Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Uitblazen bij LA na 3 dagen NY. Doen? En zo ja, waar?
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Uitblazen bij LA na 3 dagen NY. Doen? En zo ja, waar?
Hallo allemaal,
Komend jaar gaan we drie weken de westkust bereizen en maken op de heenreis een stop-over van drie nachten in New York. Vervolgens reizen we door naar LA, waar we een Road Bear RV oppikken. In grote lijnen hebben we de route die we met de RV gaan afleggen wel in beeld, we zitten alleen nog met die eerste dagen. 15 jaar geleden waren we ook al in LA, maar vonden de stad zelf niet echt de moeite waard om er lang te verblijven. Voor de kinderen is Hollywood natuurlijk leuk om even een kijkje te nemen, maar meer dan een kort bezoekje is dat ook niet waard.
We staan dus in dubio:
1. Rijden we die eerste dag een kleine afstand, doen boodschappen en brengen de rv op orde om vervolgens even bij te komen van de hectiek van New York. Ik dacht dan zelf aan Malibu RV Park: lekker aan zee, dichtbij Road Bear en relatief wat rustiger. Of is meer richting Anaheim (maar wel aan de kust) een slimmere optie (zoals Huntington Beach of Sunset Vista RV)? De dag erna willen we namelijk naar Disneyland.
2. Vanaf Road Bear rijden we via Hollywood - even zwaaien naar Hollywood Sign en Chinese Theatre - door naar Anaheim om een dag later naar Disneyland te gaan.
Mijn vraag is dan wat wijsheid is? Bij optie 2 win je een dag op je reisschema (de dag die je uitspaart in LA kun je verderop in een NP erbij pakken), maar is misschien - gezien het bezoek aan NY - weer te vol/druk?
Ik ben benieuwd wat jullie denken en of jullie ervaring hebben met bovengenoemde RV sites.
Groet,
R
Komend jaar gaan we drie weken de westkust bereizen en maken op de heenreis een stop-over van drie nachten in New York. Vervolgens reizen we door naar LA, waar we een Road Bear RV oppikken. In grote lijnen hebben we de route die we met de RV gaan afleggen wel in beeld, we zitten alleen nog met die eerste dagen. 15 jaar geleden waren we ook al in LA, maar vonden de stad zelf niet echt de moeite waard om er lang te verblijven. Voor de kinderen is Hollywood natuurlijk leuk om even een kijkje te nemen, maar meer dan een kort bezoekje is dat ook niet waard.
We staan dus in dubio:
1. Rijden we die eerste dag een kleine afstand, doen boodschappen en brengen de rv op orde om vervolgens even bij te komen van de hectiek van New York. Ik dacht dan zelf aan Malibu RV Park: lekker aan zee, dichtbij Road Bear en relatief wat rustiger. Of is meer richting Anaheim (maar wel aan de kust) een slimmere optie (zoals Huntington Beach of Sunset Vista RV)? De dag erna willen we namelijk naar Disneyland.
2. Vanaf Road Bear rijden we via Hollywood - even zwaaien naar Hollywood Sign en Chinese Theatre - door naar Anaheim om een dag later naar Disneyland te gaan.
Mijn vraag is dan wat wijsheid is? Bij optie 2 win je een dag op je reisschema (de dag die je uitspaart in LA kun je verderop in een NP erbij pakken), maar is misschien - gezien het bezoek aan NY - weer te vol/druk?
Ik ben benieuwd wat jullie denken en of jullie ervaring hebben met bovengenoemde RV sites.
Groet,
R
Re: Uitblazen bij LA na 3 dagen NY. Doen? En zo ja, waar?
Begin eens met meer informatie te geven. Wat is precies dag 1? Landen als je uit NY komt? En hoe laat dan? Of gaan jullie pas de dag na de landing de RV ophalen?
Als je op de dag van landing de RV ophaalt, direct door naar Anaheim. Want de dag erna wil je toch naar disneyland.
En voordat je LA zo makkelijk afschrijft, kijk eens in dit topic.
Als je op de dag van landing de RV ophaalt, direct door naar Anaheim. Want de dag erna wil je toch naar disneyland.
En voordat je LA zo makkelijk afschrijft, kijk eens in dit topic.
-
- Amerika-newbie
We landen om 11.30 op LAX, dus voordat de RV is opgehaald/uitgelegd etc zit je al redelijk diep in de middag. Meteen doorrijden naar Anaheim lijkt dan aantrekkelijk, maar een namiddag/avondje aan het strand ook 

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik denk niet dat je nog veel doet die dag als je de camper op moet halen en boodschappen moet doen etc.
Ik zou het ook af laten hangen van de ruimte in je route; een extra dag ergens is nooit weg maar misschien zit je al heel ruim? Hoe ziet je route er uit? Is het ook een idee om Disney voor het laatst te bewaren als leuke afsluiter, en na een avondje strand de tweede dag lekker vroeg op weg te gaan? Of eindig je niet in LA? En doe je eerst de kust of wil je eerst richting Grand Canyon?
Kijk eens op de site van forumlid Marenko voor campings: http://www.marenko.net/reisverslagen/
Marianne
Ik zou het ook af laten hangen van de ruimte in je route; een extra dag ergens is nooit weg maar misschien zit je al heel ruim? Hoe ziet je route er uit? Is het ook een idee om Disney voor het laatst te bewaren als leuke afsluiter, en na een avondje strand de tweede dag lekker vroeg op weg te gaan? Of eindig je niet in LA? En doe je eerst de kust of wil je eerst richting Grand Canyon?
Kijk eens op de site van forumlid Marenko voor campings: http://www.marenko.net/reisverslagen/
Marianne
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Als je maar drie dagen hebt in NY dan zal je inderdaad misschien wat moeten bekomen van de hectiek. Advies geven voor die ene dag is natuurlijk ook moeilijk als je het ganse reisschema niet hebt. Is er ruimte voor of niet ???
Waar ga je na Disney heen ? Ga je dan noordwaarts of oostwaarts ?
Waar ga je na Disney heen ? Ga je dan noordwaarts of oostwaarts ?
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
-
- Amerika-newbie
Na Anaheim gaan we via San Diego (2 nachten), Lake Havasu 1(1 nacht), Grand Canyon (1 nacht), Page (2), MV (1), Arches (1), Capitol Reef (2), Bryce (1), Zion (1), Vegas (2), Mammoth Lakes (1), Yosemite (2), Santa Cruz (1) naar San Francisco (2).
Als we meteen naar Anaheim gaan zouden we die extra dag aan het eind kunnen pakken (Santa Cruz, aan zee) om nog even bij te komen van al het natuurgeweld.
Als we meteen naar Anaheim gaan zouden we die extra dag aan het eind kunnen pakken (Santa Cruz, aan zee) om nog even bij te komen van al het natuurgeweld.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Misschien sowieso eens naar jullie schema laten kijken hier? Ik heb het idee dat jullie laag gaan vliegen met die camper. Zo is 1 nacht Arches echt zonde van de kilometers, als je toch in Moab bent zou ik minstens 2, liefst 3 nachten nemen en het prachtige Canyonlands niet overslaan. Daarentegen zou ik 1 nacht Capitol Reef genoeg vinden en is 1 nacht Zion dan weer heel erg weinig.
Ook het stuk Las Vegas - Mammoth Lakes - Yosemite is racen (is de Tioga Pass open? hoogseizoen?).
Wat betreft Malibu Beach RV Park: mooi plekje, handig t.o.v. van Road Bear en het scheelt je een pittige rit door Los Angeles. Maar ja, als je de volgende dag toch naar Anaheim wil, moet je die rit alsnog maken. Is het geen idee om (met pijn in mijn hart zeg ik het hoor) San Diego over te slaan en die dagen te benutten voor meer rust in je schema? Of Arches en Capitol Reef eruit halen ten gunste van Zion en Yosemite?
Ook het stuk Las Vegas - Mammoth Lakes - Yosemite is racen (is de Tioga Pass open? hoogseizoen?).
Wat betreft Malibu Beach RV Park: mooi plekje, handig t.o.v. van Road Bear en het scheelt je een pittige rit door Los Angeles. Maar ja, als je de volgende dag toch naar Anaheim wil, moet je die rit alsnog maken. Is het geen idee om (met pijn in mijn hart zeg ik het hoor) San Diego over te slaan en die dagen te benutten voor meer rust in je schema? Of Arches en Capitol Reef eruit halen ten gunste van Zion en Yosemite?
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Ik denk dat jullie inderdaad te veel gaan willen. Die eerste dag zou ik maar al direct naar Anaheim rijden.
Echt zonde van die 3 dagen NY, te weinig tijd om echt iets van NY te zien en die drie dagen zou je heeeeel goed kunnen gebruiken in het zuidwesten.
Echt zonde van die 3 dagen NY, te weinig tijd om echt iets van NY te zien en die drie dagen zou je heeeeel goed kunnen gebruiken in het zuidwesten.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Wij vonden Malibu RV Park heel leuk. Vlakbij de oceaan, met zicht op de oceaan. Heel fijn.
We hebben afgelopen zomer iets langer dan 3 weken met de camper door de streek gereisd, maar zonder San Diego en zonder Moab, en onze reis was goed gevuld. Ik zou geen 2 nachten in Capitol Reef doorbrengen, maar wel 2 nachten in Zion. Kijk gerust eens op onze reisblog voor onze reisroute. We hebben ook op heel fijne campings gestaan, o.a. aan June Lake (iets noordelijker dan Mammoth Lakes) - zie de pagina met beoordelingen op onze reisblog of hier op de site.
We hebben afgelopen zomer iets langer dan 3 weken met de camper door de streek gereisd, maar zonder San Diego en zonder Moab, en onze reis was goed gevuld. Ik zou geen 2 nachten in Capitol Reef doorbrengen, maar wel 2 nachten in Zion. Kijk gerust eens op onze reisblog voor onze reisroute. We hebben ook op heel fijne campings gestaan, o.a. aan June Lake (iets noordelijker dan Mammoth Lakes) - zie de pagina met beoordelingen op onze reisblog of hier op de site.
Zuidwesten 2015: http://brusselmans.wix.com/brusselmanstravels
Mid- en zuidwesten 2016: Denver - Las Vegas: https://brusselmans6.wordpress.com
Sydney 2017: https://sydney2017blog.wordpress.com
Marokko 2017: https://marokkoreis2017.wordpress.com
Mid- en zuidwesten 2016: Denver - Las Vegas: https://brusselmans6.wordpress.com
Sydney 2017: https://sydney2017blog.wordpress.com
Marokko 2017: https://marokkoreis2017.wordpress.com
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Wij hebben de rit Las Vegas - June Lake ook in 1 dag gemaakt. Dat is doorkachelen en bij ons was het begin mei, ik zou nooit in de zomer dwars dooe Death Valley willen (mag ook niet) en bovenlangs is best om. De camping was erg mooi!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht