Pagina 1 van 1

Recht op vergoeding? Vlucht HAM-Ams geannuleerd, aansluiting gemist bij vluchten HAM-Cdg-AMS

Geplaatst: 07 sep 2015, 09:36
door Susie one
Hoi,

Afgelopen vrijdagmiddag 4 september jl. heeft de KLM de vlucht Hamburg - Amsterdam geannuleerd (operationele reden).
Dit was de laatste rechtstreekse vlucht van de dag.

Wij hebben telefonisch contact opgenomen met de KLM in Amsterdam en zij hebben ons omgeboekt via Parijs (air france).
Helaas had het vliegtuig uit Parijs een flinke vertraging opgelopen. Bij het instappen is er tegen ons gezegd door het grondpersoneel dat wij de aansluitende vlucht naar Amsterdam zouden gegaan halen. Helaas misten wij op een haar de aansluiting naar Amsterdam. Via een behulpzame medereiziger kwamen wij er achter dat de vertraging was veroorzaakt doordat het gebruikte toestel vertraagd was binnengekomen in Parijs vanuit Rome. Wij hebben via de sms gehoord dat de vertraging was door operationele problemen.

Air france heeft ons op de vlucht van de volgende ochtend van 7.50 uur geboekt en een hotel geregeld.

Volgens eu claim hebben wij nu recht op een mogelijke vergoeding van EUR 250,00 per persoon.
Bij wie moeten we de claim indienen? KLM of air france? Hoe pakken wij dit het beste aan om een zo groot mogelijke kans te hebben op de vergoeding?

Groetjes,
Susie one en csx

Re: Recht op vergoeding? Vlucht HAM-Ams geannuleerd, aansluiting gemist bij vluchten HAM-Cdg-AMS

Geplaatst: 07 sep 2015, 12:46
door Hinko
Ik zou KLM eerst doen.
Kan dit ook via "Mijn Boeking" op KLM?
Even inloggen met je boekingscode en naar je vlucht gaan.
En anders even zoeken via Google en dan kom je op onderstaande:
https://www.klm.com/travel/nl_nl/custom ... t_cost.htm

Succes en laat even weten hoe het afloopt.

Re: Recht op vergoeding? Vlucht HAM-Ams geannuleerd, aansluiting gemist bij vluchten HAM-Cdg-AMS

Geplaatst: 07 sep 2015, 13:38
door Njit
Zie ook https://www.consuwijzer.nl/vakantie-vri ... gde-vlucht . Daar staat ook een standaard-brief die je kunt gebruiken: https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbri ... van-vlucht . Er staan wat standaard elementen in die in je klacht dienen te staan.

Zie ook http://www.geldenrecht.nl/artikel/2013- ... geld-terug

Re: Recht op vergoeding? Vlucht HAM-Ams geannuleerd, aansluiting gemist bij vluchten HAM-Cdg-AMS

Geplaatst: 07 sep 2015, 20:24
door Ruud2004
Inderdaad, claim indienen bij de KLM. Alle ellende begint immers al bij het niet laten vliegen van de rechtstreekse vlucht naar Amsterdam.

Re: Recht op vergoeding? Vlucht HAM-Ams geannuleerd, aansluiting gemist bij vluchten HAM-Cdg-AMS

Geplaatst: 13 sep 2015, 17:15
door Susie one
Allereerst bedankt voor de hulp en de links.

Ik heb vandaag de claim van de vertraging ingediend bij de KLM.
Ben benieuwd naar hun reactie.
zodra ik bericht heb dan laat ik het weten.

Re: Recht op vergoeding? Vlucht HAM-Ams geannuleerd, aansluiting gemist bij vluchten HAM-Cdg-AMS

Geplaatst: 19 sep 2015, 12:49
door Susie one
Inmiddels hebben wij bericht ontvangen van de KLM. Zij geven aan dat de vertraging door een technisch mankement is veroorzaakt. Wij hebben hebben van een ander reiziger vernomen dat het toestel voor onze vlucht met een vertraging uit Rome was teruggekomen op Parijs CDG.

Wij krijgen het gevoel dat we worden afgescheept met een voucher van EUR 100 pp voor het ongemak...
Ik heb van de week een bericht op internet gelezen dat een reiziger met 26 uur vertraging na een uitspraak van de rechter alsnog zijn gelijk kreeg.
Helaas kan ik het bericht niet meer vinden op internet.

Wat zouden jullie doen?


Hartelijk dank voor uw e-mail. Het spijt mij dat vlucht KL.... op ... van Hamburg naar Amsterdam werd geannuleerd en u door vertraging op uw nieuwe vlucht met de AF naar Parijs uw aansluitende vlucht heeft gemist. Hiervoor bied ik u mijn excuses aan. Helaas kan ik u geen compensatie bieden voor de annulering en gemiste connectie. Wel kan ik u een vergoeding aanbieden voor de gemaakte directe kosten. Hieronder licht ik het graag toe.

Wat ik kan doen voor u
Vlucht KL.... is geannuleerd vanwege de slechte weersomstandigheden in Amsterdam. Vlucht AF .... was vertraagd vanwege een onverwacht technisch mankement. Dit wordt beschouwd als een buitengewone omstandigheid die KLM ondanks alle getroffen maatregelen niet had kunnen voorkomen. Daarom kan ik geen compensatie aan u uitkeren.

Heeft u door de annulering directe kosten gemaakt, voor bijvoorbeeld consumpties en/of telefoonkosten? En zijn deze nog niet vergoed door KLM? Dan vergoed ik die graag alsnog. Als u mij een kostenopgave en uw bankgegevens (IBAN en BIC) mailt, dan maak ik het zo snel mogelijk voor u in orde.

Geste
Ik begrijp dat ik uw ervaring niet ongedaan kan maken. Voor het geleden ongemak stuur ik u beiden een KLM EMD Voucher ter waarde van EUR 100,- toe. Deze voucher is een jaar geldig. U kunt de voucher via http://www.klm.com gebruiken om een vliegticket of extra opties voor KLM-vluchten mee te betalen. Ik stuur u de voucher per e-mail zodra ik uw directe kosten heb ontvangen.

Re: Recht op vergoeding? Vlucht HAM-Ams geannuleerd, aansluiting gemist bij vluchten HAM-Cdg-AMS

Geplaatst: 19 sep 2015, 15:19
door Vito
Beste susieone, op het floridaforum zit B767 nogwat. Ik weet dat hij ook claims doet en succesvol is daarin. Ook weet hij vaak de achtergronden van vertragingen. Je kunt het misschien bij hem proberen of anders EU claim inschakelen.

Re: Recht op vergoeding? Vlucht HAM-Ams geannuleerd, aansluiting gemist bij vluchten HAM-Cdg-AMS

Geplaatst: 19 sep 2015, 23:02
door Pepito
Afgelopen donderdag was in het nieuws dat je ook bij een onvoorzien technisch probleem recht heb t op schadevergoeding, dus volgens mij moet je hier niet mee akkoord gaan.

http://www.nrc.nl/nieuws/2015/09/17/luc ... ertraging/

Re: Recht op vergoeding? Vlucht HAM-Ams geannuleerd, aansluiting gemist bij vluchten HAM-Cdg-AMS

Geplaatst: 20 sep 2015, 04:49
door Hinko

Re: Recht op vergoeding? Vlucht HAM-Ams geannuleerd, aansluiting gemist bij vluchten HAM-Cdg-AMS

Geplaatst: 20 sep 2015, 14:27
door Susie one
Hoi,

Bedankt voor de linkjes.
We gaan ons verder verdiepen en we laten nog weten wat we gaan doen.

Nog er nog tips zijn laat het ons ff weten.

Groetjes
Susie One

Re: Recht op vergoeding? Vlucht HAM-Ams geannuleerd, aansluiting gemist bij vluchten HAM-Cdg-AMS

Geplaatst: 22 sep 2015, 20:51
door Susie one
Ik heb telefonisch contact opgenomen met de KLM.

Zij hebben het dossier nog niet gesloten omdat zij op onze reactie wilden wachten ivm directe kosten.
Ik had in de email het totaal bedrag van de telefoonkosten en het rekeningnummer al doorgegeven.

De medewerker was erg vriendelijk en zij vertelde dat de KLM ivm uitspraak van het Europese hof alle afgewezen claims met als reden technisch mankement opnieuw beoordeeld moeten worden. KLM dient dit met terugwerkende kracht de afgelopen 2 jaar na te kijken. De medewerker heeft een nieuw verzoek ingediend voor onze claim.

Tip mocht je de afgelopen 2 jaar een claim ingediend te hebben die is afgewezen ivm technische reden, neem dan contact op de luchtvaart maatschappij.

Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen.