Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Londen

Discussies over alle reizen die NIET naar de Verenigde Staten van Amerika gaan.
Plaats reactie
alken
Amerikafan

Londen

Bericht door alken »

Als ervaren Amerikaplanner , heb ik de "eer" gekregen een citytrip Londen te organiseren voor onze hele schoonfamilie (ttz. 2 senioren , 4 volwassen en 3 kinderen tss 8 en 13 j.)
We komen aan do morgen 1 mei en vertrekken zo namiddag 4 mei.
Iemand tips, originele ideetjes , lekkere restaurantjes??
mtl
Amerika-expert

Re: Londen

Bericht door mtl »

De shoppingmall in Stratford!
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Geen tips, maar ik lees wel mee. Wij gaan eind oktober een weekend naar Londen. We willen iig gaan high tea-en bij Harrods, als dat nog kan. Dat is echt heel bijzonder maar met kinderen minder geschikt.
Ems2012
Amerikakenner

Bericht door Ems2012 »

Wij hebben afgelopen januari gegeten bij Jamie's Italian in (de buurt van) Covent Garden. Budget-proof, maar erg lekker. :thumbup:

Andere tip is om goed te kijken wat je doordeweeks doet en wat in het weekend. De musea, bv. het museum of natural history, zou ik niet in het weekend doen. Mega druk!
alken
Amerikafan

Bericht door alken »

Jamie zie ik wel zitten (allee vroeger toch). Verder zou ik wel alle dagen Oosters kunnen eten, maar de rest niet.

Ik vrees dat het superdruk zal zijn : lang weekend voor de Belgen (1 mei) , meivakantie voor de Hollanders en lang weekend voor de Engelsen (5 mei).
Ik ken ons gezin wel maar weet niet zo goed wat de anderen aankunnen.

We zullen zowiezo Oystercard of travelcard nemen.
-Standsrondvaart met hop on-off bus misschien een beetje langdradig voor de kinderen, ducktours blijken niet meer te water te gaan. Bus 15?
-Aflossing van de wacht beter zichtbaar vanaf Horse guards?
-Hamleys (voor de kinderen)
-Tate Modern (voor mij)
-London Eye (op laatste voormiddag, dan herken je pas alles wat je gezien hebt.
-is er nog iets over van de Olympische spelen?

Moet nu proberen de dingen een beetje te groeperen.
dafkapin
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door dafkapin »

wij zijn in november een weekend met de fotoclub geweest naar London

gedaan en goedbevonden:
- Speakers Corner
- Saint Pauls Cathedral
- Bij de O2 Arena kun je een kabelbaantje nemen over het water, heb je ook een mooi uitzicht
- wandelen van Buckingham Palace naar Westminster via Saint James Park (heel veel eekhoorns, als je nootjes meehebt komen ze echt tot voor je camera zitten, misschien wel leuk voor de kinderen)
alken
Amerikafan

Bericht door alken »

Thanks for the tips :thumbup:
Ems2012
Amerikakenner

Bericht door Ems2012 »

alken schreef:We zullen zowiezo Oystercard of travelcard nemen.
Ik weet niet hoe jullie reizen (auto/trein of vliegen op LHR), maar met 4 dagen is een Oystercard de goedkoopste optie. Je hebt een Travelcard voor 1-3-7 dagen. Met een Oyster card betaal je per dag ook een maximaal bedrag en zit je ook niet met meerdere zones (stel dat je naar de Stratford Mall wil, die valt bv. buiten zone 1-2).

Aan het einde van je trip lever je de Oyster card weer in en krijg je de 'borg' en het resterende bedrag terug.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Victoria & Albert museum, mijn favoriet! Voor ieders wat wils (oud, modern, muziekinstrumenten, glas, oosters, westers,...).

De reconstructie van Shakespeare's Globe theatre vonden we ook leuk: http://www.shakespearesglobe.com/theatr ... be-theatre
Ook onze jonge tiener (indertijd) want er was ook een deel over het naspelen van zwaardgevechten/duels. ;-)

Voor de rest:
Tower of London
London Eye
Natural History Museum
Science Museum
British Museum
en natuurlijk de parken

De London Zoo vond ik wat tegenvallen in vergelijking met de dierentuinen die ik in Belgie en Nederland al bezocht had, dus daar zou ik niet naartoe gaan als ik maar 4 of 5 dagen had.
En ik de musea zal je ook moeten kiezen. Wij hadden de luxe dat mijn man geregeld naar Londen moest en het bedrijf had daar een appartement, dus soms konden mijn zoon en ik mee en daar dan gratis verblijven. Dat gaf ons veel tijd om Londen te verkennen.
Wandelen langs de Thames is ook altijd leuk. En je kan ook leuke uitstapjes maken buiten het stadscentrum, maar dat moet je maar eens op een andere keer doen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Remski
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Remski »

Wat leuk zeg, Londen. Ik ben er inmiddels al vijf keer geweest, maar die stad verveelt nooit.

Ben je op de hoogte van de zogenaamde 2 for 1 deals? Dat houdt in dat je op vertoon van een papieren nationaal treinticket of een London Travelcard die gekocht is bij een National Rail station bij veel attracties 2 toegangsbewijzen voor de prijs van 1 krijgt. De deelnemende attracties verschillen per periode, maar bijv. de Tower, London Eye, Design Museum, St. Pauls etc zitten er vaak bij. Veel toeristen reizen tegenwoordig op de Oystercard (chipkaart), maar bij National Rail station worden nog papieren Travelcards verkocht. Alleen met die papieren travelcards kun je van de 2 for 1 deals gebruikmaken. Stations zijn o.a. Liverpool Street Station, St.Pancras, Waterloo...neem voor de zekerheid een pasfoto mee want sommige travelcards vereisen een pasfoto. Je moet voor de attracties die je wilt bezoeken ook een coupon uitprinten van deze website: http://www.daysoutguide.co.uk/2for1-london Hier vind je ook meer informatie over hoe het werkt.

Op zondag is het gebied rond Brick Lane (East End) ook erg leuk, zeker als je van vintage markten, food stalls en street art houdt. Je kunt er makkelijk komen door de metro naar Liverpool Street te nemen en dan een stukje te lopen. Of je stapt uit bij het overground station van Shoreditch High Street. Hier vlakbij vind je ook Albion Caff, een erg gezellig café waar je goed kunt lunchen of avondeten. http://www.albioncaff.co.uk/

Een wandeling langs het Regent's Canal en door Little Venice is ook leuk. Onderweg passeer je dan enkele cafeetjes en vele woonboten. De route loopt grofweg van Warwick Avenue tot aan Camden Market.

Naast London Eye biedt het piramidevormige The Shard tegenwoordig ook een mooi uitzicht over de stad. Tickets zijn aan de prijs, maar wie weet vind je het toch de moeite waard. Ik ben er zelf nog niet naar boven gegaan. Een gratis uitzicht op de Londense skyline heb je vanaf het dakterras van de OXO Tower (aan de Southbank) en vanaf Primrose Hill (vlakbij Camden en goed te combineren met de wandeling langs het Regent's Canal).

Borough Market is ook erg de moeite waard, maar probeer deze plek op zaterdag te vermijden, dan is het er erg druk. De naastgelegen Southwark Cathedral is ook de moeite van een bezoek waard, o.a. vanwege de glas-in-lood afbeelding van Shakespeare.

Qua winkelen is het aanbod gigantisch. De bekende ketens vind je in Oxford Street en Regent Street. Minder bekend maar veel leuker vind ik Seven Dials in SoHo. Zie ook http://www.sevendials.co.uk/

Mocht je het leuk vinden kun je hier mijn foto's bekijken (uit december 2012): http://www.flickr.com/photos/91722761@N ... 396137381/

Goede reis en heel veel plezier gewenst!
Reizen 2015: Krakau, Sevilla, Israël, Jordanië, Oekraïne, Moldavië, Kazachstan, Kirgizië en Boedapest
Reizen 2016: Cuba, Bulgarije, Macedonië, Londen
Reizen 2017: München, Salzburgerland, Londen, Libanon
Reizen 2018: Barcelona, Sri Lanka, Madrid, VS (NO)
harryvanrooy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door harryvanrooy »

Hallo,
Ik heb dit wat laat gezien, maar dit vonden wij de moeite
http://www.iwm.org.uk/visits/churchill-war-rooms
Kun je zeker een halve dag met de meer oudere mensen naar toe, maar zelfs mijn dochter was hier ondersteboven van. Het is alleen niet zo gekend, in de buurt kun je verder ook nog wat rondkijken.
Veel plezier in Londen!
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Sla ook zeker Camden niet over! Een hele leuke wijk, met veel winkeltjes, marktjes en restaurantjes.

Leuke manier om hier naartoe te komen is via de boot, met een tochtje: http://www.jasons.co.uk/index.html

Over Jamie's Italian, er zit naast het restaurant in Covent Garden ook een in Canary Wharf. Hier hebben wij al meerdere malen gegeten. Vooral omdat die wijk ook heel erg leuk is! Het is een zakenwijk, maar er is veel water, met bruggetjes. Restaurants en barretjes aan het water. Verder ook een groot (ondergronds) winkelcentrum!
alken
Amerikafan

Bericht door alken »

:thumbup:
Zo veel te zien , zo weinig tijd !
Mooie foto's Remski.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer