Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Thailand: fotoverslag febr 2014

Discussies over alle reizen die NIET naar de Verenigde Staten van Amerika gaan.
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Thailand: fotoverslag febr 2014

Bericht door LeenG »

in het topic over reizen buiten de VS was er vraag naar een reisverslag van Thailand. Ik zal mijn best eens doen.

Vooraf:
ik had het meeste vooraf geregeld, lekker makkelijk via internet, net zo makkelijk als een reis naar de VS boeken. Op voorhand had ik uiteraard heel veel gelezen, gelezen en nog eens gelezen. Omdat we maar 2 weken gingen, hebben we ons reisschema nogal eenvoudig gehouden, ik wou zo weinig mogelijk tijd kwijt zijn aan verplaatsingen. Het was voor ons allebei een eerste kennismaking met Azië. We hebben heel lang gedacht dat het niks voor ons was, maar daar zijn we dus helemaal van moeten terugkomen :wink:
Februari is qua timing goed: het hoogseizoen is over zijn piek heen, de temperaturen zijn nog aangenaam en draaglijk en het regent niet en je ontsnapt even aan de Europese winters.
Tickets geboekt via gate1.nl, Qatar Airlines met 1 tussenstop in Doha Qatar, €1375 voor 2 personen, annulatieverzekering en taxen inclusief.

Bangkok:
De eerste dag kwamen we rond de middag aan met een behoorlijke jetlag. We namen gelijk de taxi naar ons hotel dichtbij Nana (rosse buurt). De taxirit kostte ongeveer €10. Ons hotel was nieuw, netjes en eenvoudig. Aan €33/nacht is dat een beetje "middenklasse" in Bangkok, het kan zeker nog goedkoper en uiteraard ook nog stukken duurder. t Is maar wat je zoekt.
Goed, eenmaal in het hotel waren we toch weer wakker en hebben we - na een frisse douche- eerst een goeie pint gedronken, en zijn we naar een groot shopping mall (MBK) geweest om nog wat vakantiekledij. Zo maakten we direct kennis met deze hectische overweldigende stad. Er komen zoveel indrukken op je af, zoveel geuren, kleuren, mensen, dieren, oud, nieuw,... alles door elkaar. De jetlag kreeg na een paar uurtjes toch de bovenhand dus hebben we een paar uurtjes geslapen, wekker gezet en 's avonds direct terug de stad in.
Het avondleven vond ik één van de leukste dingen in BKK: iedereen komt op straat, het lijkt wel of elke buurt zijn eigen avondstraatmarkt heeft, overal de bekende street food stalls met heerlijke geuren. En wat een heerlijk gevoel om in februari ineens in een frisse zomerjurk buiten een cocktail te kunnen drinken!

Afbeelding

Afbeelding

De tweede dag doen we de verplichte toeristische attracties: Grand Palace, het koninklijk paleis met Wat Pra Kaew, de tempel van de emerald buddha. Heel veel goud, stuppas, indrukwekkende monsters, veel kleuren, en véél volk. Naar Thaise normen was de ingang vrij duur : ong € 12,5 pp. Toch wel de moeite!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

de hitte stijgt intussen, en het is tijd voor de lunch, in een klein straatje in een heel eenvoudig eetcafé eten we kippesoep met cocosmelk, jummies, voor een paar euro. Na de middag willen we een longtailboat huren om de khlongs te bezoeken. Khlongs zijn kanalen door de oudere woonwijken van BKK. Hier zie je hoe de gewone Bangkokianen (?) wonen en leven in allerlei constructies, de ene al steviger dan de andere...
Aan de kade was net een Frans koppel ook op zoek naar een long tail boat, samen konden we de kosten delen, je moet hiervoor onderhandelen met de eigenaar van de boot. We betalen 600THB per koppel, dit is ongeveer €15.

dit is zo'n long tail boat
Afbeelding

Afbeelding

Terug aan land bezoeken we ook nog Wat Pho, de tempel van de reclining buddha, een van de grootste buddha's ter wereld, helemaal verguld....

Afbeelding

Daarna laten we onze benen héérlijk masseren in de massagesalons die bij de tempel horen. (+/- €6 voor 30 minuten) Daarna gaan we nog iets drinken op Khao San Rd, dé straat voor rugzaktoeristen, hippies, goedkope kleren, rommel, cafés,.... Erg leuk om naar de mensen te kijken.
Op het marktje aan de ferry eten we weer heerlijk aan een stalletje: een pittige groene curry met kip, man man man mmmm

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De dag erna nemen we een minibusje naar Ayuthayya, de oude hoofdstad uit de 14de eeuw, nu UNESCO-werelderfgoed. In Ayutthaya vind je verschillende ruïnes van oude tempels, geen idee hoeveel maar het zijn er véél! Ter plaatse huren we fietsen (€5/dag) omdat je zo makkelijk van de ene tempel naar de andere kan. Maar het is die dag bloed-heet. We lopen van schaduw naar schaduw en zweten ons te pletter. Na 3 tempels houden we het een beetje voor bekeken, tijd voor een frisse pint en terug naar BKK. Ayutthaya ligt op ongeveer 80 km ten noorden van BKK, ritje duurt ongeveer een uur en kost ongeveer €4pp.

Verkeer aan Victory Monument, zot!
Afbeelding

Ayutthaya
Afbeelding

Afbeelding

De dag erna hebben we een fietstocht geboekt bij Recreational Bangkok Biking, we hebben de "colors of bangkok"-toer geboekt. (€25pp) We hebben voor deze tour gekozen omdat die ook door een volkse buurt gaat, iets wat de meeste andere tours niet doen. We verzamelen aan het kantoor, naast ons doet er ook een sympathiek Nederlands koppel mee en een minder-sympathiek Deens koppel.
We fietsen al gauw door heel nauwe straatjes, we mogen bij mensen binnenkijken, en ook in de kleuterschool die de organisatie sponsort. De mensen zijn heel erg vriendelijk en groeten ons allemaal spontaan. Onze gids Amm geeft overal uitleg bij. We stoppen ook aan een sweatshop en een oude zoutfabriek. Erg interessant allemaal
Afbeelding

Afbeelding

2 bootjes brengen ons en de fietsen naar de overkant van de rivier en daar fietsen we door een stuk jungle op verhoogde fietspaden. Ongelooflijk dat dit ook Bangkok is! Hier is het heerlijk fietsen tussen het groen.
Afbeelding

Bootje terug en heerlijk zicht op de skyline
Afbeelding

Echt een aanrader!
We nemen een taxi terug richting Chinatown maar het is spitsuur en we komen geen meter vooruit. We stappen uit en gaan lopen en komen zo terecht in de Silom wijk, we eten opnieuw heerlijk aan een straatstalletje (noodle soep) Het is er overwéldigend druk... markt, etenstalletjes, verkeer, de skytrain boven ons hoofd, een betoging verderop. Waanzinnig! Dit is nét iets teveel van het goede, terug naar het hotel en we drinken daar nog iets in de buurt. Morgen gaan we naar Chiang Mai in het noorden

Afbeelding
LeenG
Amerika-expert

Re: Thailand: fotoverslag febr 2014

Bericht door LeenG »

Chiang Mai

's Morgens nemen we een binnenlandse vlucht naar Chiang Mai, de noordelijke hoofdstad. Binnenlandse vlucht mat Air Asia, €220 voor 2p h/t, een uurtje vliegen.
Na 3 dagen BKK, is Chiang Mai een welkome afwisseling: een relaxte stad, alles op wandelafstand, veel groen, aangenaam sfeertje en iets minder heet dan BKK. We logeren in een heel mooi boutique hotel, Pat's Klang Viang, bij een heel lieve familie voor amper €35/nacht.

Afbeelding

Aan de overkant van de straat staat een mooi tempeltje...
Afbeelding

Die eerste dag verkennen we het stadje, eten we weer eens lekker, terrasje doen,... lekker ontspannen.
De volgende dag heb ik een daguitstap naar Elephant Nature Park geboekt. Dit is een prachtig initiatief waar mishandelde en verwaarloosde olifanten worden opgevangen. In Thailand worden veel olifanten (mis)gebruikt voor logging, kunstjes voor touristen, touristen ronddragen, etc.... Dit park probeert een andere vorm van tourisme te stimuleren met respect voor deze geweldige intelligente dieren.
Het is geweldig goed georganiseerd: je wordt 's morgens aan je hotel opgehaald samen met andere touristen en het is ongeveer een uurtje rijden naar het park zelf, midden in de bergen. Tijdens de rit krijg je een video te zien over mishandelde olifanten :cry:
aangekomen in het park, krijg je eerst de kans om de olifanten te voeren. Olifanten lopen hier vrij rond maar ze weten waar en wanneer er gevoederd wordt :wink:
Ik vind het prachtige dieren!

die slurf is ongelooflijk fascinerend!
Afbeelding

look how happy she is
Afbeelding

aan de rivier komen er nog 3 aangewandeld, let op de achterste olifant: haar heup is gebroken toen ze veel te bruut besprongen werd door een bronstige olifant om te kweken. Ze wandelt heel traag en mankt. De 2 andere olifanten wachten telkens wanneer ze teveel achterop geraakt. Het zijn heel erg sociale en intelligente dieren.
ze krijgen opnieuw eten, en zo kunnen we hen van heel dichtbij aaien....
Afbeelding

's Middags krijgen we een fantastisch vegetarisch lunchbuffet, één van de beste maaltijden die we in Thailand eten en dat wil wat zeggen. In de namiddag krijg je de kans om met de olifanten en de rivier te gaan en ze een lekkere douche te geven. Ze genieten zichtbaar!
Afbeelding

daarna gaan we nog naar de kleinste olifant kijken, een schatje van 5 maanden. Hier mag je niet bij in de buurt komen, de moeder en "tantes" zijn heel beschermend tov het kleintje. Maar wat een lieverdje!
Afbeelding

Dit was echt een geweldige dag!

De volgende dag gaan we op kookcursus bij Thai organic cooking farm, ook een uurtje buiten het centrum, je wordt weer opgehaald aan het hotel.
Ons groepje vandaag is een Brits koppel, een Portugees koppel, 2 meisjes uit hong-Kong en 2 oudere Britse dames. Eerst gaan we naar een lokale markt waar we wat uitleg krijgen over soorten rijst enzo. Op de farm zelf krijgen we eerst een rondleiding door de kruidentuin. Onze gids voor vandaag is MB: "my name MB, easy, MB is Most Beautiful" Het is een hilarische vrouw, ze brengt ons de hele dag aan het lachen. De Britse kerel spreekt ze de hele dag aan met "sexy man". Haar Engels is voortreffelijk behalve de uitspraak, ze zegt de hele dag "peanu's" ipb "peanuTs" Die T maakt een hemelsbreed verschil :lol: Echt zelden zoveel gelachen als die dag.
Maar het eten en de kookles zelf waren ook geweldig, we hebben zelf een curry paste gemaakt, een stir fry, een curry gerecht, pad thai en nog een dessert.

Afbeelding

prachtige setting
Afbeelding

Afbeelding

De dag erna is een luilekkerdagje, uitslapen, lekker ontbijten, niks doen, wat wandelen, een geweldige massage van 1u voor €3 en 's avonds is er een grote openlucht markt. Ik koop een hoop souvenirs voor weinig geld. Het is er wel heel erg druk! Maar we genieten volop, er hangt echt een leuke sfeer in de stad, we zijn helemaal ontspannen,...top! :thumbup:
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

Mooie foto's!
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
LeenG
Amerika-expert

Bericht door LeenG »

thanks Meyem, more tomorrow!
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Wat ontzettend leuk zeg!!
Remski
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Remski »

Leuk om te lezen en de foto's te bekijken. Het doet me terugdenken aan mijn reis door Thailand in 2008. Lijkt alweer zo ongelooflijk lang geleden!
Ik ben benieuwd naar het vervolg van je verslag :)
Reizen 2015: Krakau, Sevilla, Israël, Jordanië, Oekraïne, Moldavië, Kazachstan, Kirgizië en Boedapest
Reizen 2016: Cuba, Bulgarije, Macedonië, Londen
Reizen 2017: München, Salzburgerland, Londen, Libanon
Reizen 2018: Barcelona, Sri Lanka, Madrid, VS (NO)
Eve88
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Eve88 »

Leuk! :thumbup:
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

he, ik zie nu pas het 'vooraf' bericht ... leuk, nog meer foto's ^_^

wow, die fietstocht, wat ontzettend leuk!
waarom was dat Deense paar niet aardig?
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
LeenG
Amerika-expert

Bericht door LeenG »

op zondag, de laatste dag in Chiang Mai, wil ik nog Doi Suthep bezoeken, een grote tempel bovenop een heuvel die over de stad uitkijkt. Mijn vriend heeft geen zin in nog een tempel dus ga ik maar alleen.
Het is er heel erg druk, om bij de tempel te komen moet je eerst voorbij 10-tallen toeristische stalletjes en dan deze trappen omhoog. Volgens de reisgids zijn het een 300 maar ik denk dat het er een stuk minder zijn. De klim valt best mee. Boven heb je een schitterend uitzicht, de tempel is ook erg mooi met weer heel veel goud en blingbling.
Bij de monniken kan je je laten zegenen, ook als niet-boeddhist. De monniken kennen geen Engels, ze zeggen vanalles en het Thai en besprinkelen de touristen dan met de woorden "happy, happy, happy". Grappig, wat een verschil met het katholicisme waar je toch vooral moet lijden om in de hemel te komen, haha, geef mij dan maar de buddha! :lol:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

op de trap zitten veel kinderen in traditionele kledij, ze laten zich graag fotograferen maar je moet betalen "Photo money please". Hmm, ik weet niet of ik het daar mee eens ben. Ik geef 1 meisje 20THB (een halve euro) en ze kijkt boos. De overige foto's neem ik stiekem met de zoom terwijl ze niet opletten.
Afbeelding

van aan de tempel kan je nog een busje verder nemen naar een zogezegd "hill tribe village" de rit van 8 km is erg mooi maar het dorpje is gewoon een tourist trap met alleen maar souvenirwinkeltjes. Er is ook nog een mooie bloementuin. Na een half uurtje heb ik het er wel gezien en ik keer terug naar Chiang Mai.
Het is zondag dus vanaf een uur of 4-5 in de namiddag begint de walking street market. Twee grote drukke straten worden afgesloten voor verkeer en vullen zich met souvenirsstalletjes, eten,... In de streek rond Chiang Mai worden de meeste artisanale producten gemaakt die je overal in Thailand vind. Hier komen ze recht van de producenten en zijn ze dus een stuk goedkoper. Ik had al heel veel op de zaterdagmarkt gekocht dus hier houd ik mij in.
's Avonds gaan we heerlijk eten bij een Indisch restaurant, t is eens wat anders :wink: Pikant en lekker!
Afbeelding

De volgende dag is een reisdagje: 's morgens vroeg op en met het vliegtuig naar Bangkok, dan de taxi naar het busstation Ekamai en daar (eerst lunch) de bus op naar Ban Phe (3,5u rijden) en daar de ferry naar Koh Samed. Tegen 5u in de namiddag zijn we op het eiland.
Samed is het dichtsbijzijnde eiland vanuit BKK, niet het allermooiste of het meest afgelegen maar wel leuk. We hebben dit gekozen omdat we voor alle andere eilanden langer dan 1 dag nodig zouden hebben om er te geraken. Een strand is een strand, we willen gewoon een paar dagen nog relaxen. Na een lange dag zijn we blij als we eindelijk onze voeten in het zand kunnen steken en een cocktail bestellen, niet slecht toch 8)
ferry in ban phe
Afbeelding

zomaar op een maandag in februari 8)
Afbeelding

We logeren in Tok's Little Huts, onze duurste overnachtingen, €45 voor deze bungalow met airco.
Afbeelding

De volgende dagen doen we echt niks, uitslapen, eten, zwemmen in zee, wandelen op het strand, boekje lezen, eten, cocktail,... zaaaaalig.
Afbeelding

Afbeelding

het eiland is wel niet overal even netjes, langs de weg naar het dorp ligt heel veel rotzooi, ook hier en daar op het strand ligt veel afval enzo. Jammer.

's avonds verandert het strand n een sprookjestafereel: de tafels en stoelen worden op het strand gezet, matjes uitgerold, overal hangen lichtjes en lampionnen,... het ziet er prachtig uit. Ook het eten is weeral fantastisch: verse vis met limoen...
tijdens het eten komen er jonge kereltjes een vuurshow brengen, leuk om naar te kijken. Alles samen zorgt voor een geweldig sfeertje, iedereen is lekker ontspannen, dit is echt vakantie!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na 3 dagen keren we terug naar BKK, intussen heb ik een verkoudheid opgelopen (airco?) . Ik had graag nog naar Chinatown geweest maar ik voel mij niet zo geweldig dus blijven we dichtbij het hotel en ik ga vroeg slapen. Onze vlucht vertrekt pas om 9u 's avonds dus hebben we nog een hele dag de tijd. We gaan nog eens naar het shoppingcenter waar we de eerste dag waren om onze laatste Baht uit te geven.
Op de terugvlucht ben ik helemaal snotverkouden, ik kan nauwelijks slapen en ben doodop wanneer we in Qatar midden in de nacht 2u moeten wachten. Tegen dat we thuis zijn, zijn we +/-30u wakker geweest, ik val in slaap en word pas 16u later weer wakker. Handig, zo ben ik direct weer mee met Belgische tijd.

conclusie: het was een heerlijke vakantie, de Thai zijn heel zachtaardige vriendelijke mensen, het was een geweldige kennismaking met Azië,... echt een aanrader!
alken
Amerikafan

Bericht door alken »

Super! Mooie foto's en fijn verslag om te lezen. Bedankt.
LeenG
Amerika-expert

Bericht door LeenG »

meyem schreef:wow, die fietstocht, wat ontzettend leuk!
waarom was dat Deense paar niet aardig?
ja die fietstocht is echt een aanrader in BKK!
Het Deense koppel (allebei 40-ers) deden nogal verwaand en uit de hoogte. De man deed nog een beetje moeite om tegen ons te praten, de vrouw kreeg nauwelijks haar mondhoeken omhoog. Bovendien stonden ze bij elke halte aan elkaar te frullen en te zoenen ipv naar de gids te luisteren. In Thailand is het erg onbeleefd om in het openbaar affectie te tonen, kan je lezen in elke reisgids.
Bij de sweatshop vroeg de man nogal domme vragen, zoals "krijgen ze jaarlijks ook 2 of 3 weken vakantie?" du-uh, in een sweatshop?!
ach ja, ik heb ze dan ook maar grotendeels genegeerd.

Het NL koppel zijn we op Koh Samed ook nog tegengekomen en daar zijn we met hen nog een paar cocktails gaan drinken. De man vierde zijn 50ste verjaardag op het eiland maar net op de dag dat wij naar BKK terug gingen. Met het NL koppel hadden we op zich erg weinig gemeenschappelijk (zij kwamen vooral naar Thailand om te feesten, wij toch iets meer voor cultuur) maar het was best gezellig :thumbup:
annet2009
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door annet2009 »

Wat leuk, dit verslag!

Jeetje wat druk overal. In Bangkok okee, daar verwacht ik niet anders (ben er jaren geleden 1 dag geweest op een stop-over tussen Laos en Amsterdam), maar ook in Chiang Mai. Als ik die foto van die trap bij Doi Suthep zie, pfff. Ik zou heel graag nog eens een reis door Thailand doen, maar dit houdt me een beetje tegen. Natuurlijk kan je ook naar de rustiger eilandjes, maar als ik naar Thailand ga wil ook wel wat van de belangrijke tempels/bezienswaardigheden zien.
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Grappig om die foto te zien van jullie fietsend op dat eiland in Bangkok, dat is het eiland waar wij 2 nachten hebben doorgebracht in het eco-resort op palen. We hebben toen een fietstocht op het eiland gemaakt van zo'n 4 uur met een gids (een Amerikaan die al jaren in Bangkok woonde en sinds 2 jaar op het eiland). Vond het een heel bijzondere plek.

Er zijn zeker rustige plekken in Thailand, ook in Chiang Mai. De ommuurde stad is overdag heel rustig, alleen niet tijdens de zondags-markt op zondag middag en avond. We hebben er ook een tempel bezocht die door toeristen nauwelijks aangedaan wordt. We waren er de enigen. Ook zijn we naar een meer buiten de stad gefietst, waar enkel wat Thaise gezinnen waren om te lunchen aan het meer.
Wij zijn vanuit Chiang Mai ook nog de bergen in geweest voor een overnachting (aanvankelijk hadden we er 2 gepland), naar Chiang Dao. Hier was het een weelde van rust. We bezochten er een klooster, fietsten door piepkleine dorpjes en hebben nog gebadderd in modderbaden samen met de locals bij een riviertje. Je kunt daar ook met een gids de berg beklimmen. We sliepen in een piepklein resortje, eigenlijk meer een tuin, met daarin een paar bungalowtjes.
Ook op het eiland waar we verbleven was het hartstikke rustig. Wel wat verder van Bangkok af dan Koh Samet, 6 uur met de bus en dan de volgende dag met de boot over (omdat de laatste boot rond middaguur gaat). Die nacht dat we moesten 'wachten' verbleven we in het dorp Trat, waar enkel toeristen komen die op doorreis zijn. Daar hing een heel andere sfeer dan op andere plekken waar we geweest waren. De Thaiën waren er wat afstandelijk. Het eiland zelf (Koh Kud) was een oase, heel schoon ook. Geen disco's of echte barretjes met muziek ofzo.

Zodoende vond ik dat onze reis wel redelijk in balans was, drukte versus rust.

Ik heb nu nog vaak dat ik de drukte mis in de avonden, zoals op de markten in Bangkok en Chiang Mai. Alle Thaien zijn 's avonds op straat te vinden, lekker eten, beetje shoppen. Hartstikke gezellig. Als ik dan 's avonds door Rotterdam fiets denk ik weleens: 'waren hier maar van die gezellige marktjes met veel mensen op straat net als in Thailand'.

Dus als je meer tijd hebt dan kun je echt rustige plekken opzoeken.
lovely_laura
Amerikakenner

Bericht door lovely_laura »

Erg leuk om over jullie vakantie te lezen. Toevallig waren wij in februari ook in bangkok een het is leuk om bij jullie dingen te zien waar wij ook geweest zijn! Hebben jullie nog last gehad van de demonstraties? Wij zaten opeens tussen honderden tentje waar mensen alleen maar slapen om te de demonstreren. Overal werd gratis eten uitgedeeld en overal bliezen mensen op fluitjes wat de kinderen natuurlijk erg leuk vonden. Wij voelde ons er in ieder geval gewoon veiling. Tot je 2 dagen laatst hoort dat er de dag nadat wij er waren 2 mensen Door het hoofd geschoten waren. Dan schrik je toch wel! Chiang Mai hadden we geen tijd meer voor maar als ik je foto's zo zie deel ik dat ik nog wel eens terug ga. :thumbup:

Gr. Laura
LeenG
Amerika-expert

Bericht door LeenG »

@Annet,
in BKK ontsnap je inderdaad niet aan de drukte maar dat hoort erbij. Chiang Mai is ook vrij toeristisch maar tegelijk een erg relaxed stadje. Je bent er zeker niet alleen maar ik vond het erg ontspannend. De toeristische trekpleisters zoals Doi Suthep en de zondagsmarkt zijn wel erg druk, dat is zo.
Wij waren er natuurlijk ook maar 2 weken en omdat het onze 1ste keer in Azië was, hebben we een beetje bewust voor heel erg standaarddingen gekozen, niks off the beaten track. Zie maar naar wat Rivercola schrijft, je kan best ook een reis in Thailand plannen met meer natuur (achteraf gezien denk ik dat we iets te weinig natuur gezien hebben, er zijn ook prachtige NP) meer rust,... ik zou mij er in elk geval niet door laten tegenhouden, Thailand is geweldig en - ondanks de drukte! - zijn wij helemaal ontspannen terug gekomen!

@Rivelcola,
heel herkenbaar wat je schijft over de sfeer op straat 's avonds, ongelooflijk hoe doods onze straten soms zijn. Deze namiddag waren we nog in Bxl, rondom de Grote Markt enzo was het wel gezellig druk maar een paar straten verder was er bijna niemand meer te zien. Ik moest ook direct aan Bangkok denken...*heimwee!*

@Laura,
ja, we hebben de "betogingen" aan MBK gezien maar ik vond het een vrij rustig sfeertje, heel gedisciplineerd. Zie foto's van de tentjes, netjes op een rij :lol: Dit is een foto van de eerste dagen, opvallend was wel dat 2 weken later er al veel meer stonden, maar ook even recht :lol:
We hebben ons er weg van gehouden, ik zal touristen ertussen lopen maar dat vind ik niet gepast, t is geen festival ook niet he
Afbeelding
lovely_laura
Amerikakenner

Bericht door lovely_laura »

Wij waren ook van plan om er zo ver mogelijk van weg te blijven. We hadden ook geen idee dat ze bezig waren tussen de grote winkels. Het was pas toen we van winkelcentrum naar winkelcentrum liepen dat we alle tentjes zagen. Eerst dachten we nog gewoon dat het een marktje was. Totdat we het podium en alle tentjes zagen. Toen viel het kwartje wel......

Gr. Laura
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Wat leuk dat je een verslag geplaatst hebt Leen!
Heel herkenbaar al die plaatsen zoals Chiang Mai, Koh Samed en het Elephant Nature Park.
Ik krijg helemaal zin om weer eens terug te gaan en dan de wat minder toeristische plekken te bezoeken (maar dat zal vast nog wel gaan gebeuren met een broer die een huis in Thailand heeft :) )
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door asv60 »

Heel leuk verslag Leen! Wanneer ga je weer???
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Pioenroos
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door Pioenroos »

Schitterend! Zou er graag eens heen gaan.

Misschien een rare vraag, maar zijn jullie kakkerlakken of andere enge insecten tegengekomen in de hotels?
LeenG
Amerika-expert

Bericht door LeenG »

@avs60, we gaan nog wel eens naar Azië maar eerst Zuid -Afrika in februari 2015, yay!
@pioenroos, nee, alles was heel netjes, zowel in als buiten de hotels. Zelfs de straten in bangkok vond ik properder dan ik gedacht had, soms properder dan sommige straten in Bxl :roll: . Alleen op het eiland Samed lag er echt vuil langs de weg.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer