Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Zuid - Afrika 2015!

Discussies over alle reizen die NIET naar de Verenigde Staten van Amerika gaan.
Plaats reactie
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Zuid - Afrika 2015!

Bericht door LeenG »

De keuze voor Zuid - Afrika was al een tijdje gemaakt: we willen vooral Kaapstad en de tuinroute zien, lekkere wijn proeven, wat wildlife spotten en het heerlijke roadtrip gevoel van de VS beleven langs route 62 (google it for pictures!)

De volgende vraag was wanneer: eerste gedacht febr 2015, net zoals bij Thailand, het is geen hoogseizoen en het breekt de winter hier. Opeens kregen we wel heel erge reiskriebels en dachten we even aan december 2014. Maar dat blijkt ginder hoogseizoen te zijn, de Zuid-Afrikanen hebben schoolvakantie, de feestdagen komen er aan, overal wat drukker,.... Intussen willen we thuis nog ons terras aanleggen en hebben we hier nog wat kosten, dat zou toch teveel worden voor op 1 jaar. Dan maar februari, het is maar 2 maanden later.
intussen begon ik uit te kijken naar wat er allemaal te beleven valt. Omdat we in NY zo'n geweldige ervaring hadden met de 5 Boro bike Tour (vandaag rijdt ie weer door NY!!!) was ik op zoek naar een leuke fietservaring in Zuid - Afrika. Zo ontdek ik gisteren de Cape Argus Cycle Tour: 35000 fietsers die 110km rond de Cape peninsula rijden.... oooooh en die rijdt op 8 maart 2015. Tja, dan gaan we in maart he! :hello1:

ik heb gisteren en vandaag zitten googlen en lezen over deze Tour, kortweg "the argus" genoemd, en ik ben al helemaal weg van het idee om deze ook op mijn conto te kunnen schrijven. Het is wel een grotere uitdaging dan de FBBT, het is 110km, pfew, niet niks. Bovendien zitten er 4 klims tussen, waarvan de 2 moeilijkste in de 2de helft van de tour. Maar het lijkt zo'n geweldige ervaring, ik lees overal dat de organisatie tiptop in orde is, de sfeer geweldig, en dat het een van de beste fietservaringen ter wereld is...

we kunnen weer beginnen dromen en plannen!
andere tips en advies voor ZA welkom!
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Zuid - Afrika 2015!

Bericht door RiverCola »

Hahaha, dat wordt dan flink oefenen in eigen land met wat langere afstanden! Ik zie het al helemaal voor me dat jullie toekomstige reizen rondom fietstochten elders op de wereld georganiseerd gaan worden :lol:

Hartstikke leuk hoor, lijkt me een fijne reis. Als ik ooit een goedkoop ticket naar Kaapstad voorbij zie komen hoef ik geen moment te twijfelen. Heb al zoveel leuke verhalen voorbij zien komen.

Zie ook hier:
http://www.travelettes.net/category/afr ... cape-town/

En nog over het 'lekkere' eten: http://www.travelettes.net/a-lekker-nat ... th-africa/
SteViS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door SteViS »

Wij waren er afgelopen jaar vlak voordat de tour van start ging. Geweldige route over o.a. de Chapman's Peak.
Enneh een tip....na zo'n fietstocht heb je wel een heerlijke high tea verdiend: Mount Nelson. :thumbup:
Zorg dat je heel veel honger hebt!

Er is zoveel te doen en te zien in de omgeving. Ik heb uit een ander forum-topic even wat tips geknipt:
Voorbeelden van een aantal kind-vriendelijke dingen die je in ieder geval kunt ondernemen:
In Stellenbosch natúúrlijk naar oom Samie se winkel. Een echte winkel van sinkel die je eigenlijk niet mag missen als je in Stellenbosch bent. En heb je de kans om er te eten, dan is Moyo een leuk restaurant zeker als je in een boomhut kunt zitten http://www.moyo.co.za. Er zijn meerdere vestigingen van Moyo in de buurt van Kaapstad, maar wij vinden deze het leukst. Zit overigens op het terrein van Spier.

Een aantal tips voor omgeving Kaapstad:
- High tea in Mount Nelson :thumbup: . Trek er maar een middag voor uit en 's avonds hoef je niets meer te eten. Je kon ons rollen
http://www.mountnelson.co.za/web/ocap/afternoon_tea.jsp
- Zonsondergang bekijken op Lion's Head - Neem een kleedje, eten en flesje wijn/limonade mee. Je bent niet de enige!
- Robbeneiland natúúrlijk
- Met de kabelbaan de Tafelberg op
- whale-watching in bijv. Hermanus (Hoewel maart daar niet de goede periode voor is, best kans dat ze niet eens varen)
- Boottocht vanuit bijv. Houtbay naar de zeeleeuwen. (Pier 39 is er niets bij. Neem wel een knijper mee voor je neus..)
- Wandelen bij Kaap de Goede Hoop
- Bezoek aan een township. Erg indrukwekkend en je staat gelijk weer met beide voeten op de grond.

- Met een snelle boot langs de kust van Kaapstad. http://www.waterfrontboats.co.za/jet-boat.html. Heel leuk, je kunt dan pinguins, zeehonden, evt dolfijnen en als je in het seizoen bent kun je zelfs walvissen zien.
- vlucht met een Huey Helicopter. Helemaal te gek, je zit echt in een oude Huey helicopter en maakt een 'combat' flight. Niet goedkoop, maar we hebben er geen moment spijt van gehad. Overigens is een gewone helicoptervlucht ook niet verkeerd hoor. Bij de Waterfront staan genoeg aanbieders voor een vlucht.
- Wijnproeven in Stellenbosch. Spier is een groot wijnhuis, kun je ook lekker picknicken.

En ga je naar Boulder's Beach...ga niet naar het officiële gedeelte (links), maar ga naar rechts. Daar kun je echt tussen de pinguins lopen. Aan de rechterkant loop je over een houten vlonder. Vorige keer zagen we mensen zoeken naar de pinguins....en wij hard lachen, want de pinguins zaten lekker onder de vlonder :lol:

Ga je naar Kaapstad en vanuit daar trips doen of ga je ook nog een rondreis maken?

Veel plezier met de voorpret!
LeenG
Amerika-expert

Bericht door LeenG »

reizen en fietstochten, ja dat begint er wel op te lijken :lol: terwijl we helemaal niet zo'n sportfreaks zijn.
Een jaar geleden dacht ik nog dat we de FBBT met moeite zouden aankunnen, en dat bleek uiteindelijk echt gemakkelijk te gaan. De sfeer, de scenery, rijden in zo'n massa,... geeft je allemaal veel energie! Ik heb intussen op een Zuid-Afrikaans wielerforum wat vragen gesteld en ik krijg uiteraard alleen hyper-enthousiaste antwoorden :lol: Maar ook geruststellingen dat het best haalbaar is, ook al heb je geen topconditie. Kinderen vanaf 13 jaar kunnen ook meedoen, je hebt de hele dag de tijd, er zijn voldoende rustplaatsen en massages onderweg. Iemand schreef dat zijn vrouw dit jaar voor het eerst de hele tour gereden had en op voorhand ook niet meer dan 60km per dag gedaan had. Wij hebben deze namiddag ook nog 50km gefietst zonder veel inspanning. Moet lukken toch? :mrgreen:

zeg niet dat jij dit niet zou willen doen ;-)
[youtube]aOk_edwtX7U[/youtube]

intussen had ik al een geweldig schattige B&B gevonden voor maar 30€/nacht, nog niet geboekt, daarvoor wacht ik tot de vliegtickets geboekt zijn.
http://www.pearlane.co.za/thebb.html

bedankt voor de links, leuke websites! Die ga ik op mijn gemak eens bekijken se (maar eerst de strijk, ggrrmbll)
LeenG
Amerika-expert

Bericht door LeenG »

@Stevis,

ja, we gaan een rondreis maken maar ik heb alleen nog maar een ruwe "first draft" : Kaapstad - route 62 gecombineerd met gardenroute tot aan Addo Elephant NP en terug.
De precieze invulling moet ik nog aan beginnen maar ik heb nog even he. Ik wil er niet te vlug aan beginnen of ik ben al klaar met de vorbereiding in september, haha.

bedankt voor de tips!
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Oh, die Argus fietstocht lijkt me schitterend! Als je in redelijk goede conditie bent zal dat best lukken. Wij hebben in maart in Moab ook 70 mijl gefietst met veel klimmen (en de volgende dag nog eens 53 mijl erbij) en ondanks mijn bedenkingen is het toch gelukt, hoewel de langste tocht tot dan toe nog geen 20 mijl was geweest. De sfeer van zo'n evenement en de mooie omgeving helpen altijd. Goed, mijn knie was wel pijnlijk erna, maar dat is uiteindelijk ook weer verholpen. Ik zou dus wel aanraden om meer te trainen dan mijn 20 mijl :wink: , maar zo te horen zijn jullie daar al mee bezig.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Rianrocks
Amerika-ontdekker

Bericht door Rianrocks »

@leenG

Weet jij een beetje een goed forum over Zuid Afrika? Kan er niet 1 vinden waar een beetje actief op word gepost!
Wij gaan namelijk in november naar ZA. Mijn vriend heeft er een half jaar gewoond en weet wel wat van het land af. Maar ik zou zelf graag wat rond willen neuzen op een ZA forum :geek2: net zoals ik dat op dit forum zo heerlijk kan doen. :wink:
LeenG
Amerika-expert

Bericht door LeenG »

ik heb hier al wat zitten rondneuzen, hier komen wel wat reacties op http://www.wereldwijzer.nl/forumdisplay.php?f=53
maar t is toch niet zo gezellig als hier :wink:

Wat gaan jullie allemaal doen? Heb je al een route?
Mag ik vragen hoeveel je voor je vliegtickets hebt betaald?
Rianrocks
Amerika-ontdekker

Bericht door Rianrocks »

Super, dankjewel! Maar het is er vast niet zo gezellig als op dit forum :wink:

We landen in Kaapstad, om daar 3 dagen te verblijven. Dan richting Stellenbosch, Oudtshoorn, Stormsrivier, Port Elizabeth (waar mijn vriend heeft gewoond), Cinsta, en uiteindelijk richting Lesotho, Krugerpark en we eindigen in Johannesburg om vanuit daar weer terug te vliegen naar schiphol.
De rest hebben we nog niet echt uitgestippeld omdat we nog niet helemaal weten hoe we precies gaan rijden en waar we willen overnachten.
Ik laat het deze keer een beetje aan m'n vriend over omdat het toch 'zijn reisje' is. :wink:
We houden beide van wandelen/hiken en fietsen dus zullen hopelijk veel van de natuur zien op deze manier.

We hebben €700 p.p voor de tickets betaald. Begin juni geboekt via de KLM wereldweken. Heen en terug weg rechtstreeks.
LeenG
Amerika-expert

Bericht door LeenG »

wij hebben inmiddels ook onze vliegtickets geboekt: €700pp met de trein van Antwerpen naar AMS en dan een rechtstreekse vlucht. Lekker makkelijk. Op de terugreis is er nog een stop in Jo'burg bij.

ook verblijf voor in Kaapstad is geregeld, een eenvoudige maar leuke studio met patio.: https://www.airbnb.be/rooms/1794790?eui ... 2cf00efd38
Deze gastvrouw bood spontaan haar mountain bike aan om te gebruiken voor de Cape Argus. Leuke mensen die Zuid-Afrikanen :thumbup:

@rianrocks, niet zo lang meer voor jullie he, hou je een blog bij?
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

Leuk Leen naar ZA :thumbup:

Wij zijn 2 jaar geleden 5 weken geweest in oktober/november. Dat was dan wel georganiseerd met Fox maar misschien kan je nog wat tips halen uit ons verslag (zie onderschrift).
Oom Samie se winkel vonden wij helemaal niets maar dat is persoonlijk!
Ik zou zeker een walvistocht gaan maken!
Rianrocks
Amerika-ontdekker

Bericht door Rianrocks »

@LeenG

Ook al zo'n mooie prijs voor de vliegticktets! :geek:

Wij hebben vorig jaar ook veel gebruik gemaakt van AirBNB. Is goed bevallen. Voor ZA hebben we het niet gebruikt.
Voor ons duurt het niet lang meer inderdaad. Nog een dikke maand en dan is het zo ver. Ben nu ook wel toe aan een vakantie 8)
Ik denk dat we geen blog gaan bijhouden. Daar zijn we een beetje te 'lui' voor.
LeenG
Amerika-expert

Bericht door LeenG »

onze route!
We gaa wel op de bonnefooi reizen, alleen de accommodatie in Kaapstad is al geboekt, ook bij Addo gaan we op voorhand al boeken.

ma 2 maart: aankomst 's avonds laat; we logeren hier https://www.airbnb.be/rooms/1794790
di 3 maart: Centrum + district 6 museum
woe 4 maart: robben eiland + ....(ev. township tour )
do 5 maart: auto ophalen: Tafelberg + Kirstenbosch botanical garden
vrij 6: Stellenbosch
za 7: Cape point, Simonstown, etc (rondje peninsula met de auto)
zo 8: CAPE TOWN CYCLE TOUR!!! :-)
ma 9: CPT - Montagu (via Paarl- route 62)
di 10: Montagu - Oudtshoorn
wo 11: Oudtshoorn - Swartbergpass - Graaf-Reinett (zo hebben we ook een stuk woestijn mee, ik hou echt een goeie rit door een eindeloze vlakte :-) )
do 12: Graaf -Reinett Camdeboo NP
vrij 13: Graaf - Reinett - Addo elephant NP; verblijf in de bush cabins hier http://www.addodungbeetle.co.za/index.php/bush-cabins
za 14: Addo
zo 15 : Addo - tsitsikamma - Knysna
ma 16: Knysna - George(?)
di 17: George (?) - Stellenbosch
woe 18: Stellenbosch
do : CPT en naar huis
Rianrocks
Amerika-ontdekker

Bericht door Rianrocks »

Mooie route leen! Wij gaan morgen vroeg vertrekken! Nu druk bezig met de koffers :thumbup:
LeenG
Amerika-expert

Bericht door LeenG »

Goeie reis Rian!! Welke route doen jullie?

edit: staat hoger al, nu zie ik het!
veel plezier! Laat je achteraf iets weten hoe het was?
Rianrocks
Amerika-ontdekker

Bericht door Rianrocks »

Dankje! Ik zal het zeker laten weten!
Raafje87
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Raafje87 »

Dag LeenG,

Maart is al bijna! Ik zie er zo naar uit :)
Is alles al gepland bij jullie?

Groet,

Raafje87
Op naar de volgende reis... http://www.emintheusa.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
LeenG
Amerika-expert

Bericht door LeenG »

jaaaaaa, zwaar aftellen hier, die laatste loodjes he.... !

ik heb nog wat aan onze route gesleuteld en nu ben ik helemaal tevreden
ma 2 maart: aankomst 's avonds laat; we logeren hier https://www.airbnb.be/rooms/1794790
di 3 maart: Centrum + district 6 museum
woe 4 maart: robben eiland + ....(ev. township tour )
do 5 maart: Tafelberg + Kirstenbosch botanical garden
vrij 6: Bloubergstrand + omgeving noord v CPT - bike expo nummer ophalen
za 7: Cape point, Simonstown, etc (rondje peninsula met de auto)
zo 8: CAPE TOWN CYCLE TOUR!!! :-)
ma 9: CPT - Franschhoek - Roberston R62
di 10: Robertson - Oudtshoorn
wo 11: Oudtshoorn - Swartbergpass - Graaf-Reinett (zo hebben we ook een stuk woestijn mee, ik hou echt een goeie rit door een eindeloze vlakte :-) )
do 12: Graaf -Reinett Camdeboo NP
vrij 13: Graaf - Reinett - Addo elephant NP; verblijf in de bush cabins hier http://www.addodungbeetle.co.za/index.php/bush-cabins
za 14: Addo
zo 15 : Addo - tsitsikamma - Wilderness
ma 16: Wilderness - Hermanus (walvissen spotten)
di 17: Hermanus - Stellenbosch (wijn proeven)
woe 18: Stellenbosch (nog meer wijn en relaxen)
do : CPT en naar huis

Hoe we onze dagen precies in CPt zelf vullen, zien we ter plaatse ook nog wel. Ik heb er zoooooooo zin in!

En jouw route?
Raafje87
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Raafje87 »

Ik vlieg eerst AMS-Johanneburg om het Krugerpark te bezoek en dan op 11/3 naar CPT (vliegen), ga vanuit kaapstad met bokbus ook nog een deel tuinroute doen en op 18/3 weer naar Amsterdam vanuit Kaapstad. Kort maar krachtig zeg maar, kon helaas niet veel meer vrij krijgen daar ik geen opvang heb als ik weg ben en ons team wel allemaal werkt...

We lopen elkaar net mis in CPT ;)
En ja, die laatste loodjes...pff. Plus 3 keer nadenken of ik echt alles wel geregeld heb. Naar de VS ben ik al zo regelmatig geweest dat ik daar minder over nadenk :lol:

Leuke airbnb, ik zit in een hostel (The B.I.G). Ik ga in/vanuit Kaapstad Robbeneiland, Cape Peninsula en een wine tour doen. Kan niet wachten :thumbup:
Op naar de volgende reis... http://www.emintheusa.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer