Hier ben ik weer!

Een heel stuk typen werkt toch lekkerder op een computer in plaats van op een telefoon. Alleen kan ik nooit handig plaatjes plakken op het Amerika forum dus helaas zul je zelf even moeten googlen. Had allerlei plaatjes voor je uitgezocht maar dat lukt dus niet, sorry.
Maar goed, Sicilie dus. Ik vind het een aanrader en hoewel ik er zelf jaren geleden geweest ben, merk ik dat ik het de laatste tijd aan veel meer mensen aanraad!
Ik ben op m'n 14e (ja dat is echt lang geleden!) naar de noordkust geweest. We vlogen op Palermo en zaten daarna in een hotel vlakbij Cefalu (Campofelice di Roccela). Het hotel was niets noemenswaardig, gewoon zo'n groot resort. Maar Cefalu an sich als plaatsje was wel heel schattig. Een mooi oud Italiaans plaatsje aan de kust, met zo'n stadsstrand en pleintjes.
We hebben toen als ik me goed herinner hier gegeten:
http://www.alporticcioloristorante.com/ met uitzicht op het water. Dat was wel heel mooi!
Verder zijn we toen naar de Etna geweest, wat uiteraard als je op Sicilie bent een bezoekje waard is, maar heel veel meer dan een oude vulkaan is het niet.
Maar de regio waar ik eigenlijk enthousiaster over ben is de oostkust, met name het plaatsje Taormina. Het zal tegenwoordig wel wat toeristischer zijn dan toen ik er was maar vrienden zijn er recentelijk geweest en waren ook heel erg enthousiast. Ook een prachtig oud stadje, op een rots maar wel aan zee (beneden ligt een baai, maar boven is het dorpje). Prachtig! Volgens mij is er een kabelbaan naar de kust, ook leuk. En ook mooi is het oude dorp boven, met van die heerlijke kleine straatjes vol goede Italiaanse restaurants en mooie pleinen, én een oud Romeins amfitheater:
Tips voor overnachting heb ik niet echt, want wij sliepen wel in een hotel. Maar qua plaatsjes kan ik dit echt aanraden.
Hopelijk heb je er wat aan!
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest