Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Kyoto - Japan

Discussies over alle reizen die NIET naar de Verenigde Staten van Amerika gaan.
Plaats reactie
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Kyoto - Japan

Bericht door Anneleen »

Hallo,

Ik krijg onverwachts de kans om een weekje mee naar Japan te reizen met mijn man. Tokyo (zijn we al eens geweest), Kyoto en Osaka.
Heeft er iemand goede tips voor Kyoto? Ik denk aan hotel, dingen om te zien, te doen, restaurants,... We verblijven daar in het weekend.
In Osaka kunnen we het hotel niet zelf kiezen, maar wie tips heeft voor bezienswaardigheden daar, graag! Ik zal daar een dagje alleen rondlopen, dus veel tijd heb ik er niet.
Alvast bedankt!
Jrabakker
Amerikakenner

Re: Kyoto - Japan

Bericht door Jrabakker »

Kyoto: prachtig!

1 van mijn favoriete plekken: Fushimi Inari.
nog een paar mooie sites:
- kiyomizudera temple. 1 van de grootste en mooiste.
- de Hanjin shrine en gardens. Als je Lost in Translation hebt gezien, dit is de tuin waar Charlotte van steen naar steen stapt in de vijver.
- Nanzenji temple: een complex met diverse kleine en grote tempelgebouwen en pagoda's
- s' avonds: een wandeling door het Gion district. Dit is de geisha area, in traditionele japanse gebouwtjes.
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Bedankt voor de tips! Ik zet ze onmiddellijk in mijn lijstje.
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

ik ben dol op Kyoto ... zo'n prachtige stad. Lekker met de bus gaan reizen, je stapt achterin in en betaalt voorin bij het uitstappen. Was toen ik er was een vaste prijs van 200 yen per rit, meen ik ....

ik plaats even 2 links van hotelletjes die mij goed zijn bevallen (ik ben wel een budget-reizigster, ik geef liever geld uit aan sight-seeing dan aan overnachtingen)
https://www.tripadvisor.co.uk/ShowUserR ... Kinki.html
https://www.tripadvisor.co.uk/ShowUserR ... Kinki.html

ik maak voor mijn Japan reizen veel gebruik van deze site

ook in Kyoto heb ik de meeste juweeltjes gevonden door gewoon rond te wandelen ...
Een van mijn favorieten is de Kenninji Temple

ah, ik heb even op het internet gezocht naar mijn blog:
http://marinjapan.blogspot.nl/2011/11/day-1.html

ik ben nog een keer geweest en moet daar ook een blog van hebben, maar ik geloof dat die zoek is geraakt op de digitatele snelweg ...
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
boonens
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door boonens »

Aangezien er voor Kyoto al aardig wat tips zijn gegeven, hierbij wat leuke dingen voor Osaka:
- Het kasteel (Osaka-jo) en het historisch museum in de buurt
- De Shitenno-ji tempel
- Dotonbori / Minami / Shinsaibashi
- Het Kaiyukan Aquarium (walvishaai!)
- Met een bootje een tocht maken over de rivier
- Abeno Harukas observation deck + warenhuis (grootste in Japan)
- Shinsekai

Heel veel plezier!
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV - NY | '25: TX Gepland: TX (deel 2)
Moniquemichiel
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Moniquemichiel »

Hoi,

Ik volg even. Als alles goed gaat vier ik kerst in Tokyo en ga ik ook een week naar Kyoto. Mijn zoon gaat studeren in Tokyo en ik ga samen met zijn oma bij hem op bezoek. Iemand in die periode wel eens in Japan geweest?????

groetjes,
Monique
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Fijn, al die tips die binnenkomen!
Monique, ik ben al een keer in Japan geweest (alleen in Tokyo, een kleine week, ik kon toen ook onverwachts mee met mijn man toen hij daar moest zijn voor zijn werk) en dat was begin december. Het was daar toen heel aangenaam weer, en in de parken hadden de bomen prachtige herfstkleuren. Ik was aangenaam verrast, omdat in België de blaren toen al lang gevallen waren. Dat trok veel fotografen aan, heel grappig hoe ze soms in trosjes bij elkaar met statief en fototoestel dé foto van een bepaald landschap probeerden te maken. Maar als je er pas tegen de kerstdagen aankomt, zullen de blaren allicht gevallen zijn? In de winkelstraten hing al duidelijk een kerstsfeer. Heel fijn. Heel gezellig. Ik had niet veel verwachtingen van de reis, wist eigenlijk niet goed wat ik ervan kon verwachten. Maar ik vond het er zo fantastisch dat ik heel blij ben dat ik binnenkort nog eens kan gaan, en dit keer met een weekend in Kyoto en een dagje Osaka erbij.
Moniquemichiel
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Moniquemichiel »

Nooit gedacht aan Japan maar ben me nu aardig aan het inlezen. Het lijkt me meer dan fantastisch. Ik lees op verschillende plekken dat je thuis al een simkaart kan bestellen. Google translate lijkt me erg handig om daar te hebben. En wat me ook een avontuur lijkt is om met de hogesnelheidstrein te reizen naar Kyoto.

Wat een leuk verslag Marian.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer