Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Korte tussenstops

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
SusVanGestel
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Korte tussenstops

Bericht door SusVanGestel »

Aangezien ik en mijn vrouw in juni voor het eerst de standaard route aan de Westkust gaan doen (LA - GC - Page - Bryce - Zion - LV - DV - Mammoth Lakes - Yosemite - SF - Highway 1 - LA) leek het me wel handig om eens naar jullie ervaringen te vragen op korte en leuke tussenstops die jullie gedaan hebben. Zoals ik overal op het forum kan lezen zijn er de standaard stops zoals Bodie, Mono Lake, Monterey Bay Aquarium, Big Sur, enz. enz.
Maar ik zou graag weten of er andere dingen zijn die jullie zijn bijgebleven waar je slechts toevallig voorbijkwam of gestopt bent. Zo ben ik bijvoorbeeld terecht gekomen op een Flitstones tussenstop in Williams, Arizona http://www.bedrockaz.com/, of de wilde ezels op de Route 66 in Oatman.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Korte tussenstops

Bericht door PSVwally »

Zo heel veel mensen doen het bay aquarium ook weer niet aan denk ik toch hoor. Eerlijk gezegd vond ik Bedrock er maar vervallen uitzien :oops:
Ik zou dan eerder naar Bearzona gaan in Williams (wel iets anders, maar leuker).

Ik weet niet of je er nu nog kan stoppen sinds de nieuwe weg er ligt, maar ik vond tussen Page en bitter springs (in google maps 33km buiten page) het uitzicht richting marble canyon echt geweldig. Toen kon je er gewoon stoppen iig.
Ik had een slechte camera bij me, maar om een kleine indruk te krijgen. Iets voor 10min te stoppen iig. Heel apart als die gaten (canyons) in de grond
IMG_0387.JPG
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Omdat jij een lange route door een heel bijzonder landschap rijdt, zijn er meerdere stops te maken, de één zal jij indrukwekkender vinden, dan de ander, dat is nogal persoonlijk.
Ik raad jou aan om reisverslagen te lezen over het gebied waar jij naar toe gaat, dan zal je in de teksten vaak bijzondere dingen tegenkomen, al dan niet met een foto. Meerdere forumleden hebben een link in hun onderschrift staan naar hun verslag(en).
Bovendien is er een AllesAmerika-reisverslagen topic: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 36&t=11994 en een reisverslagenverzameling: http://reisverslagen.allesamerika.com/.

Een paar dingen die mij zo te binnen schieten:

In de plaats Williams, AZ kan je in het historische centrum een mooi gerestaureerd stukje vinden van de Route 66.
Website, en volg de link in de webpagina: http://experiencewilliams.com/things-to-do/route-66/

Zo denk ik bijvoorbeeld ook aan de uitkijkpunten langs Highway 64 in Arizona. Als je het Grand Canyon NP (South Rim) aan de oostzijde verlaat en op weg gaat naar Highway 89 om naar Page te rijden, dan liggen er langs de 64 (ook wel Desert View Drive geheten), twee uitkijkpunten waar je een blik kan werpen in de kloof van de Little Colorado River. Het westelijke punt kost niets, het oostelijke punt heeft een betaalhokje, maar dat zal afhankelijk zijn van het moment dat jij er bent, wel of niet bemand zijn. Let wel op, er staat een railing langs de kloof, maar op sommige plekken is de rots al afgebrokkeld voordat je bij de railing bent. Levensgevaarlijk!
Website: http://navajonationparks.org/htm/littlecolorado.htm

In Page, AZ ligt achter het restaurant Denny's de "Glen Canyon Dam Overlook", een mooi uitkijkpunt over de Colorado River en de stuwdam.
Bovendien kan je bij de brug in Page over de Colorado River naar een bezoekerscentrum toe en eventueel een bezoek brengen aan de dam.
Ten zuiden van Page ligt een mooie kronkel in de rivier, de Horseshoe Bend, waar je naar toe kan lopen.
Ten noordoosten van Page liggen de 2 toegangen naar de Upper en de Lower Antelope Canyon (is veel over te lezen op dit forum).

Tussen het Zion NP en Las Vegas ligt het Valley of Fire State Park, dat erg fotogeniek is, maar ook erg heet in de zomer.

Net ten zuiden van het Zion NP ligt een piepklein spookstadje genaamd Grafton, zie https://en.wikipedia.org/wiki/Grafton,_Utah .
Het is niet groot, er staan een paar huizen en schuren en er is een oude begraafplaats. Het is lang niet zo fraai als Bodie.

EDIT: maak anders eens een routetopic aan in het andere Zuidwesten-subforum en plaats daar jouw uitgewerkte route. Dan kan er per dag bekeken worden waar jullie langsrijden en kan er gerichter antwoord gegeven worden.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
SusVanGestel
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door SusVanGestel »

Alvast bedankt voor de reacties.
@markro, het is niet enkel de bedoeling voor tussenstops op mijn route, maar voor iedereen die ergens iets moois of unieks is tegengekomen, ook buiten de route die we nu gaan doen.
Heel veel van de "must-see" bezienswaardigheden staan in reisgidsen die ik in de winkel koop of op standaard uitgewerkte routes.
Het zijn juist die kleine tussenstops die het verschil maken tussen een goede vakantie en een super vakantie.
Zoals jij en PSVwally enkele goede tussenstops of plaatsen die beter zijn om even te stoppen aangeven, kan ik mijn reisroute beslissen om wel of niet aan te passen.
Anders zou ik misschien blindelings vertrouwen op mijn gps om zo snel mogelijk van slaapplaats naar slaapplaats te rijden, maar waardoor ik wel ontelbaar onvergetelijke dingen mis onderweg.
Wij gaan voor de 1e keer, maar ik denk dat iemand die al verschillende malen een bepaalde route gereisd heeft toch al eens een andere weg ingeslagen is en andere dingen is tegengekomen.
Zoals hetgene wat jullie in je reactie laten blijken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer