Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hoe lang Sedona en omgeving?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Jenneke
Amerika-ontdekker

Hoe lang Sedona en omgeving?

Bericht door Jenneke »

Hallo allemaal,

We zijn van plan om dit jaar in juni weer terug te gaan naar het westen en komen dan op een bepaald moment vanaf Santa Fe om via Montezuma's Castle door te rijden naar Sedona.

Hoe lang adviseren jullie ons om hier te blijven voor we verder gaan naar de Grand Canyon?

We hebben al wel het een en ander gelezen over Slide Rock state park, oak creek canyon en petrified forrest maar hoe lang ben je onderweg en in de parken? Zijn het parken die je maar enkele uren bezoekt?
Alle ervaringen en tips zijn welkom! :D Ook tips voor overnachtingen in Sedona en Santa Fe.

Alvast bedankt.

Groetjes,

Jenneke
2007 voor de 3e keer USA!
monster
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door monster »

Ik ken allen Sedona/ Slide rock uit ervaring. Sedona op zich is een leuk stadje, maar wij vonden 1 dag wel genoeg. Het slide rock state park, bij entree betaal je ca. 8 dollar en wij hebben daar een aantal uurtjes rondgelopen/ gezeten. Op zich kan je er lekker in/ langs het water zitten of liggen. Wij waren er begin mei en toen was het water nog bere koud! Dus na een paar uurtjes hadden wij het daar gezien.
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Toen wij in die omgeving waren, was het water besmet van de slide rock canyon, dus je mocht het water niet in. Dus veel langer dan 10 min zijn we er niet geweest.
Oak Creek Canyon zijn we ook maar een half uurtje geweest, we hadden daar alle uitzichtpunten bezocht, en genoten van het uitzicht. Je hebt er ook nog Jerome en nog wat andere kleinere dingen. Maar veel langer dan een dag zou ik er niet zitten.

We vonden het allemaal wel heel mooi, maar het verbleekte een beetje bij de rest van onze reis.
Jenneke
Amerika-ontdekker

Bericht door Jenneke »

Bedankt voor de antwoorden.
Fijn om te weten dat 1 dag wel genoeg is.

Is Petrified Forrest de moeite waard of kunnen we dat beter overslaan?

Groetjes,

Jenneke
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Hi
Petrified Forest is geen "forest" maar een kale vlakte waarop een groot aantal, soms zeer dikke, versteende bomen in brokstukken verspreid ligt.
Het is natuurlijk niet toevallig een NP maar ik vond het een van de mindere eerlijk gezegd. Op weg naar Petrified Forest is vanaf I 40 een uitkijkpunt Painted Desert genoemd. Op weg naar Flagstaff is er dan ook nog Meteor Crater ook niet een van mijn favorites. Vlak voor Flagstaff is Walnut Canyon NM dat ik van harte aanbeveel. Imo voor PF is 1-2 uur voldoende net als voor Walnut Canyon. Komende van Santa Fe naar Flag, zou je een omweg kunnen maken en Canyon de Chelly (spreek uit: Shay)kunnen bezoeken. Dit NM is een grote omweg waard. Een van de best bewaarde "geheimen" in het westen.
Voor Sedona: Ik ben geen fan en verblijf als het enigszins kan in Flag maar de omgeving is natuurlijk prachtig. Net als de anderen al zeiden, ook ik vind 1 dag wel mooi.
Yeehaw
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Yeehaw schreef:Op weg naar Flagstaff is er dan ook nog Meteor Crater ook niet een van mijn favorites.
Smaken verschillen gelukkig Yeehaw. :wink:

Ik ben in 2002 bij Meteor Crater geweest en ik vond het reuze interessant. Als je boven op de rand staat, voel je je zo nietig. De inslag moet destijds een enorme impact hebben gehad. Als ik er weer eens in de buurt ben, ga ik er absoluut weer naartoe.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Jenneke schreef:Is Petrified Forrest de moeite waard of kunnen we dat beter overslaan?
Wij troffen er niet zulk mooi weer, waardoor alles wat somber en grijs was. Toch vonden wij het Petrified Forest NP zeker de moeite waard. Het is een vrij langgerekt park met op veel plaatsen de mogelijkheid tot stoppen en wandelingen te maken.
Toch wel apart om boomstammen te zien van miljoenen jaren oud, ook al zijn ze versteend en in stukken uiteen gevallen. Op de breukvlakken zijn soms de mooiste kleuren waarneembaar.
In ons reisverslag kan je er op dag 17 iets over lezen. Zoals op iedere reisverslagdag zit er bij de dagaanduiding een button (knop) met de "foto's van vandaag".
Voor het gemak is hier de link naar de foto's van die dag.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Zeker, Roland, smaken verschillen. Ook op de USA forums heb je voor- en tegenstanders voor een bezoek. Wij waren hier in 1995 en waren niet erg onder de indruk.
Wat gegevens voor Jenneke: Doorsnede crater: 1 mile. Diepte: 570 ft. Je mag er niet in (tenminste toen wij er waren) maar er is een 3.5 miles rimtrail. Meteor Crater ligt zo'n 10 miles zuid van I40. (Geschat)
YH
monster
Amerikakenner

Bericht door monster »

Toevallig zag ik gister-avond nog een docu over Meteor Crater op National Geographic... zag er zeer indrukwekkend uit. Ze lieten zien hoe e.e.a. ontstaan was..... misschien wordt dit nog herhaald. Het programma heette
Earth investigated, Asteroid attack
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

monster schreef:Toevallig zag ik gister-avond nog een docu over Meteor Crater op National Geographic... zag er zeer indrukwekkend uit. Ze lieten zien hoe e.e.a. ontstaan was..... misschien wordt dit nog herhaald. Het programma heette
Vanavond van 20.00 - 21.00 uur wordt dit herhaald. Bedankt voor de tip! Ga het zeker bekijken/opnemen. :D

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

monster schreef:Toevallig zag ik gister-avond nog een docu over Meteor Crater op National Geographic... zag er zeer indrukwekkend uit. Ze lieten zien hoe e.e.a. ontstaan was..... misschien wordt dit nog herhaald. Het programma heette
Als je er interesse in hebt, is het wel een boeiende uitzending om naar te kijken. Zelf heb ik hem al tweemaal gezien.

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Houd er rekening mee dat de toegangsprijs $ 15,-- voor volwassenen pp is. Incl. een uur lange rondleiding.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Wij vonden zowel Meteor Crater als Petrified National Forest zeer de moeite waard! Foto's kun jehierzien (en de volgende pagina). Vooral de Painted Dessert is mooi.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Karinita
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Karinita »

Coyote schreef:
Vanavond van 20.00 - 21.00 uur wordt dit herhaald. Bedankt voor de tip! Ga het zeker bekijken/opnemen. :D

Roland
Ik ga ook kijken! Het lijkt me wel wat om te bezoeken. Zou dat te doen zijn als je in één dag van Page naar Phoenix rijdt en dan onderweg nog de krater wilt bezoeken?

Karin
Pete99
Amerikafan

Bericht door Pete99 »

Ik vind Sedona wel een geweldig plaatsje waar ik me meer dan een paar uurtjes vermaakt heb :!: :!: :!:
Het is natuurlijk maar wat je wilt en je kan het ook best in een uurtje zien, maar dan kan wat betreft bijv. de Grand Canyon ook. Je kijkt daar even naar beneden kijken en dan heb je het gezien. Ja, kan best, maar dat is wel heel erg zonde, toch?!?
Je kan in Sedona en omgeving geweldige wandelingen maken en heerlijk genieten van al het moois dat er te zien is. Maar als je het alleen gezien wilt hebben heb je aan 1 dag zeker genoeg!!
Tomsky
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Tomsky »

Meteor Crater is zeker de moeite waard. De rondleiding die je er krijgt is enorm leerzaam en heel interessant.
Deze uitstap kun je misschien koppelen met een bezoekje aan Flagstaff.
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Pete99 schreef:Je kan in Sedona en omgeving geweldige wandelingen maken en heerlijk genieten van al het moois dat er te zien is.
Hoi Pete,

Kun je iets meer vertellen over deze wandelingen in Sedona en omgeving? Ik ben al een aantal malen in Sedona geweest voor min of meer een kort bezoek, maar wat raad je aan als ik er een hele dag zou blijven? Ik bedoel dan niet het Slide Rock SP, want dat ken ik wel.

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Pete99
Amerikafan

Bericht door Pete99 »

Hoi Marjan,

Er zijn heel veel wandelingen die je kunt doen, het hangt een beetje af van wat je wilt en van je conditie natuurlijk. Een hele leuke en niet al te zware en ook nog korte hike vond ik die bij Doe Mountain. Dat is een hike van zo'n 45 minuten en dan sta je boven op een bijna vlakke heuvel waar je rond kan lopen en dan een fantastisch uitzicht op de omgeving hebt.
Verder is de hike bij Wilson Mountain heel erg mooi.

Wij hadden de hikes bij Munds Wagon en Vultee Arch willen doen, maar dan je absoluut niet komen met een gewone auto. Dan heb je zeker een 4x4 nodig!!

En op de heuvel bij het vliegveld (waar wij sliepen, geweldig hotel en niet duur!!!) zijn wat korte hikes met geweldige uitzichten. Dus keus genoeg!!!
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Pete99 schreef:Hoi Marjan,

Er zijn heel veel wandelingen die je kunt doen, het hangt een beetje af van wat je wilt en van je conditie natuurlijk. Een hele leuke en niet al te zware en ook nog korte hike vond ik die bij Doe Mountain. Dat is een hike van zo'n 45 minuten en dan sta je boven op een bijna vlakke heuvel waar je rond kan lopen en dan een fantastisch uitzicht op de omgeving hebt.
Verder is de hike bij Wilson Mountain heel erg mooi.

Wij hadden de hikes bij Munds Wagon en Vultee Arch willen doen, maar dan je absoluut niet komen met een gewone auto. Dan heb je zeker een 4x4 nodig!!

En op de heuvel bij het vliegveld (waar wij sliepen, geweldig hotel en niet duur!!!) zijn wat korte hikes met geweldige uitzichten. Dus keus genoeg!!!
Hoi Pete,

Bedankt voor de info. Als ik eind van de maand terug ben uit de States, ga ik mij hier eens verder inverdiepen voor onze trip van mei as. We hebben trouwens een 4x4 gehuurd, dus dat moet geen probleem zijn.

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Jenneke
Amerika-ontdekker

Bericht door Jenneke »

Bedankt voor alle antwoorden! Echt leuk om allemaal te lezen en het is nu een heel stuk duidelijker.

Groetjes,

Jenneke
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer