Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Rondreis Portugal - Spanje met camper!

Discussies over alle reizen die NIET naar de Verenigde Staten van Amerika gaan.
Plaats reactie
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Rondreis Portugal - Spanje met camper!

Bericht door LeenG »

Na een aantal intercontinentale reizen, hebben we besloten om nog eens een grote Europese reis te maken. Een paar jaar geleden hebben we al eens een rondreis in het binnenland van Spanje gemaakt en dat smaakte naar meer: oude steden, prachtige pleinen, vriendelijke mensen en nog niet helemaal platgelopen.
We willen ook eens proberen of reizen met een camper iets voor ons is. Dus kwamen we met volgend plan: we nemen 4 weken vakantie in mei 2016 om een rondreis rond het Iberische schiereiland te maken. Leuk is dat we dan ook onze fietsen kunnen meenemen voor kleine verplaatsingen, stadsbezoeken,... :thumbup:
Dit is ons eerste ruwe plan....

Dag 1: thuis - Nantes: 700km, vroeg opstaan, flinke rijdag
2: Nantes - Blaye: 300km
3: Blaye - Bilbao: 400km (vanaf hier begint voor ons de reis écht)
4: Bilbao
5: Bilbao - Oviedo: 300km
6: Oviedo - Santiago de Comp.: 300km
7: Santiago - Viana Do Castelo: 180km
8: Viana d C - Porto: 75km
9: Porto
10: Porto - Coimbra: 120km
11: Coimbra - Sintra: 230km
12: Sintra - Lagos: 320km (rustig rijden langs de kust, aankomst pas 's avonds, voldoende tijd voor stops)
13: Lagos
14: Lagos - Sevilla: 270km
15: Sevilla
16: Sevilla
17: Sevilla - Cordoba: 140km
18: Cordoba
19: Cordoba - Granada: 200km
20: Granada
21: Granada - Valencia: 500km, opnieuw flinke rijdag, alweer een stuk richting noorden, een stuk 'terug'
22: Valencia
23: Valencia
24: Valencia - omgeving Barcelona: 500km
25: omgeving Barcelona - ....
26: ....
27: ....
28: .... - thuis
(Barcelona tot thuis is 1400km)
trudy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Rondreis Portugal - Spanje met camper!

Bericht door trudy »

Met Spanje met de camper hebben we geen ervaring maar met Portugal wel. In 2013 maakten we met onze eigen camper een vijfweekse camperreis door dat mooie land. We kwamen toen o.a. Bij Bilbao, bij Porto, Coimbra! Sintra. Misschien kun je ideeën halen uit ons verslag http://www.slakopreis.nl/search/label/Portugal/.
Tip alvast: neem de app van Campercontact. Daar staan heel veel camperplaatsen en kleine campings op.
Als je nog meer wil weten, kun je me altijd mailen of hier een pb sturen. Trudy
trudy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door trudy »

nog een aanvulling: reken vanaf Barcelona drie dagen naar huis. 700 km op een dag is te doen maar echt het maximum wat haalbaar is. Na zo'n rijden ben je het echt wel zat en bovendien moet er dan niks tegen zitten. 500 km is ook al een flinke dag maar goed te doen. Trudy
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door LeenG »

Een heel laattijdig antwoord nog. Bedankt voor je reactie Trudy.
Intussen heb ik nog wat aan de route gesleuteld en in Galicie een dag overgeslagen om een dag meer te hebben in de Algarve. Het lijkt me daar zo mooi! En ik wil daar dolfijnen gaan spotten.

We hebben ook onze camper geboekt en het is een van - model nll deze http://www.thevancompany.be/mobilhome-h ... oadcamp-r/ :thumbup:
Volgens de verhuurder heeft hij echt een pittige motor en kan je er stevig mee doorrijden. De laatste 2 dagen gaan we ook gewoon langs de snelweg (peage) terug rijden. Dan lijkt 700 km best te doen.

Uit je blog maak ik op dat je meestal op campings staat? We willen proberen zoveel mogelijk vrij te staan. Kan je makkelijk aan tankstations je water lozen en aanvullen? Natuurlijk gaan we af en toe ook op een camping staan zodat we ook eens kleren kunnen wassen enzo.

Ik heb er alvast heel veel zin in :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer