Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Valerie gaat 'vreemd' : Africa it is!!

Discussies over alle reizen die NIET naar de Verenigde Staten van Amerika gaan.
Valerie
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Valerie gaat 'vreemd' : Africa it is!!

Bericht door Valerie »

Brrrrrrrrrrrrrr, lang getwijfeld maar vandaag knoop doorgehakt en geboekt!
Voor het eerst ga ik naar het Afrikaanse continent... Wel met een groepsreis en dus georganiseerd wat me wel wat geruster stemt :)

Ik ga met Drifters een 24daagse rondreis maken die vertrekt in Kaapstad en via Namibie, Botswana en de Victoria Watervallen eindigt in Johannesburg.
Ik twijfelde nog om alleen Zuid-Afrika te doen maar wil toch het 'rode zand' in Namibië niet missen... Kwestie van me beetje 'thuis' te voelen ;);)

Iemand hier ook ervaringen met zo'n soort van Overland-reis door Afrika?
2006 - Zuidwesten
2008 - San Francisco --> New York
2009/2010 - New York
2011- Zuidwesten + Yellowstone
2012 - Zuidelijk Afrika
2014 - Tanzania & Zanzibar
2015 - Thailand
alken
Amerikafan

Re: Valerie gaat 'vreemd' : Africa it is!!

Bericht door alken »

Een hele hele fijne reis gewenst daarginds, je zal er zeker geen spijt van krijgen !
Maar blijf ons af en toe hier op het forum maar bezoeken en laat ons zeker en vast iets weten hoe alles verlopen is .
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

Wat leuk, wij gaan dit jaar ook naar Zuid-Afrika maar beginnen in Johannesburg en eindigen in Kaapstad maar gaan onderlangs dus geen Namibië of rood zand. :wink:

Geen ervaringen nog maar dat gaat in september veranderen.
Wanneer ga je deze reis maken?
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door LeenG »

oooo waw, dat klinkt ook als een héérlijke reis....
ik ben in 1998 naar Zuid--Afrika geweest, intussen ook alweer 14 jaar geleden dus mijn info is niet meer relevant, denk ik. :oops:

De Vic Falls zijn prachtig! Echt een wereldwonder en de moeite om te zien. Wij hebben daar een dag white-water rafting gedaan, heftif maar serieus kicken! Je vaart dan de Zambezi af in een diepe kloof. Op een bepaalde plaats moet je er uit en een stuk langs de oever te voet doen omdat het water er zo wild is. Je ziet er wel ervaren kayakkers doorgaan, echt zottenwerk. Op de rustige stukken kan je langs de oevers krokodillen zien zonnebaden. De raft werd begeleid door een aantal Afrikaanse locals die de rivier binnenstebuiten kennen, zotte mannen waar je je ziek mee lacht. Op het einde moet je nog de kloof te voet uitstappen, een serieuze klim. Ik heb de dagen erna serieus spierpijn gehad (heb ook geen conditie) maar het was een ongelooflijke ervaring. Je kan ginder ook bunjee-jumpen, maar dat durf ik niet (gratis als je het naakt doen :lol: ) .

Kaapstad is een héél leuke stad, zowat de enige stad op het Afrikaanse continent die ik echt leuk vond. De meeste andere Afrikaanse steden zijn niet zo leuk omdat ze ontstaan zijn uit een economische toestand, trekken veel armoede aan en alles wat erbij hoort. Maar Kaapstad heeft nog een historisch deel, een prachtige ligging, leuk uitgaansleven (jazz-clubs!), mooie stranden, als je de kans hebt, ga zeker ook naar het Kaappunt....Wees wel voorzichtig: luister naar het advies van het hotel of reisbegeleiders: na donker best niet alleen op stap en sommige wijken moet je mijden.

Jo'burg is heel andere koek, wij waren er alleen één nacht op doorreis tussen de Kaap en Zimbabwe en zijn er toch in geslaagd om beroofd te worden, ook al was het nog maar 7u en net donker. Gelukkig niet veel geld kwijt en verder niks gebeurd. Jo'burg is echt gevaarlijk dus luister daar zeker naar de reisbegeleiders en de locals.

Ik had toen alles zelf geregeld, voornamelijk ter plekke maar ik zou zo nu niet meer willen reizen. Voornamelijk omdat ik nu meer comfort wil tijdens het reizen, minder gedoe met onderhandelen enzo.
Walnic
Amerikafan

Bericht door Walnic »

Een mooie reis is een mooie reis, of hij nu naar Amerika of naar Afrika gaat. We wensen je een te gekke vakantie toe daar in het donkere Afrika. Geniet ervan !!!
Remski
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Remski »

Wat stoer zeg! Ik heb even het dagprogramma van je reis doorgelezen en ik zou het je niet nadoen denk ik. Slapen in een tent in de jungle...super avontuurlijk, maar ik zou al snel behoefte hebben aan een douche ;) Ikzelf heb tot dusver alleen Egypte bezocht (Caïro, Luxor en Alexandrië), dat is toch wel een ander Afrika dan waar jij heen gaat. Heel veel plezier gewenst in ieder geval, het lijken me prachtige gebieden die je gaat bezoeken.
Reizen 2015: Krakau, Sevilla, Israël, Jordanië, Oekraïne, Moldavië, Kazachstan, Kirgizië en Boedapest
Reizen 2016: Cuba, Bulgarije, Macedonië, Londen
Reizen 2017: München, Salzburgerland, Londen, Libanon
Reizen 2018: Barcelona, Sri Lanka, Madrid, VS (NO)
girltje155
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door girltje155 »

Wij zijn zelfstandig door Zuid-Afrika, Botswana (slechts 1 nacht voor de safari) en Mozambique gereisd. Het is echt geweldig. Wel heel erg wennen aan de mentaliteit, want van rassengelijkheid is echt geen sprake in Z-A. Botswana is geweldig, heel aardige mensen en op een safari gaan is echt een aanrader. We hebben ons in elk geval geen moment onveilig gevoeld.
Heel veel plezier!!
We zijn er bijna! Maar nog niet helemaal.
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

klinkt goed! veel plezier!!!
Valerie
Amerikakenner

Bericht door Valerie »

Wie een zicht wil krijgen op de reis :

" onclick="window.open(this.href);return false;
2006 - Zuidwesten
2009/2010 - New York
2012 - Zuidelijk Afrika
2015 - Thailand
SteViS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door SteViS »

Héérlijk! Wij zijn al jaren besmet met het Afrika-virus en gaan dit jaar dus vreemd naar Amerika :wink: .

Johannesburg is inderdaad niet veel aan. Wij zijn destijds met een gids naar Soweto geweest en daar in een lokaal zaakje gegeten. Armoede, maar wel indrukwekkend. Verder is Johannesburg geen stad om 'gezellig' rond te lopen (hoewel ik Nairobi nog erger vond en om over Caracas maar te zwijgen). Hoewel je misschien wel in Pretoria verblijft, dat is wel wat prettiger dan Johannesburg.
Wij zijn zelf diverse keren op eigen gelegenheid door Zuid-Afrika getrokken, maar ook toen geen nare ervaringen meegemaakt. Gebruik wel je verstand. Ga niet alleen in afgelegen straatjes, steegjes etc, maar ja dat doe ik hier ook niet.

In Stellenbosch natúúrlijk naar oom Samie se winkel. Een echte winkel van sinkel die je eigenlijk niet mag missen als je in Stellenbosch bent. En heb je de kans om er te eten, dan is Moyo een leuk restaurant zeker als je in een boomhut kunt zittenhttp://www.moyo.co.za.

Tips voor Kaapstad:
- Geniet van de Afternoon Tea in het luxe Mount Nelson. Trek er maar een middag voor uit en 's avonds hoef je niets meer te eten :thumbup:
http://www.mountnelson.co.za/web/ocap/afternoon_tea.jsp
- Zonsondergang bekijken op Lion's Head - Neem een kleedje, eten en flesje wijn mee. Je bent niet de enige!
En als je van actie houdt:
- Met een snelle boot langs de kust van Kaapstad. http://www.waterfrontboats.co.za/jet-boat.html. Heel leuk, je kunt dan pinguins, zeehonden, evt dolfijnen en als je in het seizoen bent kun je zelfs walvissen zien.
- vlucht met een Huey Helicopter. Helemaal te gek, je zit echt in een oude Huey helicopter en maakt een 'combat' flight. Niet goedkoop, maar we hebben er geen moment spijt van gehad. Een unieke gebeurtenis :clap: http://www.cape-town-helicopter-tours.c ... ights.html.

En ga je naar Boulder's Beach...ga niet naar het officiële gedeelte (links), maar ga naar rechts. Daar kun je echt tussen de pinguins lopen. Aan de rechterkant loop je over een houten vlonder. Vorige keer zagen we mensen zoeken naar de pinguins, maar wij zagen van een afstand dat de pinguins onder de vlonder zaten :lol: .

Onze eerste reis hebben we door Zuid-Afrika gemaakt met een vergelijkbare truck en tentjes. We hebben heerlijk geslapen en gegeten. Zorg wel dat je een lekker warme slaapzak bij je hebt, want niets is erger dan het koud hebben. Wat wel handig kan zijn is zo'n mijnwerkerslampje voor op je hoofd. Dat is soms handiger dan een gewone zaklamp, want dan kun je maar 1 hand gebruiken.
En voor heel Afrika geldt....'braaien' kunnen ze, dus geniet ervan!
Oh ja en nog een tip voor m.n. Namibië: bescherm je fototoestel heel goed tegen al dat zand. Je zal niet de eerste zijn waarvan het fototoestel niet meer open of dicht gaat vanwege alle zandkorrels.

Ik weet zeker dat jullie van de reis gaan genieten. Heel veel plezier!
LeenG
Amerika-expert

Bericht door LeenG »

Valerie,

it's official, ik ben vet jaloers! :lol: Ziet er een prachtige reis uit! :thumbup:
Achteraf wil ik ook wel eens jouw foto's zien
Gerda&Lucas
Amerikakenner

Bericht door Gerda&Lucas »

Misschien vind je het leuk om hier eens te kijken. Het is een site van vrienden van mij die zeer enthousiaste Afrikagangers zijn.
Ze hebben na hun studie een jaar of vier in Botswana gewoond en komen nog steeds graag terug in die contreien.
Vooral Namibië is de laatste jaren hun favoriet.
katrienenluc
Amerikakenner
Partner van: Luke21
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door katrienenluc »

Waaauw! Ik lees dit topic nu pas Valerie, maar het ziet er adembenemend uit! Ik wil ook al lang eens naar Afrika, maar moet ze hier wel nog kunnen overtuigen om mee te gaan. :sadcry:
Van de ene verbazing in de andere ga je vallen denk ik. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
RuudB
Amerikakenner

Bericht door RuudB »

Afrika is erg mooi. Vorig jaar voor de derde keer geweest. In 2002 ook een stukje Namibie gedaan. Nog uitgestrekter, maar de Sossusvlei was erg mooi. Fish river Canyon viel een beetje tegen na de Grand Canyon te hebben gezien. En dat na zes uur rijden zonder iemand te zien.

Wilde dit jaar wel weer naar ZA, Cape town, maar het is toch Canada en stukje USA geworden in de eerste week van mei.
Afbeelding
Valerie
Amerikakenner

Bericht door Valerie »

Bedankt allemaal voor de fijne reacties en de links! Ze staan in m'n favorieten!

Ik heb gisteren m'n vlucht geboekt... We vliegen met Turkish Airlines op 4 juli en keren terug op 31 juli...

Ik vind het héél spannend allemaal!
2006 - Zuidwesten
2009/2010 - New York
2012 - Zuidelijk Afrika
2015 - Thailand
Valerie
Amerikakenner

Bericht door Valerie »

Nog 29 dagen en ik ben weg!!!
Woehoe, dat nadert snel!

Vorige week een deel van m'n reisgenoten ontmoet.. Ik kreeg van de organisatie de namenlijst en dankzij Facebook vond ik er een heleboel terug. Er zijn nog een aantal Belgen en daar sprak ik vorige week mee af in een gezellig reiscafé voor wat voorpret.
Was een hele fijne avond en ik vertrek wat de groep betreft zeker al met een gerust gevoel!
2006 - Zuidwesten
2009/2010 - New York
2012 - Zuidelijk Afrika
2015 - Thailand
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

veel plezier!!!! en die laatste dagen, dat gaat supersnel gaan. je hebt het nu op school ook vast druk he :-)

Ik ga zelf ook "vreemd" in oktober, dan ga ik met een vriendin naar Jordanië, met g-adventures. Weliswaar niet zo avontuurlijk als jou reis, maar ik ben ook al aan het aftellen hoor!
katrienenluc
Amerikakenner
Partner van: Luke21

Bericht door katrienenluc »

Wat fijn dat je reisgenoten meevallen! Toch al een zorg minder :thumbup:
LeenG
Amerika-expert

Bericht door LeenG »

oooh, wat een heerlijk vooruitzicht! Leuk dat je reisgenoten al meevallen, dat blijft toch altijd een beetje spannend
Geniet ervan, Afrika is een bijzonder continent....

Achteraf niet vergeten foto's te plaatsen!
Steffen
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Steffen »

Je hebt denk ik echt wel een goede keuze gemaakt om niet alleen Zuid Afrika te doen. Ik heb net een stukje over mijn ervaring in Namibie geplaatst in een ander draadje. Ik vond Namibie persoonlijk interessanter dan SA. Maar het is natuurlijk maar net waar je voor gaat. Sossusvlei (waar je vast wel naar toe gaat) is adembenemend en wellicht dat je ook Etosha NP aandoet. Dit park vond ik veel mooier dan bv. Krugerpark.

Veel plezier hoor! :thumbup:
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer