@ wendy; gaaf blog! Herkenbaar Thailand.
Wij reisde de afgelopen vijf jaar met onze (nu) zevenjarige naar Azie en zijn absolute fans van Thailand. Ik durf te beweren dat te nergens zo lekker kan eten als daar! Wij waren twee keer in Thailand en hebben toen zelfstandig gereist.
Grappig ook om jullie wordpress blog te zien. Ook wij gebruiken wordpress maar dat een hele andere layout. (
Www.hamakyreis.wordpress.com).
@ Ilse. Ja, reizen is zo makkelijk in Thailand. Het land is goed ingericht op toeristen en backpackers en wij hebben het zelfstandig reizen als eenvoudig ervaren. Wij plannen alles (overnachtingen, grote verplaatsingen) van tevoren zodat we daar ter plekke geen tijd meer aan hoeven te besteden, maar dat kan ook anders.
Wat betreft de toiletten; ik deel de mening van Galapagos niet geheel. In alle hotels vind je schone, Westerse toiletten met toiletpapier. Onderweg is dit minder, ook afhankelijk van waar je bent uiteraard. Hoe meer toeristen er komen, hoe groter de kans. Wij stoppen altijd op dag een een rol troiletpapier in onze tas "voor het geval dat" en soms ook nog handig voor andere dingen als knoeien, neuzen, etc. En ja, schoon, in Nederland wordt ik ook niet blij van de meeste openbare toiletten, dus wat wil je.
Ook wij waren er twee maal in het regenseizoen. Los van een heftige stortbui geen enkel probleem! Voordeel is dat alles mooi groen is.
Afeisseling/tempelmoe; ja en nee. Voldoende afwisseling en niet tempelmoe in ons geval. Ja, Thailand heeft veel en prachtige tempels maar ook zo veel meer!
Toeristen; ja, die zijn er en veel ook. Afhankelijk van waar je bent in welke mate. Wij hebben plekker als Phuket bewust gemeden maar bv op de eilanden zijn gewoon veel toeristen. Wij hebben dit niet als storend ervaren, wel is het er echt anders anls op andere plekken waar minder toeristen zijn, die beleven wij als veel authentieker en hierom anders leuk.
Wat betreft Maleisie, al dan niet in combi met Singapore, deel ik wel de mening van Galapagos. Maleisie spreekt iedereen prima Engels en kun je overal eten, standaard qua hygiene is echt anders dan in Thailand. Beide landen hebben wij, op hun eigen manier, als geweldig ervaren!