Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen naar Nederland

Discussies over alle reizen die NIET naar de Verenigde Staten van Amerika gaan.
Plaats reactie
Big_Mo
Amerika-expert

Vliegen naar Nederland

Bericht door Big_Mo »

We hebben het topic van vliegen naar Amerika nu wilde ik het even andersom proberen voor mede Ned/Belg Amerika bewoners.

Wanneer: 22 juni heen 3 juli terug
Airline: Iceland air
Aantal personen: 2
Kosten: $1965 retour
Waar geboekt: Expedia

Ik had een $200 goedkopere gevonden maar zodra ik wilde reserveren kwamen er raar genoeg $200 mysterieuze belastingen bij! :blink:
hemmie
Amerika-expert

Re: Vliegen naar Nederland

Bericht door hemmie »

Ik ben aan het kijken voor tickets naar NL (of misschien nog liever Dusseldorf, en evt Brussel) voor juni, voor 2 volwassenen en 3 kinderen. Tot nu toe eigenlijk niet echt iets betaalbaars gevonden, afgezien van Turkish Airlines. Maar ik wacht nog eerst even af of er nog wat beters komt, met een beterse verbinding. Als ik nu KLM rechtstreeks zou boeken kost het ons geloof ik zo'n $8000...
Terug in Texas!
Gast

Bericht door Gast »

Ik ben al een tijdje op zoek naar tickets voor een weekje naar NL in de komende maanden. Goedkoopste prijs is rond $900, met twee keer overstappen in Istanbul of Dublin. En een totale reistijd van 20 uur.

Voor vluchten met één keer overstappen zit je gelijk al aan $1200...

:sadcry:
Laatst gewijzigd door Gast op 05 okt 2016, 22:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

$980 was het meest betaalbare dat ik had gevonden. Overigens ik had een poos geleden tickets gevonden tijdens Thanksgiving $590 retour! KLM had $720 rechtstreeks in de zelfde periode dat wij gaat, in juni. Maar dat was volgens mij een one-day-fly deal.

Jammer dat het zo duur is om te vliegen naar "huis".

IJsland overstap tijd is anderhalf uur. Totaal reistijd heen 10 uur en terug 10 en half uur. 3 uur langer als rechtstreeks. Niet heel erg, Dublin ooit een 4 uur durende layover. Was echt killer, maar wel het goedkoopste!
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Ik heb net tickets geboekt met BA Houston - Dusseldorf voor 2 volwassenen en 3 kinderen voor net geen $5000, we reizen in juni. Diezelfde tickets kostten eerder zeker $2000 meer, dus erg tevreden! Voor Amsterdam was de prijs ook omlaag gegaan, maar nog wel duurder dan Dusseldorf.
Terug in Texas!
Rachel.
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Rachel. »

Mijn ervaring met boeken is dat Nederlandse sites vaak goedkoper zijn dan Amerikaanse. Een goede optie is van Miami of Orlando naar Brussel vliegen met Tui of Jetairfly, dat kan via hun eigen websites met uitzondering van de schoolvakanties vaak voor rond de vijfhonderd euro, rechtstreekse vlucht. Het hangt natuurlijk van je afstand tot Florida en de kosten van een retourtje naar die luchthavens af of je inderdaad beter uit bent...

Vanuit Brussel kun je met de trein naar Rotterdam.
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

verdorie, in de zelfde periode dat ik wilde zie ik nu met Brithish voor $759!!! Dat is $400 totaal goedkoper.
@Rachel, maakt voor mijn periode echt geen drol uit. Ik heb Cheaptickets.nl gekeken (zelfs computer met VPN op Nederland gezet) en de prijzen kwamen alsnog overeen. Zelfs wat jij aangeeft via een ander stad te vliegen, maakt vanuit Chicago totaal niets uit. De prijs komt over het algemeen op het zelfde uit.

Les geleerd, ik ga niet meer zo ver van te voren boeken!
Rachel.
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Rachel. »

Nee, je moet niet via een andere stad vliegen, voor de Florida route moet je twee losse tickets boeken; een retour naar Florida en een retour Florida-Brussel. Cheaptickets pakt die twee airlines niet altijd overigens.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Oeps, sorry Big_Mo, had beter niets kunnen zeggen, dit soort dingen is altijd zo deprimerend.
Rachel, een retourtje Florida kost mij sowieso ook al een paar honderd $ pp, en dan moet je nog rekening houden met heel veel overstaptijd (en dus wellicht nachtje hotel), want als je 1e vlucht vertraging heeft ben je alles kwijt. Dat is me echt te veel gedoe en stress, dan had ik nog liever de optie via Istanboel genomen, dan weet je in elk geval waar je aan toe bent. Vliegen vanuit Houston is sowieso gewoon een stuk duurder dan vanaf de oostkust volgens mij, niets aan te doen. En wij zitten ook nog vast aan het hoogseizoen.
Dusseldorf is prima voor ons, mijn ouders wonen in Roermond, dus heel dichtbij.

Heb overigens geboekt via Justfly, kreeg goede reviews, dus ik vond het voor deze prijs de gok wel waard.
Terug in Texas!
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

Rachel, Dan vlieg ik nog steeds vanuit een andere stad niet? Chicago -> Miami round trip, Miami -> Amsterdam Round trip. Vaak genoeg naar gekeken en soms komt dat duurder uit zelfs dan rechtstreeks vanuit Chicago naar Amsterdam met een layover in Dublin of Londen Heathrow. Vorig jaar nog gekeken, Chicago New York - New York Amsterdam. Waarom ik op Amsterdam vlieg, mijn "thuis" is 20 minuten van Schiphol dan heb ik echt geen zin om nog eens een heel stuk vanaf Brussel met de trein te gaan.
Zelfs wel eens overwogen om naar Indianapolis te rijden en vanaf daar naar huis te vliegen. Het verschil in ticket prijs was zo minimaal dat het mijn 3 en half uur reizen gewoon niet waard was.

@Hemmie,
Maakt niet uit! Ik voel me altijd alleen zo belazerd door vliegtuig maatschappijen. Het is elke keer maar gokken weer wanneer je de beste prijzen van vinden. $400 is veel geld en had ik iets leuks mee kunnen doen (Jeep parts kopen :lol: ) maar ik heb mijn tickets via Iceland air al en er is weinig aan te doen! Lekker vooruit kijken naar anderhalve week naar familie :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer