Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Rome in de winter

Discussies over alle reizen die NIET naar de Verenigde Staten van Amerika gaan.
Plaats reactie
EvelienK.
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Rome in de winter

Bericht door EvelienK. »

Hallo allemaal,

In de kerstvakantie willen wij naar Rome. Heeft iemand ervaring met een bezoek aan deze stad in de winter? Ik ben gek op Rome in de zomer en het lijkt me erg leuk om er ook in de winter naar toe te gaan. Maar hopelijk heeft iemand hier ervaring mee :) Zijn de bezienswaardigheden open en is het een beetje te doen met de kou?

Ik hoor het graag. Alvast bedankt!

Groetjes, Evelien
1998: West-Amerika
2000: Houston & Florida
2008: New York
2012: West & Oost-Amerika
2014: West-Canada
2016: Zuidwest/Noordwest, Oost-Amerika & Zuid-Afrika
2017: Deep South & Florida
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Rome in de winter

Bericht door meyem »

Ik ben 1 x in Rome geweest rond 5 december. Het was er heerlijk weer en zelfs 's avonds nog buiten op terrasje eten ..... helemaal goed :D
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

We deden vorig jaar een citytrip naar Rome eind oktober en dat was heel, heel goed. Prachtig weer, heerlijk zonnetje overdag zonder te heet te worden (maar toch wel 20-25°C hoor). Heerlijk koele nachten zodat je niet noodzakelijk een kamer met goede airco nodig hebt.
Of de bezienswaardigheden open zijn? Ja hoor, die zijn altijd open én je loopt er ook altijd in bijzonder dichte drommen. Vaticaan en het Colosseum zijn bvb écht voor ons de allerlaatste keer geweest, wegens veel en veel te druk. Vooral het Vaticaan was ver-schrik-ke-lijk..

Aanrader: fietstocht door Rome: http://www.fietseninrome.nl/nl/tour/panorama-tour
Was voor ons echt een heel leuke ervaring. Je ziet ook bijzonder veel en dankzij de e-bikes hoef je geen schrik te hebben om de vele heuvels rond Rome te beklimmen. Uiteraard heb je van daaraf een schitterend uitzicht.
EvelienK.
Amerikakenner

Bericht door EvelienK. »

Super, bedankt! Fietsen staat zeker op het programma en indien mogelijk een (verwarmd) terrasje ook! Heerlijk! Fijn zulke reacties!
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door LeenG »

Ik ben 2 weken terug een weekendje naar Rome geweest, de drukte is op sommige plaatsen echt niet normaal. Maar je kan die ontwijken als je in de late namiddag of tegen sluitingstijd gaat. Wij gingen op een zondag rond 3u naar het colloseum en stonden op 20' binnen. Vaticaanstad waren we tegen 5u (de basiliek sluit om 6u) en we waren op nog 15' binnen.
EvelienK.
Amerikakenner

Bericht door EvelienK. »

Inmiddels staat alles gepland en we gaan lekker in januari naar Rome. Heb er super veel zin in. Ik ga vooraf alvast kaartjes kopen om zo Skip te Line te doen. Ik heb geen zin om 2 of 3 uur in de rij te staan. Nu maar hopen dat het weer een beetje goed is en dat we niet in de regen door het Colosseum of iets moeten lopen haha...
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Iemand nog hotel/b&b tips voor Rome?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik heb twee keer overnacht in hotel Caravaggio. Met ontbijt, en mooi ingerichte kamers en heel vriendelijke en behulpzame mensen. Wij deden de meeste bezienswaardigheden daarvandaan lopend.

Ik zie dat het 7 jaar geleden is: :lol:
image.png
image.png (9.1 KiB) 1576 keer bekeken
Marianne
mikekiwi
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door mikekiwi »

Wij gaan in feb/maart een weekje naar Rome en geven daarbij de voorkeur aan een redelijk centraal gelegen appartement, via AirBNB. Fijner om met zijn drietjes meer ruimte te hebben en eigen keuken en ook zeer betaalbaar (<€100)

We hebben dit een aantal jaar geleden ook gedaan (helaas toen in het water gevallen ivm ziek kind) en nu dus op reprise. Helaas is het appartement dat we toen hadden (erg fraai, bijna naast het vaticaan) nu niet meer beschikbaar...

Deze staat nu op ons lijstje, even als voorbeeld:
https://www.airbnb.nl/rooms/13179926?gu ... 24a7e15ecf
Onze zomertrip '24 naar Hawaii: Eilandhoppen op Hawaii

Bekijk ons reisverslag van ons bezoek aan het zuidwesten in 2022:
>> Kiwi's on tour<<
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Heb inmiddels ook een airbnb geboekt. Nog ff wachten voor de rome kaart beschikbaar is voor mijn data, maar slaapbank lijkt me prima op deze locatie. Thanks voor de pb

https://www.airbnb.nl/rooms/52806477?so ... BhmffqD75T
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer