Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Frankrijk
Frankrijk
Afgelopen zomer hebben we een prachtige reis gemaakt in het westen van Canada. Wat heb ik daar genoten zeg!!! Elke dag heb ik nog wel een flits terug naar Canada. Het is echt een heimwee gevoel wat ik na Amerika ook steeds had. Ik voel me zo ontzettend thuis in die twee landen. Maar helaas gaan we komende zomer niet. Gelukkig zijn er in Europa ook mooie plekjes. Ons plan is nu om in de zomervakantie naar Frankrijk te gaan. Wellicht een kleine rondreis, maar vooral ook genieten van het (hopelijk) mooie weer, het lekkere eten en de mooie bezienswaardigheden. Ik loop alleen een beetje vast. Ik heb al heel wat plekjes gezien in Frankrijk, maar ik weet even niet hoe te combineren. We willen 4/5 dagen naar Caen (Normandie) en dan willen we eigenlijk doorreizen naar een gedeelte van Frankrijk waar we mooie dingen kunnen zien, maar waar het ook lekker weer is. Voor ons betekent dit dat het een lekker zonnetje, maar niet TE heet. Wel willen we kunnen zwemmen in het zwembad en zonnen. Wie kan me helpen met een leuke plek/plekken waarmee het te combineren is?
Bedankt weer!!
Groetjes, Evelien
Bedankt weer!!
Groetjes, Evelien
1998: West-Amerika
2000: Houston & Florida
2008: New York
2012: West & Oost-Amerika
2014: West-Canada
2016: Zuidwest/Noordwest, Oost-Amerika & Zuid-Afrika
2017: Deep South & Florida
Re: Frankrijk
Iemand??
Zuidwest Frankrijk, gebied tussen Bordeaux en Spaanse grens.
- Inge
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
We hebben zelf ooit een rondreisje door Frankrijk gemaakt waarbij we eerst een paar nachten in de Champagnestreek zijn geweest. Wat rondritten gemaakt in dit prachtige en sfeervolle wijngebied en hier en daar natuurlijk wat geproefd en gekocht voor de rest van de reis
. Daarna zijn we middendoor wat zuidelijker gereden en een aantal nachten in de Auvergne geweest. Een mooi vulkanisch gebied, waar we wat leuke wandelingen hebben gemaakt. Daarna door naar het echte zuiden voor een weekje relaxen op een tropisch hete camping aan de kust met af en toe een dagtochtje in de mooie omgeving van Lanquedoc/Roussillon. Vanuit hier weer wat noordelijker en nog een paar dagen in de Ardeche doorgebracht met wat wandelen, kayakken en mooie rondritten maken.
Was een leuke afwisselende vakantie waar we allerhande verschillende natuur hebben gezien, maar ook, met name in de laatste anderhalve week lekker konden relaxen en van de zon genieten. We verbleven in de Champagne en in de Ardeche in kleine hotelletjes en daartussenin twee keer in een stacaravan.
We zijn ook wel eens in Normandië en Bretagne geweest. Wij hadden toen mazzel met het weer, dus van de zon hebben we wel genoten. Erg mooie ruige kustlijnen, goede visrestaurants, leuke plaatsjes gezien.
De Loire zijn we met onze oudste dochter eens geweest. Was ook wel leuk, maar vond ik persoonlijk wat minder indrukwekkend qua natuur. Hier hadden we wat minder goed weer, dus zal ook meegespeeld hebben...
De Jura vond ik ook erg mooi, maar is ook niet weerzeker. Al hadden we hier ook mazzel. In dit gebied veel mooie watervallen gezien. Hier wil ik nog wel eens naar terug met onze kinderen.

Was een leuke afwisselende vakantie waar we allerhande verschillende natuur hebben gezien, maar ook, met name in de laatste anderhalve week lekker konden relaxen en van de zon genieten. We verbleven in de Champagne en in de Ardeche in kleine hotelletjes en daartussenin twee keer in een stacaravan.
We zijn ook wel eens in Normandië en Bretagne geweest. Wij hadden toen mazzel met het weer, dus van de zon hebben we wel genoten. Erg mooie ruige kustlijnen, goede visrestaurants, leuke plaatsjes gezien.
De Loire zijn we met onze oudste dochter eens geweest. Was ook wel leuk, maar vond ik persoonlijk wat minder indrukwekkend qua natuur. Hier hadden we wat minder goed weer, dus zal ook meegespeeld hebben...
De Jura vond ik ook erg mooi, maar is ook niet weerzeker. Al hadden we hier ook mazzel. In dit gebied veel mooie watervallen gezien. Hier wil ik nog wel eens naar terug met onze kinderen.
Laatst gewijzigd door Inge op 19 okt 2014, 21:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Inge
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
Bedankt voor jullie reacties!!!! Ik ga er lekker mee aan de slag
heerlijk, lekker alvast voorbereiden van de vakantie 

- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Persoonlijk zou ik niet in Caen gaan zitten, maar wat meer naar de kust. En eerlijk gezegd zou ik als je oa. voor de oorlogsstranden gaat op 2 plekken overnachten, want het ligt best een stuk van elkaar.
Een mooi stuk is van Normandie via de Mont saint michel richting st. Malo. Dan zou je daarna inderdaad de kant van Bordeaux en misschien wat Pyreneen of noord Spanje mee kunnen pakken. Erg mooie gebieden.
Een mooi stuk is van Normandie via de Mont saint michel richting st. Malo. Dan zou je daarna inderdaad de kant van Bordeaux en misschien wat Pyreneen of noord Spanje mee kunnen pakken. Erg mooie gebieden.
Wij hebben een aantal jaar geleden ook eerst een stukje Normandie gedaan, waarna we door gingen naar St. Michel, St. Malo, La Rochelle en eindigden in Bordeaux.
Wij vonden het echt super. St. Malo & La Rochelle hele leuke plaatsjes. Wel toeristisch, maar zeker niet te!
Wij vonden het echt super. St. Malo & La Rochelle hele leuke plaatsjes. Wel toeristisch, maar zeker niet te!
Bedankt allemaal weer!!! Ik ga een leuke route maken! Ik heb leuke ideeën nu!
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
In de paasvakantie zijn we naar de Dordogne geweest. Mooie streek met heel veel oude burchten en stadjes met nauwe middeleeuwe straatjes en gastronomisch ook interessant. Toen wij gingen was het wat toeristen betrof, niet druk. Ook zijn we vroegere jaren naar de Auvergne geweest. Uitgedoofde vulkanen.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Let wel op dat alles in de zomermaanden daar uitgestorven is. Wij waren daar in augustus 2012 en alles was dicht in die dorpen (Epernay e.d.).Inge schreef:We hebben zelf ooit een rondreisje door Frankrijk gemaakt waarbij we eerst een paar nachten in de Champagnestreek zijn geweest. Wat rondritten gemaakt in dit prachtige en sfeervolle wijngebied en hier en daar natuurlijk wat geproefd en gekocht voor de rest van de reis.
Persoonlijk vind ik Nancy een erg leuke stad, de meeste Hollanders racen daar omheen op weg naar het zuiden, maar het is erg de moeite waard. Zie ons blog: http://menmontour.wordpress.com/weekend-nancy-2014/. Heel toeristisch maar erg leuk is een rondleiding met zo'n treintje te nemen.
- Nati
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Dat is inderdaad een punt waar je rekening mee moet houden,Wij waren deze zomer ook een paar dagen in de champagne streek in augustus en de meeste winkels en eetgelegenheden waren gesloten die periode,alhoewel het in Reims en Epernay vol liep met toeristen.
Enkele jaren geleden hebben wij ook een rondje door Frankrijk gereden en hebben een prachtige reis gehad. In grote lijnen was het naar Bretange en zo de kustlijn afgezakt tot in Biarritz,met uitstapjes naar Pamplona en San Sebastian, daarna door naar de Pyreneeën en via Toulouse weer door het binnenland naar huis. Wij hebben toen een kleine reisblog bijgehouden ,je kan die ook eens bekijken en misschien kan je er wel wat ideeën uithalen. http://onzeeigentourdefrance.reismee.nl ... de-france/
veel plezier met de voorbereiding
Enkele jaren geleden hebben wij ook een rondje door Frankrijk gereden en hebben een prachtige reis gehad. In grote lijnen was het naar Bretange en zo de kustlijn afgezakt tot in Biarritz,met uitstapjes naar Pamplona en San Sebastian, daarna door naar de Pyreneeën en via Toulouse weer door het binnenland naar huis. Wij hebben toen een kleine reisblog bijgehouden ,je kan die ook eens bekijken en misschien kan je er wel wat ideeën uithalen. http://onzeeigentourdefrance.reismee.nl ... de-france/
veel plezier met de voorbereiding
- Inge
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Wij waren inderdaad in juni in de Champagne. Alles was toen gewoon open.
Groetjes Inge
- eddepet71
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
Mocht je van wielrennen houden en op 9-10 Juli in Normandië zijn...
In 2015, the Tour de France will be travelling through Normandy with over 120 km of the 191 km stage along the Côte d'Albâtre (Alabaster Coast) to the Unesco port city of Le Havre, stage town on 9th July. Then on 10th July, the cyclists will set off from Livarot, in the heart of the Pays d’Auge which produces its famous namesake AOC cheese.
In 2015, the Tour de France will be travelling through Normandy with over 120 km of the 191 km stage along the Côte d'Albâtre (Alabaster Coast) to the Unesco port city of Le Havre, stage town on 9th July. Then on 10th July, the cyclists will set off from Livarot, in the heart of the Pays d’Auge which produces its famous namesake AOC cheese.
Wij gaan dit jaar ook naar frankrijk en hebben nog een idee over hoe en wat. Inderdaad we gaan alles op de bonnefooi doen en de caravan gaat mee. Vorig jaar zijn we een even in noord-oost frankrijk geweest. Niet de mooiste gebieden van frankrijk, maar de sfeer voelde heel goed aan. Vandaar dat we dit jaar maar eens langer gaan.
Doordat we wat aan het rondtoeren zijn en de snelwegen mijd kom je op de meest fantastische plekken.
Een mooi voorbeeld afgelopen jaar:
Vanuit duitsland komen we frankrijk in en komen in de omgeving van Verdun. Het ziei me wel iets dat het wat met de eerste WO te maken had. Komen we op een camping die op loopafstand lag van een van de grootste oorlogsbegraafplaats van de wereld. We zijn daar naar toegewandeld het was heel indrukwekkend......
In duitsland (eifel) komen we een route plaatje tegen met (eifel de luxe) nieuwsgierig dat we zijn komen we op deze website terecht http://www.eifel.info/naturwanderpark-delux.htm
En hebben de volgende dag die wandeling gelopen. Het was de mooiste van de hele vakantie.
misschien dat we dit jaar de rest gaan lopen en niet eens in frankrijk terecht komen.
Ik wil daarmee zeggen als je gewoon wat rond gaat rijden dat je zomaar voor een verrassing kan staan.
Doordat we wat aan het rondtoeren zijn en de snelwegen mijd kom je op de meest fantastische plekken.
Een mooi voorbeeld afgelopen jaar:
Vanuit duitsland komen we frankrijk in en komen in de omgeving van Verdun. Het ziei me wel iets dat het wat met de eerste WO te maken had. Komen we op een camping die op loopafstand lag van een van de grootste oorlogsbegraafplaats van de wereld. We zijn daar naar toegewandeld het was heel indrukwekkend......
In duitsland (eifel) komen we een route plaatje tegen met (eifel de luxe) nieuwsgierig dat we zijn komen we op deze website terecht http://www.eifel.info/naturwanderpark-delux.htm
En hebben de volgende dag die wandeling gelopen. Het was de mooiste van de hele vakantie.
misschien dat we dit jaar de rest gaan lopen en niet eens in frankrijk terecht komen.
Ik wil daarmee zeggen als je gewoon wat rond gaat rijden dat je zomaar voor een verrassing kan staan.
Go T@bbing!!!!
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht