De volgende vraag was wanneer: eerste gedacht febr 2015, net zoals bij Thailand, het is geen hoogseizoen en het breekt de winter hier. Opeens kregen we wel heel erge reiskriebels en dachten we even aan december 2014. Maar dat blijkt ginder hoogseizoen te zijn, de Zuid-Afrikanen hebben schoolvakantie, de feestdagen komen er aan, overal wat drukker,.... Intussen willen we thuis nog ons terras aanleggen en hebben we hier nog wat kosten, dat zou toch teveel worden voor op 1 jaar. Dan maar februari, het is maar 2 maanden later.
intussen begon ik uit te kijken naar wat er allemaal te beleven valt. Omdat we in NY zo'n geweldige ervaring hadden met de 5 Boro bike Tour (vandaag rijdt ie weer door NY!!!) was ik op zoek naar een leuke fietservaring in Zuid - Afrika. Zo ontdek ik gisteren de Cape Argus Cycle Tour: 35000 fietsers die 110km rond de Cape peninsula rijden.... oooooh en die rijdt op 8 maart 2015. Tja, dan gaan we in maart he!

ik heb gisteren en vandaag zitten googlen en lezen over deze Tour, kortweg "the argus" genoemd, en ik ben al helemaal weg van het idee om deze ook op mijn conto te kunnen schrijven. Het is wel een grotere uitdaging dan de FBBT, het is 110km, pfew, niet niks. Bovendien zitten er 4 klims tussen, waarvan de 2 moeilijkste in de 2de helft van de tour. Maar het lijkt zo'n geweldige ervaring, ik lees overal dat de organisatie tiptop in orde is, de sfeer geweldig, en dat het een van de beste fietservaringen ter wereld is...
we kunnen weer beginnen dromen en plannen!
andere tips en advies voor ZA welkom!