Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Antelope Canyon tours
- 4me
- Amerikafan
- Contacteer:
Antelope Canyon tours
Kan iemand mij iets meer vertellen over de tours hier?
Ik heb gelezen dat er verschillende tours zijn. Upper en lower.
Men mag nu max. 2 uur in de canyon blijven.
Ik wil graag fotograferen en las dat de Upper een speciale fototour heeft. Heeft iemand deze gedaan?
Ga je dan ook met een jeep?
Moet je dan klimmen? Of is het goed beloopbaar?
Hebben jullie nog andere suggesties? Aanbevelingen over welke tour te nemen en bij wie? ( zag vele aanbieders)
Jeannine
Ik wil graag fotograferen en las dat de Upper een speciale fototour heeft. Heeft iemand deze gedaan?
Hebben jullie nog andere suggesties? Aanbevelingen over welke tour te nemen en bij wie? ( zag vele aanbieders)
Jeannine
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: Antelope Canyon tours
Hoi Jeannine,4me schreef:Kan iemand mij iets meer vertellen over de tours hier?
Jeannine
Wij hebben vorig jaar de upper canyon gedaan, en inderdaad ook de fototour. Het enige verschil tussen de fototour en de gewone tour is het tijdstip en de lengte van je verblijf. Wij gingen toen namelijk rond het middaguur, en mochten er 2,5 uur blijven, terwijl de normale tours de rest van de dag gaan, en 0,5-1 uur in de canyon blijven.
De tour rond het middaguur wordt de fototour genoemd, omdat de zon dan recht boven de canyon staat, en daardoor op een tweetal plaatsen in de canyon de grond kan raken. Dit levert in de canyon op 2 plaatsen een "zonnestraal" op die enorm mooi zijn om te fotograferen.
Wij waren er vorig jaar in oktober, en dan is de stand van de zon niet meer recht boven de canyon, waardoor de zonnestraal al beduidend minder van omvang is. Als je in het hoogseizoen gaat, is de straal veel breder. Alleen tussen begin mei en half oktober kun je hem überhaupt zien, buiten die periode zorgt de stand van de zon ervoor dat de straal niet meer te zien is in de canyon.
Wij hebben de tour gemaakt met Roger Ekis. Je gaat dan met een jeep vanuit Page naar de upper canyon. Achteraf gezien was dat helemaal niet nodig geweest, en hadden we ons dat geld kunnen besparen. Je kunt namelijk zelf ook met de auto naar de canyon rijden, en daar ter plekke op een jeep stappen. Je betaalt dan veeeeeeeeeeeeeel minder.
Je hoeft in de upper canyon nergens te klauteren en te klimmen, het is bijna helemaal vlak. Vergis je overigens niet in de grootte, want de canyon is eigenlijk maar klein, een paar honderd meter lang.
De upper canyon zijn we vorig jaar niet geweest, maar daar kan Marjan (Hekkie) je meer over vertellen.
Groetjes
Jacqueline
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
-
- Amerika-expert
allo,
Antelope Canyon is wondermooi, maar als je graag in alle rust en zonder tijdsdruk een slotcanyon wil bezoeken en fotograferen zijn er in de buurt nog andere mogelijkheden. O.m. Wire Pass en Buckskin Gulch, tussen Page en Kanab, en Round Valley Draw ( in de omgeving van Kodachrome Bassin).
jacques
Antelope Canyon is wondermooi, maar als je graag in alle rust en zonder tijdsdruk een slotcanyon wil bezoeken en fotograferen zijn er in de buurt nog andere mogelijkheden. O.m. Wire Pass en Buckskin Gulch, tussen Page en Kanab, en Round Valley Draw ( in de omgeving van Kodachrome Bassin).
jacques
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Hallo,
Ook wij zijn afgelopen zomer naar Antelope Canyon geweest.
We hadden vooraf geen tour geboekt maar gingen rechtstreeks naar de ingang. (milemarker 299 Hwy 98 richting Kayenta). We zijn daar 's ochtends naar toe gegaan en boekten toen de tour van 11 uur.
De kosten waren $6 pp om op Navajoland te komen en $15 pp voor een volwassene. Het was wel behoorlijk druk maar je kon toch genoeg mooie foto's maken. We hadden de jeep terug gemist dus moesten we nog wat langer daar blijven (oh oh wat een straf
). Op dat moment begon de fototour en je zag mensen met megagrote camera's en statieven.
Kijk ook 'ns in ons dagboek dag 10.
Groetjes Elly
Ook wij zijn afgelopen zomer naar Antelope Canyon geweest.
We hadden vooraf geen tour geboekt maar gingen rechtstreeks naar de ingang. (milemarker 299 Hwy 98 richting Kayenta). We zijn daar 's ochtends naar toe gegaan en boekten toen de tour van 11 uur.
De kosten waren $6 pp om op Navajoland te komen en $15 pp voor een volwassene. Het was wel behoorlijk druk maar je kon toch genoeg mooie foto's maken. We hadden de jeep terug gemist dus moesten we nog wat langer daar blijven (oh oh wat een straf

Kijk ook 'ns in ons dagboek dag 10.
Groetjes Elly
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
-
- Amerikakenner
Wij hebben dezelfde ervaring als Michel en Elly. De prijzen waren in 2004 dus hetzelfde als afgelopen zomer. Antelope Canyon was trouwens één van de hoogtepunten van onze reis. Voor een exacte routebeschrijving zie http://usa2004verslag.web-log.nl/log/2147326 , ons verslag van die dag.
Antelope Canyon is echt een wondermooie plek, maar rond de middag is het er enorm druk van de toeristen.
Maar dat kan de pret niet bederven.
Upper is de meest bekende en is zeker makkelijk te doen, je hoeft niet te klimmen...alles is plat.

Maar dat kan de pret niet bederven.
Upper is de meest bekende en is zeker makkelijk te doen, je hoeft niet te klimmen...alles is plat.

http://web.me.com/eric.katja/Site/Welkom.html
under construction
under construction
Wij gingen tegen 12 uur (juli 2005) Upper Canyon in met een gewone tour en bleven er ruim een uur. Wij liepen er tegelijkertijd met een fototour.
Er was ons bij het uitstappen gevraagd of we in ongeveer een uur terug wilden zijn bij de jeep.
Neem indien mogelijk ook een statief mee en let op dat je geen zand in je camera krijgt.
Er was ons bij het uitstappen gevraagd of we in ongeveer een uur terug wilden zijn bij de jeep.
Neem indien mogelijk ook een statief mee en let op dat je geen zand in je camera krijgt.
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Re: Antelope Canyon tours
Klopt. De upper en de Lower en ik ben nu in beide geweest.4me schreef:Kan iemand mij iets meer vertellen over de tours hier?
Lower Antelope Canyon hebben wij dit jaar gedaan en ik vond hem geweldig. Veel minder druk, iets goedkoper, een stuk langer en ook veel dieper met nogal wat hoogteverschillen erin. Aan de bovenkant iets breder en aan de onderkant veel smaller dan de upper. Af en toe moet je klauteren en klimmen en dat maakt het al met al ook wat spectaculairder vond ik. Ook leuk om met kinderen te doen. De kleuren zijn ook in deze lower canyon geweldig mooi en mooie lichtinvallen.
Voor de Upper kun je een tour boeken vanuit Page of je rijdt zelf naar de kruising bij de fabriek met de 3 schoorstenen (zie je van verre). Rechts van de weg is het startpunt voor de tour met jeep naar de Upper. Sla je links af heb je een eindje verder het beginpunt (links van de weg) van de Lower. Hier ga je niet met een jeep, maar het is een heel klein stukje lopen tot de Lower Antelope Canyon. Hier moet je je de kloof in laten zakken, bij de Upper loop je er gewoon in. In de Lower mag je ook net zo lang blijven als je wilt. Aan het eind kun je kiezen om dezelfde weg terug te gaan (dus door de canyon) of naar boven klimmen (via trap) en buitenom weer teruglopen.
De $ 6 die je moet betalen is voor toegang tot het Navajogebied. Die kaartje geldt dus zowel voor de Upper als de Lower. Daarnaast betaal je voor de tour van de Upper $ 18 en voor de Lower is de toegangsprijs $ 12,50.
Mijn voorkeur gaat uit naar de Lower Antelope Canyon. Je hoeft hiervoor geen tour te boeken, is goedkoper zoals gezegd en geen hordes mensen.
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
Lower / upper
Zijn de lower en upper canyon ook geschikt voor de ietwat forse toerist? Of is het wringen en hopen dat je niet vast komt te zitten? En zijn de wandelingen inspannend en vermoeiend?
Thx,
Harrie
Thx,
Harrie
Het verschilt per seizoen hoe breed de canyons zijn. Bij de floodings die de canyons hebben gevormd zoals ze er nu uit zijn gaat er namelijk behoorlijk wat zand door de canyon heen, waardoor het niveau kan verschillen.
Ik ben afgelopen september geweest, op mijn laatste dag in arizona, en het was een prachtige toegift! Zo neit de mooiste dag van mijn reis...
Ook voor zwaardere personen is het prima te doen, het kan wat smal worden, maar de doorgangen zijn breed genoeg hoor.
Als er nog liefhebbers zijn van foto's: kijk even hier:
http://kristenintheusa.web-log.nl/log/3726822
Zoals eerder gemeld kan je rond 12 uur idd de sunbeams heel mooi zien. Mijn foto's zijn rond 1 uur gemaakt, geen sunbeams meer, maar wel weer hele andere mooie dingen.
Ik ben trouwens in Upper Antelope Canyon geweest, vooral de verhalen en het enthousiasme van de Navajo Indianen die de tours geven is hartverwarmend. Zij zijn directe familie van het meisje wat begin 20e eeuw de Canyon ontdekte
Ik ben afgelopen september geweest, op mijn laatste dag in arizona, en het was een prachtige toegift! Zo neit de mooiste dag van mijn reis...
Ook voor zwaardere personen is het prima te doen, het kan wat smal worden, maar de doorgangen zijn breed genoeg hoor.
Als er nog liefhebbers zijn van foto's: kijk even hier:
http://kristenintheusa.web-log.nl/log/3726822
Zoals eerder gemeld kan je rond 12 uur idd de sunbeams heel mooi zien. Mijn foto's zijn rond 1 uur gemaakt, geen sunbeams meer, maar wel weer hele andere mooie dingen.
Ik ben trouwens in Upper Antelope Canyon geweest, vooral de verhalen en het enthousiasme van de Navajo Indianen die de tours geven is hartverwarmend. Zij zijn directe familie van het meisje wat begin 20e eeuw de Canyon ontdekte
- Iris_1982
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
Lopen er niet heel veel toeristen constant voor je lens als je in die Canyon bent? ik wil met die speciale fototour mee, maar het lijkt me toch dat je alsmaar mensen voor je lens hebt die door de Canyon lopen, of reguleren ze dat een beetje?
Ook las ik hierboven iemand die zei dat je er ook zelf met de auto heen kan rijden en daar een jeep nemen?
maar ik neem aan dat je zo'n tour toch van tevoren moet boeken? helemaal als je die van 11:30 wilt.
Ook las ik hierboven iemand die zei dat je er ook zelf met de auto heen kan rijden en daar een jeep nemen?
maar ik neem aan dat je zo'n tour toch van tevoren moet boeken? helemaal als je die van 11:30 wilt.
Het hangt allemaal af van de maand waarin je je bezoek plant.Iris_1982 schreef:Lopen er niet heel veel toeristen constant voor je lens als je in die Canyon bent? ik wil met die speciale fototour mee, maar het lijkt me toch dat je alsmaar mensen voor je lens hebt die door de Canyon lopen, of reguleren ze dat een beetje?
Wij waren er op 1 mei afgelopen jaar en gingen 's morgen om half 9 naar de kassa om te reserveren voor de tour van 11 uur (zelfde dag).
Geen enkel probleem, hoewel later bleek dat de tour wel helemaal volgeboekt was.
Ik kan me zo voorstellen dat je in het hoogseizoen echt wel wat eerder moet reserveren, deze bestemming is erg populair.
Wij hebben wel wat mensen voor de lens gehad, maar in het geheel viel het nog wel mee. Het wordt door de Navajo gidsen best goed gereguleerd en er wordt aan iedereen gevraagd om rekening te houden met elkaar bij het nemen van foto's.
Natuurlijk heb je altijd van die vervelende mensen die met niemand rekening houden alleen met zichzelf.
Verder valt het best mee, hoor.
16x USA / 30 staten
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Wij waren er in april 2005 (dag 6 22 april in reisverslag 2005).
Wij hadden van te voren (via internet) geboekt naast de jeep waar wij mee waren was er nog 1 jeep alles bij elkaar 20 personen denk ik.
De gidsen vroegen aan iedereen om rekening te houden met de andere mensen en dat ging heel goed, als men zag dat je een foto stond te maken bleef men even wachten.
Nu hadden wij het geluk dat er op onze (2 uur fototour) een paar beroeps aanwezig waren dus kregen we behalve ruimte ook nog tips waar we op moesten letten.
Wij hadden van te voren (via internet) geboekt naast de jeep waar wij mee waren was er nog 1 jeep alles bij elkaar 20 personen denk ik.
De gidsen vroegen aan iedereen om rekening te houden met de andere mensen en dat ging heel goed, als men zag dat je een foto stond te maken bleef men even wachten.
Nu hadden wij het geluk dat er op onze (2 uur fototour) een paar beroeps aanwezig waren dus kregen we behalve ruimte ook nog tips waar we op moesten letten.
Wij zijn hier afgelopen mei ook geweest.... wel aan het eind van de middag (rond 16.00 uur) dus het licht was iets minder ( maar wij vonden het nog steeds PRACHTIG)...en we waren de enige! Wij hebben dus samen met een navajo gids de tour gedaan. Helemaal super, hij nam echt alle tijd voor ons EN er liep niemand voor de lens!!!
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 17
- Contacteer:
Wij waren er in september en het was er weer lekker druk daar.
Ook hadden we daar de Fototour bij Roger Ekis geboekt, alleen hadden we het probleem daar dat het die dag hard waaide waardoor er heel veel zand van boven de canyon werd ingeslingerd wat niet echt bevordelijk voor de camera.
Helaas zat het zand gooien om de zonnestralen te fotograferen er dus niet in.
het is een hele mooie canyon om in te gaan en ik zal hem er de volgende keer dat we die kant op gaan er weer in gaan plannen.
Nu wil ik een nog lichtsterkere lens voor mijn camera meenemen omdat flitsen daar word afgeraden in verband met reflectie van de quarts korrels.
erika
Ook hadden we daar de Fototour bij Roger Ekis geboekt, alleen hadden we het probleem daar dat het die dag hard waaide waardoor er heel veel zand van boven de canyon werd ingeslingerd wat niet echt bevordelijk voor de camera.
Helaas zat het zand gooien om de zonnestralen te fotograferen er dus niet in.
het is een hele mooie canyon om in te gaan en ik zal hem er de volgende keer dat we die kant op gaan er weer in gaan plannen.
Nu wil ik een nog lichtsterkere lens voor mijn camera meenemen omdat flitsen daar word afgeraden in verband met reflectie van de quarts korrels.
erika
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 17
- Contacteer:
Hoi Rob, we hadden het statief bij ons maar die dag was het bommetje vol en dan valt het niet altijd mee om een rustig plaatje te schieten.
Maar een lichtsterk objectief heeft gewoon een enorm voordeel ten opzichte van de langere sluitertijd want die ben je in ieder geval nodig omdat het licht natuurlijk niet overal even ideaal is maar verder wel goed te doen.
Doordat veel van de gidsen allemaal dezelde mooie plaatsen aangeven krijg je wel een opstopping en dan moet je wel een tijdje wachten voor je weer ruim baan hebt zonder beentjes in beeld.
erika
Maar een lichtsterk objectief heeft gewoon een enorm voordeel ten opzichte van de langere sluitertijd want die ben je in ieder geval nodig omdat het licht natuurlijk niet overal even ideaal is maar verder wel goed te doen.
Doordat veel van de gidsen allemaal dezelde mooie plaatsen aangeven krijg je wel een opstopping en dan moet je wel een tijdje wachten voor je weer ruim baan hebt zonder beentjes in beeld.
erika
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 2752 Weergaves
-
Laatste bericht door IngridUSA
-