Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Jordanië
Jordanië
Wij hebben voor halverwege oktober tickets naar Jordanië geboekt, een retour Amsterdam - Amman. We gaan van zondag t/m maandag en hebben dus 7 volledige dagen ter plaatse.
We weten verder nog niet hoe we het allemaal in willen gaan delen. We twijfelen nu of we Amman als basis zullen nemen (met een fijn hotel) en van daar uit dagtrips te gaan maken, of dat we toch een kleine rondreis willen gaan maken.
Wat we sowieso willen is Petra bezoeken en een dagtrip (vanuit Amman) naar Jeruzalem. Verder was ik benieuwd of er mensen zijn die bekend zijn met Aqaba? Het leek ons enerzijds lekker om even in de badplaats bij te komen, maar de verhalen die ik er over lees zijn wisselend.
Heeft er iemand ervaring met Jordanië?
We weten verder nog niet hoe we het allemaal in willen gaan delen. We twijfelen nu of we Amman als basis zullen nemen (met een fijn hotel) en van daar uit dagtrips te gaan maken, of dat we toch een kleine rondreis willen gaan maken.
Wat we sowieso willen is Petra bezoeken en een dagtrip (vanuit Amman) naar Jeruzalem. Verder was ik benieuwd of er mensen zijn die bekend zijn met Aqaba? Het leek ons enerzijds lekker om even in de badplaats bij te komen, maar de verhalen die ik er over lees zijn wisselend.
Heeft er iemand ervaring met Jordanië?
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Re: Jordanië
Een dagtrip naar Jeruzalem is te ambitieus. Je bent (erg) lang bezig bij de douane ook al is het in kilometers niet ver. Je kunt beter minimaal 1 nacht blijven. Ook Petra als dagtrip is niet handig. Voor Petra is een dag al te weinig laat staan een halve dag.
Ik zou dus zeker een kleine rondreis maken in plaats van in Amman blijven. Openbaar vervoer is trouwens prima
Zie voor wat route ideeen en reistijden /reisverslag Jordanie.
Ik zou dus zeker een kleine rondreis maken in plaats van in Amman blijven. Openbaar vervoer is trouwens prima
Zie voor wat route ideeen en reistijden /reisverslag Jordanie.
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
we waren een 4-tal jaar geleden in Aqaba en toen was dit niet bepaald een stad waar ik zou willen verblijven (wij legden er aan met de ferry komend van Egypte).
Naast, uiteraard, Petra is de Wadi Rum woestijn een absolute must
. Dat kan echter, voor zover ik weet, enkel onder begeleiding (althans toen wij er waren).
Beperk je in Petra niet tot "The Siq" en "The Treasury", maar ga zeker ook, via een pittig pad, naar boven naar "The Monastery". Van daar heb je prachtige uitzichten op de wijde omgeving.
Naast, uiteraard, Petra is de Wadi Rum woestijn een absolute must

Beperk je in Petra niet tot "The Siq" en "The Treasury", maar ga zeker ook, via een pittig pad, naar boven naar "The Monastery". Van daar heb je prachtige uitzichten op de wijde omgeving.
Bedankt voor jullie reacties! Ondertussen waren we zelf natuurlijk ook weer op onderzoek uitgegaan en er achter gekomen dat een rondreis(je) een beter plan is! Hierin hebben we inderdaad Aqaba niet opgenomen en wordt waarschijnlijk de 2 dagen Jeruzalem ook laten vallen.
We zouden het graag zien, maar er is in Jordanië ook zoveel te zien dat we later maar een keer een reis naar Israël moet plannen
Hoe vonden jullie Amman? We horen hier gemixte verhalen over namelijk. Zelf zijn we nogal steden mensen en hadden dus wel een poosje in gedachten?
We zouden het graag zien, maar er is in Jordanië ook zoveel te zien dat we later maar een keer een reis naar Israël moet plannen

Hoe vonden jullie Amman? We horen hier gemixte verhalen over namelijk. Zelf zijn we nogal steden mensen en hadden dus wel een poosje in gedachten?
We hebben inmiddels geboekt! We hebben een reis laten samenstellen via JordanieOnline, waarmee we een korte rondreis maken met een privéchauffeur. Hier doen we onder andere Madaba, de Dode zee, Wadi Mujib, Petra en Wadi Rum aan.
Op het laatst hebben we nog 3 nachten Amman (zijn maar 2 volle dagen) ingepland om naar Jerash te gaan, de stad te bekijken en hopelijk nog een beetje bij te komen.
Ik ben heel erg benieuwd! Onze enige ervaring met het Midden Oosten is Dubai en Abu Dhabi en ik denk dat dat toch niet te vergelijken is (al is de tegenstelling tussen oud Dubai en nieuw Dubai natuurlijk ook immens).
Op het laatst hebben we nog 3 nachten Amman (zijn maar 2 volle dagen) ingepland om naar Jerash te gaan, de stad te bekijken en hopelijk nog een beetje bij te komen.
Ik ben heel erg benieuwd! Onze enige ervaring met het Midden Oosten is Dubai en Abu Dhabi en ik denk dat dat toch niet te vergelijken is (al is de tegenstelling tussen oud Dubai en nieuw Dubai natuurlijk ook immens).