Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

China 2018

Discussies over alle reizen die NIET naar de Verenigde Staten van Amerika gaan.
Plaats reactie
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

China 2018

Bericht door Loek »

Als je al in Amerka woont moet je voor verre reizen andere continenten opzoeken. Voor ons was de bestemming deze keer China, en met name het zuid oostelijke deel met Shanghai, Yellow Mountains en Guilin. Voor geïnteresserden heb ik een reisverslag bij gehouden die hier is te lezen: http://loekvanhelden.com/china-2018/
Vin.cent

Re: China 2018

Bericht door Vin.cent »

Hoi!

Ik ben van plan om 10 dagen naar Peking te gaan, alleen is het mij niet geheel duidelijk of er een visum of iets dergelijks moet worden aangeschaft!
Zou je mij op weg willen helpen? Lees wel dingen over Visa, maar ik lees veel tegenstrijdige dingen....

Alvast bedankt
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

Als je op doorreis bent mag je in enkele plaatsen tot 6 dagen zonder visum verblijven. Als je langer dan 6 dagen wilt gaan ontkom je niet aan een visum. Zie ook: https://bezoekchina.nl/praktische-infor ... -verblijf/
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Ik heb een visum moeten aanschaffen, maar het is wel 10 jaar geldig en ik ben van plan nog wel een keer te gaan. Het visum was niet echt goedkoop, meer dan $100/pp, maar wij zijn beiden Amerikanen, mogelijk dat voor Nederlanders andere prijzen worden gehanteerd.
Marcel5050
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Marcel5050 »

Heb vorig jaar van uit Belgie 151€ betaald voor visum 1 maand geldig.
Allard
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door Allard »

Leuk verslag om te lezen Loek. Wij waren daar in 2002. Onlangs sprak ik een Chinese studente op stage. Toen ik het over 2002 had was ze resoluut. Dat was nog ergens in de Chinese middeleeuwen....

Goed, jullie hebben China in de moderne tijd mogen bereizen maar veel is nog herkenbaar. Het begint al in die overvolle en afgesloten wachtkamers voor de trein. Toen reden de treinen nog op "normale" snelheid, kon het raam open en heb ik daar dankbaar gebruik van gemaakt om vele landschapsfoto's te schieten. Bij ons smaakte de theeproeverij allesbehalve naar warm water. Integendeel. Al nam je een nipt slokje, je mond trok er van samen alsof je een halve citroen had leeggezogen. Het eten was er echt geweldig. Zelfs in de trein. Wij hadden geen moeite er heel veel van op te eten :)

Het lijkt me een hele luxe zo'n privé gids. Waren jullie daar veel geld aan kwijt? Handig is het wel. Zeker indien ze ook nog verstaanbaar Engels spreekt. Dat is ook een luxe in China. Ik meen op één van jullie foto's de trap naar de top van een rots midden op de campus van Guilin te herkennen. Wij kwamen daar met enige studenten in gesprek. Nou ja gesprek, ze wilden zo graag anders hadden we allang afgehaakt. Zulk onverstaanbaar Engels. Op onze vraag: "Wat studeren jullie dan?" antwoorden ze monter "English!" Het zullen wel eerstejaars geweest zijn :)

Over het algemeen hebben we goede herinneringen aan China. Zeker wat betreft het contact met de bevolking. Humor hebben ze wel en behulpzaam willen ze ook wel zijn. Ik kan het niet laten en zet even een foto hieronder. Ik liep met mijn camera om te kijken of ik iets van deze sculptuur kon maken. Raakte even in gesprek met de man rechts en hup daar groepeerden zich een paar voorbijgangers. Geheel zonder vraag en/of regie van mijn kant. Waar vind je nou zoiets? Bij mij kunnen ze niet meer stuk, die Chinezen.

Afbeelding
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

sanook schreef:Als je op doorreis bent mag je in enkele plaatsen tot 6 dagen zonder visum verblijven. Als je langer dan 6 dagen wilt gaan ontkom je niet aan een visum. Zie ook: https://bezoekchina.nl/praktische-infor ... -verblijf/
Volgens mij is er ook een uitzondering voor georganiseerde reizen, waarbij de organisatie e.e.a. regelt.

Let op met de 72- en 144-uur visa on arrival: je mag niet de regio uit en moet ook weer vanaf dezelfde luchthaven direct het land verlaten. Vlieg je met een stopover in China dan gaat dat dus al niet op.
Marcel5050
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Marcel5050 »

Mijn rondreis november vorig jaar was volledig georganiseerd door sinorama.Diende evengoed een visum van 151€ per persoon te hebben.Ben er zelf 2 maal voor naar ambasade gegaan anders misschien nog duurder.Het visum was 1 maand geldig.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Allard schreef: Het lijkt me een hele luxe zo'n privé gids. Waren jullie daar veel geld aan kwijt? Handig is het wel. Zeker indien ze ook nog verstaanbaar Engels spreekt. Dat is ook een luxe in China.
Wij zijn de eerste keer in China in 2005 met een georganiseerde groep geweest. Als ik in acht neem dat het 13 jaar later is, vond ik het niet veel duurder. De privé gidsen waren niet echt duur, zeker niet als je nagaat dat ze echt achterover buigen om het naar je zin te maken. Deze reis hadden we min of meer zelf samengesteld met hulp van een dame in China die ons hielp aan lokale gidsen. Ik heb in 2012 een georganiseerde reis gedaan in Peru die veel meer koste. Misschien hadden wij wel mazzel met onze gidsen, want we hebben nu nog contact met ze. Gewoon ontzettend vriendelijke mensen, nemen je op alsof je familie bent. Je moet ook wel ervoor open staan, en met respect met ze omgaan. Ik zag een Duits stel die hun gids in Guilin behandelden als een slaafje en hem achter zijn rug om belachelijk stonden te maken. Ik bemoei met niet vaak in dit soort situaties, maar dit keer heb ik ze even de wind van voren gegeven. Ze waren knap onthutst van mijn tirade in steenkolen Duits...

Het viel mij op dat veel Chinezen ditmaal beter Engels spraken dan de eerste keer dat ik in China was. Zodra je echter weer op het platteland bent is dat over; dan moet je weer over op handen en voeten werk. Gelukkig hadden we meestal een redelijk Engels sprekende gids bij ons.
Allard schreef: Over het algemeen hebben we goede herinneringen aan China. Zeker wat betreft het contact met de bevolking. Humor hebben ze wel en behulpzaam willen ze ook wel zijn. Ik kan het niet laten en zet even een foto hieronder. Ik liep met mijn camera om te kijken of ik iets van deze sculptuur kon maken. Raakte even in gesprek met de man rechts en hup daar groepeerden zich een paar voorbijgangers. Geheel zonder vraag en/of regie van mijn kant. Waar vind je nou zoiets? Bij mij kunnen ze niet meer stuk, die Chinezen.
Volkomen met je eens; gevoel voor humor hebben ze zeker. En ze doen allerlei pogingen om met je te communiceren. Ook erg gastvrij, wij zijn meer dan eens uitgenodigd om bij mensen een kijkje binnen te komen nemen. Zelf om een hapje mee te eten, waarbij we ook mochten meehelpen in de keuken. Verassend hoe ze in de Chinese keuken met weinig en eenvoudige ingrediënten een heerlijk gevarieerde maaltijd bereiden.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer