In de zomer van 2014 hebben mijn vriend en ik een 40 daagse rondreis door het Zuid-Westen van Amerika gemaakt (onze eerste reis buiten Europa). Eenmaal thuis gekomen van de reis kregen we een soort van virus. Het welbekende reisvirus

Omdat we beide studeren zijn we afgelopen zomer thuis gebleven om wat te kunnen sparen. We willen komende zomer dan ook heel graag weer reizen, buiten Europa. Amerika vonden we fantastisch en willen we graag weer een keer naar terug. Alleen hebben we nu voor Azie, namelijk Thailand en Cambodja. Eens iets anders en iets goedkoper zoals ik begroot heb

Onze plannen zijn om in augustus te gaan (ja, in het regenseizoen, maar daar ontkomen we niet aan), zo'n 3 weken.
We vergelijken de vliegtickets en willen binnenkort gaan boeken. Ook ben ik natuurlijk gaan rondneuzen en heb ik verschillende post van hier op het forum geopend.
Dag 1: Amsterdam- Bangkok
Dag 2: Bangkok
Dag 3: Bangkok
Dag 4: Bangkok
Dag 5: Bangkok - Chiang Rai/Chiang Mai; Nachttrein
Dag 6: Chiang Rai/Chiang Mai; Elephant Nature Park; Long Neck Tour
Dag 7: Chiang Rai/Chaing Mai
Dag 8: Chiang Rai/Chiang Mai - Ko Samui; Binnenlandse vlucht
Dag 9: Ko Samui
Dag 10: Ko Samui
Dag 11: Ko Samui - Ko Pha Ngan
Dag 12: Ko Pha Ngan
Dag 13: Ko Pha Ngan (--> Ko Samui of Ko Pha Ngan omgedraaid. Wat is logischer? Mooiste is om de Fullmoon party mee te pakken)
Dag 14: Ko Pha Ngan - ?
Dag 15: Phuket
Dag 16: Phuket; bezoeken Ko Phi Phi/Ko Tao
Dag 17: Phuket - Bangkok
Dag 18: Bangkok - Cambodja; Siem Reap; Angor
Dag 19: Cambodja
Dag 20: Cambodja
Dag 21: Bangkok
Dag 22: Bangkok - Amsterdam
Het lijkt een beetje een volle planning, maar niets is onmogelijk toch?

We hadden eerst nog Krabi in de planning, maar dat lijkt ons het minst geschikt/ minst leuk en daarom komen we zo uit.
Het is toch lastig om een beetje een planning te maken met zoveel moois als keuze!
We hebben in het begin bewust zoveel Bangkok gepland, dit schijnt een super stad te zijn, en ook om even te acclimatiseren natuurlijk.
Hoe reizen jullie van Ko Pha Ngan naar Phuket? Is er een leuke tussenstop?
Of iets wat we absoluut niet mogen missen.
We willen graag het mooie natuur zien, maar zeker ook relaxen op de prachtige stranden en wat feestjes bij langs.
Verder zien we het wel, tuk tuk's, treinen en taxi's genoeg.
Tips, ideeën zijn altijd welkom

Liefs Stephaa.