Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Sicilië

Discussies over alle reizen die NIET naar de Verenigde Staten van Amerika gaan.
Plaats reactie
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Sicilië

Bericht door vana »

Ik twijfel voor volgend jaar nog steeds tussen Sicilië en Sardinië. Sardinië had mijn voorkeur maar ik merk dat het toch wel lastig is om iets te vinden naar onze wensen. Ik ga dus eens kijken of dat misschien beter lukt met Sicilië
Aangezien het Europa forum verdwenen is en daar volgens mij wel wat topics over Sicilië waren stel ik mijn vraag hier maar, misschien dat diezelfde mensen hier reageren :D

Wij willen graag de laatste twee weken van juni gaan. We willen op maximaal twee verschillende plekken verblijven (dus 1 week per plek of twee weken op één plek))
Maar ik heb geen idee wat de mooiste kanten van het eiland zijn en wat handige uitgangspunten zijn.
Wij houden van leuke plaatsjes, mooie autoroutes, geen massatoerisme, mooie (ongerepte) natuur, leuke badplaatsjes.

Wie heeft voor ons:
-Tips voor overnachtingen, onze voorkeur gaat uit naar een kleinschalig verblijf met zwembad of aan een zandstrand waar we ook zelf kunnen koken of een plekje op loopafstand van diverse restaurantjes. Bijvoorbeeld een agriturismo of leuke B&B, appartement of klein vakantieparkje. Geen hotel
-Tips voor een goede reisorganistatie en autoverhuurder
-Tips voor leuke plaatsjes/ routes
-Leuke reisverslagen
Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Sicilië

Bericht door Georgie »

Ik reageer later even uitgebreider hoor Marjon, heb nu geen computer bij de hand. Maar ik zei op Facebook ook dat Taormina een erg leuk plaatsje is. Dat is zeker een aanrader en mooi uitgangspunt voor Sicilie. Maar ik ben twee keer op Sicilie geweest, op meerdere plekken dus zal later even uitgebreider beeld schetsen!
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Leuk Sophie, ik wacht het rustig af :)
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Hier ben ik weer! :) Een heel stuk typen werkt toch lekkerder op een computer in plaats van op een telefoon. Alleen kan ik nooit handig plaatjes plakken op het Amerika forum dus helaas zul je zelf even moeten googlen. Had allerlei plaatjes voor je uitgezocht maar dat lukt dus niet, sorry.

Maar goed, Sicilie dus. Ik vind het een aanrader en hoewel ik er zelf jaren geleden geweest ben, merk ik dat ik het de laatste tijd aan veel meer mensen aanraad!

Ik ben op m'n 14e (ja dat is echt lang geleden!) naar de noordkust geweest. We vlogen op Palermo en zaten daarna in een hotel vlakbij Cefalu (Campofelice di Roccela). Het hotel was niets noemenswaardig, gewoon zo'n groot resort. Maar Cefalu an sich als plaatsje was wel heel schattig. Een mooi oud Italiaans plaatsje aan de kust, met zo'n stadsstrand en pleintjes.

We hebben toen als ik me goed herinner hier gegeten: http://www.alporticcioloristorante.com/ met uitzicht op het water. Dat was wel heel mooi!

Verder zijn we toen naar de Etna geweest, wat uiteraard als je op Sicilie bent een bezoekje waard is, maar heel veel meer dan een oude vulkaan is het niet.

Maar de regio waar ik eigenlijk enthousiaster over ben is de oostkust, met name het plaatsje Taormina. Het zal tegenwoordig wel wat toeristischer zijn dan toen ik er was maar vrienden zijn er recentelijk geweest en waren ook heel erg enthousiast. Ook een prachtig oud stadje, op een rots maar wel aan zee (beneden ligt een baai, maar boven is het dorpje). Prachtig! Volgens mij is er een kabelbaan naar de kust, ook leuk. En ook mooi is het oude dorp boven, met van die heerlijke kleine straatjes vol goede Italiaanse restaurants en mooie pleinen, én een oud Romeins amfitheater:

Tips voor overnachting heb ik niet echt, want wij sliepen wel in een hotel. Maar qua plaatsjes kan ik dit echt aanraden.

Hopelijk heb je er wat aan!
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Bedankt Sophie.
Wel heel toevallig want gisteravond heb ik diverse verslagen over Sicilië gelezen en toen zei ik tegen mijn man : "ik wil in ieder geval naar Taormina, dat ziet er superleuk uit"
Jij bevestigt dit dus :)
Dan gaan het waarschijnlijk de oostkust worden en dan kunnen we Cefalù ook meenemen als we op Palermo vliegen
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Je zou eventueel heen kunnen vliegen op Palermo en terug vanaf Catania. (dit kan bij Transavia, heb ik gauw even voor je gecheckt) en dan een mooie route langs de noord- en oostkust rijden!

M'n schoonouders hebben overigens een rally gereden op Sicilie en Sardinie. Ze gaven aan dat de wegen in Sardinie wel veel beter zijn (Sicilie is natuurlijk vol maffia dus infrastructuur is nooit echt budget voor). Ik kan hen nog wel even vragen of ze nog andere mooie routes hebben gereden door Sicilie. Zij vonden Taormina in elk geval ook erg leuk!
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Oh dat is wel een goed idee, verschillende aankomst en vertrekplaatsen!
Slechte wegen zijn we wel gewend in Le Marche :D
Izognoeg
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Izognoeg »

Cefalù is een heerlijk kustplaatsje in het noorden, niet al te ver van Palermo.
Aan de zuidkust ligt Selinunte met de ruïne van de Dorische Tempel van Hera. (en nog veel meer omgevallen brokken steen)
Op zo’n 82 km afstand van Selinunte aan de westkust, ligt Trapani. Een fractie noordelijker heb je dan Casa Santa, waar de opstapplaats is voor de kabelbaan naar Erice. Echt schitterend, zowel dat plaatsje als de tocht met die kabelbaan.
Meer naar het midden in de buurt van Barrafranca ligt Piazza Armerina. Daar bevinden zich de overblijfselen van het Romeinse buitenhuis Villa Roma del Casale. Hier zijn prachtige mozaïeken opgegraven met als bekendste de ‘Bikini Meisjes’.
Zo’n 35 km weer onder Piazza Armerina ligt Caltagirone. Daar bevind zich tussen de Santa Maria del Monte kerk bovenop en het Senaatsgebouw onderaan, de La Scala. Een enorme trap van 142 treden, helemaal ingelegd met keramieke tegeltjes. Echt heel bijzonder.
Zoals Georgie al heeft geschreven, is Taormina aan de oostkust meer dan de moeite waard.
Over de Etna kan ik niet zoveel vertellen, want toen wij daar waren regende het hevig. Toch zijn we met de kabelbaan naar boven gegaan, maar dat is met slecht weer absoluut af te raden.

Dat was even in het kort onze ervaring met Sicilië. Op mijn site staat een uitgebreid reisverslag met foto’s.

Groetjes,
Paul
Een paar reisverhaaltjes: http://www.izognoeg.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Bedankt Paul, ik ga het allemaal eens bekijken en je verslag lezen.
We twijfelen nog steeds tussen Sardinië en Sicilië, maar zullen binnenkort de knoop doorhakken.
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

We hebben de knoop doorgehakt en hebben tickets naar Sardinië geboekt. Dat trok ons toch iets meer aan.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer