Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Blog over reizen naar o.a. USA en Thailand

Discussies over alle reizen die NIET naar de Verenigde Staten van Amerika gaan.
Plaats reactie
Wendyfreely
Amerika-ontdekker

Blog over reizen naar o.a. USA en Thailand

Bericht door Wendyfreely »

Hallo mede reizigers

Na twee mooie reizen naar de States hebben we besloten dit jaar Thailand te gaan ontdekken. Ik ga weer een blog bijhouden en voor wie het leuk vind is hier de link: https://travelingdeklerkjes.wordpress.com

Op deze site staan ook onze vorige reizen naar Florida en ZuidWest Amerika. Wie weet haal je er nog leuke tips uit :D

Ik ben ook via dit forum bij andere blogs terecht gekomen en sommige volg ik nog.

Dus voor mensen die het leuk vinden, wees welkom!
Allard
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Blog over reizen naar o.a. USA en Thailand

Bericht door Allard »

Leuke blog Wendy. Goed gestructureerd en makkelijk leesbaar. Vind ik best wel een prestatie indien ik er van uit ga dat alles dagelijks en tamelijk ad hoc geproduceerd moet worden. SW USA heb ik helemaal doorgenomen en Thailand deels. Indien ik je in 2019 nog terug kan vinden zal ik je ook in Indonesië proberen te volgen. (was onze eerste Azië reis in 1997)

Wat dapper om midden in de snikhete zomer met een tent op stap te willen gaan. Wij zijn/waren in principe ook kampeerders maar er zijn grenzen aan wat redelijk is :) Overigens zijn wij in Cathedral Gorge SP Nevada de tent eens min of meer uitgevroren. Dat is een andere uiterste :) Beren hebben we niet gezien maar in Lake Mead NRA / Temple Bar was het zo rustig dat iemand had kunnen vermoorden zonder dat het de eerste dagen ontdekt zou zijn.... Er blijft een avontuurlijk karakter aan zitten, die USA. Hadden jullie die tent en spullen vanuit Nederland meegenomen?

met dank voor het delen, Allard
IlsevT
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door IlsevT »

Hoi Wendy,

Met veel plezier heb ik je reisverslag van Thailand gelezen. Mijn man en ik hebben de VS al een aantal keren bezocht en hebbenal vaak nagedacht over een bezoek aan Azië. Toch is er elke keer wel iets dat ons er van weerhoudt om er naar toe te gaan. Het is fijn om te lezen dat jullie als Amerika-gangers ook dol zijn geworden op Azië. Ik heb nog een paar vragen en hoop dat je onze twijfels misschien kan wegnemen zodat we echt een keer naar Thailand gaan. Dit zou ook onze eerste keuze zijn, omdat het een goed land schijnt te zijn voor een eerste kennismaking.

- Is het reizen echt zo makkelijk als men zegt? Hebben jullie alle treintickets van te voren geboekt of ook ter plekke? Wij willen misschien op de bonnefooi reizen. Denk je dat dit goed te doen is?
- Jullie dochter is helaas ziek geworden tijdens de reis en dat is voor mij ongeveer standaard op reis. Ik heb een darmziekte en in elk land is het weer afwachten hoe mijn oijf gaat reageren op het voedsel en de warmte. Ik lees vaak over hurktoiletten en zit daar niet echt op te wachten. Zijn er veel (openbare) toiletten die voldoen aan onze Westerse wensen?
- Jullie reisden tijdens het regenseizoen en merk daad weinig van terug in het verslag. Hebben jullie veel regen gehad? Hoe hebben jullie de warmte daar ervaren?
- Biedt Thailand voldoende afwisseling? Ik lees veel over tempels, wordt je niet tempelmoe?
- Is het land inmiddels niet te vol met toeristen? Ik hou niet van te toeristische plekken waarbij je hutje mutje op jet strand loopt of moet dringen voor een fotoplekje.

Ik verheug mij, zeker na al jullie verhalen, op het heerlijke eten voor een prikkie.
Galapogos
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Ik ben dan wel geen Wendy, maar ik heb veelvuldig rondgereisd in Azië dus kan wel wat over Thailand zeggen:

- Zelfstandig reizen daar is inderdaad makkelijk. Er gaan bussen tussen alle relevante plaatsen en er zijn ook veel treinen. Voor treinen op populaire trajecten is het verstandig kaartjes enkele dagen van tevoren aan te schaffen. Dit geldt zeker voor de nachttreinen tussen Bangkok en Chiang Mai enerzijds en Bangkok en Surat Thani anderzijds. Deze zijn erg populair, ook bij toeristen.
- Thailand is op bepaalde punten verrassend modern. Er zijn veel nette, schone westerse hotels, winkelcentra, etc. Op al dit soort plekken vind je ook nette, schone westerse toiletten. Neemt niet weg dat je op sommige plekken alleen hurktoiletten aantreft. Denk aan een busstation in een kleine plaats, een toiletgebouwtje in een natuurpark, dat soort situaties.
- Ik ben zowel aan het begin van het regenseizoen (juli, twee keer drie weken) en in het droge seizoen (december/januari, twee weken) in Thailand geweest. Ik heb tijdens geen van die reizen noemenswaardig last gehad van regen. Wel is het klimaat in het droge seizoen véél aangenamer. Niet zo vochtig, vaak zonnig. In het regenseizoen is de luchtvochtigheid heel erg hoog en niet iedereen kan daar even goed tegen.
- Thailand biedt heel veel afwisseling omdat het zowel qua cultuur als qua natuur veel te bieden heeft. Daarnaast vind ik Bangkok ook nog eens een fantastisch leuke stad.
- Thailand zit inderdaad vol met toeristen. Je kunt daar prima aan ontsnappen, maar dat betekent dat je daar wel actief moeite voor moet doen bij het plannen van je route, zeker als je in het hoogseizoen reist. Als je reist per openbaar vervoer ben je al snel geneigd de gebaande paden te volgen, want al die andere toeristen reizen over dezelfde spoorlijnen en komen in dezelfde steden.

Als je een 'eenvoudig' Aziatisch land wilt bezoeken zou je ook Maleisië kunnen overwegen. De natuur is daar overweldigend, zeker op Borneo. Cultureel is het ook interessant, en je kunt het eenvoudig combineren met een city trip Singapore. Het is er veel minder toeristisch dan in Thailand. Het welvaartsniveau ligt er een stukje hoger dus het is wel een duurdere bestemming dan Thailand. En als je naar Maleisisch Borneo wilt ontkom je ook niet aan wat binnenlandse vluchten.
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

Waarom niet vliegen ? Binnenlandse vluchten zijn spotgoedkoop in Thailand en vliegvelden genoeg (bv Bangkok-Phuket 25 euro, Phuket-Chiang Mai 40 euro). Spaart je ook een hoop tijd. Er zijn veel prijsvechters in Thailand (Air Asia, Nok Air, Lion Air, Vietjet Air) maar als je met bagage reist is Thai Smile (van Thai Air) meestal de goedkoopste. De prijs die zij laten zien is de definitieve prijs incl 20kg bagage en kosten (en ook een hapje/drankje tijdens de vlucht, soms zelfs ook bij de gate gratis hapjes/drinken), bij de prijsvechters zitten al die kosten er niet bij in en ben je dus meestal duurder uit. Nok Air biedt wel 15kg bagage maar ik wil Nok Air afraden omdat er (vanwege financiele toestand) nogal wat vluchten uitvallen e.d. Air Asia is na Thai Smile mijn favoriet.

En als je de toeristisch dingen wilt zien dan ontkom je niet aan de toeristen, maar ook in toeristische gebieden zijn op korte afstand plaatsen waar weinig/geen buitenlanders komen.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

IlsevT schreef:Hoi Wendy,

Met veel plezier heb ik je reisverslag van Thailand gelezen. Mijn man en ik hebben de VS al een aantal keren bezocht en hebben al vaak nagedacht over een bezoek aan Azië. Toch is er elke keer wel iets dat ons er van weerhoudt om er naar toe te gaan.
Ik heet wel geen Wendy, maar er zijn voor mij twee gebieden waar ik van hou: de VS, waar ik woon en Azië, waar ik veel van mijn vakanties doorbreng. Ik heb daarvan ook regelmatig reisverslagen van bijgehouden.

China 2018
Thailand, Cambodja en Laos 2016
Nepal en India 2010
China 2006
Japan 2005
Marielleh
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Marielleh »

@ wendy; gaaf blog! Herkenbaar Thailand.
Wij reisde de afgelopen vijf jaar met onze (nu) zevenjarige naar Azie en zijn absolute fans van Thailand. Ik durf te beweren dat te nergens zo lekker kan eten als daar! Wij waren twee keer in Thailand en hebben toen zelfstandig gereist.
Grappig ook om jullie wordpress blog te zien. Ook wij gebruiken wordpress maar dat een hele andere layout. (Www.hamakyreis.wordpress.com).

@ Ilse. Ja, reizen is zo makkelijk in Thailand. Het land is goed ingericht op toeristen en backpackers en wij hebben het zelfstandig reizen als eenvoudig ervaren. Wij plannen alles (overnachtingen, grote verplaatsingen) van tevoren zodat we daar ter plekke geen tijd meer aan hoeven te besteden, maar dat kan ook anders.
Wat betreft de toiletten; ik deel de mening van Galapagos niet geheel. In alle hotels vind je schone, Westerse toiletten met toiletpapier. Onderweg is dit minder, ook afhankelijk van waar je bent uiteraard. Hoe meer toeristen er komen, hoe groter de kans. Wij stoppen altijd op dag een een rol troiletpapier in onze tas "voor het geval dat" en soms ook nog handig voor andere dingen als knoeien, neuzen, etc. En ja, schoon, in Nederland wordt ik ook niet blij van de meeste openbare toiletten, dus wat wil je.
Ook wij waren er twee maal in het regenseizoen. Los van een heftige stortbui geen enkel probleem! Voordeel is dat alles mooi groen is.
Afeisseling/tempelmoe; ja en nee. Voldoende afwisseling en niet tempelmoe in ons geval. Ja, Thailand heeft veel en prachtige tempels maar ook zo veel meer!
Toeristen; ja, die zijn er en veel ook. Afhankelijk van waar je bent in welke mate. Wij hebben plekker als Phuket bewust gemeden maar bv op de eilanden zijn gewoon veel toeristen. Wij hebben dit niet als storend ervaren, wel is het er echt anders anls op andere plekken waar minder toeristen zijn, die beleven wij als veel authentieker en hierom anders leuk.

Wat betreft Maleisie, al dan niet in combi met Singapore, deel ik wel de mening van Galapagos. Maleisie spreekt iedereen prima Engels en kun je overal eten, standaard qua hygiene is echt anders dan in Thailand. Beide landen hebben wij, op hun eigen manier, als geweldig ervaren!
Kletskous
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Kletskous »

Gaaf blog Wendy!

Wij twijfelen ook tussen Thailand en weer USA en de keuze is nu weer op USA voor 2019 gevallen.
Een rondje noord-oost met o.a. New York-Niagara Falls-Washington staat op de planning en dan afsluiten met weer een weekje een villa in Florida. Hopen binnenkort de tickets te kunnen boeken en dan verder te kunnen met plannen en boeken.
Jullie villa van destijds zag er ook goed uit op je blog, mag ik vragen welke dit was? Heb je nog een linkje toevallig?
En je blog houd ik ook in mijn achterhoofd voor als we nog es naar Thailand gaan !
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer