Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Hop-on Hop-off San Francisco
-
- Amerika-ontdekker
Hop-on Hop-off San Francisco
Beste forumleden,
Heeft er iemand ondervinding betreffende een hop-on Hop-off tour in SF.
Bij welke maatschappij best boeken?
Want als ik het goed heb zijn er meerdere touroperaors die de hop-on hop-off aanbieden aanwezig.
Heeft er iemand ondervinding betreffende een hop-on Hop-off tour in SF.
Bij welke maatschappij best boeken?
Want als ik het goed heb zijn er meerdere touroperaors die de hop-on hop-off aanbieden aanwezig.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
Re: Hop-on Hop-off San Francisco
Wij hadden via viewpon TV een hop on hop off geboekt. Zij hadden een interessante prijs. Zeker een aanrader!
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
http://eng.bigbustours.com/sanfrancisco/home.html Wij hebben de kaartjes ergens bij een fietsverhuurbedrijf (meer dan alleen fietsen overigens) volgens mij aan Bay street gehaald, maar het kan ook online. Er zijn een aantal aanbieders. Ik zou wel proberen om in zo'n engelse dubbeldekker te komen en niet in een bus met een dak. Er zijn nl ook een aantal bedrijven met gewone bussen. Viewpon en groupon hebben regelmatig kortingsakties.
- bedeve
- Amerika-expert
Die aanbieding is er nog steeds; $ 14 ppKristel De Schryver schreef:Wij hadden via viewpon TV een hop on hop off geboekt. Zij hadden een interessante prijs. Zeker een aanrader!
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
Wij hebben bewust niet voor de aanbieding van viewpon gekozen ,deze deed ook maar een beperkte route .
Wij hebben een 2 daags ticket genomen van best bus tours . Daar kon je ook Sauselito mee doen ( over golden gate bridge) en een erg mooie avondtour . Hebben het gewoon ter plekke is een kiosk gekocht. Je kon ook online( is iets goedkoper dan),maar we wisten niet helemaal zeker of we het wel gingen doen . Voor de avondtour, moet je wel op tijd aanwezig zijn; er stond een lange rij ,en dit in oktober .
Daar ik met krukken liep was dit wel een mooie oplossing om toch zoveel mogelijk te kunnen zien .
Wij hebben een 2 daags ticket genomen van best bus tours . Daar kon je ook Sauselito mee doen ( over golden gate bridge) en een erg mooie avondtour . Hebben het gewoon ter plekke is een kiosk gekocht. Je kon ook online( is iets goedkoper dan),maar we wisten niet helemaal zeker of we het wel gingen doen . Voor de avondtour, moet je wel op tijd aanwezig zijn; er stond een lange rij ,en dit in oktober .
Daar ik met krukken liep was dit wel een mooie oplossing om toch zoveel mogelijk te kunnen zien .
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Wij hebben een ticket gekocht waarmee je heel het openbaar vervoer kon gebruiken. Ik meen voor 3 dagen ofzo.
Het voordeel was dat je geen los ticket voor de tram hoefde te kopen. Kaartje hebben we gekocht bij een begin punt van de tram.
Uiteindelijk loop je ook genoeg. Wil je dan sneller ergens heen dan stap je gewoon in een bus. (vragen welke je moet hebben) Op het bus kaartje staan ook alle routes aangegeven.
Het voordeel was dat je geen los ticket voor de tram hoefde te kopen. Kaartje hebben we gekocht bij een begin punt van de tram.
Uiteindelijk loop je ook genoeg. Wil je dan sneller ergens heen dan stap je gewoon in een bus. (vragen welke je moet hebben) Op het bus kaartje staan ook alle routes aangegeven.
Wij hebben dit 2 weken terug gedaan!
Ik zou er niet te moeilijk over doen.
Kijk die dag welke langs jou hotel langs komt en je kunt gewoon een kaartje kopen bij de chaffeur.
Wij hadden de big bus en deze was 45 euro per persoon voor een dag ticket. Vonden wij zelf best prijzig!
De hele tour duurt ongeveer 3 uur.
Veel plezier!
Ik zou er niet te moeilijk over doen.
Kijk die dag welke langs jou hotel langs komt en je kunt gewoon een kaartje kopen bij de chaffeur.
Wij hadden de big bus en deze was 45 euro per persoon voor een dag ticket. Vonden wij zelf best prijzig!
De hele tour duurt ongeveer 3 uur.
Veel plezier!
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je her en der uitstapt kan je er zo bijna de hele dag over doen?De hele tour duurt ongeveer 3 uur.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Klopt, en dat is gewoon heel leuk en praktisch!
- lsl
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
de site van Viewpon is al enkele dagen onbereikbaar 

1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
Hoi. Net 2 dagen weer weg uit SF. Wij hadden een 2 dagen kaart van citysightseeing. Was wel 60 euro pp, maar je komt in alle delen van de stad en ook in sausolito via golden gate en een avondtour. Live commentaar van enthousiaste vertellers. Aanrader!!!
- bedeve
- Amerika-expert
2 vouchers tm 30-12 voor de stadstoer .!
Stuur een pb met je emailadres en ze komen naar je toe
Stuur een pb met je emailadres en ze komen naar je toe
the proof of the pudding is in the eating
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
Wij zijn ook met de Big Bus Tour gegaan. Je kunt de tickets op voorhand online kopen, zodat je kunt zien wat er precies in zit, en wat niet. Ze zijn dan inderdaad ook iets goedkoper, geloof ik. Maar aan Union Square en Fishermans Wharf kun je altijd ook ticketjes kopen, van zowat alle aanbieders. De meeste bussen zijn er wel met een open bovenverdieping. Maar toch even wat kanttekeningen:
- Het verkeer is er ook voor de bussen. Dus files en rode lichten maakt dat het allemaal traag kan gaan. Deels daardoor klopte de uurregeling van Big Bus voor geen meter. Zogezegd elke 20min een bus, en vaak zeiden ze dat je maar 10min moest wachten. We hebben echt overal staan wachten, tot een uur aan het Golden Gate Park. En dan kwamen er op eens 2 bussen tegelijk aan, of nam een chauffeur plots aan een lukrake halte pauze zonder dat mee te delen.
- Slechts op sommige van de bussen staat een man of vrouw live commentaar te geven. Op de andere is het een bandje, dat vooral bestaat uit muziek en hier en daar een paar zinnen uit een reisgids. De live commentaar was altijd wel leuk. Je mag opstappen waar je wilt, dus laat een bus die je niet zint, passeren. Soms zitten ze vanboven ook vol, bijvoorbeeld.
- Het is geen openbare dienst, dus bij geen enkele stop staan er bordjes. Opstappen waar je bent afgestapt is dan het handigste, want aan een marktje is het nog wel te vinden, maar in het midden van een straat moet je er maar net op uitkomen.
Dat maakt in ieder geval voor mij dat het vooral handig is als tourbus door San Francisco, zodra je de juiste bus met een live gids gevonden hebt. Dan is het prima. Als je zelf niet veel kunt/wilt wandelen en ook de verdere stukken wat wilt zien. Maar door het vele wachten en wandelen naar de uiteindelijke bezienswaardigheden en weer terug, waren we er meer tijd aan kwijt dan aan het openbare vervoer.
- Het verkeer is er ook voor de bussen. Dus files en rode lichten maakt dat het allemaal traag kan gaan. Deels daardoor klopte de uurregeling van Big Bus voor geen meter. Zogezegd elke 20min een bus, en vaak zeiden ze dat je maar 10min moest wachten. We hebben echt overal staan wachten, tot een uur aan het Golden Gate Park. En dan kwamen er op eens 2 bussen tegelijk aan, of nam een chauffeur plots aan een lukrake halte pauze zonder dat mee te delen.
- Slechts op sommige van de bussen staat een man of vrouw live commentaar te geven. Op de andere is het een bandje, dat vooral bestaat uit muziek en hier en daar een paar zinnen uit een reisgids. De live commentaar was altijd wel leuk. Je mag opstappen waar je wilt, dus laat een bus die je niet zint, passeren. Soms zitten ze vanboven ook vol, bijvoorbeeld.
- Het is geen openbare dienst, dus bij geen enkele stop staan er bordjes. Opstappen waar je bent afgestapt is dan het handigste, want aan een marktje is het nog wel te vinden, maar in het midden van een straat moet je er maar net op uitkomen.
Dat maakt in ieder geval voor mij dat het vooral handig is als tourbus door San Francisco, zodra je de juiste bus met een live gids gevonden hebt. Dan is het prima. Als je zelf niet veel kunt/wilt wandelen en ook de verdere stukken wat wilt zien. Maar door het vele wachten en wandelen naar de uiteindelijke bezienswaardigheden en weer terug, waren we er meer tijd aan kwijt dan aan het openbare vervoer.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb denk ik overal hooguit 5 á 10 min moeten wachten. Overigens alleen in bussen met een bandje gezeten, maar meestal binnen een aantal minuten weer bij een evt. volgende stop. Het verkeer kan idd soms lastig zijn, maar ook het andere OV staat daar in. Ik denk dat je gewoon wat geluk moet hebben qua drukte, zowel in de bus als op straat
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht