Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Verbod op airbnb vrbo en homeway in San Francisco?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Verbod op airbnb vrbo en homeway in San Francisco?

Bericht door Jasmino »

Voor begin januari hadden wij via VRBO een appartement geboekt in het centrum van San Francisco. We verblijven er in januari een week, tijdens een congres van mijn lief.

Dit weekend ontvingen we een mail dat onze boeking werd gecancelled, omdat de stad met onmiddellijke ingang had besloten om alle privé verhuur van woningen in de stad te verbieden en we kregen meteen ons geld terug betaald.

Zoekende op google vond ik dat er inderdaad al het hele najaar een dispuut leeft in de stad en dat er begin november zelfs over gestemd is door de bewoners, en toen is er gestemd tegen deze wetgeving. Echter, het mailtje loog er niet over. Op google vind ik echter niets terug van zo'n definitief besluit, maar wellicht heb ik nog niet goed genoeg gezocht.

Enniewee, paniek sloeg hier wel een beetje toe. We hadden al gezien dat de hotelprijzen de pan uit vlogen een paar weken geleden, vandaar dat we uitgeweken waren naar VRBO. Met dit besluit, en een paar weken verder, tijdens een congresweek: zou het nog lukken iets te vinden dat betaalbaar is? Een paar weken geleden kostten de hotels $400-$500 per nacht, en zelfs de Embassy Suites bij het vliegveld vroeg $350 per nacht, en dat is ver buiten de stad. Niet handig voor ons, want het congres is midden in het centrum en we hebben die week ook verschillende avond-afspraken en parties, allemaal in het centrum van de stad.

Maar het geluk was met ons, en temidden van een lijst met exorbitante prijzen van $600 tot $1.000 per nacht voor een hotel met 3-4 sterren, zagen we opeens een 4-sterren hotel tegenover Fisherman's Wharf, met heel redelijke prijze (voor een congresweek dan). Zucht, mazzeltje! We bedachten ons niet lang en legden het gelijk vast. We slapen nu dus in het Zephyr hotel. Geen supergrote kamer, maar wel een geweldige ligging dus!

Enniewee, ik wilde onze belevenissen even delen, ik ben wel benieuwd of er binnenkort meer bekend wordt over dit besluit van de stad.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
bello
Amerikakenner

Re: Verbod op airbnb vrbo en homeway in San Francisco?

Bericht door bello »

Wat een stress! Maar een geluk bij een ongeluk van dat hotel, dat is toch wel een fijne gedachte, dat je gewoon een hotel hebt op de goede locatie voor een (voor SF althans) niet al te idioot bedrag.

Ik kan ook niks vinden over een algeheel verbod, juist alleen een reeks artikelen die melden dat de inwoners van SF op 3 november juist tégen het door de overheid aan banden leggen van Airbnb stemden.

Het lijkt me dus dat je pech hebt gehad met je VBRO-verhuurder, die van de verwarring gebruik heeft gemaakt om zijn appartement uit de verhuur te halen (om het aan een hogere bieder te verhuren?) :?
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
theborgh
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door theborgh »

Op AirBnB staan er nog honderden in de aanbieding voor januari.
Ik denk dat het een geval is van de laatste opmerking van bello.
Kijk eens op vrbo of hij nog verhuurt, zo ja laat een opmerking achter voor toekomstige huurders.
Gelukkig kan je toch nog slapen.
Carrie
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Carrie »

Wij hebben een soortgelijke ervaring gehad maar dan in Santa Monica. Wij hadden via airbnb een bungalow voor zomer 2016 geboekt. Opeens werd dit zonder opgaaf van reden gecancelled en kregen we ons geld retour. Wij hebben toen rechtstreeks contact gezocht met de verhuurder, die overigens nog van niets wist. Hij heeft het uitgezocht. Het schijnt dat Santa Monica het verhuur van particuliere woningen wil verbieden. Daarom heeft airbnb voorlopig alle boekingen voor 2016 teruggedraaid. De verhuurder heeft nog wel aangeboden om rechtstreeks bij hem te huren tegen dezelfde prijs maar dat durfden we niet aan. Misschien speelt hetzelfde in San Francisco
https://carenmars.wordpress.com
2014 Zuidwest USA
2016 Zuidwest USA
2017 Noordoost USA
2018 Florida
2019 LV-Yellowstone-LV
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

Vreemd. Ik vraag me ook af hoe ze dat kunnen controleren!
Wij hebben voor volgend jaar ook 3 verschillende plaatsen geboekt langs de HW 1 en in San Diego via airbnb en nog niets van gehoord over een verbod.
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Oh wat gek, hoewel ik had aangevinkt dat ik een bericht wilde van reacties, kreeg ik die niet, ik zie jullie reacties nu dus pas.

Het is inderdaad vreemd, en mogelijk speelt er inderdaad iets anders, maar we gaan het niet meer uitzoeken. De hele kwestie is voor ons alweer helemaal de andere kant gedraaid: we hebben de reis volledig geannuleerd. Dat had niets te maken met deze perikelen in SFO, maar alles te maken met werk van vriendlief.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer