Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Volgende reis : Australië

Discussies over alle reizen die NIET naar de Verenigde Staten van Amerika gaan.
Plaats reactie
daisydpl
Amerikafan

Volgende reis : Australië

Bericht door daisydpl »

Hallo iedereen,

Wij zijn net terug van 3 zalige weken in Amerika. Super gewoon!!! Het is moeilijk om volgend jaar al niet terug te willen gaan. We hebben de Weskust gedaan en dit is echt een prachtreis. Als we nog eens gaan, en dat doen we zeker dan zouden we deze keer Yellowstone doen.

Om toch niet telkens we op reis gaan dezelfde bestemming te kiezen hebben we afgesproken dat we eerst eens naar Australië gaan vooraleer we terug naar USA gaan. Kwestie van toch eens iets anders te doen. Alleen vind ik het nogal ingewikkeld om aan een reisschema te beginnen. Over Amerika en de Westkust vind je op het internet zoveel info en sites met routes en verslagen. Voor Australiê heb ik echt het gevoel dat ik totaal niet weet waar ik moet beginnen.

Zijn er hier onder jullie die al een Australië zijn geweest? Zoja hoe zijn jullie eraan begonnen. Enig idee waar ik wat reisverslagen kan vinden?
toetjero
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Volgende reis : Australië

Bericht door toetjero »

Wanneer je even verder onder dit topic had gekeken, had je kunnen zien dat er twee-Amerikagangers 2014 Australië in de planning hadden zien staan.

http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 1&start=20
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 40&t=52735

Succes met de voorbereidingen!
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Leuk! Ik zie dat ons forumtopic al genoemd is. Weblog staat hier: http://aussietour2014.wordpress.com/
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

En ons topic ook! Wij gaan over 3,5 week! Ons blog: http://tijmesdownunder.wordpress.com

Ik herken heel erg wat je schrijft. Geen uitgebreide info met routes, discussies en tips zoals voor de Amerika-reizen.

Wij hadden een aantal uitgangspunten:
- ongeveer te doen op rustig tempo in vijf weken
- 1 autohuur zonder binnenlandse vluchten
- comfortabel vluchtschema met max. 1 overstap
- variatie in de route

De vluchten brachten in ons Melbourne, want wij kunnen vanuit Madrid of Barcelona (wonen in Spanje). Vanuit daar reisroutes van diverse reisbureaus bekeken en daar onze eigen invulling aangegeven. We hebben bewust gekozen voor een relatief klein deel van het land. Je kan toch niet alles zien, dat hebben we in Amerika wel geleerd door de jaren heen.

Reisverslagen zijn er best wel, maar veel van backpackers, die reizen toch totaal anders dan wij :-)
daisydpl
Amerikafan

Bericht door daisydpl »

super allemaal!! Ik ga me weer wat kunnnen verdiepen in alle lectuur en binnenkort ook nog de blog volgen van Martine :thumbup:

Maar hoe en op basis van wat hebben jullie je reisschema gemaakt. En hiermee bedoel ik, hoe kies je welke kant van Australië je gaat bezoeken. Bij Amerika weet ik nog dat iedereen me onmiddellijk zij WESTKUST!!! Is dat bij Australië ook zo? Ik weet dat er immens veel te zien is en je kan ook niet alles in 1 keer zien maar hoe begin je er aan?

Enig advies welke toch wel de meest bekende routes zijn?
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Contacteer:

Bericht door Njit »

Bij ons was het eigenlijk simpel. Wij zijn meer van de grotere steden en de pretparken. En die zitten allemaal aan de oostkant van Australie.
Maar ook daar is voldoende mooie natuur te vinden. Wat je al zegt, je kan toch niet álles zien.

De Website http://www.australie.nl/ heeft ook veel praktische info. Het is wel een commerciele site maar daar moet je maar doorheen lezen ;)
Wij hadden ook bij een reisburo een aantal reisgidsen gehaald. Uiteindelijk alles zelf geboekt maar je haalt er wel ideeën uit.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Bij ons gaf de makkelijke vlucht op Melbourne de doorslag om voor die regio te kiezen. Plus dat daar inderdaad gewoon veel te zien is, met variatie. Neem daarbij het klimaat in november en we zijn er. Wij gaan echt voor voorjaar, onze Spaanse zomer nog wat verlengen, wat vooral te maken heeft met de gezondheid van Albert.

N.B.: bedoel je mijn blog? Ik heet Monique, geen Martine :-)
Trane
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Trane »

De Australische klassiekers zijn:
- Sydney
- Melbourne & Great Ocean Road
- Uluru
- Great Barrier Reef

Let wel:
Als je Sydney & Melbourne + GOR doet doe je dat best tijdens hun zomer (onze winter), voor Great Barrier Reef ga je best in onze zomer (hun winter) en voor Uluru is het tussenseizoen het beste.

Wij deden Sydney - Melbourne - Adelaide (ca 3 weken) en een trip door de outback (Uluru + Top End) van 2 weken.
Het is vooral de Outback die typsich Australisch is, maar het stuk tussen Sydney en Adelaide is ook ferm de moeite.

Als je voor zon, zee en prachtige stranden gaat isd Queensland de place to be (van Cairns naar Brisbane).
De Westkant is minder toeristisch, maar de Kimberley wordt wle eens de laatste wilderness genoemd (4WD absoluut essentieel).
2004: W-CAN / 2009: ZW-USA / 2011: CHI, WY, OR, WA / 2012: NYC, CO, SD / 2013: MA, NH, ME, NB, PEI, NS / 2014: AUS / 2015: DC,TX,NM
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Wij zijn, lang geleden, een jaar in Australie geweest, en later nog eens 3 weken, dus wij hebben heel veel gezien. Ik vond Western Australia en Northern Territory geweldig, maar het is zo ver van de rest, en de afstanden tussen de bezienswaardigheden zijn groot, dus voor een reis van een paar weken zou ik daar niet heen gaan. Verder hangt het toch erg van je interesse af, het zuid-oosten is afwisselend en relatief compact, met prachtige natuur, bergen, maar ook grote steden. Houd je van zon, zee en/of duiken, dan is Queensland wel een must (daar zijn natuurlijk ook veel andere dingen te zien en te doen!). En voor het echte Flying Doctors outback idee zou je dan eerder naar Alice Springs moeten gaan, al zit je dan weer met de enorme afstanden, dus dat is een keuze die veel tijd kost.
Terug in Texas!
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Voor ons is Alice Springs gewoon een stap te ver. In plaats daarvan hebben we gekozen voor de route Port Augusta (hoofdkwartier van de Flying Docters), dan drie dagen Flinders Ranges wat vaak gezien wordt als het begin van de Outback. We hebben daar 2 private tours geboekt. Vanaf daar Broken Hill, Mildura en zo richting de Blue Mountains.
Gerda&Lucas
Amerikakenner

Bericht door Gerda&Lucas »

Wij zijn vorig jaar naar Australië geweest, zie dit topic.

Inderdaad lastig om een keuze te maken wat betreft de plaatsen/gebieden die je wilt gaan bezoeken. Wij zijn ook behoorlijk aan het knutselen en veranderen geweest tijdens de voorbereiding. Wij deden dat overigens wel met behulp van een reisbureau, ook omdat het allemaal wat korte termijn werk was en we het prettig vonden om een organisatie achter ons te hebben staan, maar dat is natuurlijk niet echt nodig.

Één van de lastige dingen voor ons was het plannen van een 'reisje' met onze dochter die daar op dat moment stage liep (wat overigens ook de aanleiding was voor ons om Down Under te gaan) en het voor haar ook uit moest komen in verband met haar 'werk'.
Aangezien we een paar dagen met haar op stap wilden, kozen we daarvoor iets wat zij zonder ons waarschijnlijk niet zou doen en dat werd de Red Centre en dat moest natuurlijk ook allemaal weer op elkaar afgestemd worden, maar dat is gelukt.
Omdat we wat binnenlandse vluchten op het programma hadden staan hadden we de tickets voor de heen- en terugreis trouwens geboekt bij Cathay Pacific omdat dan je binnenlandse vluchten heel goedkoop zijn, ik geloof iets van €85 terwijl het normaal al snel tegen de €300 loopt.
We wilden in ieder geval een stopover van een nacht ergens, maakte niet uit welke stad, wilden ook graag naar het Great Barrier Reef en een paar dagen Sydney en natuurlijk onze dochter bezoeken op haar stekkie in Newcastle, ten noorden van Sydney. En dus die tour in de outback, maar door die vijf dagen Red Centre hadden we dan helaas niet zo heel veel tijd voor de oostkust maar ja, er moesten keuzes gemaakt worden.
Al met al is het een super leuke afwisselende vakantie geworden en de 3-daagse tour in de Red Centre was echt geweldig. O.a. slapen in een swag naast het kampvuur onder de Australische sterrenhemel......deze tour was echt het hoogtepunt van de reis. Heel bijzonder.
Nou ja, het hele verslag kun je hier lezen. Misschien kun je er nog wat tips uithalen.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Als je vragen over Australia hebt laat het maar weten. Tussen 1998 en 2009 hebben we 6 reizen naar Australia gemaakt in totaal 8 maanden, alles met de auto, zelden iets geboekt en 50.000 km gereden. Ook bv Nullarbor Plain 2x. en naar Tasmania. Tijd van het jaar voor de reis is ook belangrijk. Probeer va half december en januari te vermijden. Niet alleen hoogseizoen maar ook veel te heet in de Outback en het noorden van Australia is in The Wet. Flinders Ranges een van de mooiste plekken in Australia en vol in de Outback.
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

Wij zijn in januari 2009 5 weken in AustraliË geweest. Hoogtepunten voor ons waren: Sydney en Melbourne. Qua natuur absoluut The Great OCean Road (de mooiste kustweg die wij al ooit gezien hebben, hebben er een helicoptervlucht over gedaan, SUPER) Je kan ook naar beneden naar het strand wandelen, dan sta je vrij dicht bij de mastodonten, aanrader! In the red center is Uluru maar zeker ook het naburige Kata Tjuta de moeite, je kan er mooie wandelingen doen. Kings Canyon is ook spectaculair, de rotsen lijken wel grote bijennesten. Duiken/snorkelen in het great barrier reef is natuurlijk ook een speciale gebeurtenis.
Heb geen verslag alleen maar foto's op http://www.usa4ever.com bij verre reizen.

Nog veel voorbereidingsplezier,

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer