Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Met de auto door Australië - najaar 2014
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Met de auto door Australië - najaar 2014
Jawel, de Nieuwenoordjes gaan vreemd!
Na onze laatste Amerikareizen in 2010 hebben we een paar jaar alleen binnen Europa gereisd, met name in ons nieuwe woonland Spanje en natuurlijk regelmatig eens naar Nederland naar familie en vrienden. Maar nu gaat het er weer van komen, we gaan weer echt kilometers vreten.
We hebben gekozen voor Australië. We wilden graag een totaal nieuwe ervaring, liefst in een aangenaam klimaat, omdat Albert zeker sinds we in Spanje wonen nog meer veel last van kou en vocht kan hebben dan voorheen en Down Under stond al op de verlanglijst sinds onze zoon Peet er gebackpackt heeft in 2009-2010. We vliegen vanaf Madrid via Qatar naar Melbourne en gaan vanaf daar zes weken toeren met een full size SUV.
Geen camper? Nee ... te duur, te kleine bedjes en we vonden verrassend mooie en niet dure locaties waar we kunnen verblijven. We gaan voor regelmatig drie dagen op dezelfde plaats, met name om rust in de reis te houden en wat op te kunnen vangen als het even niet zo lekker mocht gaan met het weer en de pijn bij mijn maatje.
Hier rijzen meteen een paar vragen:
1. Hoe houden we onze insuline koel, maar absoluut vorstvrij, tijdens zo´n lange reis en met vaak de brandende zon op de auto? Een koelbox zal allicht meegaan, maar ik ben altijd als de dood dat de insuline alsnog bevriest door zo´n zak met ijsblokjes. Eén seconde is genoeg om het spul onbruikbaar te maken.
2. Alle tips voor het reizen met de auto wat betreft het meenemen van bagage zijn welkom. Reistassen, koffers, waar laat je je foto-apparatuur etc.?
3. Wat is handig om aan te schaffen, waar je als voormalig camperreiziger niet aan denkt?
Voor wie wil weten wat we van plan zijn, ons Australië-weblog is nu online: Down Under 2014
Na onze laatste Amerikareizen in 2010 hebben we een paar jaar alleen binnen Europa gereisd, met name in ons nieuwe woonland Spanje en natuurlijk regelmatig eens naar Nederland naar familie en vrienden. Maar nu gaat het er weer van komen, we gaan weer echt kilometers vreten.
We hebben gekozen voor Australië. We wilden graag een totaal nieuwe ervaring, liefst in een aangenaam klimaat, omdat Albert zeker sinds we in Spanje wonen nog meer veel last van kou en vocht kan hebben dan voorheen en Down Under stond al op de verlanglijst sinds onze zoon Peet er gebackpackt heeft in 2009-2010. We vliegen vanaf Madrid via Qatar naar Melbourne en gaan vanaf daar zes weken toeren met een full size SUV.
Geen camper? Nee ... te duur, te kleine bedjes en we vonden verrassend mooie en niet dure locaties waar we kunnen verblijven. We gaan voor regelmatig drie dagen op dezelfde plaats, met name om rust in de reis te houden en wat op te kunnen vangen als het even niet zo lekker mocht gaan met het weer en de pijn bij mijn maatje.
Hier rijzen meteen een paar vragen:
1. Hoe houden we onze insuline koel, maar absoluut vorstvrij, tijdens zo´n lange reis en met vaak de brandende zon op de auto? Een koelbox zal allicht meegaan, maar ik ben altijd als de dood dat de insuline alsnog bevriest door zo´n zak met ijsblokjes. Eén seconde is genoeg om het spul onbruikbaar te maken.
2. Alle tips voor het reizen met de auto wat betreft het meenemen van bagage zijn welkom. Reistassen, koffers, waar laat je je foto-apparatuur etc.?
3. Wat is handig om aan te schaffen, waar je als voormalig camperreiziger niet aan denkt?
Voor wie wil weten wat we van plan zijn, ons Australië-weblog is nu online: Down Under 2014
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Re: Met de auto door Australië - najaar 2014
Dat ziet er mooi uit, en dan zo lekker lang.
Heel veel plezier bij de voorbereidingen.
Heel veel plezier bij de voorbereidingen.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dank je Marco. Het is een tijd geleden dat we zo heerlijk aan het plannen waren. Heb het gemist 

- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
je hebt daar toch insuline coolers voor?
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Die zijn er, maar meestal voor een paar pennen insuline. Wij moeten een voorraad voor zes weken vervoeren en hebben allebei insulinepennen. Denk eerder aan een tempex koelboxje of zo .. ´s morgens koud flesje drinken erbij doen? Geen ijs in elk geval, dat is te koud.
Stuur Robert Jan/Mattrob een e-mail
. Die reist altijd met auto, met 3 insuline patiënten.
Veel plezier!

Veel plezier!
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ha, ja, daar had ik nog niet aan gedacht. Die hebben wel vaak een vaste verblijfplaats, maar zijn ook al eens door het zuidwesten gereisd. Menno, bedankt voor de tip!
Yep. Die trekken regelmatig rond.
Blog ziet er leuk uit, Monique! Maak er een mooie tijd van!
Blog ziet er leuk uit, Monique! Maak er een mooie tijd van!
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Leuk!
Ik ga jullie volgen. Dat lukt precies want wij reizen op 31 okt weer naar huis vanuit Amerika

Ik ga jullie volgen. Dat lukt precies want wij reizen op 31 okt weer naar huis vanuit Amerika

- gahoogenboog
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
Wat leuk om te lezen dat jullie weer een mooi reis gaan maken.
Heb de reisverslagen eigenlijk wel een beetje gemist!
En ik zal dit verslag zeker gaan lezen.
Is het een idee om daar een koelbox te kopen die je aan kunt sluiten in de auto? Dan heb je overdag in ieder geval de insuline koel.
Ik werk in een apotheek en bij ons worden koelproducten ook met zo'n electrische koelbox vervoerd van de ene naar de andere locatie.
Groetjes Greet
Heb de reisverslagen eigenlijk wel een beetje gemist!
En ik zal dit verslag zeker gaan lezen.
Is het een idee om daar een koelbox te kopen die je aan kunt sluiten in de auto? Dan heb je overdag in ieder geval de insuline koel.
Ik werk in een apotheek en bij ons worden koelproducten ook met zo'n electrische koelbox vervoerd van de ene naar de andere locatie.
Groetjes Greet
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Kan Greet, maar de auto zal soms ook een aantal dagen niet gebruikt worden of urenlang ergens stilstaan waar wij wandelen of een excursie doen. Het zijn vaak echte acculeegtrekkers, die boxen.
Zal een gewone koelbox worden denk ik en dan elke ochtend een koud flesje drinken ofzo erin.
Zal een gewone koelbox worden denk ik en dan elke ochtend een koud flesje drinken ofzo erin.
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Partner van: Njit
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Wat leuk! Toch nog best wat raakvlakken met onze aankomende vakantie
Alleen dan - bewust - in een lager tempo dan ons.
Ziet er goed uit!

Ziet er goed uit!

Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Heb jullie planning toevallig vanavond ook zitten kijken. Het eerste stuk en later rondom Sydney is inderdaad hetzelfde. Leuk hoor! Ben erg benieuwd naar jullie verslag.
Ja, wij gaan niet meer zo hard, maar genieten er toch wel van. Albert is zeker niet slechter dan een paar jaar geleden, maar het weer in Australië is ook wat minder stabiel dan hier in Spanje denk ik. We moeten gewoon ook rekening houden met mindere dagen. Geeft niet, ik trek er wel met de camera op uit of lees eens een lekker boek!

Ja, wij gaan niet meer zo hard, maar genieten er toch wel van. Albert is zeker niet slechter dan een paar jaar geleden, maar het weer in Australië is ook wat minder stabiel dan hier in Spanje denk ik. We moeten gewoon ook rekening houden met mindere dagen. Geeft niet, ik trek er wel met de camera op uit of lees eens een lekker boek!
Leuke reis zal het worden! Ik kan je geen raad geven wat betreft de insuline koel houden, maar neem iig van te voren contact op met de fabrikant om uit te vinden of je jullie soort insuline ook daar kan krijgen, voor het geval dat het toch mis gaat. Mijn vader heeft dat hier in de VS ook wel eens moeten doen. Vaak wordt hetzelfde product onder een andere merknaam op de markt gebracht.
Wij zijn afgelopen November ook 3 weken in Australie geweest (voornamelijk Melbourne), en het weer was veel wisselvalliger dan ik verwacht had. Hele warme dagen maar ook dagen dat we een fleece en lange broek nodig hadden. We hebben wel genoten van onze vakantie. Jammer dat jullie maar zo weinig tijd hebben voor Melbourne, echt een hele leuke stad om rond te struinen.
Wij zijn afgelopen November ook 3 weken in Australie geweest (voornamelijk Melbourne), en het weer was veel wisselvalliger dan ik verwacht had. Hele warme dagen maar ook dagen dat we een fleece en lange broek nodig hadden. We hebben wel genoten van onze vakantie. Jammer dat jullie maar zo weinig tijd hebben voor Melbourne, echt een hele leuke stad om rond te struinen.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bedankt voor de tip om in elk geval wat warmere kleding mee te nemen, altijd fijn om te weten. We hebben drie volle dagen voor Melbourne aan het eind van de reis, maar ook Adelaide en Sydney staan op het programma. Eigenlijk al best veel stad voor deze plattelandsmensen. Weet je, je moet keuzes maken en al is zes weken best lang, voor Australië lijkt het peanuts als je eenmaal gaat plannen.
Ik heb inderdaad al nagekeken of onze insulines verkrijgbaar zijn en onder welke naam. Ze worden verkocht onder dezelfde merknamen, anders dan in de USA trouwens waar bijvoorbeeld Novorapid Novolog heet. Moet alleen hier nog kijken of ze stickers met naam e.d. op de doosjes kunnen doen, want dat doet Spanje dus niet automatisch. Recepten krijg je hier wel altijd in kopie mee, dus die gaan sowieso mee. Een Australische apotheek accepteert alleen geen buitrnlandse recepten, daarvoor moet je altijd eerst naar een locale arts. Nu maar hopen dat ze de Flying Docters niet hoeven te laten komen
Ik heb inderdaad al nagekeken of onze insulines verkrijgbaar zijn en onder welke naam. Ze worden verkocht onder dezelfde merknamen, anders dan in de USA trouwens waar bijvoorbeeld Novorapid Novolog heet. Moet alleen hier nog kijken of ze stickers met naam e.d. op de doosjes kunnen doen, want dat doet Spanje dus niet automatisch. Recepten krijg je hier wel altijd in kopie mee, dus die gaan sowieso mee. Een Australische apotheek accepteert alleen geen buitrnlandse recepten, daarvoor moet je altijd eerst naar een locale arts. Nu maar hopen dat ze de Flying Docters niet hoeven te laten komen

- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Contacteer:
Leuk zeg! Zo lees je nooit iets over Australie op AllesAmerika en zo gaan er steeds meer mensen Down Under.
Was die Full-Size SUV nog een beetje te betalen? Wij hebben nu een FullSize normale auto en die was al erg duur vergeleken met de USA.
Was die Full-Size SUV nog een beetje te betalen? Wij hebben nu een FullSize normale auto en die was al erg duur vergeleken met de USA.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mmm, tja, wat is te betalen? Het is een klap geld hoor, we betalen 3106 euro voor 38 dagen voor een Mitsubishi Pajero 4WD of gelijkwaardig. Maar ja, een camper van een beetje formaat kost het dubbele en dan liggen we met onze grote lichamen in een bedje van amper 1,40m. Auto is geboekt via EuropeCar, dat was de enige met volledige afkoop van eigen risico en schade aan banden en ruiten. Bovendien gelimiteerde kilometers per dag, maar 200 keer 38 is heel veel.
Bovendien is een het een stuk hobby, de eerste grote reis in 4 jaar tijd en niet duurder per week dan een middenklasser op Eindhoven Airport
De overnachtingen in vaak toch best luxe accomodaties vielen ons erg mee: gemiddeld 91 euro per nacht, inclusief de dure nachten in het Hilton in Madrid.
Kan jij niet een mooi Australiëforum beginnen Martijn? Veel bijzonders is er niet. Of we vragen Dennis om uitbreiding hier
Bovendien is een het een stuk hobby, de eerste grote reis in 4 jaar tijd en niet duurder per week dan een middenklasser op Eindhoven Airport

De overnachtingen in vaak toch best luxe accomodaties vielen ons erg mee: gemiddeld 91 euro per nacht, inclusief de dure nachten in het Hilton in Madrid.
Kan jij niet een mooi Australiëforum beginnen Martijn? Veel bijzonders is er niet. Of we vragen Dennis om uitbreiding hier

- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Contacteer:
Wij huren Holden Cruze (of vergelijkbaar, klasse FCA) bij Sunny Cars. Uiteindelijk is dat ook via Europcar. Zelfde voorwaarden maar wel unlimited miles. Voor 30 dagen zijn we het volgende kwijt:
- huurauto Melbourne 23/4 14:00 uur - Brisbane 23/5 14:00 uur: 1230,00 euro
- onewaykosten 330,00 AUD, hierbij komen nog belastingen en toeslagen à 66 AUD
- borg: gelijk aan eigen risico, dus circa 2200 AUD
En over een Australie-forum. Ik ken zelf alleen WereldWijzer maar die vind ik maar onoverzichtelijk. Ik ben al Moderator op een Florida Forum.
En Australie zie ik mezelf niet jaarlijks komen..
Maar wellicht kan Dennis een hoekje inrichten voor andere verre reizen. Heb hem een PB gestuurd om het voor te stellen
- huurauto Melbourne 23/4 14:00 uur - Brisbane 23/5 14:00 uur: 1230,00 euro
- onewaykosten 330,00 AUD, hierbij komen nog belastingen en toeslagen à 66 AUD
- borg: gelijk aan eigen risico, dus circa 2200 AUD
En over een Australie-forum. Ik ken zelf alleen WereldWijzer maar die vind ik maar onoverzichtelijk. Ik ben al Moderator op een Florida Forum.
En Australie zie ik mezelf niet jaarlijks komen..
Maar wellicht kan Dennis een hoekje inrichten voor andere verre reizen. Heb hem een PB gestuurd om het voor te stellen

Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Laten we Dennis voor die paar Australiëgangers maar niet lastig vallen
Wereldwijzer vind ik inderdaad ook niks hoor, maar ja, we zijn verwend hier.
Het blijft best duur he, die autohuur in Australië, maar we zijn ook echt gewend aan de States. Wij rijden zelf twee keer per jaar naar Nederland, maar als ik tussendoor weleens vlieg, dan schrik ik me ook weer steeds rot van de autohuurprijzen. Ik ben nou eenmaal geen mens voor een Ford Ka of Fiat 500, past niet. Hier in Spanje huur je ook voor een prikkie.

Het blijft best duur he, die autohuur in Australië, maar we zijn ook echt gewend aan de States. Wij rijden zelf twee keer per jaar naar Nederland, maar als ik tussendoor weleens vlieg, dan schrik ik me ook weer steeds rot van de autohuurprijzen. Ik ben nou eenmaal geen mens voor een Ford Ka of Fiat 500, past niet. Hier in Spanje huur je ook voor een prikkie.
- Gypsygirl1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
- Contacteer:
Ik heb zojuist jullie hele Australie blog doorgelezen, het ziet er geweldig uit allemaal!
Het zou mij te ver zijn en het links rijden lijkt me ook helemaal niets, maar door jullie blog te volgen waan ik me toch een beetje in Australie en leer ik er waarschijnlijk veel over.
Ze zullen ons daar nooit zien maar toch erg leuk om jullie te volgen zo!
Het zou mij te ver zijn en het links rijden lijkt me ook helemaal niets, maar door jullie blog te volgen waan ik me toch een beetje in Australie en leer ik er waarschijnlijk veel over.
Ze zullen ons daar nooit zien maar toch erg leuk om jullie te volgen zo!
Can-Alaska2013:http://revoreis.wordpress.com/
USA2009:http://www.coreningrid2009.wordpress.com
USA2008:http://www.ewiontour2008.wordpress.com
USACan2007:http://www.coreningrid2007.wordpress.com
USACan2005:http://www.coreningrid2005.wordpress.com
USA2009:http://www.coreningrid2009.wordpress.com
USA2008:http://www.ewiontour2008.wordpress.com
USACan2007:http://www.coreningrid2007.wordpress.com
USACan2005:http://www.coreningrid2005.wordpress.com
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties