Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Bestemming april/mei 2018

Discussies over alle reizen die NIET naar de Verenigde Staten van Amerika gaan.
Plaats reactie
IlsevT
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bestemming april/mei 2018

Bericht door IlsevT »

Mijn man is docent waardoor wij altijd gebonden zijn aan de schoolvakanties en vaak gedwongen zijn een verre reis te plannen in de zomervakantie. Volgend jaar heeft hij twee weken meivakantie (begint eind april). Nu zijn wij op zoek naar een bestemming die geschikt is voor die periode en waar je niet zo makkelijk naar toe kunt reizen in juli/augustus door bijvoorbeeld hitte of juist regenseizoen. Hebben jullie tips?
gastxyz

Re: Bestemming april/mei 2018

Bericht door gastxyz »

Het zuidwesten.
Texas
Het zuiden.
Florida.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Hartelijk welkom bij AllesAmerika en op dit forum.

Een idee voor de USA:
Vanuit Las Vegas zijn er mooie rondreizen te maken met o.a. Death Valley en bezoeken aan de nationale parken in het zuiden van Utah.
Ook vanuit Phoenix is er een mooie rondreis samen te stellen in het zuiden van Arizona met eventueel Zuid-Californië en/of New Mexico.

Zomaar een paar voorbeeldjes en bij de reisverslagentopics zijn er vast nog wel meer te vinden: http://lasvegas2009.blogspot.nl/ en http://southwest2008.blogspot.nl/
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Een rondje zuidwesten kun je eigenlijk willekeurig beginnen vanaf verschillende luchthavens. Dus zoek naar tickets op SFO, LAX, LAS of eventueel DEN of PHX. Temperaturen in april/mei zijn prima en grote kans dat je het overgrote deel van de reis in korte broek en op flip-flops kunt doorbrengen.
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Deze vraag staat in het topic "reizen buiten Amerika" :D
IlsevT
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door IlsevT »

Ik vroeg mij al bijna af of ik mijn vraag verkeerd had neergezet, maar dat is niet het geval. Ik zoek bestemmingen buiten Amerika.Over drie weken gaan wij al naar Amerika, naar Oregon.
Galapogos
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Iran, ideaal seizoen en supermooi land 8). Moet je bij je volgende Amerika-reis echter wel een visum aanvragen voor je binnen mag. :wink:

Dichter bij huis vind ik april/mei ook wel een prima seizoen voor bijvoorbeeld Andalusië. Kijk anders eens op http://www.columbusmagazine.nl. Daar staat per land aangegeven wat de ideale reisperiode is.
Laatst gewijzigd door Galapogos op 11 jun 2017, 20:39, 1 keer totaal gewijzigd.
elninjoo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door elninjoo »

Hawaii
bompa
Amerikafan

Bericht door bompa »

Zuid Afrika / Namibie / Peru / Vietnam
Hans_Belgium
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door Hans_Belgium »

Ik denk dat Nieuw Zeeland wel de moeite moet zijn om eens te bezoeken, het is daar dan winter in juli/augustus.
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Wij zijn dit jaar in april naar Marokko geweest en vonden het daar verrassend prachtig. Maar je bedoelt misschien een land nog verder weg? Japan vind ik heel erg de moeite, een echte aanrader. En Iran staat heel hoog op mijn verlanglijstje. April-mei schijnt ongeveer de beste periode te zijn om dat land te bezoeken.
Galapogos
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Dat kan ik uit eigen ervaring beamen. 8)
Klara
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Klara »

Enkele landen zijn bv Vietnam, Indonesia, ZA Cape Town, Thailand...
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

Thailand raad ik voor periode eind april/mei af omdat dan het regenseizoen al begonnen is en temperatuur en vochtigheidsgraad behoorlijk hoog kunnen zijn met veel kans op tropische regenbuien.
Galapogos
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Nou, dat valt in april/mei nog wel mee hoor. Het regenseizoen begint doorgaans pas wat later in mei. Tot die tijd is het vooral erg heet. Ik zou in Thailand voornamelijk het einde van de (Nederlandse) zomer en het najaar vermijden. Vanaf november is het weer een stuk beter.

Ik ben overigens ook twee keer in juli in Thailand geweest. Er is dan een hoge luchtvochtigheid en veel bewolking. Maar de keren dat ik er was viel het zelfs toen reuze mee met de regen.

Enfin, de ideale tijd voor Thailand is december/januari/februari, maar dan is het ook drukker. Ik zou zeker niets tegen Thailand in april/mei hebben...

Thailand is overigens goed te combineren met Myanmar, een erg bijzonder land om te bezoeken.

In Zuid-Oost Azië kan ik ook Maleisisch Borneo van harte aanbevelen. April/mei is daar wel een prima tijd voor (al valt er het hele jaar door neerslag, tropisch regenwoud...).
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer