunnen communiceren.

Het is ons eigenlijk beter meegevallen dan wat we op voorhand gedacht hadden: de vriendelijke mensen, het aangename weer, mooie dingen om te bezoeken, geweldig lekker eten, een leuk vakantiesfeertje,... Er hangt een heel erg leuke energie, misschien omdat de gemiddelde leeftijd ginder zoveel lager is dan hier? Tom Lanoye omschrijft in zijn laatste boek Europa als "het versleten continent" en ik begin dat ook meer en meer zo aan te voelen (en het stoort mij ook meer en meer).
Wat ook erg leuk is: de mensen zijn helemaal niet opdringerig, je wordt niet lastig gevallen (in West - Afrika is dat helemaal anders.... :roll: )
Het is wel heel erg anders dan Amerika: in New York voelden wij ons na een uurtje al echt "thuis" en op ons gemak. In Azië val je veel meer op als toerist natuurlijk en ik voelde mij ook veel meer toerist maar niet op een negatieve manier. Hoe kan dat ook als je cocktails aan het drinken bent op een exotisch terras midden februari :lol:

Al bij al: als je eens de kans krijgt, of je zoekt eens een andere bestemming: zeker doen! Ik kan mij echt niet inbeelden dat het je niet zou bevallen. Behalve Bangkok misschien, dat is echt wel een heel erg hectische mega-stad, niet voor mensen die sowieso al niet van grootsteden houden. Maar voor de rest, echt ideaal! wij gaan zeker nog terug naar Azië!
LeenG
Amerika-expert

Bericht door LeenG »

intussen zijn we alweer aan het nadenken over een verre bestemming voor volgende winter (febr 15) : waarschijnlijk Zuid -Afrika.
Iemand enig idee over de kosten om daar zelf rond te reizen?

Andere suggesties voor leuke, niet te dure bestemmingen in februari ook welkom!
Valerie
Amerikakenner

Bericht door Valerie »

Dank je Leen voor je uitgebreide info :)

Ik hou het in gedachten voor volgend jaar ofzo!

Zuid-Afrika is top :) Zeker doen (al kan ik er niet aan doen dat ik Namibië nog vééééél mooier vond ;) )
2006 - Zuidwesten
2009/2010 - New York
2012 - Zuidelijk Afrika
2015 - Thailand
Valerie
Amerikakenner

Bericht door Valerie »

Dank je Leen voor je uitgebreide info :)

Ik hou het in gedachten voor volgend jaar ofzo!

Zuid-Afrika is top :) Zeker doen (al kan ik er niet aan doen dat ik Namibië nog vééééél mooier vond ;) )
2006 - Zuidwesten
2009/2010 - New York
2012 - Zuidelijk Afrika
2015 - Thailand
annet2009
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door annet2009 »

RiverCola schreef:Ja, Thailand is zeker budget. De ticketprijzen zijn vergelijkbaar met de VS, of goedkoper, maar het verschil zit 'm in de rest. Wij hebben in prima kamers en bungalows geslapen voor 18 euro per nacht. Soms in luxere hotels voor 45 euro per nacht, of in een bungalow aan het strand op een eiland. Een buskaartje voor een reis van 6/7 uur kostte retour 12 euro! Eten kun je op een hoop plaatsen voor 5 euro met z'n tweetjes en doe je een keer gek dan ben je voor 20 euro met z'n tweetjes klaar. In Bangkok liggen de prijzen wat hoger. En waar kun je je nou een uur laten masseren voor nog geen 5 euro? Of elke dag een verse fruitshake drinken voor 40 cent? Een vlucht van de ene kant van het land naar de andere heb je met een beetje geluk al voor 30-50 euro en als je goedkoper uit wilt zijn neem je de nachttrein.
RiverCola, heb je toevallig een reisverslag van je rondreis door Thailand?
Ik zou ook wel weer eens naar Azie willen, maar ben inmiddels zo gewend aan de luxe en het gemak van een huurauto en vooraf geplande hotels in Amerika.
Mijn Azie-reizen (wat betreft Thailand alleen een tussenstop in Bangkok) zijn al weer aardig wat jaartjes geleden. En toen ging ik als backpacker terwijl ik het nu toch wel ietsje luxer zou willen (gewone kamers ipv slaapzaal, trein/evt lokale vlucht i.p.v. alles met lokale bussen etc).
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
LeenG
Amerika-expert

Bericht door LeenG »

@annet,
ik ben vroeger ook met de rugzak op reis geweest in Afrika, hotelletjes zo goedkoop mogelijk, uuuurenlange busreizen op bussen zonder airco of vering,... en ik zou het nu ook niet meer willen en kunnen.
Ik hoed nog steeds geen grote luxe maar zoals je zegt, wel een eigen kamer met eigen badkamer, comfortabel vervoer,... en dat was in Thailand perfect mogelijk! Ik had vooraf alles via internet al geboekt, nette kamers zoals bv in dit charmante hotelletje, binnenlandse vlucht,...

RiverCola, sorry dat ik in jouw plaats al geantwoord heb :mrgreen:
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

LeenG schreef: Andere suggesties voor leuke, niet te dure bestemmingen in februari ook welkom!
Namibië in combinatie met Zimbabwe voor de Victoria watervallen. Schitterend! En groot voordeel van Namibië tegenover Zuid Afrika: voor de safaris kan je ZELF met je eigen auto rondrijden zonder al die andere mensen.
Als je geïnteresseerd bent kan je misschien eens gaan kijken op http://www.usa4ever.com bij Verre reizen.

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
annet2009
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door annet2009 »

LeenG schreef:@annet,
ik ben vroeger ook met de rugzak op reis geweest in Afrika, hotelletjes zo goedkoop mogelijk, uuuurenlange busreizen op bussen zonder airco of vering,... en ik zou het nu ook niet meer willen en kunnen.
Ik hoed nog steeds geen grote luxe maar zoals je zegt, wel een eigen kamer met eigen badkamer, comfortabel vervoer,... en dat was in Thailand perfect mogelijk! Ik had vooraf alles via internet al geboekt, nette kamers zoals bv in dit charmante hotelletje, binnenlandse vlucht,...
Bedankt voor je reactie. Ook fijn om te lezen dat je tegenwoordig alles vooraf, ook in die regio, kunt boeken via internet.
In de tijd dat ik ging backpacken was dat nog niet zo. Het was met de Lonely Planet in de hand (en zware rugzak op de rug) de hotels afgaan. In het begin ging dat altijd heel makkelijk, maar in later jaren vond je er rustig 5 volgeboekt voordat je er eentje vond die plaats had. Daar moet ik nu echt niet meer aan denken.
Regel wel graag alles zelf, dus geen georganiseerde reizen, maar dan liever rustig tevoren thuis en niet meer als ik op reis ben.
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
LeenG
Amerika-expert

Bericht door LeenG »

Lilo schreef:Namibië in combinatie met Zimbabwe voor de Victoria watervallen. Schitterend! En groot voordeel van Namibië tegenover Zuid Afrika: voor de safaris kan je ZELF met je eigen auto rondrijden zonder al die andere mensen.
bedankt voor de link! De Vic falls/Zimbabwe heb ik al gezien, was inderdaad geweldig mooi. Ik heb toen zelfs geraft op de Zambezi, dat zou ik nu ook niet meer durven, denk ik.
In Zuid - Afrika zouden we de wijn-route (route 62) willen doen in combinatie met de garden route, meer de kanten van Kaapstad dus. Maar het is nog een jaar en alles staat nog open :-)
AvS67
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door AvS67 »

hoi Leen,

Ik heb 2x een rondreis in Zuid Afrika gemaakt en dat is zeker de moeite waard.
Qua kosten kun je het natuurlijk zo gek maken als jezelf wil.

Ik heb van onze eerste rondreis in Zuid Afrika een reisverslag gemaakt.

Als je op mijn weblog klikt zie je een link naar het reisverslag van Zuid Afrika.

Gr. Angelique
http://angeliquevanschaijk.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Valerie
Amerikakenner

Bericht door Valerie »

Ik deed deze reis : http://drifters.be/nl/tours/kaapstad-johannesburg.aspx
Wel een groepsreis, maar top top top!
Er bestaat geen betere reisorganisatie dan Drifters!
Supergoed materiaal, zo goed als alles inbegrepen, veel werken met lokale gidsen, mooie campings, vaak helemaal privé...

Ik doe deze reis sowieso ooit nog eens helemaal over :)
2006 - Zuidwesten
2009/2010 - New York
2012 - Zuidelijk Afrika
2015 - Thailand
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

annet2009 schreef:
RiverCola schreef: RiverCola, heb je toevallig een reisverslag van je rondreis door Thailand?
Ik zou ook wel weer eens naar Azie willen, maar ben inmiddels zo gewend aan de luxe en het gemak van een huurauto en vooraf geplande hotels in Amerika.
Mijn Azie-reizen (wat betreft Thailand alleen een tussenstop in Bangkok) zijn al weer aardig wat jaartjes geleden. En toen ging ik als backpacker terwijl ik het nu toch wel ietsje luxer zou willen (gewone kamers ipv slaapzaal, trein/evt lokale vlucht i.p.v. alles met lokale bussen etc).
Nee, geen reisverslag. Ik heb alleen de foto's nog :wink:

Wij vonden het ook wel een raar idee om na 1 Cuba-reis, 3 Amerika-reizen en 2 Israel-reizen ineens niet meer met een huurauto op stap te gaan. Zo'n huurauto geeft je een enorm gevoel van vrijheid. Maar gek genoeg heb ik de huurauto geen moment gemist tijdens onze reis. Tijdens ons verblijf in Bangkok deden we vanzelfsprekend alles met openbaar vervoer, daarna hadden we een vlucht naar Chiang Mai (waar we nog een dag een scotter huurden en een dag gefietst hebben). Vanuit daar maakten we nog een uitstapje met de bus naar een dorpje tussen de bergen (waar we wederom met fietsen rondgetourd hebben) en terug in Bangkok gingen we met een bus naar een eiland. Op het eiland zelf hebben we 1 dag gescooterd en voor de rest gewandeld (en gezwommen en gekayakt :wink: ). Dus nee, geen moment gemist die auto.
Grappige was ook nog dat dit voor ons allebei de eerste keer was dat we met een backpack reisden. Die hadden we geleend van vrienden. Sindsdien wil ik eigenlijk zelf een backpack kopen omdat ik het zoveel relaxter vond dan dat gedoe met zo'n koffer op wielen :lol:

We hadden de meeste overnachtingen van tevoren geboekt, op een paar na. We hebben ook een paar keer heel goedkoop overnacht, 18 euro voor een nacht bijvoorbeeld. En dan zaten we echt in een perfecte bungalow met een goed bed en een eigen badkamer. De duurste overnachting die we hadden was ook een heel bijzondere, een eco-resort op palen op een eiland in de rivier van Bangkok. 120 Euro per nacht ofzo, maar dat was inclusief luxe ontbijt en een fietstocht met gids.

Om een voorbeeld te geven van hoe goed het reizen in Thailand georganiseerd is: wij gingen naar een eiland waar niet zoveel toeristen naartoe gaan en dus was het wel zaak om de boottocht van tevoren te boeken (via internet, overzichtelijke website). Op die site kon ik aangeven waar in het dorp we opgehaald wilden worden voor de rit met de tuktuk naar de boot. 's Ochtends werden we nog een keer opgebeld door de organisatie om de tijd en locatie van het ophalen nog een keer te verifieren. Ze kwamen ons netjes halen, reden ons naar de boot en eenmaal op het eiland stond er vervoer te wachten om ons naar ons resort te brengen. Echt top!
LeenG
Amerika-expert

Bericht door LeenG »

voor wie geïnteresseerd is, hier een beknopt verslag van onze Thailandreis (ik moet het nog vervolledigen)
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 43#p901143
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer