Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wenen in december

Discussies over alle reizen die NIET naar de Verenigde Staten van Amerika gaan.
Plaats reactie
Nati
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Wenen in december

Bericht door Nati »

De zomer moet nog komen maar wij hebben al vliegtuigtickets naar Wenen geboekt voor december. Wat begon als een dagje kerstmarkt in Keulen of Dusseldorf met vrienden is nu 4 dagen de kerstsfeer opsnuiven in de Oostenrijkse hoofdstad.

Heeft er iemand al eens bezoekje gebracht aan Wenen in die periode?
Zo ja ,welke wijk is interessant om te overnachten, de hotelprijzen swingen nl de pan uit in die periode en misschien is het wel beter als we buiten het centrum logeren maar is er dan goed openbaar vervoer of zijn de afstanden niet al te ver om er een wandeling van te maken?

Zijn er misschien dingen die we zeker niet mogen missen tijdens ons bezoek , want we gaan natuurlijk geen 4 dagen kerstmarktkraampjes bezoeken :wink:

Alvast bedankt :thumbup:
mtl
Amerika-expert

Re: Wenen in december

Bericht door mtl »

Openbaar vervoer in en om Wenen is goed. Voordat je een hotel kiest kijk eerst hoe het met OV te bereiken is.
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Een vriend van mij woont in Wenen.

Als je wil kan ik je met hem in contact brengen. Hij kent alle ins and outs.
Het is dan wel in het Engels te doen.
Groetjes,
Carine
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... ps#p222629

Is al even geleden maar hier kan je wel veel tips uithalen, het meeste is in de winter ook te doen.
Voor een hotel inderdaad kijken of het ov vlakbij is, het maakt niet uit of het tram, bus, trein of u-bahn is, er rijdt daar zoveel dat je binnen korte tijd overal bent.

Ik ben heel vaak in Wenen geweest, ook in de winter. Je moet gewoon een beetje geluk met het weer hebben :D
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

O ja en wat betreft hotels, hotel Allegro is een prima hotel, ligt tegenover de strassenbahn. Wel op een kruispunt maar daar hoor je niets van, alleen als er 's nachts een sirene langs komt scheuren.
Het is volgens mij ook helemaal niet zo duur(goedkoopste bij booking. com als ik me goed kan herinneren) en inclusief ontbijt, wij hebben daar al een paar keer overnacht en is goed bevallen.
http://www.booking.com/hotel/at/amarant ... a5bc1eb9X1
Nati
Amerikakenner

Bericht door Nati »

Bedankt voor jullie reacties.
We bekijken regelmatig sites zoals booking.com en Hotels .com voor overnachtingen maar zijn er nog niet uit welke wijk het meest interessant zou zijn.
Als het OV goed geregeld is kunnen we inderdaad beter een hotel zoeken dat niet in de binnenstad gelegen is. Dus Carine als jij eventueel eens zou kunnen vragen aan jullie vriend welke wijk 's avonds levendig genoeg is met enkele eetgelegenheden op wandelafstand zodat we niet altijd naar de binnenstad moeten. Alvast bedankt
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Ik heb toevallig van de week ook zitten kijken naar Wenen voor in december.

Via airbnb.nl staan veel goed te betalen appartementen te huur, maar weet niet of jullie dat leuk vinden.
Nati
Amerikakenner

Bericht door Nati »

Bedankt voor het meedenken maar een appartement zagen onze vrienden niet zo zitten.Maar op aanraden van Carine haar Weense vriend hebben we geboekt bij Hotel Erzherzog Rainer. Het is een traditioneel Oostenrijks hotel met erg goede beoordelingen en dat sprak ons wel erg aan.Ga jij trouwens ook naar Wenen die periode Tosca?
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Ja dan is het inderdaad niets. Wij zijn nog aan het kijken waar we naartoe willen, vooralsnog staan Wenen en Londen op ons lijstje. Wenen omdat we er altijd al graag heen wilden maar misschien toch liever in de zomer. Maar Londen zijn al meerdere malen geweest (maar dat blijft áltijd leuk).
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer